Akibat Guna Wali Hakim Warga Asing, Perkahwinan 34 Tahun Rupanya Tak Sah!

Kehidupan

Akibat Guna Wali Hakim Warga Asing, Perkahwinan 34 Tahun Rupanya Tak Sah!

Pasangan mana yang tidak sedih apabila perkahwinan yang sudah dibina bertahun lama hancur sekelip mata disebabkan kesalahan diri sendiri.

Satu kisah yang dikongsikan oleh seorang pengguna di TikTok ini yang juga difahamkan bekerja sebagai pendaftar nikah boleh dijadikan pengajaran buat orang ramai.

Advertisement

Melalui perkongsiaan tersebut, wanita berkenaan datang semula kepada pendaftar nikah berkenaan untuk mendaftar semula perkahwinan bersama suami, tetapi satu berita yang tidak disangka berlaku apabila mendapati perkahwinan yang dibina selama 34 tahun tidak sah.

Difahamkan, perkahwinan yang dibina bertahun-tahun itu tidak sah disisi agama serta syarak kerana mereka menggunakan wali hakim yang bukan warganegara.

Apabila ditanya kenapa menggunakan wali hakim warga asing, wanita itu memberitahu bapanya tidak merestui perkahwinan terbabit kerana perlu berpoligami dan disebabkan itu, mereka terpaksa menggunakan wali hakim tersebut.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen berasa simpati atas nasib anak-anak mereka yang terpaksa menerima khabar yang tidak enak seperti ini atas kepentingan diri ibu bapa mereka.

komen tiktok

komen tiktok

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

anak lima tahun diberi dadah
6 bulan lalu

"Muka Dia Pucat Macam Dah Meninggal" - Ibu Sangka Lemas, Rupanya Anak Umur 5 Tahun Diberi Syabu Oleh Sepupu

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...