Written by serenity | April 12th, 2015

Tadi kita dikejutkan dengan berita Zizan Razak memberitahu bahawa dia bakal melangsungkan pernikahan dengan seorang gadis dari Kuala Terengganu berusia 24 tahun Jun ini. Usia perkenalan mereka baru dua bulan.

Melalui Bi-POP selebriti yang dikenali sebagai pelawak dan pelakon itu mendakwa dia merana apabila pehubungannya putus dengan Emma Maembong dan mendoakan Emma bertemu insan terbaik memandangkan mereka berdua tiada jodoh bersama.

Ini sekaligus menghentikan desas desus bahawa Zizan merahsiakan bakal berkahwin dengan Emma kerana wanita itu juga berusia 24 tahun dan berasal dari Kuala Terengganu.

Hubungan kami putus selepas muncul bersama dalam Anugerah Juara Lagu (AJL). Sebelum itu, kami putus dan sambung semula pada awal Januari.

Selepas berbaik, kami muncul bersama di AJL, tetapi nampaknya hubungan sukar dipulihkan. Awalnya saya sukar nak terima hakikat perpisahan. Saya merana! Ketika itu, saya tak mampu nak bangkit.

Zizan memberitahu sebelum ini dia tidak mampu menjawab persoalan mengenai status perhubungannya dengan Emma, sebaliknya menyibukkan diri dan mengisi masa terluang dengan pelbagai aktiviti untuk melupakan hakikat itu.

Namun begitu, dia dan Emma menjalin percintaan selama dua tahun serta mempunyai kelab peminat yang menyokong perhubungan mereka, tidakkah terasa ralat dengan mengambil keputusan untuk berkahwin dengan gadis yang baru dikenali hanya dua bulan?

Bohonglah saya tidak sayang. Kami bercinta dua tahun, sudah kenal hati budi. Bak kata orang, bila sayang, tinggal-tinggalkan. Jadi biarlah saya tinggalkan dia dengan kebahagiaan yang dikecapi.

Begitu ceritanya. Walaupun ramai mempersoalkan mengapa selama Zizan berhubungan cinta dengan Emma selama dua tahun dia tidak melamar Emma untuk bernikah, namun mengambil keputusan untuk berkahwin dalam kadar segera pula selepas putus dengan Emma tak sampai dua bulan, hanya mereka berdua dan Tuhan yang tahu jawapannya. Siapakah gadis yang bakal berkahwin dengan Zizan?

Kita tunggu pendedahannya nanti siapa gadis ‘cantik tanpa solekan’ yang bakal dinikahinya itu.

PROGRAM AKAN DATANG!!

Posted by Jkkn Sabah on Monday, 6 April 2015

39 responses to Zizan Razak Merana Putus Cinta, Doa Emma Maembong Bertemu Insan Terbaik

  1. Anonymous says:

    Org pntai timur minoriti memei cenggitu….couple betahun2 last2 yg baru knal jgk yg depa nikah..nape ye????heran guE….
    Mungkin da jodoh…redha ja la…

    0

    0
    • ubi says:

      hebatnye ko ni..yg pantai timur je ko nampak? negeri lain ko xnampak? sama je lah mana2 negeri pon..kebodohan apa ni? simpan skit utk ank cucu ye

      0

      0
    • Anonymous says:

      mak dia yang carikan kot…

      0

      0
    • kayutiga says:

      NI ORG JOHOR NI…KOMEN NK KUTUK ORG PANTAI TIMUR JE KJE…BASE JOHOR RAMAI PELACUR,..DARI RAJA SAMPAI KE KULI,,,SUME HATI BUSUK BERULAT..CAKAP NK UP JE…

      0

      0
      • stalker says:

        oiiii kayu tiga.. nak kutuk org johor ape hal? ko org pantai timur ke? ko xtau ke ramai org pantai timur keje kat johor ni.. klu sakit hati dgn johor pegi belah la..

        0

        0
        • wawa says:

          kahkah tau takpe. org pantai timur kena ingat org johor ramai antara negeri yg banyak tolong masa banjir. jangan sedap2 nak kutuk.

          0

          0
        • Anonymous says:

          Org johor ngan kelantan boleh duduk dlm reban pastu bercakar sama sendiri. Apa nak jd ngan korg ni?

          0

          0
    • hantu longkang says:

      ni mesti kn tinggal ngn budak pantai timur..haha..sedeh ko dik

      0

      0
    • Anonymous says:

      Aku setuju ngan kau. Memang betul pun. Dulu aku couple 5 tahun ngan org pantai timur n then kitorang clash. Setahun lepas tu takdir Allah temukan balik aku ngan dia. Kitorang continue balik hubungan tu..dalam setahun jugak la. Lepas abis study, aku dapat keje kat tempat lain. Tup2 lepas tu, tbe2 dia cakap die nak kawin lagi seminggu. Boleh??? OMG ley bayangkan x??? bdk tu die bru knl sebulan ok!

