September 11th, 2009

zahida rafik

Kagum. Sesungguhnya kami memang kagum, terkagum, mengkagumi dan berkagum dengan usaha Zahida Rafik. Tiada ucapan lain selain tahniah yang patut kami berikan kepada Zahida Rafik. Sememangnya dia deserved untuk diberikan ucapan tahniah. Tiada kompromi lagi.

Kenapa kami beria sangat nak memuji Zahida Rafik nie? Untuk anda yang tak tahu, Zahida dalam senyap-senyap dah pun menubuhkan satu persatuan amal yang diberi nama Friends Ukhuwah. Nama pun dah sedap didengar kan? Apa kejadahnya Friends Ukhuwah nie pulak? Haaaa (baca dengan nada kagum). Meh sini kami cerita.

Friends Ukhuwah ini adalah satu pasukan amal yang ditubuhkan oleh Zahida Rafik ngan bantuan kawan-kawan dia. Diorang dah aktif bergerak membuat kerja-kerja amal dari awal tahun 2009 lagi dah. Antara aktiviti diorang ialah meraikan anak-anak yatim, membantu mangsa HIV dan AIDS, menganjurkan majlis berbuka puasa dan macam-macam lagi lah. Memang terbaiklah Zahida Rafik nie.

Yang tambah terbaik dan mengkagumkan ialah selepas 9 bulan barulah Zahida berjaya dikantoikan buat persatuan amal nie. Memang zuhud tahap tinggi nie. Senyap jer dia buat kerja amal. Tak kecoh-kecoh. Tak ada nak masuk TV ke majalah ke. Orang kata sampai tangan kiri pun tak tau lah dia buat kerja macam nie. Memang wajar dijadikan artis contoh.

Buat Zahida Rafik, tahniah daripada kami atas usaha anda. Teruskan niat murni anda untuk membantu mereka-mereka yang tak berupaya dan kurang bernasib baik. Kalau ada masa nanti, jemputlah kitorang sekali. Kami pun nak join jugak buat amal kebajikan nie.

Advertisement
September 11th, 2009

siti nordiana

Ciannya kami kat Siti Nordiana nie. Memang dah confirm kena cerai talak dua dengan bekas suami dia guna telefon jer. Muda-muda lagi dah jadi janda. Nasib baik masih hot gitu. Rasa-rasa nanti ramai ke Dato’-Dato’ nak try masuk line ngorat si Nana nie?

Bila baca-baca balik penjelasan Nana nie, nampak macam dah kena cerai sampai talak tiga. Confuse sekejap kami dibuatnya. Mungkin korang boleh cuba baca pengakuan Nana nie dan memahami berapa banyak talak sebenarnya si Nana nie diceraikan.

Untuk membaca dengan lebih jelas kronologi penceraian Nana dengan suaminya Faizal, sila baca artikel ini selengkapnya.

Nana, 25, yang kelihatan tenang ketika ditemuramah para wartawan menjelaskan bahawa tindakannya memfailkan penceraian terhadap Faizal, 31, kerana sudah tiada lagi persefahaman antara mereka dan Faizal telah bertindak melafazkan cerai kepadanya sebanyak dua kali dalam bulan yang sama.

“Nana masih belum lagi failkan permohonan (cerai) tersebut, ikutkan dalam minggu ini tetapi sekarang Nana agak sibuk jadi mungkin dalam minggu depan Nana akan failkan di mahkamah Seremban.

“Nana tak boleh nak tunggu selepas raya kerana dia dah lafazkan cerai pada Nana dengan talak dua dan pihak mahkamah juga nasihatkan Nana untuk failkan dengan kadar yang segera.

“Sebenarnya dia dah lafaz ceraikan Nana sebanyak dua kali dalam bulan yang sama iaitu bulan Ogos yang lalu, kali pertama tu dia ceraikan Nana dengan talak satu, tetapi kami rujuk kembali secara bersendirian dan pada hujung Ogos dia lafazkan lagi sekali dengan talak dua.

“Jadi Nana rasa dah tak boleh nak tangguh lagi dan memang Nana dah nekad untuk berpisah dengan dia,” jelas Nana yang telah banyak melakukan solat hajat dan mendapat petunjuk bahawa berpisah adalah jalan penyelesaian yang sesuai.

Ditanya apakah punca sebenar keretakan rumah tangganya bersama Faizal, Nana hanya mengatakan mereka sudah tidak sependapat dan tidak mahu mendedahkan punca lain kerana perkara ini masih belum mendapat pengesahan dari pihak mahkamah.

“Puncanya hanya kami sudah tiada persefahaman, kami sudah berbeza dari segi pendapat itu sahaja… punca yang lain Nana tak boleh nak dedahkan lagi buat waktu ini.

