Written by serenity | November 8th, 2013

Kalau semalam Aeril Zafrel telah menunjukkan cakupan skrin WeChat antara Zubir Bipop dan isterinya Wawa Zainal, Zubir pula telah memaparkan sambungan mesej tersebut yang dikatakan tidak dipaparkan sepenuhnya sehingga dikatakan menimbulkan konotasi yang berbeza. Cakupan ini telah dimuat naik oleh Zubir di akaun Instagramnya.
 photo d810dc5246a311e388be22000a1d1fe4_71.jpg

uat peminat2 tegar & penyokong2 fanatik @aeril_zafrel & @waw4_zainal ini sambungan text @ bukti wechat yang cuba dijadikan alat propaganda mereka. Syabas! Renung kembali pribahasa ini: Kalau kail panjang sejengkal lautan dalam jangan diduga. Jangan kejutkan si naga yang sedang tidur nyenyak ???

Sebagai wartawan sudah pasti menjadi tugas Zubir untuk melaporkan mengenai dunia hiburan, jadi adatlah bila beliau mengajak artis keluar ‘melepak’, sebagai satu cara untuk ditemuramah bagi mendapatkan berita.

Adakah Zubir akan menulis gosip baru? Ataupun adakah beliau akan memberikan ulasan sebagai lanjutan kepada kontroversi Aeril dan Wawa menikah dua kali serta menyembunyikan perkahwinan kerana mendakwa patuh kontrak Metrowealth Group? Apa pun kita tunggu apakah yang akan ditulis oleh Zubir untuk ruangan pojoknya di Berita Harian Ahad nanti.

142 responses to Zubir Bipop: Aeril Zafrel Dan Wawa Zainal Cuba Berpropaganda?

  1. aku saja says:

    laa ni gini lah..hampa dua p gelanggang lawan bertumbuk..nak kelahi sgt..mcm2 budak2 pakat nak menang

    0

    0
    • aku pun saja juga says:

      a’ah…bek g tempah court badmnton..g lwn men badmnton..klu terer2 ley gnti jd pmain ngara..lg bfaedah..

      0

      0
      • kokobware says:

        Kedua pihak sama jer… mereka bertiga salah…. seorang tak melaporkan dengan tepat. Dan dua lagi tu, berbohong berbundle-bundle…. siap bersumpah bagai… isshhh~ sedap tekak jer bersumpah.

        Sudah-sudahlah… korang berdamai jer lah… kemudian bersara dari dunia seni. Seorang bleh try buka kelas menulis… dan pasangan tu, bleh join artis yang tak popular tu berniaga karipap. Pendek kata… korang ni la yang buat semak dunia hiburan.

        0

        0
        • Katak says:

          BILA LAGI LAH SI ZUBIR WARTAWAN ALA YAHUDI NI NAK BERTAUBAT EK? MACAM YAHUDI PERANGAI…

          0

          0
        • Comel Tak I ??? says:

          buat malu nama Islam je…hentikan. memualkan..

          0

          0
        • Blueeekkkkk says:

          gossip yg tak menjana pendapatan dan meningkatkan tahap IQ. next???

          0

          0
        • Anonymous says:

          Ko ni pon,nak komen2 je la..nak kutuk2 almy nadia jual karipap kenapa?hina sangat ke jual karipap tu?aku dulu kecik2 pon org susah,mak aku berniaga jual kuih je pon nak besarkan anak2 dia..skg alhamdullilah masing2 ade kerja tetap,besar dengan hasil jual kuih je..

          P/s: tumb down mesti ramai pasni,sebab ckp aku emo lebih..dah tau sangat2 dah sikit2 pengomen kat dalam nara ni :)

          0

          0
        • Fahrin Ahmad says:

          Love U zubir,
          klik me pliss..

          0

          0
        • Didi says:

          Zubir si gila title menang. Goodjob zubir. Yg aeril dgn wawa tu pun patutnya senyap je. Tak payah nak tunjuk bukti apa semua. Tawakal je pada Allah apa yg dah berlaku. Org tertindas selalu Allah bantu. Ni tak, lps satu satu bukti nak ditunjukkan. Karang bukti tu termakan diri sendiri, baru nak malu. Ko brdua nak lari mana lagi? Sabah?

          0

          0
        • Fakka says:

          Wartawan2 hiburan Malaysia ni asyik makan duit haram.
          Makan hasil dgn memfitnah orang, mengumpat dan membuka aib.
          Keji sungguh pekerjaan mereka.

          0

          0
        • Baby AwAw says:

          Zubir perosak imej kewartawan Malaysia….sila bersara la bapok.

          0

          0
        • Wawa Zainal says:

          Zubir +jubur =zubur

          0

          0
        • kokobware says:

          Anonymous: November 8, 2013 at 12:40 pm

          Hamjadah weh… ngko cari satu perkataan yang aku tulis nama Almy.. Bodoh betol la kau… kau ingat artis tu je ker jual karipap?? Yang aku katakan… Makcik Melah belah sepupu tok nyang belah sepupu to bakar belah mak cik temah, jiran imam kg kat zimbawe… dia pun artis jugak. Dah lupa ke hamjadah? Dia glamer dulu… lepas tu buat hal masa show makyong.

          Bodoh betol memfitnah…

          0

          0
        • Maya says:

          Zubir memang teruk tapi dalam hal ni Aeril Wawa yg salah, spt biasa dorang tak puas hati zubir bongkar rahsia dorang…dulu salahkan David Teo, ni nak salahkan Zubir, sebab tu dalam islam wajib hebahkan perkahwinan utk elakkan benda mcm ni berlaku, lepas ni Aeril Wawa nak salahkan sape pulak ??? kita tungguu…

          0

          0
        • Anonymous says:

          to bluerrrkkkk..
          ada ea gosip yg menjana pendapatan ? :D

          0

          0
        • BUNKFACE NO.1 says:

          kahkahkah…aeril tak puas hati rahsia dia pecah, apa nak dimalukan, kawin jer kot, cuba kau tgk Diana Amir ada ke Zubir korek rahsia dia ?? aeril salah sendiri tak nampak, nak salahkan org lain.

