Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Da’i Farhan Mengaku Cerai Isteri Pertama, Nafi Lakukan Kekerasan

isteri pertama dai farhan

Khabar angin mengenai berita perceraian Da’i Farhan dan isteri pertamanya, Fatin Nurul Ain akhirnya terjawab apabila penceramah bebas itu mengakui sudah menceraikan isteri pertamanya yang sedang sarat hamil anak kedua mereka.

isteri pertama dai farhan

Advertisement

Farhan berkata lafaz cerai dibuat menerusi rakaman suara di aplikasi WhatsApp tengah hari semalam.

Yang cerai itu betul, ustaz ceraikan dia (Fatin) dengan talak satu tengah hari tadi (Selasa).

Bagaimanapun, Farhan menafikan dakwaan dia melakukan kekerasan dengan memukul dan mengurung bekas isterinya seperti yang didakwa oleh seorang peguam. Malah, dia juga tidak berada di luar negara. Apa sahaja yang tersebar dan viral sebelum ini adalah fitnah semata-mata.

da'i farhan mengaku ceraikan isteri pertama

Ini fitnah kepada ustaz sebenarnya, Fatin sekarang berada di kampung bersama keluarganya. Yang cerai itu betul yang lain fitnah.

Advertisement

Dalam pada itu, rakaman suara lafaz cerai dipercayai milik pendakwah itu turut tersebar di media sosial. Lafaz cerai itu berbunyi, “Jadi dengan nama Allah, Bismillahhirahmanirahim, Fatin Nurul Ain Binti Mat Aris, abang ceraikan sayang dengan talak satu.”

dai farhan janda

Terdahulu, pendedahan Farhan berkahwin dengan janda anak lapan di Makkah mendapat kecaman ramai apabila timbul dakwaan perkahwinan itu berlaku tanpa pengetahuan dan keizinan isteri pertamanya. Semalam, seorang peguam terkenal mendedahkan Farhan telah menceraikan Fatin dengan talak satu. Alasan perceraian ialah kerana wanita itu didakwa nusyuz dan memfitnah suami.

Sumber Berita : mStar Online

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

20 Comments

  1. tecit

    December 4, 2019 at 4:27 pm

    dah la ceraikan isteri suka2 label istri die nusyuz. sbrnye die yg nusyuz menzalimi istri. ustad bontott

  2. Anonymous

    December 4, 2019 at 4:22 pm

    Aduh.. Isteri tengah mengandung tu..

  3. Miu

    December 4, 2019 at 3:49 pm

    Bangsat.

  4. Anonymous

    December 4, 2019 at 3:42 pm

    Ustaz tgh bahagia dgn bini baru yg kaya raya. Tu sampai sanggup ceraikan bini pertama. Kenapa lelaki melayu yg kuat main pompuan ni semua muka mcm tembok tak siap & pak lebai segala. Lelaki yg handsome takde pulak cerai sampai kepoh 1 Malaysia. Ternyata lelaki muka gini lagi laku ayatnya dari lelaki handsome

  5. yang ke19

    December 4, 2019 at 3:01 pm

    cik abang ustaz(hok ttuih)… sebijik haram apa ko cakap aku letak bawah kaki je.. haram tak percaya.pemanis mulut gula-gula sahaja,, penyebab kencing manis masyarakat.

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top