Bayi 6 Bulan Meninggal, Bapa Bawa Naik Motor 12 Jam Semata Nak Tengok Perlawanan Bola

Dunia

Bayi 6 Bulan Meninggal, Bapa Bawa Naik Motor 12 Jam Semata Nak Tengok Perlawanan Bola

Kejadian bayi 6 bulan meninggal dunia di negara jiran, Indonesia telah menarik perhatian ramai setelah mengetahui punca kematian anak kecil itu.

Difahamkan dari laporan Gempak, bapa kepada bayi berkenaan telah membawanya menaiki motosikal dan menempuh perjalanan selama 12 jam semata-mata untuk menyaksikan perlawanan bola sepak yang melibatkan pasukan kegemarannya.

Advertisement

Kami bertolak dari Tegal pada pukul 5.38 petang Sabtu dan tiba di Surabaya pada jam 7.15 pagi.

Bayi 6 bulan meninggal

Menurut si bapa, sesudah sampai ke destinasi, anaknya mengalami batuk berkahak dan sukar untuk bernafas, lalu membawanya ke Hospital Ewa Pangalila bagi mendapat rawatan selanjutnya.

Bagaimanapun, kerana kelengkapan perubatan di hospital berkenaan tidak lengkap, dia membuat keputusan membawa bayinya pergi ke hospital lain dengan menaiki motor kerana ketika itu ambulans sukar untuk di dapati.

Sesudah sampai di hospital seterusnya, doktor disitu memaklumkan keadaan bayi terbabit ketika itu sangat lemah dan disahkan meninggal dunia beberapa minit selepas itu.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Uyaina Arshad baby bump
4 bulan lalu

“Macam Mana Nak Sorok?” - Dituduh Tayang ‘Baby Bump’ Di IG, Uyaina Arshad Tak Tahu Cara Nak Puaskan Hati Netizen

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Gempak

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...