          0

          0
        • Faxis says:

          Artis tak popular meniaga karipap ?? Jangan nak ngata org. Ko tu bila Tuhan tarik rezeki ko nanti baru nak terduduk nanti.. cakap main sedap jer.. suka hati dia ler nak niaga karipap ke ape ke. At least dia buat kerja halal.. Buak cam ko. nak jadi artis tak lepas, ngata org je lebih.

          0

          0
        • joyah says:

          npe nk libatkan artis yg jual karipap 2 pulak..xde kena mengena pon.. Janji dia cari rezeki yang halal..

          0

          0
      • Neeolga says:

        eh menyampahlah nak baca….macam budak2 sekolah berkelahi, sungguh tak professional. kalah budak2 darjah 6…

        0

        0
        • Anonymous says:

          sebab itu sebarang perkahwinan perlu dihebahkan..,kepada pasangan sendu itu..”sendiri mau ingatlah”

          0

          0
        • Anonymous says:

          wartawan2 Malaysia…Bodoh !!!!!

          0

          0
        • NANA says:

          KALO WARTAWAN BODOH TAK DE LA ARIEL SETAN AND WAWA SENGAL TU KANTOI….pasal si zubir ni pandai la beruk 2 ekor tu kantoi. artis mcm ni yg korang wat contoh. DULU masa x kantoi lg berlakon kemain gedik pengang jantan, pakai baju nampak lurah….bila dh kantoi mula la nk sarung tudung nampak baik….artis semua sama..nk nmpk baik pakai la tudung esok dh reda bukak tudung lama2 dedah dada…yg panatik sgt tu guna akal jgn tanya hati.

          0

          0
        • kapit says:

          umpama babi mati 2 mggu..di tutup dengan apa pon still berbau..kalo xsalah zubir xhadap nk korek alam segala…pastu kantoi menipu bertubi2..yang peliknya melayu moslem suci suma termakan dngn imej moslem kapel sendu ini…kesian.

          0

          0
    • lynn says:

      sudah2 lah tu zubir. sudah2 lah buka aib org. apatah lagi membuka aib ni kau jadikan sumber rezeki kau.

      Rasulullah Sallallhu ’alaihi wasallam bersabda:
      “Barang siapa menutup aib seseorang Islam, maka Allah akan tutupkan aibnya di dunia dan di akhirat.
      (Hadis riwayat at-Tirmidzi)

      kalau kau dah buka aib org sana sini, tunggulah balasan Allah, buka aib kau pula. bila itu dah terjadi, baru kau tau langit tu tinggi ke rendah.

      0

      0
      • Anonymous says:

        ya betul..mcm Tuhan buka aib wawa zainal ngan aeril…sampai dapat cucu pun tak mungkin boleh dilupakan penghinaan yang delemparkan..

        0

        0
        • BUNKFACE NO.1 says:

          sejak bila kawin tu aib ?? jgn sebab dah kantoi menipu..nak cakap kawin tu satu aib pulak, apa yg aibnya kalau kawin ?? tolong jelaskan

          0

          0
      • Anonymous says:

        betul tu. zubir memang muka tak malu. aeril ngan wawa tu lagilah,..tak ada maruah ke apa.dah la beranak luar nikah siap bangga lagi nak tunjuk salah org lain. yang si wawa pulak perangai mcm lampir siap posing lagi konon nak jadi model tudung lah tu,.maklum dah tak laku.

        0

        0
      • Anonymous says:

        NANA

        x elok kamu kate org setan bagai….
        x de sape kate airel n wawa blh di cthi…
        dh tu wartawan yg kejenye membuka keaiban org tu
        blh di cthi ker? mmg klu airel n wawa tu bersalah skalipun
        biarlah itu ant die dgn Maha Pencipta siapa kite utk hukum org
        x tentu pasal…

        kamu maksudkan wawa dl seksi lah sng ckp..
        bl dh ade perkara buruk br nk ttp aurat btl x maksud kamu mcm tu NANA?
        sekrg2nye syukur kite ke hadrat Ilahi sb kite berubah sblm ‘MASANYA’
        kdg2 manusia ni mmg mcm tu bl ade seuatu perkara hitam berlaku ke atas diri kita br kite nak lakukkan sesuatu, tp itu x salah itulah namanya manusia yg x blh lps dr kesilapan,

        NANA..

        sesungguhnya knp Allah turunkan yg buruk ade sb
        dan diturunkan yg baik itu pun bersebab….
        insafilah diri kita..
        muhasabahlah diri kita..
        tkt nti kite lg hina dari die….

        peace..

        0

        0
      • Tisu Premier says:

        Bagus juga ada wartawan macam zubir ni..artis malaysia pun takut nak buat hal..yela, kdg2 artis ni perlu diberi peringatan juga, setakat peminat2 nak tegur jgn harap la dorang nak peduli..sebab tu la artis2 xsuka kat zubir ni, tukang korek ‘aib’ dorang..

        0

        0
    • mutiara says:

      kenape kat sabah, bukan bulan 8 tu dan beranak..ingat suke2 hati nak naek turn kapal terbang..tak pantang ke.
      date pun laen kejap bulan 6, kejap bulan 8..

      zubir neh cam bangga semacam je..bangga bukak aib orang dan tunjuk bagos..meluat

      0

      0
    • izzy says:

      aku da kata, kna da buku ngan ruas!
      dua-dua x bleh pakai, baik si zubir mahupun aeril…
      enough, next pls!

