Bazar Ramadan Mungkin Dibenarkan Beroperasi Tahun Ini – Datuk Zuraida

Makanan

Bazar Ramadan Mungkin Dibenarkan Beroperasi Tahun Ini – Datuk Zuraida

Khabarnya, Bazar Ramadan berkemungkinan dibenarkan beroperasi pada tahun ini. Kenyataan ini telah diberitahu oleh  Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Zuraida Kamaruddin.

Pun begitu, Zuraida berkata kementeriannya akan membincangkan perkara tersebut dengan pihak-pihak yang berkenaan terlebih dahulu, termasuk Majlis Keselamatan Nasional (MKN).

“Jika kita boleh membuka pasar basah dan pasar malam, saya tidak melihat mengapa kita tidak dapat membuka bazar Ramadan.

Advertisement
Bazar ramadan

Gambar Hiasan

“Namun, kita harus meneliti prosedur operasi standard (SOP) yang efisien dan bersesuaian untuk bazar,” katanya selepas menghadiri pelancaran aplikasi robotik di Ipoh Central Market, Ipoh pada Selasa.

Kerajaan tidak membenarkan untuk mengadakan bazar Ramadan pada tahun lalu memandangkan negara berada dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Larangan ini juga bagi mengekang penularan wabak Covid-19. Doakan yang terbaik lah ya. Semoga kita dapat merasa kembali suasana di Bazar Ramadan. Apapun, SOP tetap kena jaga.

SUMBER

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...