Harga Makin Naik, Pengantin Baru Lega Dapat Telur

Kehidupan

Harga Makin Naik, Pengantin Baru Lega Dapat Telur

Krisis kenaikan harga barang runcit dan makanan sememangnya menjadi satu beban buat rakyat Malaysia terutamanya bagi mereka yang berpendapatan rendah.

Harga barang makanan seperti telur dan ayam kini dilihat semakin membimbangkan terutamanya kepada bakal pengantin yang akan mengadakan kenduri kahwin tidak lama sahaja lagi.

Advertisement

Menerusi perkongsian Kosmo Online, seorang pengantin baru yang menetap di Felda Ulu Jempul, Siti Nor Aisyah Mohd Saad,28, pada mulanya berasa gusar apabila mengetahui krisis ketiadaan telur namun bersyukur kerana mendapat stok barang makanan tersebut bagi tujuan menyediakan buah tangan berupa bunga telor buat tetamu.

 

Pengantin telorSumber : Kosmo Online 

 

Cerita Siti, ketiadaan stok telur sebelum ini telah memaksanya untuk membuat ‘perjanjian’ dengan sebuah pasaraya untuk menyimpan stok sebaik sahaja bekalan telur masuk.

“Mujur dalam tiga hari lepas pihak D-Mart bagitahu ada stok telur dan sempat saya dapatkan telur untuk diletakkan pada pahar dan diagihkan kepada tetamu.” ujarnya.

Tambahnya lagi, tiga sarang telur yang dibelinya itu dijual dengan harga sekitar RM50 dan didapati lebih mahal berbanding harga sebelumnya

Menjengah ke media sosial, rata-rata pengguna media sosial menyedari akan ketiadaan stok telur dan juga kenaikan harga barangan tersebut di pasaran.

Namun, jika dibandingkan dengan ayam dan juga makanan laut yang sememangnya lebih mahal, rakyat terpaksa juga membeli telur sebagai salah satu alternatif untuk mengisi perut diri sendiri mahupun keluarga.

kemalangan sebab beri laluan pada VVIP
10 bulan lalu

(VIDEO) "Menyusahkan Orang!" - Semata Beri Laluan Pada 'VIP', Dua Kenderaan Terlibat Dalam Kemalangan

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...