Written by serenity | December 29th, 2017

Sebelum ini, Zulin Aziz dan Ahya Rosli dikatakan mempunyai hubungan istimewa oleh segelintir Netizen. Hubungan mereka berdua dikatakan rapat setelah Ahya menjadi jurulatih peribadi untuh Zulin.

Bagaimanapun, Ahya baru-baru ini diliha mengerjakan umrah bersama penerbit drama Datuk A. Aida, dan wanita itu tidak menafikan dia dan Ahya mempunyai hubungan istimewa. Lantas, bagaimana pula dengan Zulin?

Zulin memberitahu Harian Metro:

Saya lihat Ahya dan A Aida begitu secocok. Barangkali ketika sama-sama mengerjakan Umrah baru-baru ini mereka mendapat petunjuk dan hidayah. Lagipun jodoh pertemuan semuanya di tangan Tuhan.

Kita doakan yang baik-baik buat pasangan ini. A Aida juga baik dengan keluarga Ahya.
Siapapun pilihan Ahya pasti dia mempunyai alasan tersendiri. Mungkin Ahya ‘terpikat’ dengan A Aida kerana sifat matang serta pandai mengambil hati keluarga.

Zulin juga meminta semua pihak tidak bertanya lagi kepadanya mengenai Ahya:

Saya harap jangan ada pihak yang bertanya atau komen mengenai hubungan kami. Kadangkala saya lihat netizen gemar membuat spekulasi mengenai setiap gambar dan video yang dimuat naik.

Saya tidak pernah sekalipun membuat kenyataan berkawan rapat apatah lagi putus cinta dengannya. Cuma tidak dinafikan ada pihak yang suka melihat kami bersama kerana sering bertemu sebagai kawan baik serta dia bertindak sebagai jurulatih peribadi saya.

Jujur apa yang berlaku antara kami sangat memberi kesan kerana mereka beranggapan saya menjalin hubungan dengannya sedangkan saya sudah hampir tujuh tahun hidup solo.

Saya bimbang jika setiap lelaki yang saya berkawan akan ingat saya mempunyai hubungan istimewa.

Berilah saya masa untuk mengenali hati budi seseorang dan jangan membuat andaian tidak betul. Jika saya sudah menemui teman lelaki saya tidak akan merahsiakannya.

Sebelum ini, ada yang mengatakan Zulin dan Ahya bercinta malah ibu Ahya, Normah Damanhuri oernah berkata sedia menerima Zulin sebagai menantunya. – beautifulnara.com

 

Written by Bella | December 29th, 2017

Gara-gara memuat naik foto berlatarbelakangkan pokok Krismas beberapa hari lalu, pelawak Harith Iskander dan isterinya, Dr Jezamine Lim menjadi bualan hangat netizen kerana menyambut perayaan Krismas meskipun mereka beragama Islam.

Untuk makluman semua, Jezamine berdarah kacukan Cina dan India, beliau memeluk agama Islam pada 12 Mei 2010 sebelum sah bergelar isteri pelawak tersebut.

Tenang menghadapi segala kecaman netizen, Jezamine menerusi akaun Instagramnya memuat naik satu foto “ I am a Muslim and I love Jesus”  dan memberitahu beliau memaafkan setiap individu yang mengkritik beliau sekeluarga.

Perayaan Krismas yang disambut golongan Kristian dan turut dimeriahkan oleh umat Islam sudah menjadi perkara biasa di Malaysia. Namun, kita tidak boleh menghukum akidah mahupun iman seseorang itu terpesong hanya berdasarkan perkara tersebut. Walaubagaimanapun, kami bukanlah golongan arif dalam bab agama. Lebih baik untuk merujuk kepada ulama-ulama mengenai isu ini sebelum kita mengecam seseorang.

Written by Bella | December 29th, 2017

Pemilik nama Fathia Latiff tahun ini tidak dinafikan diduga dengan pelbagai kontroversi, tentu sekali apa yang berlaku sedikit sebanyak memberi kesan terhadap dirinya sebagai satu memori yang sedikit pahit buat Fathia. Khabarnya, beliau bakal berangkat ke Los Angeles tidak lama lagi dan mempunyai perancangan untuk tinggal di sana. Eh, kenapa ni Fathia? Adakah anda ingin meninggalkan kerjaya lakonan di Malaysia?

Saya selalu berfikiran positif dan segala kontroversi yang berlaku tidak pernah melemahkan semangat saya. Benar ada perkara timbul disebabkan diri sendiri tetapi saya belajar daripada kesilapan berlaku. Saya membuat keputusan menetap beberapa bulan di Los Angeles kerana ingin mendapatkan perspektif baru dalam hidup.

Pemergian ini saya tidak meletakkan apa-apa sasaran khusus. Saya juga tidak menetapkan akan duduk berapa lama di sana. Saya mungkin boleh saja mengubah fikiran dan hanya tinggal sebentar dan pulang kembali ke tanah air.

Fathia cuma ingin bercuti panjang kerana sudah terlalu penat bekerja sepanjang tahun. Pada masa yang sama, beliau ingin mempelajari perkara baharu di Los Angeles yang terkenal sebagai kota yang membuka pintu bagi ribuan anak seni untuk menerokai bidang itu dengan lebih dalam dan menimba pengalaman untuk memantapkan lagi bakat yang mereka ada.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | December 29th, 2017

Apa sahaja yang dilakukan oleh jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri pasti akan mendapat perhatian ramai. Aliff memang seorang yang suka berkongsi pelbagai perkara tentang kehidupan serta aktiviti sehariannya di media sosial.

Beberapa hari lalu, beliau ada memuat naik foto sepasang selipar jenama mewah Louis Vuitton yang digunakan beliau untuk pergi ke pasar malam. Foto tersebut  dikecam oleh netizen yang mendakwa Aliff masih lagi ingin terlalu riak dan menunjuk segala kemewahan yang beliau ada.

Mungkin sudah tidak dapat menahan rasa sakit hati kerana sering dikritik, Aliff meluahkan rasa kecewanya di Instagram terhadap netizen serta individu yang membuat parodi selipar tersebut yang seakan mempersendakan dirinya.

View this post on Instagram

awak rasa lucu kee..ada nmpak saya happy??😡😡 mcm gila je budak wecat ni.. . . utk pengatahuan anda ramai je org update ootd,makan dimana,naik kete apa, shopping,lokasi berada,d mana dan setiap kawasan dan apa yg dia buat.. tapi tak pun dikecam hebat mcm saya..mcm saya ni manusia paling jahat?? habis tu korang nak sy berlakon setiap masa dlm keadaan merana ,susah dan terseksa ke..anda tahu tak betapa susahye saya ketika awal saya berniaga bukan saya makan rasuah atau main no ekor sampai sy jadi mcm ni… . . . korang hnya nampak sy sekrang😓😓..sy pakai smua ni x minta duit org pun….kalau sy pakai baju buruk korang ckp poyo,kalau makan ditepi jalan korang cakap mcm tak mampu makan dikedai makan.. kalau makan di hotel korang kata riak?? kalau pakai selipar gi masjid korang cakap kenapa pakai kasut buruk gi masjid.. so korang nak apa? nak saya ikut life mcm korang ke?? korang pun bukan betul sgt pun..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Bersabarlah, kita tidak boleh puaskan hati semua orang dan berpura-pura semata-mata kerana ingin mengikut kehendak mereka. Apa yang penting bahagiakan diri sendiri sahaja. Kalau tidak mahu sakit hati, mungkin Aliff hanya kongsikan perkara yang sesuai di media sosial.

Page 2 of 4712345...102030...Last »