Written by AbangNara | August 7th, 2014

Julia Perez ini memang dari dulu kerjanya buat kontroversi sahaja. Memang ada sesetengah manusia yang gilakan publisiti dan sanggup buat apa sahaja asalkan dirinya menjadi bualan ramai. Terbaru, Julia Perez telah berkongsi beberapa keping gambarnya beraksi mesra dengan seekor anjing sehingga menimbulkan kemarahan umat Islam di Indonesia. Secara jujur, aksi yang ditayangkan memang agak melampau.

julia perez anjing

Bukan sekadar memeluk erat anjing tersebut, di dalam satu video juga kelihatan Julia Perez bergomol mesra dengan anjing kesayangannya ini. Hmmmm. Dalam banyak-banyak binatang, anjing juga menjadi pilihan. Kucing kan ada? Kucing comel kot. Abang Nara suka kucing. Dah lah jenis anjing yang dipelihara Julia Perez ini jenis yang agak garang wajahnya. Takut plak Abang Nara.

julia perez anjing
Apa pun umat Islam Indonesia ternyata berang dengan keterbukaan Julia Perez berkongsi gambar-gambar aksi mesranya bersama anjing ini. Banyak komen-komen ‘mengajar’, mengkritik dan mempersoalkan tindakan Julia Perez. Pelbagai nasihat diberikan. Namun Abang Nara percaya nasihat-nasihat itu sekadar masuk ke telinga kanan keluar ke telinga kiri.

julia perez anjing

Diharap umat Islam Indonesia bersabar dengan Julia Perez. Memang orangnya terkenal dengan perangai pelik-pelik. Nak buat macam mana kan? Apa pendapat anda?

52 responses to Berpeluk Dengan Anjing, Julia Perez Buat Umat Islam Indonesia Marah

  1. seluar merah says:

    Julia perez ANJING

    0

    0
    • Cookies says:

      bagus jugak bawak anjing….orang jahat x berani nak dekat.

      0

      0
      • Olga says:

        Bukan ke ANJING tu yg patut kena samak sbb sentuh JUPE?

        0

        0
        • Ritu vs Aya says:

          Chaitttttttttt… kurang hasam komen ko Olga kah kah kah kah

          0

          0
        • Yahudi Muslim says:

          Pegang anjing tak haram pon , cuma harus di “sertu” bkn “samak” and of course , rakyat Indonesia seharus nya lebih marah bila artis2 muslims nya berpakaian mcm sundels dari marah bila dia sentuh anjing , tk dosa pon sentuh anjing , and sepatutnya lg marah bila dia bersentuhan dgn lelaki yg bukan muhrim , yg sememangnya merupakan satu kesalahan !! noob indonesians , contohi la pemikiran yahudi dan melayu modern , chinese hanya bijak dlm menipu dan pelajaran , but dlm dunia yg nyata , mereka hanya lah org2 yg tergolong dlm golongan yg idiot :D

          0

          0
        • K.A.A says:

          dia rasa dia dah hebat sgt la tu dah bela anjing sekor?

          0

          0
        • JNGN SIMPLY JATUHKN HUKUM says:

          Sila betulkan… Sentuh anjing mmg tak haram cuma ia tergolong dr najis berat. Bnyak2 binatang nak buat apalah nak pegang anjing klu tak ada tujuan & x sengaja. Yg HARAMNYA KLU BELA ANJING DIBUAT MCM PET @ KUCING KAT UMAH @ tak bela tp sentuh & layan anjing itu mcm kucing tetap HUKUM HARAM. Klu nak jaga rumah & ladang pun kena layan spt binatang suruhan bkn pet. Knapalah Org islm yg tahu hukum separuh2 ni lps tu bercakap tentang Hukum klu tak pasti. Apa yg kalian buat pun HUKUMNYA HARAM SAMALAH BERSENTUHAN BKN MAHRAM & YG JP NI BUAT. LG BERAT DOSA KLU TAK TAHU HUKUM .. SEDAP JER JATUHKAN HUKUM YG MENGELIRUKAN yg tdk di Perhalusi. Aduhhhh …

          0

          0
        • Syarifah Masu'ud... says:

          Jupe tak nak buat video seks dgn anjing ke? Baru betul Doggy!
          mesti boleh naik nama!

