Gara-Gara UPSR Dimansuhkan, Suhaimi Saad Suruh Masyarakat ‘Makan’ Sijil UPSR Dan PT3

Hiburan

Gara-Gara UPSR Dimansuhkan, Suhaimi Saad Suruh Masyarakat ‘Makan’ Sijil UPSR Dan PT3

Siapa tidak kenal bekas penyanyi kumpulan In-Team, Suhaimi Saad yang lantang menyuarakan pendirian menolak vaksin dan tidak menghantar anak-anaknya ke sekolah.

Mempunyai sebab sendiri memilih untuk tidak menghantar kesemua anaknya untuk mendapatkan pendidikan sempurna, dia baru-baru ini kembali mencetuskan kontroversi gara-gara pemansuhan peperiksaan UPSR dan PT3.

Advertisement

Ujar Suhaimi dalam sebuah hantaran di Instagram miliknya, dia berkata bahawa keputusan untuk tidak menghantar anak-anak ke sekolah adalah langkah yang tepat.

Ini kerana, susulan kerajaan memansuhkan peperiksaan penting itu membuktikan manusia seharusnya tidak bergantung harap kepada sijil pelajaran semata-mata namun perlu yakin akan rezeki tuhan.

View this post on Instagram

A post shared by Suhaimi Saad (@mosusofficial)

Advertisement

“Sekarang makan la sijil UPSR dan PT3 ampa tu. Bukalah minda, hidup mati kita kena bergantung harap pada tuhan. Bukan makhluk. Jangan rasa hidup boleh berjaya dengan satu cara saja, cara yang paling betul adalah cara Allah dan nabi tunjukkan. La ilaha illAllah..”

Tambah suami kepada penyanyi Ina Naim ini, kejayaan seseorang itu bukanlah hanya bergantung kepada satu bidang semata-mata namun masih banyak cabang lain yang boleh diterokai.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Cari Forum

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

11 Comments

  1. Anonymous

    May 6, 2021 at 8:07 am

    abaikan jer…bulan2 posa ni..tak payah sedekah pahala free..simpan untuk pencen disyurga nnt..

  2. Anonymous

    May 6, 2021 at 5:45 am

    Bila berdebat dgn spesis manusia begini..baik diam dr berbahas..

  3. Anonymous

    May 5, 2021 at 5:55 pm

    kalau aku jadi BN ni kan…. aku tak nak up langsung citer pasal SS ni…

    dia bukan siapa2 pun dalam industri seni…

    nampak sgt lapar perhatian …. pastu BN n seangkatan up citer dia… lagi menjongkit laaa bontot dia…

    cuba ban citer pasal SS ni sama macam BN ban citer pasal shila amzah…

    u can do it BN!!!!!

  4. Anonymous

    May 5, 2021 at 5:20 pm

    Dia nie kan, tak tau laa nak cakap apa. Seperti mana org yg tak setuju cara dia, awat dia pi suruh hadap sijil pmr depa semua? Lantaq pi la dia…haru

    • Leylla Elskens

      May 6, 2021 at 5:49 am

      Syg seribu kali syg..org perpelajaran mempunyai fikiran yang masih kuno. Dia berpelajaran tinggi tp sekat anak2 untuk ke sekolah. Zaman persekolahan adalah fasa yg indah dlm hidup seseorang..sdg kn nabi galakkn untuk kita menuntut ilmu??????

  5. tecit

    May 5, 2021 at 3:16 pm

    This one is specially for you SS:

    Imam Syafie berkata: “Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil, kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu”.
    Imam Syafi’I berkata : “ Apabila orang-orang bodoh mengajak berdebat dengan anda, maka sikap yang terbaik adalah diam”

    ku hanya bisa diaammmm. boleh buat lagu ni..

Loading...