Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Da’i Farhan Boleh Dihukum Penjara Tidak Lebih 6 Bulan Kerana Berpoligami Tanpa Kebenaran Mahkamah

Umum mengetahui tentang kisah rumah tangga di antara Da’i Farhan bersama bekas isterinya dan isteri baru. Sepanjang gosip ini berlangsung, ramai betul netizen yang meninggalkan kata-kata cacian terhadap pendakwah itu.

Dengar cerita, lelaki itu mungkin akan menerima hukuman atas kesalahan melakukan poligami luar kebenaran mahkamah dan melanggar Seksyen 23 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.

Advertisement

da'i farhan

Perbuatannya menceraikan isteri pertama dan melangsungkan perkahwinan kedua tanpa kebenaran mahkamah itu menyebabkan denda itu boleh dijatuhkan ke atasnya, kata rakan baik bekas isteri Farhan iaitu Ches Al Maliki.

Kesalahan hendaklah dihukum denda tidak melebihi RM1,000 atau penjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya sekali.

Bukan itu sahaja, perbuatan pendakwah tersebut yang membawa imej agama Islam secara tidak langsung telah mencalarkannya kerana perbuatan serta ungkapannya yang membuatkan agama suci tersebut dipandang hina.

Advertisement

ches maliki saman da'i farhan

Laporan itu telah dibuat di bahagian penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Shah Alam baru-baru ini.

Dengar cerita, permohonan maaf yang dituntut oleh Ches Al Maliki masih belum diterima daripada Da’i Farhan walaupun sudah melepasi tempoh 24 jam yang diberikan.

Sumber: Gempak.com

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

17 Comments

  1. Anonymous

    December 14, 2019 at 10:28 am

    stop lerr mention da’i, mention farhan jee. geli pulak aku penunggang agama ni. ckp mcm bagus, dasar ikan keli.

  2. Hekeleh

    December 14, 2019 at 10:13 am

    Hello corse.. ko ingat sume org tau ke.. takut lettew pompuan tau hak dia utk x ditindas org gatal yg menunggang agama sesuka hati. Dh susah la nk kawin ngn wanita kaabah pasni?

  3. Anonymous

    December 14, 2019 at 9:21 am

    Lol nak baik up org baik baik tak pe ….ni penipu n pembohong kawin dgn kaldai muka kambing yg menunggang agama … Nak up hari hhari pun tak pa ….

  4. Corse 848

    December 14, 2019 at 2:42 am

    Aku rasa la… Penulis artikel ni.. Ada masalah peribadi dgn Dai ni kot.. Hari2 dok up.. Org ramai dah tau la..pasal undang2 poligami ni.. Nampak mcm sakit hati Sgt rupanya.. Bersih kan hati tu.. Wahai penulis…

  5. Anonymous

    December 13, 2019 at 3:26 pm

    tangkap je 2-2 masuk jail. sorg sebab poligami tanpa kebenaran. sorg lagi sebab menipu gelaran docto, menipu tukar plat number kereta palsu. pastu dah x payah panggil doctor or ustad lagi.. paggil je banduan farhan dan banduan erin

Loading...
To Top