      0

      0
      • Anonymous says:

        yup….semua dah tau wawa beranak luar nikah..n mereka tak dapat buktikan pernikahan kali pertama tu. next story plisz..

        0

        0
        • Anonymous says:

          anak tu luar nikah ke ape ke..bukan salah budak tu..tayah nak mention2 sangat la..yg salahnya mak bapak budak tu..

          0

          0
      • ha kan da kena..tiga2 gila publisiti..yg pasangan kuat kencing 2 pn dah tau wat salah duk diam dah la..lagi nk gali korek bagai salah orang lain untuk tutup kesilapan bodoh yg korang sndiri buat..yg zubir nie plak ko dah jdy wartawan sekadar bungakn gosip cukup la kot..aeril ko fkir zubir 2 nk ayat bini ko ke..hahahahaha,lawak ok,zubir 2 lembut die ajak c lampir 2 keluar sb nk korek rahsia bunting..korang buat lawak bodoh alaf baru ke hape….choiii..

        0

        0
    • ok says:

      Ala Zubir mcm mana pon cerita ko, takde siapa nk support orang mcm ko ni. kbai

      0

      0
    • Apoi says:

      Tgk tarikh. Due2 beza. Sorang bln 6 sorg bulan 8

      0

      0
    • Anonymous says:

      LOL….dgn wawa ngn aeril pn nak gaduh..
      nonsense

      0

      0
    • zuanzuan says:

      maaf ye, si zubir membuktikan kebenaran atas penipuan dan pembohongan si ariel dan wawa, bukan membuka keaiban, konsep yg sama dipratikkan di semua mahkamah di dunia dan mahkamah Allah s.w.t.ingat membuktikan kebenaran adalah tidak sama dengan membuka keaiban.

      0

      0
      • z says:

        yg pasti skrg diana danielle & Farid kamil tgh tepuk tgn sbb kes mereka berjaya dilupai oleh rakyat malaysia.. WZ & AZ brjaya overshadow kes DD & FK

        0

        0
  2. Anonymous says:

    dh le bang nara..x de cite lain ke..bang nara ni pn aku tengok sewel gak mcm si zubir tu…y si wawa ngan si airel plk…kalau si zubir wat pasal ngan you..diam2 n wat bodoh j la wlpn kadang2 hati tu rasa sakit…jgn wat bodoh tunjukan sms ke ap..last2 nti makan diri sendiri…dalam hal ni semua propa..wawa..airel..zubir…aku tengok bang nara ni pn mcm suka jerrrrr si zubir kenakan airel ngan wawa…mcm suka jerrr…

    0

    0
    • dena says:

      setuju… kadang2 mcm kelakar pun ada…

      sms mcm ni mcm xde apa pun pada aku…

      sesapa pun boleh hantar sms mcm ni n apa yg wawa jawab tu pun hanya jawapan yg biasa yg xde ape yg dipelikkan sampai nk dijadikan apa2 bukti pun… move on la….

      zubir g korek cerita lain plak..org bosan kalau cerita artis yg sama je…aeril n wawa teruskan lah kehidupan mcm biasa… buat bodo je la…bak kata hattan, “die tu siapa? dah la gemok pendek nk disanjung2 pula” so anggap je la wartawan mcm ni penyeri je..kalau xde diorang sunyi jugak

      0

      0
    • Anonymous says:

      Yang ko nak marah nara kenapa?
      dah nama pun blog gossip & hiburan..
      kalo xsuke, xyahla komen..

      0

      0
  3. esah says:

    Oh Zubir ini naga pendek rupanya..baru makcik tau..apa-apa pun sudah-sudah lah gosip Aeril & Wawa ini..

    0

    0
  4. Anonymous says:

    INI SEMUA POYO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0

    0
  5. Mirai Suenaga says:

    mana ada naga gemuk!

    0

    0
  6. sesuai sgt dengan korang ber 3 nih.. propa je lebih.. salahkan 1 same lain.. 2×5 muak

    0

    0
  7. kobesmunger says:

    SUDAH2 LA TU… TAKOT BUMI ALLAH MALAYSIA NI DILANDA MUSIBAH AKIBAT PERBALAHAN SESAMA MANUSIA

    0

    0
  8. pasangan poyo kantoi says:

    Kahkah… nak alih cerita… nak tutop kesalahan… akhirnya? Lagi terbongkang… lain kali jangan nak bersumpah. Balasan…… kesian.

    Epic failed…!

    0

    0
  9. Anonymous says:

    Yela, kalau dia xbalas, ko sebok dok msj dia lg. bila dia dh bls, ko xsenyap jugak. agenda ko la zubir nk buka aib diorang. Dia nikah 2x ke, nikah senyap2 ke, itu urusan dia dengan Allah.

    0

    0
  10. zoros says:

    Ahhhhhhhh dua-dua poyo gila glamour!!!!

    Next~

    0

    0
  11. SIpendek says:

    Naga? more like babi pendek…..muahahahaa

    0

    0
  12. lantak ko la says:

    malas nak tahu…. sama je semuanya 2×5

    0

    0
  13. hassan says:

    hahahaha.. ada to be continue rupanya… aeril hanya mampu menengokkkk…

    0

    0
  14. saya ok jer!! says:

    euwww.. tolong la. nampak macam poyo je dia ni.. haha.

    0

    0
  15. Anonymous says:

    kenapa si zubir ni x jwb twitter umee nazeera?

