Bawa Kucing Balik Beraya? Ini Tips Elak ‘Huru-Hara’ Dalam Kereta Sepanjang Perjalanan Balik Kampung

Kehidupan

Bawa Kucing Balik Beraya? Ini Tips Elak ‘Huru-Hara’ Dalam Kereta Sepanjang Perjalanan Balik Kampung

Bagi anda di luar sana yang memiliki haiwan peliharaan, pastinya sedikit pening untuk meninggalkan ‘cik bulus’ di rumah jika perlu berjalan jauh atau lama.

Kadang-kadang tu, ada yang pasrah dengan membawa haiwan peliharaan seperti kucing untuk bersama-sama pulang ke kampung.

Advertisement
travel jauh bersama kucingSumber : Google  

Dan pastinya, kucing akan meragam dan ‘mengiau’ sepanjang perjalanan kerana tidak biasa dengan keadaan atau persekitaran di dalam kereta.

Berikutan itu, seorang individu telah berkongsi di TikTok mengenai tips dan panduan bagi memudahkan pengembaraan bersama si bulus ketika pulang ke kampung.

Antara tips, anda boleh ‘puasakan’ kucing korang dahulu sebaiknya 12 jam sebelum memulakan perjalanan bagi mengelakkan haiwan peliharaan berasa mual sepanjang perjalanan.

Selain itu, sediakan ‘treats’ atau snek buat si bulus dan menyediakan ‘calming spray’ atau ‘catnip’ bagi tujuan untuk menenangkan kucing anda yang gelisah atau tidak tenang.

Selamat mencuba!

bayi kecil travel jauh tips
7 bulan lalu

Perjalanan Jauh Dan Ada Anak Kecil? Ini Tips Elak Si Kecil Daripada Meragam Ketika Dalam Kereta

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...