June 29th, 2020

Penyanyi Daiyan Trisha bertindak untuk tidak mengulas lanjut berkenaan foto dirinya yang disalahgunakan oleh individu tidak bertanggungjawab di sebuah laman web “Tumblr” baru-baru ini.

gambar daiyan trisha tempat lepas nafsu

Sekeping fotonya sedang menjelir lidah ditulis dengn ayat lucah turut dipaparkan di laman berkenaan. Menurut Daiyan, beliau kini hanya sekadar memohon agar semua pihak melaporkan akaun tersebut.

gambar daiyan trisha tempat lepas nafsu

 

“Minta maaf saya taknak komen apa-apa. Saya harap semua orang boleh laporkan laman web itu.”

Tambah Daiyan, beliau menegaskan dirinya sudah mengetahui tentang foto yang tersebar di laman tersebut.

gambar daiyan trisha tempat lepas nafsu

Terdahulu seorang pengguna laman Twitter meluahkan rasa marah dengan sikap lelaki yang tidak bermoral kerana sengaja mencetuskan sifat marah kaum hawa dengan menggunakan foto para gadis sebagai tempat melepaskan nafsu.

gambar daiyan trisha tempat lepas nafsu

“Apa sahaja yang anda katakan, lelaki sangat menjijikkan.”

Untuk rekod, sekitar tahun 2017, Daiyan Trisha mendedahkan dirinya sering menerima foto lucah seperti gambar alat sulit lelaki menerusi laman Instagram. Tambahnya beliau langsung tidak melakukan apa-apa tindakan malah membiarkan sahaja tanpa membalas atau memberi amaran kerana tidak mahu melayan perkara tersebut.

Sumber: Gempak

Advertisement
June 29th, 2020

Menghargai pengorbanan isterinya bertarung nyawa melahirkan dan membesarkan anak-anak mereka, pendakwah tersohor tanah air, Ustaz Ebit Lew berkongsi video menghadiahkan bidadarinya sebuah beg tangan berjenama mewah.

ustaz ebit hadiahkan isteri beg tangan berjenama

Menurutnya, setiap kali menyambut ulang tahun kelahiran anak mereka, Ustaz Ebit akan mengambil pendekatan untuk mencium dan mengucapkan terima kasih kepada isterinya kerana sanggup berkorban melahirkan anak-anak mereka.

Lebih istimewa, Ustaz Ebit juga turut menzahirkan ucapan terima kasih buat isterinya yang setiap hari tidak putus-putus membuat dirinya jatuh cinta kepada isteri.

View this post on Instagram

I love u bidadariku. Hari lahir anak. Kena kiss dan terima kaseh pada bidadari yang berkorban melahirkan anak semuanya. Terima kaseh sudi menemani abang dalam hidup ini. Terima kaseh setiap hari membuat abang jatuh cinta dengan sayang setiap hari dan menjadi penyejuk mata ini. Bulan 6. Hari lahir 3 orang saya sayang cintai di bulan ini. Arwah mak. Bidadari. Dan anak sulung . Dari 12 tahun saya berdakwah kesana sini. Khidmat masyarakat kesana sini. Masa tu saya lihat keluarga guru saya yang menghargai bidadari mereka. Melayan isteri dan anak dengan baik. Suka tengok ayah saya melayan mak saya. Mak saya sayang dan menghormati ayah saya . Allah takdirkan dalam perjalanan hidup saya bertemu bidadari ini. Semuanya dikorbankan dan tak pernah mengeluh. Berjauhan, susah,penat,sakit kadang seorang diri saat saya tiada dirumah. Ya Allah maafkanlah saya. Dulu semua emas isteri gadaikan dan duit nak makan, pampers dan susu anak pun kadang tiada. . Sentiasa mengukir senyuman dan menjadi ubat bagi hati dan penat dalam perjalanan ini. Semoga baki hidup kita ini. Kita berikan sebaiknya dengan izin Allah. Bersama kita didunia dan semoga dapat bersama di syurga selamanya. I love u bidadariku sayang. Terima kaseh ya Allah…-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

“Terima kaseh setiap hari membuat abang jatuh cinta dengan sayang setiap hari dan menjadi penyejuk mata ini. Bulan 6. Hari lahir 3 orang saya sayang cintai di bulan ini. Arwah mak. Bidadari. Dan anak sulung.”

Dalam pada itu, Ustaz Ebit juga dilihat sempat memohon maaf buat maha pencipta kerana ketika mereka susah dahulu, isterinya banyak berjasa dan berkorban sehingga semua emas milik peribadi digadainya untuk menyara kehidupan mereka sekeluarga.

ustaz ebit hadiahkan isteri beg tangan berjenama

Malah perkara itu diakui sendiri oleh Ustaz Ebit yang mana pada ketika itu mereka sekeluarga langsung tiada duit untuk makan dan membeli lampin serta susu anak.

“Allah takdirkan dalam perjalanan hidup saya bertemu bidadari ini. Semuanya dikorbankan dan tak pernah mengeluh. Berjauhan, susah,penat,sakit kadang seorang diri saat saya tiada dirumah.”

Susulan pengalaman yang dilalui dahulu, Ustaz Ebit juga turut berterima kasih kepada Allah SWT kerana dikurniakan isteri yang amat memahami serta mendoakan agar beliau dan isteri akan terus bersama dan bahagia di dunia mahupun di akhirat kelak.