    0

    0
    • key Pop says:

      takut lettew…. itu nama bukan sebarang nama dia mau petik…haha…
      kalau nama aeril ngan wawa boleh la kasi main² (dah mereka ni kerja sebagai retis utk cari makan.mmg sumber pendapatan kat situ)…

      itu umi nazeera, lu lagi mau sebut itu nama..silap² aribulan lu hilang juta²..saman malu lu mau??haha

      0

      0
  16. noni says:

    Sudah-sudah la zubir ooi. Yg mulakan semua ni awak jugak. Dok kepoh sangat hidup orang. Kadang-kadang kena tengok jugak belakang sendiri. Nauzubillah Min Zalik.

    Aeril Zafril & Wawa Zainal, moga bahagia sampai SyurgaNya. Amin Ya Rabbal Alamin.

    0

    0
  17. neraka memanggil mu says:

    semakin meluat dengan zubir ni. mereka dah menikah secara sah di sisi hukum Allah. yg si zubir ni nak meruntuhkan lagi masjid rumah tangga ni kenapa. kena batang hidung sendiri baru tau. kami peminat dapat mendoakan rumah tangga wawa & suami aman bahagia di sisi Allah. bukan di sisi Manusia.

    0

    0
  18. pujangga says:

    let bygones be bygones…

    0

    0
  19. penampar jepun says:

    “Sebagai wartawan sudah pasti menjadi tugas Zubir untuk melaporkan mengenai dunia hiburan, jadi adatlah bila beliau mengajak artis keluar ‘melepak’, sebagai satu cara untuk ditemuramah bagi mendapatkan berita.”

    STATEMENT KRG CERDIK @ KRG DIDIKAN AGAMA??..YG DI AJAK KELUAR ISTERI ORG X KISAHLA NK TULIS GOSIP KA APAKAH..

    0

    0
    • Anonymous says:

      anda tidak faham situasi sebenarnya

      0

      0
    • meh aku tampo ko penampar jepun says:

      Blerghhh!!!org2 mcm ko ni la yg slalu mngeruhkan keadaan ko tau?asbestos penunu Bunsen btol..zubir tu wartawan..normal r ajk isteri org mrgkp artis lepak.duh

      0

      0
    • Anonymous says:

      bodoh la penampar jepun ni. Masa tu dorang x ngaku kawen lg. even masa dorang dh kawen pun wawa blakon pegang2 ngan laki… mmg keji la alasan ko yg wawa x nk kuar sbb status isteri org. zubir tu sbenarnye ajak kuar sbb dia tau wawa ni menyorok sbb perut tgh mboyot.

      0

      0
  20. shanana says:

    Dh la zubir,mngalah jer …besa la dunia hiburan,bkn ke ko slalu wat gak???
    xyah nk sentap sgt laaaa

    0

    0
  21. Kamjat Musibat says:

    Zubir…hang memang KAMJAT MUSIBAT

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      apesal asek asek nk maki zubirrr je ! dia kn wartawan mesti la dia nk cari cerita yg sensasi nk di hebahkn kt peminat..baru lah peminat semua tau pahammmm…kalau minah jambu wartawan pon minah jambu mesti nk korekkkkkkkkkkkkkk cerita sensasi ni sammmmmmpai dapatttttm !! kalau tk buat ape di panggil wartawan tol tak !! idop umno ! idop pak najib ! im4uuuuu im4uuuuu im4uuuuu im4uuuuuuuuu yeh…

      0

      0
  22. ... says:

    lantak korang lah labuuuuu

    0

    0
  23. anoy says:

    Mcm edit je ig si zubir ni

    0

    0
  24. key Pop says:

    Zubir, yg jadi point skrg bukan apa yg wawa reply…

    point dia skrg “berapa KALI hang nak anta mesej tu hah?”
    kalau di nengokkan..tak de salahnye yg wawa reply..

    #nampak sangat lah kau memang memerhatikan si wawa ni 24/7.. haish..
    udah² ler tu…ye iye nak jadi naga…kat Malaysia ni mana ada naga…tunjuk kalau ada…kuda laut ada la kot sikit² macam naga.. hang nak jadi naga ke nak jadi kuda laut? hahaha… kalau ada naga pun dalam dunia ni sume dalam filem²..haish~

    0

    0
  25. Lia says:

    xyah nk propa sgttt laaa

    0

    0
  26. Dari Ibnu Umar r.a, Rasulullah S.A.W. bersabda maksudnya : “Hendaklah kamu waspada terhadap doa orang dizalimi. Sesungguhnya doa itu akan naik ke langit amat pantas seumpama api marak ke udara.” (Hadis riwayat Hakim – sanad sahih)

    Cukup-cukuplah benda-benda gini tak payah la nak meleret-leret..

    http://www.vitaminutrisikeluarga.blogspot.com

    0

    0
  27. yana says:

    woi zubir, dh2 la tu merosakkan orang…setakat sms bodoh ni ko nk tnjuk?setakat wawa bls ni je?bkn nye wawa ckp i love u kt ko ke…kecoh lah ko ni…baik ko btaubat sblm nnti de org wat mcm2 kt ko…

    0

    0
  28. Anonymous says:

    zubir buatla apapun, peminat tegar aeril dan wawa tetap mendoakan yang terbaik. hahaha.. jawapan wawa tu biase je.. x pelik pon.. klu dia x jawab lagila zubir ni menyalak.. aeril dan wawa tu pun diam2 sudahla…tak payah ikut rentak zubir tu. lagi dia suka…

    0

    0
  29. Kak long says:

    Zubir, bumi bulat dan segala perbuatan akan di balas..kalau x kena pada anda..tak mustahil satu hari nanti akan terkena pada anak cucu anda. Ingat pembalasan tuhan. jangan satu hari nanti aib orang yang buka..akan terpalit pada isteri, anak n KAU sendiri. kalau tak cukup yang kat rumah pergi lah mencari kat belakang2 bangunan atau lorong2 tersembunyi jangan kacau ISTERI orang.

