October 14th, 2011

Sebenarnya ada banyak juga filem yang memaparkan semangat 1Malaysia, lama sebelum konsep itu diperkenalkan oleh kerajaan, salah satunya filem dengan watak-watak mat rempit yang bernama Roy, Remy, Kuzi, Chin dan Ravi iaitu Gila-gila Remaja (1985). Dengar cerita filem Gila-gila Remaja 2 (2011) baru saja selesai menjalani penggambaran.

Dengar cerita juga,  filem Gila-gila Remaja 2 ini akan diterajui oleh pelakon Fizz Fairuz. Sebenarnya ekspektasi kami terhadap filem ini agak tinggi kalau mahu dibuat revival, kerana bagi kami filem ini sudah mencapai tahap klasik. Kami tidak pasti sama ini adalah pembikinan semula filem dengan plot yang sama atau kesinambungan dari plot filem yang sebelum ini.

Filem yang diarahkan oleh Allahyarham Hussein Abu Hassan ini menaikkan nama Faizal Hussein dan Rosyam Noor, dan juga antara filem terawal yang memaparkan kisah mat-mat rempit yang berprinsip. Lagi pula ada adegan Faizal Hussein mempersembahkan breakdance dengan jaket warna pink serta sneakers pink. Vintage uols!.

Tidak lupa juga heroinnya, bekas peserta Dewi remaja 80’an yang cun, Rehana Yassin. Dia hanya muncul dalam satu filem ini sahaja sebelum menyepikan diri.

Adakah Gila-gila Remaja 2 akan menghidupkan semula jiwa filem ini? Bersama-sama kita nantikan. Kredit gambar pada mobypicture Hairul Azreen dan yfrog @Taiyuddin_Bakar.

Layan klip video Faizal Hussein membuat persembahan breakdance dalam filem Gila-gila Remaja.

P/S: Jangan lupa saksikan pementasan teater Bangsawan “Puteri Selindungan Bulan” di Panggung Bandaraya, KL, malam ini, esok dan lusa, pukul 8.30 malam. Tiket RM 5 saja. Klik untuk butiran lanjut atau telefon 03-2052 3600!

November 18th, 2009

Sedih beb. Bukan sedih sebab apa, tapi sedih sebab masa nak gi tengok filem Pisau Cukur nie minggu lepas cuma ada satu tayangan jer. Padahal baru dalam seminggu jer kuar kat wayang. Tambah panas bila filem 2012 ada dekat 10 tayangan. Selang sejam plak tue. Apa kejadahnya nie? Nie bukan tahap double standard, nie namanya triple standard. Macam mana la filem Malaysia nak maju. Kesian kat produser-produser filem. Compem tak balik modal punyalah.

Berbalik kepada review filem Pisau Cukur nie, kalau anda adalah peminat Fazura dan Maya Karin kami memang syorkan anda gi tengok cerita nie. Terutamanya kalau peminat Fazura. Sebab dia berjaya melakonkan watak dia dalam filem tue tersangatlah gediknya. Memang mantap beb lakonan dia. Sampai kami terfikir yang dia nie dalam real life pun memang gedik macam tue. Tapi ada ke perempuan yang segedik Fazura dan Maya Karin macam dalam filem Pisau Cukur nie ek?

Cuma yang kureng sikit dari segi effect CGI dia. Nampak sangat kapal tue kapal buatan guna komputer. Mungkin tak ada kepakaran takpun kurang bajet. Jalan cerita boleh diterima. Just a simple romantic comedy. Kalau nak pergi berjiwang ngan awek tersayang sangat disarankan tengok movie nie. Oh sebelum terlupa kepada awek-awek di luar sana, Aaron Aziz ada berlakon dalam filem nie. Kalau minat kat dia leh gak gi tengok.

Kesimpulannya, kami bagi 5/10 bintang kepada filem Pisau Cukur. Lupa nak bagitau kalau anda ada penyakit anti ataupun trauma kepada perempuan-perempuan gedik, dilarang keras melihat filem nie. Kang ada yang termuntah dalam wayang kang. Tahniah kepada mereka-mereka yang terlibat dalam filem Pisau Cukur sebab berjaya buat filem komedi romantik ala-ala Hollywood.

P.S: Xpax Every Month Bonus XXL nie memang mengancam betullah. Untuk bulan November ngan Disember nie, kalau korang guna minimum RM50, leh dapat sampai 6% kredit balik. Terus dapat pulak tue. Tak payah nak tunggu 3 4 bulan. Yang paling penting dia automatik terus kreditkan ke handphone korang. Tak payah nak gi redeem ke apa ke. Puas hati kan? Maklumat lanjut kat website XPAX.

