“Fikir Warung Tepi Sawah Ke” – Wanita Tegur Gadis Dalam ‘Tren’, Dakwa Borak Tak Ingat ‘Dunia’

Kehidupan

“Fikir Warung Tepi Sawah Ke” – Wanita Tegur Gadis Dalam ‘Tren’, Dakwa Borak Tak Ingat ‘Dunia’

Nama pun pengangkutan awam kan, maka ianya adalah untuk penggunaan bersama-sama dan siapa-siapa saja berhak untuk menggunakannya.

Bagaimanapun, apabila berada di tempat awam, kita juga perlu beringat untuk saling hormat-menghormati satu sama lain dengan menjaga tatasusila serta tidak membuat orang sekeliling berasa tidak selesa.

Advertisement

Seperti yang dikongsikan oleh seorang pengguna TikTok baru-baru ini, wanita yang dalam perjalanan dari KL Sentral ke Tanjung Malim berasa terganggu apabila terdapat sekumpulan rakan ‘bising’ sepanjang perjalanan di dalam ‘tren’ tersebut.

Biarpun tiada tindakan agresif yang dilakukan sekumpulan gadis tersebut, suara ‘bising’ mereka dianggap menganggu ketenteraman wanita terbabit untuk berehat di dalam ‘tren’.

Meninjau di ruangan komen, netizen mempunyai pandangan yang berbeza-beza, dimana ada yang setuju dengan pendapat wanita tersebut, tetapi ada juga yang kurang senang dengan tindakannya.

Komen TikTok

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Doktor
10 bulan lalu

"Haba Akan Terperangkap" - Doktor Dedah Risiko Letak Tuala Basah Atas Kepala Anak Demam

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

2 Comments

  1. Anonymous

    February 8, 2022 at 11:34 am

    knp tk g tegur?ko main tik tok suh netizen tegur ke…jebon

  2. Anon

    February 7, 2022 at 8:43 pm

    Kalau travel ramai2 mmg la akan borak2, apa masalahnya..yg travel sorang2 bwkla headphone ke earphone ke earbud..respect org, jgn nak kutuk2 belakang, patut tegur je diorang suruh senyap sikit..diorang xperasan pun kau tgh bitter sorang2 kat belakang tu

Loading...