Bela Anak Patung Dibenarkan Dalam Islam? Ini Jawapan Pendakwah Indonesia

Kehidupan

Bela Anak Patung Dibenarkan Dalam Islam? Ini Jawapan Pendakwah Indonesia

Baru-baru ini ramai selebriti Indonesia seperti Ivan Gunawan, Lucinta Luna, Celine Evangelista yang telah mendedahkan bahawa mereka mempunyai anak patung yang dikaitkan dengan roh mistik atau spirit doll.

Persoalannya, adakah menjaga spirit doll seperti anak sendiri dibenarkan dalam Islam?

Advertisement

Penjaga Institut Kemajuan Dakwah Ilsmiyah dan Pondok Pesantren Al Bahjah Cirebon, Kiai Haji Yahya Zainul Ma’arif atau lebih dikenali sebagai Buya Yahya tampil memberi penjelasan mengenai sprit doll kepada individu yang beragama Islam.

Anak patung

Jangan ikut trend orang. Mereka yang mempunyai anak patung ada prinsip diri yang teguh.

Tambahnya lagi, tiada roh yang akan memasuki ke dalam anak patung tersebut. Namun, ia boleh mengundang makhluk halus seperti jin atau syaitan untuk berada di dalamnya.

Jadi tidak ada roh jahat atau roh anak kecil jahat masuk, tidak ada. Yang ada jin jahat atau syaitan yang terkutuk itu yang ada.

Jelas Buya Yahya, tidak perlu untuk berurusan dengan perkara seperti itu dan tidak perlu bina kepercayaan sesuatu yang tidak ada. Bahkan ianya sangat bahaya, kerana ia boleh membahayakan iman.

Ivan
11 bulan lalu

“Saya Tak Pelihara Jin Atau Iblis” - Ivan Gunawan Bela Anak Patung Seperti Anak Sendiri

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Murai.my

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...