“Ikutkan dia dah ceraikan Nana dengan talak tiga, tapi lafaz dia pada kali pertama tu masih tidak dapat dipastikan lagi sah atau tidak.

“Dari awal perkahwinan lagi kami sudah selalu berselisih pendapat, tetapi kami sentiasa cuba untuk menyelamatkan perkahwinan kami, cuma kali ini Nana rasa dah tak boleh nak diselamatkan lagi…

“Pintu hati Nana juga buat masa ini sudah tertutup untuk bersama dia semula dan memang Nana dah nekad untuk berpisah,” ujar Nana yang turut memberitahu dia diceraikan hanya melalui panggilan telefon yang dibuat oleh Faizal.

Menurut artis yang berasal dari Negeri Sembilan ini juga, perkahwinannya bersama Faizal bukanlah satu kesilapan yang dilakukan sebaliknya Nana menganggap semua ini sebagai satu pengajaran dalam meneruskan hidup.

“Bagi Nana perkahwinan ini bukan satu kesilapan, sebaliknya satu pengajaran buat Nana untuk meneruskan hidup selepas ini.

“Faizal bukanlah seorang lelaki yang jahat, dia pun banyak mengajar Nana erti kehidupan dan menjadi seorang yang kuat.

“Walau apa yang terjadi selepas ini, dia masih lagi merupakan kawan Nana dan Nana dah bersedia untuk teruskan hidup tanpa seorang suami.

“Nana kira bernasib baik kerana perkara ini berlaku semasa Nana masih muda, sekurang-kurangnya Nana masih mampu untuk bekerja lagi untuk membela nasib Nana dan anak kami, Muhammad Rayyan Nakhaie,” kata Nana yang sudah lebih tiga tahun mendirikan rumah tangga bersama Faizal.

Kini Nana hanya menunggu detik untuk memfailkan permohonan cerainya dan akan buat penampilan semula dalam industri hiburan setelah semua masalahnya dapat diselesaikan kelak.

Advertisement
September 11th, 2009

Wah, seronok betul kalau kahwin atau dapat anak pada tarikh special cam ni. Senang aja nak diingat. Macam anak no4 Sharifah Shahirah ni lah, baby Auddra . Baby Auddra lahir pada 090909 (senangnya nak taip) kat Hospital Gleneagles Ampang , pada pukul 9 pagi pulak tu!

ish ish timing  bagus betul la baby ni. Pandai sungguh pilih hari dan waktu nak keluar. Patutnya baby dijangkakan lahir pada 1109, tapi deorang cepatkan kelahiran. Takpelah kan asalkan baby & maknya sihat….lagipon berapa hari je beza pon kan, doktor kata OK, ON je lah kan.

apa-apapon tahniah dari BeautifulNara untuk Sharifah Shahirah & Ijoy dapat baby ke 4. Kami rasa salute dengan deorang ni sebab biasanya kalau dah 2 atau 3 tu, biasanya dah taknak dah lagi-lagilah sebab deorang ni artis. Tapi inilah contoh rumahtangga artis yang bahagia dan penuh dengan gelak ketawa anak-anak. Chewah.

Advertisement
September 10th, 2009

#Sila baca artikel ini seolah-olah anda sedang melihat episod terjah Melodi

michlee dengan kekasih

Kembali kita di dalam Melodi, rancangan hiburan paling sensasi dan paling suka menerjah orang sesuka hati. Kami memang tak ada belas kasihan bab kantoi mengkantoikan orang nie. Buktinya kali ini kami akan menerjah dan mengkantoikan sendiri gambar wartawan kami, Michelle dengan pakwenya. Kami memang tiada kompromi, gosip tetap gosip. Tak kiralah anda wartawan kami ke, artis suam-suam kuku ke, bini Dato’ ke. Semua kami zassssss ~~~

Sedikit info tentang gambar Michelle Melodi dengan kekasih hatinya ini, daripada sumber yang kami dapat menyatakan lelaki ini adalah pengacara rancangan Remaja TV3. Kami ternyata kagum dengan Michelle dan pakwenya kerana mengamalkan ciri-ciri 1Malaysia. Buat yang tak tahu, Michelle berbangsa Cina sementara pakwenya adalah seorang Melayu. Disitu kita dapat lihat betapa konsep 1Malaysia sudah berjaya diaplikasi oleh mereka berdua. Tahniah!!!

Disebabkan baki masa rancangan Melodi ini hanya tinggal beberapa minit saja lagi, footage kami sedang menerjah Michelle untuk mendapatkan pengakuan dia tentang gambar ini tak dapat disiarkan. Tapi tak apa. Kita layan dulu koleksi gambar Michelle TV3 dengan boyfriendnya selepas iklan daripada penaja ini.

Lagi 16 keping gambar Michelle beraksi manja dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

michelle melodi

Advertisement