    0

    0
  30. ADLINA says:

    BARU ADA AKAI…MULA-MULA SALAHKAN MIG…LEPAS TU SALAHKAN ZUBIR…LEPAS TU SALAHKAN TUNANG…LEPAS NI SALAHKAN SIAPA PULAK…MANUSIA NI SELALU LUPA DIRI…MIG ..SIDAVID TEO TU AMBIL KAMU KERJA….SUDAHNYA KAMU BURUKKAN DIA…TEMPAT YANG BAGI KAMU MAKAN…KAMU BUAT NAJIS…SALAHKAN DIA..SENDIRI BUAT MALU…SENDIRI SALAHKAN ORG LAIN…SENDIRI KEMBUNG…SENDIRI SALAHKAN ORG LAIN…MASIH NAK BERPURA…MENGAKU JE LAH KESALAHAN SENDIRI…JANGAN BONGKAK DAN SOMBONG…MANUSIA MANA TAK BUAT SILAP…TETAPI CARA KAMU NI ANGKUH,,,SOMBONG…SALAHKAN ORG LAIN…ITULAH MASALAH LAGI BANYAK ORG NAK TAHU KEBENARANNYA…SUPAYA TIADA MANUSIA LAIN TERTIPU…MANUSIA NI BUAT AIB SENDIRI TAK FIKIR…BILA ORG DEDAHKAN AIB…SALAHKAN ORG LAIN PULAK…KONON DOSA…YANG KAMU BUAT DOSA…TAK FIKIR…KESANNYA PADA MASYARAKAT

    0

    0
  31. Alya says:

    wawa & ariel ni saya dh tak percaya dah. cukup sekali mereka tipu peminat dgn pelbagai alasan. saya minat mereka tapi itu dulu, skang dah tak minat dh. awak berdua depend je lah tindakan awak tu, kami tak percaya lagi
    zubir plak mmg wartawan yg asyik nak dpt gosip tak baik je keje nye

    so, dua2 mereka ni memang kepala hotak kauorang berjambul laaaaa

    0

    0
  32. sza sza says:

    ada sesape yg prasan tk, stiap kali gossip yg dkluarkn oleh zubir ni byk yg tk btul. dn adanye mbuatkn keadaan/situasa org yg d gossip kn oleh nye brtmbah truk.

    0

    0
  33. akudv7 says:

    dah panjang sangat ker kail si ZUBIR nie ..

    0

    0
  34. Baca boleh, kutuk jangan says:

    Propaganda ke propaganjil..?
    Ape2lah wei…korang xyahlah nak baking mana2 pihak..
    Ikut sukalah diorang nk bg kenyataan ape bukti ape..
    Kita ni baca boleh tapi kutuk jangan…

    0

    0
  35. nyonya mansor says:

    Cuba korang pikir: kalau idak kerna Zubir yg buat havoc, ku rasa tak mungkin kitakan lihat A&W dpt download gambau anak dia..kita tak dpt puji betapa comel anak mereka.klu idak kerna Zubir yb buat havoc, korang tak belinya surat khabar BH dari situ korang dpt 2 faedah ko dpt tahu hal semasa ngan gossip skli. Kalau tak kerna Zubir kita tak tahu betapa ting tongnya arttis retis made in Malaysia..Jadi kepada Zubir teruskan menyelongkar jadi artis retis tak berani nak buat lebih2 ngalahkan Hollywood pastu bila kantoi…buat2lah islamik konon…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Setuju dengan Nyonya. Finally ada juga orang sebelah kan Zubir!.

      Well Done Zubir!!. If not kita semua kena bodoh2 oleh retis Malaysia!!!

      0

      0
    • cik kim says:

      Setuju dengan Nyonya Mansor. Ramai yang emo dan menyebelahi retis2 sendu macam ni. Padahal diorang ni bermati2an nak menyorok daripada dapat dihidu.
      Lepas tu buat diversion cerita pasal Zubir pulak biar orang tak korek lagi dalam.

      Kalau dah nama wartawan hiburan, ceruk mana pon diorang akan gali. Jangan macam pembaca berita.. amik skrip baca ajer..

      0

      0
    • neelopeh says:

      its not bout “kalo tak kerana zubir…” bukan zubir penentu nasib orang.

      semuanya berlaku adalah dgn izin Allah..

      ada paham?

      0

      0
  36. Smart Card Terminal says:

    kedua2 pihak sepatutnya muhasabah diri..Zubir kena ingat yg membuka aib manusia lain itu dilarang Allah..Zubir tak boleh terus-terusan mengaibkan org itu dan org ini..Zubir kena ingat dia juga hamba Allah yyang kerdil sebagaimana kita semua..Aeril dan Wawa juga kena ingat tak perlu memanjang2kan perkara seperti ini, berdiam diri lebih baik. Apa jua kesilapan yg pernah dilakukan, menyesal dan bertaubat itu sudah mencukupi. Sekiranya kedua2 pihak ambil langkah yg bijak, takkan ada lagi sesi aib mengaib yg bertukar menjadi umpatan dan/atau fitnah besar2an kerana kamu semua bergaduh di akhbar/media. Masing2 perlu ada rasa malu pada Allah, malu pada diri sendiri kerana tanpa malu, kamu akan ditelanjangi @ aib kamu akan tersebar. Nara juga sepatutnya berhenti menyebarkan cerita2 yg berunsur umpatan atau fitnah sebegini kerana sahamnya turut terpalit kepada pengomen2 yg memberikan hukuman mereka sambil terus menyebarkan umpatan/fitnah, maka kesemuanya juga terpalit kepada kamu Nara.