          0

          0
    • Olga says:

      EKSPRESI MUKA JUPE MCM TGH NGESEK NGN ANJING JEW

      0

      0
    • Anonymous says:

      kalau baju warna hijau tu boleh menjerit.mesti baju tu menjerit..haha

      0

      0
  2. seluar pink says:

    Sangap semacam je muka menatang anjing tu. Julia perez ni pon mcm dh tkde manusia dah kat indon tu sampai main dengan anjing? Hahaha

    0

    0
  3. ditto says:

    nampak sgt gersang nya pd hanjing nan seko pun….

    0

    0
  4. Malu Dong Ahhhh!!!! says:

    Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul payudara yang mcm bergelen2 air susunya…

    0

    0
    • Maryam says:

      Salam…kepada semua pembaca, jgn menghina jgn mengutuk hamba Allah ini.. doakan supaya dia diberi hidayah dr Allah. Seandainya dia mendpt hidayah Allah..mungkin dia akan menjadi lebih baik drpd kita semua…Amin…renung2kan and pikir2kan…

      0

      0
  5. sentap says:

    kenape muke mintak kaki je tuh.. aishh… indon ngok ngek. kau ingat kau omputeh?

    0

    0
  6. kelilawau says:

    Kayu punye JP, ade ke anjing dipakaikan baju ijau ngan suar jean?

    0

    0
  7. ina says:

    Islam pada nama.. Hakikatnya hidup dh lma menyimpang dari landasan.. Bergomol dgn anjing letak atas dada. Lidah anjing tu terjelir kompom kna dia jgk.. Bpe kali samak 1 hari!!

    0

    0
  8. joe li says:

    besarrrnya………………………… anjing tu.
    korang ingat apa???

    0

    0
  9. Maryam says:

    Salam, kepada semua pembaca, jgn menghina jgn mengutuk hamba Allah ini. Doakan dia di beri hidayah oleh Allah. Seandainya suatu saat dia diberi hidayah dr Allah, mungkin dia akan menjadi lebih baik dari kita semua. Insyallah, Amin.. So renung2kan dan pikir2kan.

    0

    0
  10. anti indon says:

    nasib ko di seberang..kalau kat sini mampus ko!!

    0

    0
  11. Puteri says:

    Ya Allah berikan hidayah kepada hambamu ini..amin.

    0

    0
  12. penselkayu says:

    Islamkah dia ini… klau terpegang atau menyentuh anjing itu tidak salah kerana masih boleh disamak…. yang lebih berat lagi apabila klau menyentuh lelaki yg bukan muhrim….. nak samak celah mana nya… tp dari pakaian dia pun yg macam tak cukup kain tu… paham2 je la
    patut la indon selalu kena gempa bumi…

    0

    0
    • nico says:

      Indonesia sering kena gempa bumi karena terletak di wilayah rangkaian gunung api.masalah julia perez itu masalah dia sendiri jangan kaitkan dengan negara,lagipula fans dia sudah menasehati,selebihnya hak dia sendiri mau berubah atau tidak.Bijak-bijaklah dalam berkomentar.
      maaf NARA..tapi menurut saya anda terlalu cepat menghakimi julia perez..tahukah anda kalau jupe punya sekolah football di Indo?dia pernah mendapatkan beasiswa belajar di europe,dia menguasai pencak silat,dia mendapat best actress award di festival film Bandung 2013,dia punya restaurant di beberapa kota di Indo,
      jadi lain kali buat berita yang lebih cermat dan teliti ya…saya bukan fans jupe tapi rasanya terlalu jahat bila kita menghakimi dia.cari IG nya dia dan silakan nasehati dia bukanya menghakimi dia di blog ini dan menambah masalah hingga akhirnya kalian sendiri yang membuat fitnah.
      oke NARA? anda pasti faham maksud saya…sayang sekali kan bila uang yang anda hasilkan dari blog ini ternyata tidak halal….ya mudah-mudahan saja halal..
      saya suka rakyat malaysia suka nasehat-menasehati..maka dari itu lebih baik nasehati saja jangan menghakimi.oke?

