Written by AbangNara | August 25th, 2009

Di atas adalah video perkahwinan @ pernikahan Waheeda dan Akhil Hayy.

Ketar sebentar lutut kami apabila dengar kenyataan Akhil Hayy yang dia nak menyaman blogger yang mengutuk dia dan isteri barunya, Waheeda. Terus kami check artikel-artikel kami sebelum nie, kot-kot ada yang berbau unsur-unsur kutukan terhadap 2 makhluk nie.

Baca punya baca, kami memang tak ada buat kutukan langsung terhadap Waheeda dan Akhil Hayy. Malah kami memuji Akhil kerana berkahwin cepat dengan Waheeda. Maklumlah ubat bagi kenan sihir Waheeda hanya ada pada Akhil. Jadi perkahwinan mungkin dipercepatkan agar Waheeda lebih cepat sembuh.

Malah kami tumpang gembira kerana Akhil dan Waheeda dapat berbuka dan bersahur bersama-sama sementara Maiza pulak makan sorang-sorang. Kiranya Akhil beruntung kerana tak pernah merasa bersahur tanpa seorang isteri di sisinya. Tambah-tambah lagi isteri yang lagi muda dan cun melecun macam Waheeda. Mungkin sempat bagi ubat sihir Waheeda sebelum tamat waktu sahur.

Jadi kepada Akhil, janganlah saman kami di BeautifulNara. Kami tak pernah mengutuk anda. Cuma memberi puji-pujian yang menggunung. Kalau ada kutuk pun, orang kata kutukan yang membina. Agar bahtera yang dilayari bersama Waheeda tak karam macam bahtera bersama Maiza dulu. Kalau kena saman pun, kami tak ada duit nak bayar. Hehehe.

Sekali lagi buat Waheeda dan Akhil Hayy, selamat berpuasa dan berhari raya dengan suami dan isteri baru. Jangan lupa pakai baju raya sedondon tau. Hehehe.

Written by AbangNara | August 25th, 2009

bakal suami serina chef wan

Semenjak dua menjak nie ramai pulak artis-artis wanita Malaysia yang memperkenalkan pakwe-pakwe diorang. Diana Amir ngan pakwe Sunsilk dia, Fasha Sandha dengan pakwenya yang tak tau mana satu dan sekarang nie gambar wajah bakal suami Serina Chef Wan pula kita dapat tahu.

Gavin Edward O’luanaigh (payah betul nak sebut nama last dia) atau nama Islamnya, Salahuddin Ghaffar, 33 nie keturunan Britain tau. Tengok hidung pun dia yang mancung pun dah tau kenapa Serina terpikat kat dia. Hensem tue. Bisa mencairkan hati wanita-wanita di luar sana.

Serina dan Salahuddin bakal dinikahkan pada 01.01.2010 kalau tak ada aral melintang. Baguslah. Yang pentingnya Chef Wan dah merestui hubungan diorang berdua. Itu yang kita mahukan. Restu seorang ayah amat penting dalam apa-apa jua yang kita lakukan.

Apa-apa pun, sekalung ucapan tahniah buat Chef Wan dan Serina. Semoga semuanya selamat dan tiada halangan yang menimpa sementara nak sampai hari pernikahan.

Written by AbangNara | August 25th, 2009

kartika sari dewi

Sepatutnya semalam Kartika Sari Dewi Shukarnor, 32 tahun telah pun selamat disebat sebanyak 6 kali kat Penjara Wanita Kajang. Buat yang tak tahu, kesalahan Kartika Sari yang merupakan seorang model sambilan ialah meminum arak bagi orang Islam.

Sesungguhnya kami sangat kagum dengan ketabahan Kartika Sari. Dia siap request lagi supaya hukuman sebat nie dibuat depan orang ramai. Biar semua orang tengok. Dapatlah dijadikan pengajaran. Kasik mereka yang Islam terfikir 2,3 kali bila nak minum arak.

Tapi sedihnya kami hari ini bila baca Harian Metro, hukuman sebat kat Kartika Sari Dewi Shukarnor ditangguhkan tanpa alasan yang munasabah. Kesian kat dia. Dia dah bersiap-sedia dari segi mental ngan fizikal dah. Bukannya dia taknak, dia siap rela dan taknak buat rayuan lagi. Kenapa tak diteruskan jer?

“Saya juga tidak mahu undang-undang yang termaktub dalam Islam dipandang serong dan diperkotak-katikkan”

Bila dengar kata-kata Kartika Sari kat atas tue makin bertambah kagum kami dibuatnya. Mana ada orang yang sanggup dan rela nak dihukum time zaman macam nie? Mungkin ada tangan-tangan ghaib yang menghalang benda nie daripada berlaku. Maklumlah arahan pembatalan hukuman nie pun dibagitau ikut telefon jer.

Apa pendapat anda? Kesian tak kat si Kartika nie? Ataupun memang tak wajar dia disebat sebab terlalu kejam? Jom bincang kalau sudi.

Written by AbangNara | August 25th, 2009

Terkejut jugak kami bila dengar gosip panas tentang tamatnya percintaan Nurul Syuhada dengan Mejar Faiz, angkasawan negara. Khabarnya diorang berdua nie putus. Hasrat nak membina masjid akhirnya tak kesampaian. Katanya sepatutnya Nurul Syuhada dan Mejar Faiz bertunang 4 Julai yang lepas, tapi dibatalkan dengan alasan Nurul Syuhada tak bersedia lagi. Masih muda dan terlalu awal katanya.

Kesian gile kat Mejar Faiz. Almaklumlah satu Malaysia dah tau dia ngan Nurul Syuhada bercinta. Siap canang dalam suratkhabar lagi. Tambah sedih sebab dengar ceritanya Mejar Faiz siap dah tempah dewan kat Putrajaya, siap dah beli cincin Diamond Solitaire RM10 ribu ngan siap dah tempah Pak Engku sebagai wedding planner. Hancurlah segala planningnya.

Bagai sudah jatuh ditimpa tangga, mesti Mejar Faiz kecewa sebab dengarnya Nurul Syuhada dah ada pengganti. Namanya Raja Amir. Budak Hartamas. Anak orang-orang kaya nie. Raja Amir nie study lagi kat Unicef. Hari tue masa dinner Unicef siap tayang Nurul lagi kat member-member dia. Panas jer member-member ushar.

Betul atau tidak gosip ini, hanya Mejar Faiz, Nurul Syuhada dan Raja Amir jer yang tau. Kita nantikan 2, 3 hari lagi. Confirm akan ada kenyataan daripada salah seorang. Tunggu ~~