    0

    0
    • Anti-Zubir says:

      betul tu. patut biar je pasangan baru ni hidup harmoni. dah halal pun hubungan dia orang. kesian kat baby. Zubir pun satu.dah aibkan sekali sudahlah. ni timbul lagi cerita pasal Aeril kahwin dengan Ummi Nazeera. macam tak cukup puaskan hati dia. taubatlah

      0

      0
  37. ADLINA says:

    PANDAI BUAT PANDAI TANGGONG…JANGAN NAK SALAHKAN ORG LAIN…KALAU AIB ANDA TERBUKA…KALAU TAK BUAT…ORG TAK KATA…JARANG KALI ORG YANG BUAT BAIK…DIFITNAH JAHAT…MELAINKAN ORG YANG BUAT JAHAT MENDAPAT AIB…INI YANG TAK BAIK…SALAHKAN DAVID TEOH…SENDIRI YANG BUAT AIB…LEPAS TUSALAHKAN ORG LAIN…NASIB TAK BAIK …KEMBONG…KALAU TAK KEMBONG…HARUS SAMPAI KINI TAK DECLARE DAH KAWIN…ITU PUN MASIH ADA HATI NAK TIPU…MALULAH DEKAT ALLAH…

    0

    0
    • 527 says:

      kamu kena malu dulu dengan statement kamu ni adlina..kamu mengumpat dan mungkin juga memfitnah..jaga lidah tu..

      0

      0
      • minah jambu merah biru says:

        ape pulak fitnah ! betol pe ape yg dia cakap kn tu ! kalau wawa tk ngandong n tk terberanak n tk terkawin sampai terkena sakit misteri kalau tkde zubir sampai sekarang lah wawa akan cakap aeril tu memang teman yg paling rapat buat masa kini huh ! 1malaysia kena tipu huh ! bagos zubir u korek n korek n korek cerita artis yg macm wawa ni sampaiiiiiiiiiiii ke lobang cacing pastu sebar kan biar kite2 semua ni tau ok ..lov u zubirrrr…

        0

        0
  38. artiskorea says:

    sudah2lah tu nara dan zubir get a life la..diaorg dh kawen pun da ada anak pun..apa uolls rasa kalau keturunan uolls sendiri diaibkan mcmni!!???

    0

    0
  39. mama gangnam says:

    dlm byk2 wartawan hiburan kat malaysia ni, aku rse iza (wartawan melodi) & zul (wartawan galaksi)….x sure la name die….diaorg ni la yg aku rse berhemah & beradab sikit bile tanye soalan kat retis2 nih….

    0

    0
  40. camgampangjak says:

    sembanrang je komen walaupun x tau suka sgt fitnah memfitnah..

    0

    0
  41. sza sza says:

    nape la prlu buka aib org? ttng prkwinan ariel dgn wawa, status ank mreka, hnya mreka dn Allah je yg thu. tk prlu la si zubir ni mncanang sluruh ngara. klau la apa yg yg dtulis tu tk bnar, bkn ke dh jtuh fitnah.

    0

    0
  42. antu says:

    ya Allah…!!

    sudah2la tu, wahai hamba2 Allah sekalian… esp. Zubir & Nara ni… org kat pompuan ja kuat mgumpat, tp ni dah terbukti, lelaki lbih kaki sibuknya.

    macam tak ada keja lain lg ke… asyik sibuk nak jaga tepi kain org??? mati esok nanti ntah camna la agaknya… byk sgt dah kisah teladan kat tv tu, cuba2 la insaf.

    astaghfirullahal’azim……………………..

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      jangan nk eksen baik laaaa kau pon sama aje macm zubir n nara n sama prangai macm kite2 ni selalu sebok kt blog nara huh ! yg kau seeeeeeebok masok sini pesal ! ada hati pulak nk nasehat kn zubir n nara macam bagossssssssss aje !

      0

      0
      • unta says:

        aku perasan die ni dok komen kat entry kesah WZ & AZ jer pun… kalau die bukan makhluk 2 org tu, memg kipas susah mati budak 2 org tu le… kot nak nasihat keyboard warrior dlm bn n blogger n wartawan hiburan nape kat entry budak 2 org ni jer??

        0

        0
  43. Anti-Zubir says:

    “jadi adatlah bila beliau mengajak artis keluar ‘melepak’, sebagai satu cara untuk ditemuramah bagi mendapatkan berita”…apalah statement Nara ni. nape tak terus terang ajak jumpa nak interview pasal gossip panas dengan Aeril. Abang Nara ni ambik cerita masuk dalam Blog ni melepak dengan artis jugak ker? sendiri jawab

    0

    0
  44. Zubir Naga says:

    5+2 = 7

    Maksud si Zubir tu dia lah Naga nya. Jadi jangan cabar2 dia..ni utk artis2 baru nak naik kan..kan…

    Tweet straight forward Umi Nazeera ko x balas ke Zubir Naga????? Macam takut je..macam takut je…

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      kalau umi tk balas n diam kn diri makna Nye ape yg zubir dh cakap pasal umi ngan si aeril tu betol lah kan ! hahahahahahahahahaah ape lagi yg si aeril nk sembunyikn lagi ???? hahahahahahahahahaha gd job zubir ! idop umno ! idop pak najib !

      0

      0
  45. Princess says:

    Sudahlah zubir…x kisah lah siapa yg salah atau siapa yg menang…tahu kerja anda sbg wartawan…tp klu da merosakkan rumah tangga org…ingat..bertaubatlah…itu sahaja saya boleh pesan…

    0

    0
  46. lala says:

    Adoi aku bukak beautiful nara ni nak baca gosip artis bukan nk bc gosip si zubir naga gemok ni. Dah wartawan tu wartawan je ‘naga’ oi takyah sebok acah2 retis. Ko jg je la privacy ko sndiri tkyah kaco privacy org. Lantak la meke tu dah berkahwin dah HALAL dah takde masalah ponnn!!

