Individu Kecam Syed Saddiq Tak Bagi Tempat Duduk Pada Wanita Dalam Tren, Tapi Netizen ‘Back-Up’

Kehidupan

Individu Kecam Syed Saddiq Tak Bagi Tempat Duduk Pada Wanita Dalam Tren, Tapi Netizen ‘Back-Up’

Sejak kebelakangan ini, kita sering nampak foto Ahli Parlimen Muar, YB Syed Saddiq di dalam tren LRT tular di platform media sosial dan semua itu dikongsikan oleh orang ramai.

Terbaharu, foto beliau sedang duduk di dalam LRT telah mengundang rasa tidak selesa di kalangan netizen.

Advertisement

Pengguna yang menularkan foto berkenaan mempertikaikan tindakan Syed Saddiq tidak memberi tempat duduknya kepada seorang wanita yang sedang diri berdekatan dengannya waktu itu dan berkata ia sememangnya tidak patut berlaku.

Barangkali merasakan orang ramai akan bersetuju dengan tindakannya membuat ciapan seperti itu, tetapi netizen rata-ratanya mengecamnya kerana menganggap hal yang dilakukan oleh Ahli Parlimen terbabit sama sekali tidak salah.

Bukan sekadar itu saja, wanita yang ada di dalam tren ketika itu juga turut meninggalkan komen balasannya mengenai hal itu dan berkata tidak kisah jika dia ataupun kaum wanita tidak ditawarkan untuk duduk di dalam LRT.

 

komen twitter

Dalam pada itu, kaum lelaki turut berkata tindakan tidak memberi duduk kepada kaum wanita itu tidak salah kerana kebarangkalian lebih memerlukan sebab stesen yang hendak dituju lebih jauh.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

6 bulan lalu

'Body Shaming' Dan 'Downgrade' Hidup Orang Lain, DJ S**** FM Dikritik Sebarkan 'Mood' Negatif

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Anonymous

    June 5, 2022 at 10:58 am

    Aku offer kalau warga emas atau mengandung shj. Selain drpd tu ikutlah nasib rezeki msg2. Ada masa dpt tmpt duduk, ada masa x dpt. Semua org pun mcm tu.

Loading...