Written by Bella | June 9th, 2015

Sejak drama bersiri Dia Isteri Luar Biasa mula ditayangkan, nama pelakon Shukri Yahaya kini menjadi sebutan ramai dan menjadi kegilaan gadis-gadis diluar sana.

Walaubagaimanapun, jejaka yang memegang watak sebagai Dr. Raden Amzar ini telah pun bergelar tunangan orang sejak setahun yang lalu. Hati Shukri telah dimiliki oleh seorang gadis yang cukup cantik dan manis orangnya iaitu Tya Adnan.

Buat Shukri, beliau merasa syukur kerana mempunyai seorang teman yang memahami kerjayanya sebagai seorang pelakon dan Tya sama sekali tidak pernah mendesak beliau perihal perkahwinan serta sabar menanti sehigga detik yang sesuai untuk mereka disatukan nanti.

Insya-Allah kalau tiada aral melintang, rancangan awal kami adalah untuk bernikah pada penghujung tahun ini tetapi itu masih belum dipastikan lagi. Jika sudah ada tarikh tetap, saya tidak akan sorokkan daripada media.

Tya seorang yang memahami tugas saya sebagai pelakon kerana dia dulu juga pernah berlakon, cuma memilih untuk menarik diri dari industri kerana mahu menguruskan perniagaan. Doakan kami dimurahkan rezeki untuk cepat-cepat mendirikan rumah tangga.

Untuk pengetahuan anda, Tya pernah  muncul didalam filem hits Ular bergandingan bersama Izzue Islam.

Terus terang populariti Shukri Yahaya sedang melonjak naik sekarang  kami yakin selepas berkahwin nanti beliau tetap akan diminati ramai.  Buat Shukri dan Tya semoga anda berdua kekal bahagia dan bersatu di atas jinjang pelamin tidak lama lagi.

Sumber Berita: Kosmo

 

 

Written by Bella | June 9th, 2015

Nama Zul Ariffin cukup hangat  diperkatakan dan sering terpalit dengan kontroversi apabila sebelum ini timbul dakwaan beliau  sebagai seorang yang sombong serta kekwat kerana enggan mengambil gambar bersama peminat atas alasan mahu  menjaga privasi keluarganya pada waktu itu.

Pelbagai persoalan yang timbul mengenai perkara tersebut dan akhirnya Zul telah tampil untuk memberikan penjelasan secara terperinci. Menurut Zul, beliau tidak memarahi peminat tersebut tetapi cuma bercakap dalam nada tegas dan meminta peminatnya itu untuk bersabar.

Saya tidak marah dia (peminat), saya cuma bercakap dalam nada tegas kerana ketika itu adalah waktu saya bersama dengan keluarga.Saya faham dia mahu bergambar dengan saya, jadi saya cuma memintanya untuk bersabar sebentar. Tambahan pula, ketika itu, saya mahu menyimpan beg ibu saya sebelum kembali bergambar dengan peminat terbabit.

Saya tak berniat nak salahkan sesiapa tapi tindakan mereka pada ketika itu memang salah. Apabila saya cuba bercakap dalam nada yang lembut, mereka tak mahu dengar jadi terpaksalah saya bertegas.

Ada segelintir daripada peminat beliau yang tidak sabar untuk bergambar sehingga mengajak Zul untuk selfie didalam tandas bersama mereka. Buat Zul, perkara tersebut adalah tidak wajar sama sekali dan tidak kena pada tempatnya.

Saya sedar ada segelintir peminat yang jenis tak sabar-sabar. Kalau sabar, tunggu saya bersedia dulu apa masalahnya, sekejap saja pun. Nak berselfie pun kenalah tempat dan masanya juga. Ada yang minta nak berselfie semasa saya sedang membuang air kecil? Nak selfie apa dalam tandas? Itu nak selfie atau nak rakam gambar apa?

Pada masa yang sama,   Zul berharap perkara ini tidak lagi dipanjangkan kerana beliau sememangnya menghargai peminat yang menjadi tulang belakang beliau dalam industri hiburan.

Mungkin agak tidak kena apabila hendak buang air di tandas pun peminat mahu ajak bergambar. Agak tidak selesa untuk seseorang menghadapi situasi tersebut, tetapi itulah lumrah menjadi orang terkenal apa yang penting perlu mempunyai kesabaran yang tinggi.

Sumber Berita: Sinar Harian

 

Written by Bella | June 9th, 2015

Menerusi akaun Instagram, pelakon yang semakin cantik bila bertudung Elfira Loy telah memuat naik beberapa foto percutian beliau di Santorini, Greece bersama rakan-rakan beliau.

Santorini antara tempat yang cantik dan indah di negara tersebut dan sering menjadi tumpuan pelancong untuk menikmati pemandangan yang sungguh mengasyikkan.

Tentu seronok dapat berkunjung ke negara yang menjadi destinasi percutian idaman ramai kan. Mestilah best kalau dah melompat tu. Hehe

Jom kita layan beberapa lagi foto Elfira Loy di Greece dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar: Instagram Elfira Loy

 
Written by AbangNara | June 9th, 2015

Ramona Zamzam dan Rami Alashkar telah selamat menjadi pasangan suami isteri pada 1 Mei yang lalu. Pasangan sama cantik sama padan ini telah bercinta selama 2 tahun sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin. Hujung minggu lalu, majlis resepsi pasangan ini telah pun diadakan di Perak. Jelas terserlah kegembiraan dan kebahagiaan yang sedang dikecapi pengantin baru kita ini.

ramona zamzam resepsi

Ramai yang tertanya-tanya mengapa resepsi perkahwinan Ramona dan Rami dibuat pada tarikh yang agak jauh. Iyerlah selalu orang kalau kahwin paling lambat dalam masa seminggu dah habis semua majlis. Untuk makluman, mengikut perancangan asal, Ramona dan Rami ingin berkahwin pada bulan September kerana keluarga sebelah lelaki hanya akan dapat hadir ketika itu.

Seperti yang kita ketahui Rami berasal dari Palestin dan keluarganya ketika ini sedang berada di Yaman. Oleh kerana keadaan di Yaman agak tidak aman, agak sukar untuk mereka datang ke Malaysia. Orang kata benda baik jangan ditangguhkan, maka Ramona dan Rami mengambil keputusan untuk bernikah terlebih dahulu dan mengadakan resepsi di Kuala Lumpur pada bulan 9 apabila keluarga sebelah lelaki dapat hadir.

ramona zamzam resepsi

Diharap dengan penjelasan ini semua pihak berpuas hati dan memahami kesulitan yang sedang dihadapi oleh ahli keluarga Rami terutamanya. Ala yang penting dah nikah dan hubungan sudah dihalalkan. Nikah yang paling penting. Resepsi semua ini perkara kedua. Itu pandangan Abang Nara lah. Apa pun, tahniah kepada Ramona dan Rami sekali lagi. Semoga cepat-cepat menimang cahaya mata. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar @sixucaphotography.