    0

    0
  47. layankan ajee says:

    tgk cite korea lg bes.. dh bnyk terlepas ni.

    0

    0
  48. Wkwk says:

    Udah2 ler tu. Si aeril dgn wawa mmg slh sbb tk mklumkn pernikahan dyeorg tu shgga blh meninbulkan fitnah. Tp tolonglah jgn dok libatkan ank dy kta ank luar nikah la bgai. Ank mrk mmg sah taraf. Silap dyeorg tk prgi dftrkn prnikahan. Yg pntg dh khwn. Dyeorg pn dh kna blsn tgklh dicemuh msyarakat. So tk pyh la lg korg nk libatkan diri dgn si zubir naga. Last2 sakit hati jgk. Okey tutup kes. Yg si zubir ni pn satu. Tk habih2 nk buka aib org. Nnti stu wktu klk org laen plk buka aib ko. Bru thu langit tgi rendah…

    0

    0
  49. BUNGA says:

    TETAP BERTEPUK SEBELAH KAKI ZUBIRR OII..
    WAWA MEMG X SAMBUT LEPAKING KO TU..

    0

    0
    • Anonymous says:

      Bukan nak Lepaking apalah . Zubir cuma nak korek rahsia. Diakan Wartan.

      Kitakan Wantan….hahahha

      0

      0
    • minah jambu merah biru says:

      wawa kan dh kawin tkan dia nk lepak2 lagi ngan si zubir….tk payah la nk lepak2 ngan si wawa ni buang masa aje PENIPU !! 6

      0

      0
  50. Anonymous says:

    Kelakar ahhh. Oklah pada tak ada kerja..tengokan komen yang melucukan.

    Hilang Stress aku. Nanti besok apa lagi aeril nak tunkokan. Dia mati mati nak tenggak
    benang basah si kau Aeril. Dah lah mintak maaf dengan semua orang and moveon.

    \Jangan lupa mintak maaf dengan David Teo kesian Pak David!!

    0

    0
  51. Anonymous says:

    Sayang bakat ada kepada kedua manusia ni. Tapi tulah da namanya kantoi…

    Dari awal tak payah nak press conference. Pusing pusing itu juga ceritanay

    0

    0
  52. Daisy Duke says:

    Perasan x date and time kt wechat diorang ni x sama? Yang aeril punya lain tarikhnya bulan Jun. Yang Zubir punya bulan Ogos..Waduuuhhh.. Bikin kompius.. Wallahualam. :)

    0

    0
    • raa says:

      Sama ja. cer tengok. yang suruh follow ig tu kan sama . aneh aneh ja. tengok betul2 dulu. yang si Aeril tu dia tunjuk msj dari bulan 6.

      0

      0
  53. sara mimi says:

    wow…peribahasa anda salah!!!! anda gemuk pendek tidak sesuai digelar naga…anda sesuai digelar ayam betina katek buat ayam golek pon sodap…hahhahaa….

    0

    0
  54. taubatlah says:

    taw x wartawan salah satu pkerjaan yang mndtgkan dosa..itu JIKA menabur kan fitnah..n menokok tambahkan cerita n masalah org lain..fikir2 kan lah..buat apa lah kte nk bukak aib org n pihak 1 lagi pon keadaan dah senyap,ditimbulkan balik..mcmne lah nk damai kalau cmnie?

    0

    0
  55. Biskut says:

    sama2 je korg bangang. wawa dh tau kerja si zubir tu buat apa layan juga. BN boleh tak post psal citer lain plak?

    0

    0
  56. misz heyhey says:

    bosan ! bosan ! bosan ! bosan ngan cter dowg yg x abiz2 .

    0

    0
  57. Bosan says:

    Dalam banyak-banyak cerita, aku rasa yang paling orang dah bosan cerita pasal Wawa/Aeril/Zubir dengan Ashraf/Sakinah. Nara, artis lain please.

    0

    0
  58. Anonymous says:

    Walau apa pun yg trjdi.. aku tetap minat wawa.. tiada insan yg smpurna.. tpi kalau ZUBIR tu tak tau lh nak ckp apa.. insan apa eh? Sbb dh bnyk kali aib kn urg wlupun prkara yg betul tetap BERDOSA..

    0

    0
  59. Sirap Limau says:

    betul tuh… cukup2 la zubir….

    0

    0
  60. Qaws says:

    Peluang untuk awda menjana pendapatan lumayan tanpa keluar rumah. Click link di bawah untuk mendapatkan maklumat lanjut.

    http://bit.ly/1dRCbk7

    0

    0
  61. aku says:

    nak tahu satu je..cer banding kan print screen antara arel & zubir..kenapa tak sama tarikh utk statemnt sebelum??yg lain2 aku taknak tau sbb aku tak minat pun dengan 3 orang ni..

    0

    0
  62. misz heyhey says:

    Nara oii . retiz laen plop terr . pleszzz!

    0

    0
  63. jurai jemarai says:

    Zubir =YAHUDI MABUK

    0

    0
  64. Lia says:

    Sama tarikh.. Selepas tarikh diikuti dgn mesej. Siapa yg ada wechat mesti tau..

    0

    0
  65. Anonymous says:

    biasa je chat zubir tu. biasa la ayat pancing nak korek rahsia.mula2 tanya kat mana ajak lepak.tak kan la terus terus chat nak tanya soalan.kenapa yg aeril tunjuk tu chat ni tak tunjuk sekali?kekekekeke

    0

    0
  66. kak anon says:

    up to the point of embarassment dah mereka mereka ni.
    tapi aeril, cukup cukup la tu.
    lagi kamu bertindak/berkata kata,lagi kamu terbelit diri sendiri dik.
    ke kamu rasa apa yang dah jadi kat kamu ni tak cukup lagi nak sedarkan kamu?

