“Apa ‘Point’ Bagitahu Aku ‘Casual Contact’ Tapi Tak Bagitahu Aku Dapat Dari Mana?” – Luahan Netizen

COVID-19

“Apa ‘Point’ Bagitahu Aku ‘Casual Contact’ Tapi Tak Bagitahu Aku Dapat Dari Mana?” – Luahan Netizen

Sejak beberapa minggu yang lalu, kes harian COVID-19 semakin hari semakin meningkat dan penularan wabak tersebut juga sudah semakin mengganas sehinggakan orang yang tiada simptom juga boleh jadi positif.

Melalui aplikasi MySejahtera, kita boleh tahu sama ada kita merupakan status kontak rapat ataupun kontak kasual.

Advertisement

Ada perbezaan diantara dua status tersebut, dimana kontak rapat memerlukan seseorang untuk isolasi kan diri dari orang ramai dan kontak kasual pula tidak perlu isolasi kan diri.

Akan tetapi isu yang dibangkitkan oleh seorang pengguna Twitter ini telah meraih perhatian warganet apabila beliau berasa tidak puas hati pihak MySejahtera tidak memberitahu dari mana punca dirinya mendapat kontak kasual itu.

Difahamkan, pihak MySejahtera hanya akan memberi mesej memberitahu jika didapati kontak kasual dan status dalam MySejahtera akan bertukar menjadi warna kuning.

Namun, hal tersebut bukan saja menaikkan amarah jejaka terbabit, malah netizen yang komen juga merasakan seperti tiada motif pihak MySejahtera memberitahu diri mereka kontak kasual tapi tidak memberitahu dari mana mereka mendapatnya.

komen twitter

Dalam pada itu, pengguna Twitter yang meluahkan perasaannya itu sempat memberi nasihat pada orang ramai agar mengambil booster shot kerana ia boleh menggurangkan risiko dari terkena varian Omicron.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

tya ariffin dikecam netizen
9 bulan lalu

"Macam Sisters Gereja.." - Gaya Tudung Lilit Belakang Dikecam, Tya Ariffin Mohon Maaf

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

2 Comments

  1. anonymous

    February 23, 2022 at 8:53 am

    kontak butuh sejahtera bodo sama bodo dgn kairi dan mail gampang

  2. Aku

    February 23, 2022 at 2:34 am

    Bukannya boleh putar balik masa bang oiii, kau tetap jd kontak rapat walaupun dh tau..dh beritau tu cukup baik, at least kau taulah ada risiko nak menjangkitkan ke org lain..tanggungjawab kaulah nak sebarkan ke tidak..kenapa nak bitter sgt..tempat yg sama kau pergi esok, kalau dh xde penyebar covid, tempat tu dh jadi normal balik..so xpayah tau pun takpe..apa hal nak marah2 ni

Loading...