      0

      0
      • Orkid Indah says:

        @nico .. klu awk muslim tentu awk tahu Allah beri musibah atas sbb tangn2 manusia. Rangkaian gunung berapi hnyalah sebab musabab. Klu tiada rantaian gunung brapi pun Allah boleh terbalikkan bumi spt kaum sodom ats sbb perlakuan melebihi batas & derhaka kpd Allah. Apa yg Jp buat tetap salah. Kebijaksanaan Akal tak digunakn wlpn pernh dpt biasiswa. Sy tak impress, smuanya hnya dunia. Apa tujuan anda beri tahu smua ini. Tdk relaven dngn perlakuan dia. MALAH DNGN BANGGANYA HEBAHKN pd smua org ia spt menghina agama beliau sndri. Atas alasan itu ramai msyrkt Indon & msia tak bolh trima. Kelakuan dia spt mempermainkan hukum agama. Lain kali klu nak buat perbuatan spt itu jngn hebah pd org. Org tak menghakimi dia tp perbuatan dia. Cuba anda ke Indon .. JP ni kene lg teruk. Sy tak stuju sampai menghina tp Jp yg cari masalah dulu. Dia dpt ats apa yg dia tlh buat. Fans dia tlh nasihtkn di Ig mmg tak makan nasihat. Bukan kpd Jp shj tp kpd masyrkt umum beragama islam yg tdk tahu hukum bela anjing. Ada sebilangan msyrkt islam bela anjing spt Pet semakin ramai. Di msia pun dah ramai terutama golongan elit. Alasan BOLEH SAMAK (itu hukum fikh dlm Taharah) islm mmbenarkan tp bersyarat bkn suka2. Klu nnt perlakuan kita melampau batas … tiada rangkain gunung brapi pun msia blh dpt musibah. Klu anjing bela sesuka hati … hukum2 agama yg lain lglah teruk. Rasa2 solat, Puasa, zakat tak org yg bela anjing spt pet ni… ? So far mengamatan sy TIDAK .. Jngnlah menzalimi smua haiwan .. dosa besar tp perlakuan jngn melampaui batas membelakangi agama. Peace no war. Pray4Gaza.

        0

        0
  13. aihh says:

    wahh.. buah dada besarnya… sedap ramas dan hisap… tapi dah kena pegang anjing.. cuma tgk dari jauh je la…
    hakikat, banyak lagi binatang leh pegang…

    0

    0
  14. ain suzana says:

    mmg la anjing tu makhluk Allah tp kita pun tau kalau sentuh anjing ni kena samak bagai. banyak2 binatang naper dia pilih anjing. kan ada kucing rabbit etc. bukn nak bersikap kuno tapi tengok dia ni more to nk glemer jer. nnt ada isu nak bincang hal dia. anjing di dada pun dia nak masukkn bg org tengok. kalau kita mesti pic mcm tu kita tak letak di media sosial.

    0

    0
  15. julia paraz says:

    cite ni dah bape hari, baru update ke nara?

    0

    0
  16. aini says:

    kaya…bnyk duit tp pakai sluar koyak…..

    0

    0
  17. anon says:

    Biarlah dia, kita sebok wat ape. Dia ni lslam ke kafir pun kita tak tau. Haram bermain or pegang anjing pun nak sebok ke. Yg dia tak tutup aurat tu pun haram jugak kan… Minah ni kan suka publisiti murahan…. Hmm…rupa dgn perangai sama2 tak lawa.

