“Habis Rosak Mata Budak..” – Kelas Prasekolah Dihias Macam ‘Night Club’ Cetus Kritikan Netizen

Kehidupan

“Habis Rosak Mata Budak..” – Kelas Prasekolah Dihias Macam ‘Night Club’ Cetus Kritikan Netizen

Tular di media sosial apabila sebuah perkongsian seorang individu di Twitter menyaksikan sebuah kelas untuk murid-murid prasekolah telah dihias luar dari ‘kebiasaan’.

Tak dinafikan, ada guru-guru yang rajin menghias kelas sebelum sesi persekolahan bermula bagi membangkitkan lagi semangan anak-anak murid untuk belajar dan ianya wajar diberi pujian dan penghargaan.

Advertisement

Namun, apa yang mengundang kritikannya adalah apabila kelas itu dihias dengan lampu-lampu redup jauh daripada tema bersesuaian untuk anak murid yang berusia dalam linkungan 5 hingga 6 tahun ini.

Ada yang berpendapat bahawa hiasan kelas dengan sinaran lampu neon itu tidak ubah seperti kelab malam yang boleh merosakkan mata kanak-kanak.

komen twitterSumber : Twitter 

 

Malah, ada yang merasa tidak selesa untuk belajar dalam suasana tersebut meskipun bukan bergelar seorang pelajar.

Rimas. Serabut otak. Bagi saya, pencahayaan macam ni tak berapa sesuai ketika membaca dan pembelajaran. Kalau digunakan untuk tempoh yang lama, mungkin boleh bawa pada rabun mata.

Selain itu, ada yang mengatakan bahawa tema hiasan sesebuah kelas mestilah ceria dengan penggunaan cat yang bersesuaian serta hiasan perabot yang selamat dan mesra pengguna.

Food delivery
9 bulan lalu

"Tau Tak Ni Kedai India?" - Order Makanan Kedai Bukan Muslim, Wanita Ini Disoal 'Rider' Status Agama

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...