    0

    0
  67. mrarrogant says:

    LOL.
    kena jawab soalan dulu baru komen di publish eh?
    tak pernah aku nak komen tp arini rasa nak komen.
    sekarang tiga2 ni pun salah tp biar la kan.
    mmg keja wartawan nak korek rahsia artis, kuarkan cita hot kononnya tp zubor ni tak beragak agak dia punya cita.
    patut la ada sorg artis ni pernah tweet, tak takut ke bg anak bini mkn hasil fitnah?
    Eh, lari topik.k bye

    0

    0
  68. emaa says:

    zed zaidi,mintalh mereka berdamai

    0

    0
  69. Laplip says:

    tengok David teo, dipersalahkan kerana syarat kontrak, tengok pulak Diana Amir, ok jer….Lisa ok jer…xde masalah berkahwin, siap dpt hadiah gituuu…yg penting kita hidup, jgn berbohong & jangan salah kan org lain…akui kesilapan kita dan bila sesuatu tu Sukar d kawal, muhasabah diri & diam..ada betulnya peribahsa melayu, masa kan pokok bergoyang kalau xde angin…mungkin ada tutur kata kita buat org marah…& kita Akan jadi sasaran..mengapa? Berbalik kepada tindakan & tutur kata kita sebelum nie… :)

    0

    0
  70. raa says:

    Sesapa yang kata tarikh tak sama tu? cer tengok betul betul. yang 2 msj kat atas yang Aeril tungjuk tu, ajak lepaking memang la bulan 6. pastu yang suruh follow ig tu bulan 8. sama macam tarikh yang zubir ni post. 29/8/2013 .

    0

    0
  71. akup says:

    adoila…bengap jugk si zafril ni yep
    seriously,aku support this couple. kahwin senyap2 2-3 kalipun lantak diela, hak die. kiteni xde hak nk marh ke ape,kiteni xpentingpn bg z&w
    ptot zafril senyapje,bapok mcm zubir xkan mengalah. biarla die sesat dlm ke-gay an nye itu…

    0

    0
  72. mek anon says:

    zubir gan nara -BODOH

    0

    0
  73. aku sebatang kara says:

    camne nak lepak wawa kan tgh ngandung time tu perut sure nampak! zubir the best!

    0

    0
  74. greenscarf says:

    iols bukan nak kata apa la tapi aeril ni asal macam gelabah tetet sangat ? ngan zubir pun ko nak jeles. ko cara kawen pun dah salah. ko senyap ril.akuk bencik kau bahhhhh

    0

    0
  75. kapit says:

    kalaula wawa muka cam norliah ghani pastu aeril muka cam ebby yus ko ingat ade mulayu moslem sunni nih nak backap?..xder nyer..ini suma sebab melayu sunni yang sungguh innosen ini dah terkabur dengan imej moslem sejati pasngan sendu ini……mohon pkir balik:P

    0

    0
  76. lagubestbest says:

    Muka tebal gila gak zubir nih? Mmg wartawan tahap pro.

    0

    0
  77. KL GANGSTER 2 BEST !! says:

    haish tiga2 ekor !!

    KANG WAA KASIK SENGATTT !! :D

    p/s: KL GANGSTER 2 CITER PALING GANGSTER KAT MALAYSIA !! WOHOO !!

    0

    0
  78. lalalala says:

    Kalau kail panjang sejengkal lautan dalam jangan diduga. Jangan kejutkan si naga yang sedang tidur nyenyak ???
    maknnyer zubir =naga——-> mmg btul pun naga gemuk sedang tidur…hahahaha
    udah2 lah bgaduh2..buat dosa jer…

    0

    0
  79. EINZ says:

    ZUBIR NI WARTAWAN YG TAK LAKU.. APE KATA BUKA AIB SENDIRI DULU.. CERITA DULU TENTANG KEBURUKAN FAMILY SNDIRI ADE BRAN???? KALO SAUDARA MARA SENDIRI YG KENA MCM NI ADER NAK BUAT LIPUTAN.. CTH.. ANAK SEDARA ZUBIR DI TANGKAP KHALWAT.. ADER NAK LETAK MUKA DEPAN… SUDAH2 LHA.. NAIK MENYAMPAH AQ DGN KO NI

    0

    0
  80. kicap manis says:

    sudah2lah tu zubir ko ni dr sekolah lg mmg pencetus kontroversi buat ape ko nak panjangkan cerita org baik sgt ke ko ni rasenya sebelum terlambat baik lah minta maaf esok2 mati tak sempat minta maaf tanggung sendiri azabnya……renung2kan ZUBIR

    0

    0
  81. […] Zubir Bipop: Aeril Zafrel Dan Wawa Zainal Cuba Berpropaganda? (139) […]

    0

    0
  82. hanzz says:

    Zubir ni mmg ntah pape laa.. yg ariel snap tu tgk la kol bape die nye time.. last si zubir buncit hantar wechat tu kol 1 lebih.. time Wawa tak reply pape lg.. time tu si arieal snap..yg si buncit ni dok snap lak lepas wawa reply around 5 lebih.. betola ape ariel tu buat utk snap sbb ko da kutuk n maki hamun pastu ade hati buat2 biase nk ajak lepaking?? what theee.. otak letak kat perut ke zubir?? mmg tak tahu malu la die ni.. bajet gud gud jer.. asal ko tak ajak ariel utk lepaking???? wawa just try to be nice utk reply.. aptb si buncit ni…

    0

    0