October 13th, 2009

.
Korang ter-miss episod Nur Kasih hari jumaat 9 October lepas? haaa…jangan bimbang. kerana kami ada liputan khas kepada peminat fanatik Nur Kasih.


bila tengok episod yang lepas, malu sehh tengok keperasanan Sara yang duk ingat Aidil nak pi meminang dia.Maluu sampai  tengok celah jari aja.Memang menjadi la Umi Nazira ni bawak watak Sara.

tapi bila tengok episod 19, kesian pulak kt Sara, cinta tak berbalas. Aliya yang baru jer kenal Aidil, terus dpat jadi bini.  Sara pulak yang sejak dari sekolah dok tergilakan Aidil, tak berjaya jugak menakluk sekeping hati Aidil.  Ingatkan Sara nak terjun sungai..tup..tup, bukan rupanyer.

Lepas tu Sara nekad pergi umah Aliya kat KL..tapi baru je nak memulakan perhitungan ngan Aliya, alih-alih Aidil lak sampai. Terpaksalah Sara tukar topik.  Suspen giler masa nih, berdegup-degup jantung macam lari marathon satu kampung.  Masa ni dah kecoh kat kg pasal Sara hilang.  So Nur terpaksalah pecah rahsia kat Adam mengenai kisah Sara yang minat kat Aidil.


Yang geramnyer, Sara siap tuduh Nur jeles kalau dia kawin dgn Aidil.  Kesian Nur…Apepun, bes sangat episod ni sebab dapat tengok kebahagiaan Nur dengan Adam..romantik mcm pengantin baru.  Nur siap meluahkan perasaan dia kat adam…siap bagi tau yang dia minat Adam dari zaman sekolah lagi.  Terimbasla balik memori zaman sekolah.  kami pon terawang-awang lah sampai ke syiling rumah…

Kemudian , Adam bawak Nur balik kl, tunjukkan rumah yang dia beli untuk Nur. Kami plak malu-malu kucing tengok  Sara disuap Adam.

Lepas tu ada pulak part akad nikah Aidil dgn Aliya..cantik betul Aliya masa ni walaupun tudung nikah penyek sikit kat awning…he…he.

pastu ada lak scene kt kampung, semua orang sibuk buat persiapan kahwin Aidil, tapi Sara tak tolong sampai kena perli dek orang kampung. Sebagai kakak yang baik, Nur pon pergilah pujuk Sara..tapi Sara ni memang tak makan saman, macam dah meroyan pon ada.

Tapi  yang bestnyer..masa Nur mintak izin dgn Adam nak balik jap tgk Sara..Adam siap ckp, ‘jangan balik lama2…rindu~~!! ‘ ahaha…tergeletek pankreas kami ! Tapi last scene memang mendebarkan sebab tetiba muncul  MPV kemudian keluarla seorang pempuan dengan memakai abaya kaler hitam siap pakai purdah macam ala-ala cerita Ayat-Ayat Cinta.

Korang rasa sapa?? Haaa, mestilah Katrina kan. aiseh Katrina muncul balik daaaa~~~ alahai, baru aja Nur dan Adam nak bahagia…panjang lagi ler kot citer ni.

May 18th, 2009

filem syurga cinta

Berdesing sekejap telinga kami bila terbaca kenyataan Awal Ashaari, pelakon utama filem Syurga Cinta tentang wanita bertudung. Ada ke patut si Awal nie cakap macam nie:-

Dulu saya pelik juga mengapa ada wanita yang muda-muda lagi sudah mahu memakai tudung. Kini saya sudah tahu sebabnya dan saya lebih menghormati mereka

Pesanan buat artis-artis semua, kalau rasa ilmu agama tak cukup di dada sila jangan keluarkan kenyataan-kenyataan bodoh seperti di atas.

Memang dah jadi kewajiban untuk wanita Islam pakai tudung, kenapa nak hairan pulak? Janganlah kerana nak promosikan filem Syurga Cinta anda sanggup nak buat kenyataan bodoh macam nie. Nampak macam orang tak belajar agama je.

Apa pun trailer filem Syurga Cinta nampak macam menarik. Tunggu nanti kami akan pergi tengok 21 hb nie dan buat ulasan tentangnya di blog ini.