      Allah sebaik2 perancang. Sekarang aku dah ada suami yg penyayang, bertanggungjawab, jauh lg baik dari die yg pernah ku kenal. Alhamdulillah.

      0

      0
      • sakitpulakhatikita says:

        Xpayah nak salahkan orang pantai timur.. aku dulu dengan orang utara bcinta 8 tahun tup kena tinggal jugak mcm tu ape cer??? Bukan mslh pantai timur ke tak.. skrg ni masing2 punya prgai la.. ko jgn nak expect semua orang baik.. budak2 pantai timur je teruk.. terima jela takdir ko mcm tu.. bad minded! Yang duk halau org pantai timur kat johor tu, ko ingat dunia ni milik ko ke? Bila ko cipta?

        0

        0
    • Anonymous2 says:

      mmg betul dowh….it happened to me too…hahaha

      0

      0
  2. wiwit says:

    Org pntai timur memei cenggitu…minoriti la…couple tahun2 last2 knal bapa bulan da nk nikah…nape ye???heran kawe….nk wat genna…jodoh pertemuan suma diatas tngan allah swt…

    0

    0
  3. alahai dunia says:

    haha..mcmla korang nie..lawak2..

    0

    0
  4. Macam2 hal says:

    Org pantai timur mmg mcm tu kot…sbb dilema sama je dlm hal nie….alhamdulillah skrg sy dh bertemu insan yg lebih baik dari org pantai timur…skrg dh ad ank 1….

    0

    0
  5. org pantai timur timor says:

    I kawin dgn org pantai timor dh 10taon.. Ok je.. Baik n setia lagi..hormat fmly kte.. Dlu bercinta dgn org pantai barat pn x kekal.. Curang n kasar org nye..so moral of d story xyah nk ckp org ngri mne.. Sama je.. Apapun all d best for zizang.. Pilihan kuarge mngkin pilihan terbaik.

    0

    0
  6. Diva says:

    Ni sure pilihan ibunya suruh settle secepat mungkin … Kira family arrangement ni.. Can see that! X sampai 2 buln lebih putus, dh nk cepat kawin. Probably jaga hati ibunya Yg dh x tahan ngan dugaan fitnah mcm2… Tu la pepatah kata bercinta lama mcm mn pun x semestinya itu jodoh kita kdg…

    0

    0
  7. Makngahko says:

    makngah pelik dalam banyak2 plawak kenape jijang ni yg terok sgt dikaitkan dngan gosip pelawak pervert tu…kalau betol la dy,memang makngah x sangke la sebab muke dy nmpak baik,dngan hidung n mate dy yg kuyu tu,nmpak cam sedih je kan…

    0

    0
  8. minah says:

    Who cares abt your stupid fucking pantai timur. Persoalanya ialah pasal zizan dan emma. Fuck off guys

    0

    0
    • gde says:

      and who cares about you who is trying to look so cool using inappropriate words? Come on, urbanity can be shown in a better way, instead of cursing. Makin pudar ketimuran kita. Ish sedih

      0

      0
  9. Jelita says:

    Heran aku mula2 emma sedih dahtu zizan pulak merana . Soalannya siapa yg nak mula putus?? Dahtu jgn putus memutus cintakan sedey nanti . X pikir ke??

    0

    0
    • Anonymous says:

      Hmp!! Biar je la hal org . Nanti org ckp sibuk hal org pulakk . Ape org salu kata busy body

      0

      0
  10. Bored says:

    Boring u guyss

    0

    0
  11. Just secret says:

    Xpayah lah sampai perkataan “fucking” pun nak kata . Perkataan koto tue . Xde otak ke??

    0

    0
  12. Kliara says:

    Gossip je kot xpyah nak truk sgt komen

    0

    0
  13. sue eyla says:

    assalamualaikum

    0

    0
  14. Zizanemma says:

    Aku ase zizan kawen dgn emma sebb die putus bln 1… Skrg ni bru smbg blk 2 bln.. Buat buku baru…buang yg keroh amek yg jernih…

    0

    0
  15. +ve thinking says:

    hmm org KL gak ok.. sukahatiakulahnakcakapapapakubanggalahirdiKLorgkgblhblah!!
    eleh gimik jer lebeyyyy, zizan kawen dgn emma la tu…

    0

    0
  16. bijan says:

    kalo aku jadi pmpuan tu aku x maw dekat zizan ni..nampak sgt dia sayang kat emma lg & pmpuan tu hanyalah sandaran..tiba kalo emma nak balik dekat dia,saja je pmpuan tu kena tinggal..

    0

    0
    • minah says:

      Betul2 setuju. Tapi perempuan tak ingat semua tu. Janji dpt jantan banyak duit. Grab je la

      0

      0
  17. Anonymous says:

    teringat mase Liz merana lepas Jijang tinggalkan dia.
    padan muko mu Jijang..

    0

    0