    0

    0
    • menyampahnya aku says:

      wei mek anon

      jupe ni islam.. kalau kafir org indon takderlah nk mengamuk

      0

      0
      • Orkid Indah says:

        @ anon 3.38pm … biaq betul nak komen pun fikirlah dulu … dah tentulah dia ni born muslim sbb tu org islam marah ….. org islm ramai yg tak tutup aurat tp tak adalah perangai sampai mcm ni Tak Hengat dunia dngn Bangga lg .. anjing di buat mcm kucing klu nak jaga rumah x yah buat mcm pet … HUKUM NYA HARAM SAMALAH TAK TUTUP AURAT. JP ni terkenal sbg Hamba Allah yg Tak makan nasihàt. Nasib baiklah artis seberang. Klulah ramai org islam bersikap ” KEAKUAN ” spt awk ni kat msia …. jwbnya msia ni bakal2 dpt melapetaka. Bukan “Sebok” atleast kita tak setuju dngn cara begitu. Klu mampu nasiht pakai lisan di anjurkn jk x mampu ada rasa benci perbuatan maksiat tu dlm hati.

        0

        0
  18. kakmah says:

    Assalammualaikum..

    sebelum korang sibuk2 nak mengata & memaki dia ckp haram la..apa la.. kakmah nak tanya nih.,.yg drama lelaki perempuan berpeluk2 pegang tangan yg korang hari2 ngadap lam tv tu x haram ker..????? Boleh plak korang ckp sweet ke ape dorg tu kan..??? Kalau JP tu bela anjing tu, korang kene selidik dulu ape sebab dia bela… sapa kata ISLAM tak boleh bela anjing..??? kene ada sebab la ngokk..!!!

    cakap pakai otak la….. sentuh anjing mmg la haram..tp BOLEH SAMAKKKKKK…

    sentuh jantan @ betina bukan MAHRAM boleh SAMAKKKKK…????

    byk sangat makan mcD korang nihhh…

    0

    0
    • Orkid Indah says:

      @kak mah … Dalam Islam tak di benarkan bela anjing kecuali ada kelonggran dlm menjaga harta benda & ladang. Itupun ada khilaf antara ulamak. Kak mah klu org islam layan anjing tu mcm kucing aka pet … HUKUMNYA JATUH HARAM wlpn TUJUAN JAGA [email protected] Lg lah klu di jdkn Pet. Kak mah sila mendlmi hukum fikh. Bnyk kitab ulamak terdahulu & skrang telah menjelaskn hukum ini. Cuba Akak tngk JP tu layan anjing dia spt Binatang Suruhan @ Mcm Kucing ? … “Ngok” perkataan x sesuai nak di gunakan dlm kongsi ilmu. Pegang bukn Mahram & Apa yg JP tu Buat=Dua2 HARAM NYATA.

      0

      0
      • kakmah says:

        Kalau JP tu bela anjing tu, korang kene selidik dulu ape sebab dia bela… sapa kata ISLAM tak boleh bela anjing..??? kene ada sebab la ngokk..!!! << KAN AKU CAKAP KENE ADE SEBAB..?? TAK BACA BETUL2 KER..?? ADOIIIIIIIIIIIIIIIIIIII PENING LAAAAAAAAAAAAA KAU NIH OKID TAK BERAPA NAK INDAH…

        0

        0
        • Orkid Indah says:

