“Bagusnya Jujur” – Penerima Bantuan Dipuji, Buat Surat Rasmi Dah Tak Mahu Terima Zakat Lagi

Kehidupan

“Bagusnya Jujur” – Penerima Bantuan Dipuji, Buat Surat Rasmi Dah Tak Mahu Terima Zakat Lagi

Sebuah perkongsian di media sosial Twitter oleh Lembaga Zakat Selangor baru-baru ini berjaya mencuri perhatian netizen apabila seorang penerima bantuan zakat didakwa enggan lagi menerima bantuan kerana sudah dapat menanggung diri sendiri dan keluarga.

Dalam hantaran oleh @zakatselangor itu, pengendali akaun tersebut telah memuat naik tangkap layar surat yang ditulis penerima bantuan yang menulis untuk memohon berhenti daripada menerima zakat.

Advertisement

Menurut penulis, dia sudah memperoleh pendapatan harian yang dapat menanggung keluarga dan turut berterima kasih di atas sumbangan zakat yang dihulurkan kepada dirinya.

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen memuji tindakan lelaki itu yang bersikap jujur dan sentiasa mencari jalan untuk memajukan diri.

Advertisement
penerima zakat Sumber : Twitter  

Asnaf ini perlu disantuni. Malah ada asnaf yang dimurahkan rezeki dan menjadi pembayar zakat pula. – netizen

Dalam pada itu, ramai yang mendoakan agar penerima zakat tersebut sentiasa dipermudahkan urusan di atas sikap jujur berkenaan.

tiktok
2 minggu lalu

(VIDEO) “Suami Limited Ni” - Isteri Dah Siap Masak, Netizen Puji Lelaki Ini Selamba Bawa Bekal Lepak Dengan Member

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...