View this post on Instagram

Selamat hari lahir Airis Safiyyah Lew 27 Jun.. Tak sedar masa berlalu. Bahagianya dah 11 tahun anak sulung ayah. Dari hari pertama umi lahirkan safiyyah. Ayah bergegas ke hospital dari pejabat. Bawa terus baju-baju. Baca Al-Quran sama umi. Ingat jeritan umi dari jarak makin sakit. Pegang tangan bidadari saya masa lahirkanmu anakku. Bidadariku sakit. Pengsan. Tak sedar kerana risau anak lambat menangis. Bahagia saat melihatmu. Macam mimpi. Syukur pada Allah. Rapat betul kita masa kecil anakku. Betapa sayang ayah pada safiyyah. I love u anakku . Teman ayah berdakwah dan ke pejabat. Waktu tu semua kira sebab tiada duit. Susu dan pampers selalu tiada duit. Ikhtiar mana yang mampu. Terima kaseh bidadariku yang melahirkan anak kita. Ya Allah peliharalah dan jagalah bidadari dan anak-anakku semuanya..-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Terdahulu, Ustaz Ebit memuat naik video sambutan ulang tahun kelahiran anak sulungnya, Airis Saffiyah yang berusia 11 tahun di kediaman milik mereka dan menghadiah sebuah telefon pintar “iPhone” bagi menghargai jasa puteri sulung tersebut.

Advertisement
June 29th, 2020

Menyedari bahawa golongan yang paling berisiko tinggi untuk dijangkiti COVID-19 adalah terdiri di kalangan kanak-kanak dan warga tua, penyanyi Stacy Anam mengambil keputusan untuk terus meng-kuarantin anak-anaknya daripada bermain di luar.

Walapun kerajaan sudah memberi kebenaran untuk rakyat bebas bergerak di luar rumah, Stacy atau nama sebenarnya Ummu Syaikhah Stacy Anam tidak mahu mengambil risiko dan hanya membenarkan kedua anaknya yang kini berusia 8 dan 3 tahun itu bermain di rumah sahaja.

“Kalau ikutkan memang kerajaan dah benarkan ibu bapa bawa anak keluar rumah tapi saya tak berani lagi nak bawa anak-anak lakukan aktiviti luar. Sebab mereka dalam golongan berisiko tinggi untuk dijangkiti wabak COVID-19 ini. Jadi saya tak mahu mengambil risiko itu. Memang kesian lihat mereka tak dapat keluar rumah,”

 Dia mengakui turut berasa kasihan kerana ‘memaksa’ kedua anaknya itu berkurung dan bermain di rumah sahaja namun ianya dilakukan demi keselamatan dan kesihatan mereka.

Dalam pada itu, pelantun lagu Aku Kau Dan Muzik ini turut menjadikan rumah sebagai tempat permainan untuk mengelakkan anak-anaknya daripada berasa bosan.

View this post on Instagram

Kong shini kong shini ishaiii ?

A post shared by Stacy Anam (@stacyanam) on

Dia yang ditemui mStar Online ketika sesi rakaman sebuah program realiti di Glenmarie, Shah Alam baru-baru ini.

Stacy yang telah berkahwin dengan suaminya yang juga seorang penyanyi, Akim Ahmad pada 5 Februari 2016 lalu telah dikurniakan seorang cahaya mata perempuan yang diberi nama Eshaal dan turut mengambil seorang anak angkat bernama Bella De Luna Valentina yang telah dijaga mereka sejak kecil.

Sumber : mStar Online

Advertisement
June 29th, 2020

Penyanyi Baby Shima ketika ditemu Astro Gempak,  dilaporkan telah mengalami kecederaan agak serius ketika menjalani sebuah penggambaran di Puncak Alam, Selangor.

Menurut Shima, dia telah terjatuh daripada atas motosikal yang diboncengnya kerana gagal mengawal diri ketika berdiri di atas kenderaan itu.

Dia yang cuba untuk berdiri di atas motor tersebut gagal mengimbangi badan ketika pemandu motosikal itu menekan brek dan menyebabkan dirinya terus terjatuh.

View this post on Instagram

Mintak maaf tak dapat nak habiskan shooting harini, ini semua diatas kecuaian Shima juga.. ???? Doakan Shima pulih?

A post shared by BABY SHIMA DAA3 BIGSTAGE (@babyshimaofficial) on

“Saya cuba-cuba berdiri di atas motor untuk satu babak aksi ini. Kemudian apabila motosikal itu menekan brek, saya terjatuh. Disebabkan saya cuba menahan dengan tapak tangan terlebih dahulu, itu yang bahagian tangan kiri saya cedera.”

View this post on Instagram

Boleh shima minta nombor phone? bukan apa saja nak save.. mana tau sahur nanti boleh kejut kan? selamat berbuka puasa.. #babyshima #byma #adanampkmummyhappy

A post shared by BABY SHIMA DAA3 BIGSTAGE (@babyshimaofficial) on

 Berkongsi foto kecederaan di laman instagram, Shima telah pun mendapatkan rawatan lanjut di klinik berdekatan sejurus selepas terlibat dalam kemalangan tersebut.

Dia turut memohon maaf di atas kecuaian  menerusi ruangan kapsyen entri tersebut dan turut membuat insta stories ditujukan khas kepada krew produksi kerana terpaksa menangguhkan penggambaran program tv tersebut buat sementara waktu.

Advertisement