          @kakmah sy faham komentar tu… sy awal2 dah baca akk kata mesti bersebab … cume TAK PERLU SELIDIK Jp ni bela anjing TUJUAN UTK APA krn dr CARA LAYANAN kpd anjing tersbt spt kucing. ( Komen di atas sy minta akk perhatikan cara layanan Jp terhdp anjing itu ) . Hukumnya Jatuh Haram WLPN ber tujuan nak jaga harta benda @ ladang. Tak boleh suka2 main dngn anjing samaada jdkn pet @ tdk wlpn kemudian boleh SAMAK. Sy ada jelaskn diatas. Cuba akk yg baca betul2 respon sy. Cute plak bila akk kata sy pening kpala. Tak pe nnt sy telan ubat. Akak PERLAKUAN JP SAMA HARAM dngn Bersentuhan Dngn Bkn Mahram. Lain lah tak [email protected] keperluan eg. Nak selamatkn anjing tu dr bhya. Lepas tu boleh samak. Suka2 tak boleh kak. Klu boleh sy pun nak main dngn anjing sbb sy ni bkn keturunan mlayu sngt kak .. cume 20% jer.

          0

          0
        • Anon says:

          Kak Mah,, memang lah kena ada sebab tapi perlu ke nak peluk2 anjing tu macam gitu.. Tak perlu kan.. Itu lah yang tak boleh diterima orang.. Tak payah lah nak Ngok ngok kan orang..

          0

          0
  19. Are there similarities between the a couple or are they completely different from each other.
    A higher salary may not go very far in a city with higher transportation, food,
    energy, housing and health care costs. So far, no decision regarding
    an appeal has been made.

    0

    0
  20. pzzzz says:

    Len kali nara,plz la jgn post gmbr2 seksi maut cm gini.kta sbagai masyarakat ade peranan.nara jgn pikir untung je.pikir la mata anak2 muda kta.peace!

    0

    0
  21. nok gebuzzz says:

    geli betul la tgk dia ni….dah x d keje gaknyer….pic mcm ni pon nak upload…ape yg bangga sgt berpeluk ngan anjing…

    0

    0
  22. yuhuu says:

    Haa..yg ni sesuai utk melati sbb dia pon cam hanjeng jugak…

    0

    0
  23. ketty says:

    sya tengok normal org indon islam bela anjing dan drg pegang anjing….

    0

    0
  24. chah says:

    Bela atau pegang tak haram. Sy islam dan sy bela anjing. Rasulullah cuma ckp samak tempat minum dia je . Ulama2 yg putar belitkan.

    0

    0
    • Xooyo says:

      Ops ulama pulak yg salah. Ke kau yg putar belitkan. Sukahati la. Tanggung sendiri. Kalau dah tuan punya badan x nak berubah, sapelah kita nak byk komen. Tapi dia jgn lupa, kalau dah jadi arwah, kena jugak mintak tolong org uruskan jenazah kau. Takkan boleh bergolek masuk liang lahad sendiri.

      0

      0
    • sayaIslam says:

      Wow akhir zaman betoi jawapan.ulama putar belit?wow just wow.mmg tsimpang jauh hukum tu.

      0

      0
  25. gol says:

    kesian seluar dia kena gigit dengan anjing tu :(

    0

    0
  26. abc123 says:

    kesian dia xde duit nk beli seluar. meh aku sedekah seluar tdo meh. panjang dan x koyak dan menutup aurat gteww

    0

    0
  27. abc says:

    yang ketat dan yg sendat,
    yang tersorok nampak bulat

    0

    0
  28. hodoh says:

    muka dah lah hodoh tahap gaban. Hanjing pun takut tengok dia. Mesti azab anjing tu rasa dok dgn dia kan.

    0

    0
  29. detactive conan says:

    Jupe dah muak dgn smua lelaki di Indonesia…tu yg cari anjing tu…nak cari kelainan ckit…lgipun si jupe ni kan anjing betina..tak heran pun…

    0

    0
  30. xyz says:

    benda/perkara yang dilarang dan “jangan”..tp itulah yang nak dibuat juga.

    0

    0
  31. skali skala says:

    ingatkan dia dah bukan islam dah sebab dulu cakap nak kawin dgn gaston apa tah…

    0

    0
  32. Really nicely written post, thanks!

    0

    0