Written by AbangNara | July 8th, 2014

Sesungguhnya Abang Nara antara ribuan peminat yang teruja apabila Ziana Zain berkongsi gambar dirinya memakai tudung di Instagram baru-baru ini. Pelbagai persoalan menerjah minda. Adakah kak Ziana akhirnya sudah berhijrah dan akan bertudung sepenuhnya? Adakah barakah Ramadhan membuatkan kak Ziana mendapat hidayah untuk menutup aurat sepenuhnya?

ziana zain berhijrah

Cantik kan bila Ziana Zain bertudung? Nampak makin berseri-seri. Tidak mahu peminatnya tertanya-tanya, Ziana Zain tampil menerusi portal Murai menerangkan tentang imejnya di dalam gambar tersebut. Rupa-rupanya sudah menjadi kebiasaan untuk Ziana Zain memakai tudung di bulan Ramadhan ketika menghantar anak-anaknya ke sekolah. Kata Ziana Zain:-

Inilah pesanan (pakai tudung di bulan Ramadhan) yang sering diterapkan oleh ibu saya Puan Robiah atau Mak Jah. Pakailah hijab demi menghormati bulan Ramadan.

ziana zain
Sebelum ini, Ziana Zain pernah dinasihati oleh anaknya sendiri mengenai pemakaian tudung ini. Nampak gayanya masih belum sampai seru lagi buat penyanyi popular ini. Sama-samalah kita doakan. Insya Allah doa di bulan Ramadhan ini makbul. Abang Nara percaya ramai peminat Ziana Zain yang tak sabar menunggu hari penghijrahan penyanyi bersuara lantang ini. Tak gitu?

P.S: Nak buat logo untuk bisnes/persatuan/entiti anda? LIKE page DesaKreativ untuk design professional dengan harga terendah dipasaran!

Design terbaik dan  professional , harga terendah di pasaran.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

63 responses to Ziana Zain Pakai Hijab Demi Hormati Bulan Ramadhan

  1. shahz says:

    Sabar ye fans semua, insyaAllah, 1 hari nnt pasti dia bertudung..

    0

    0
    • pemerhati says:

      Ziana ni nmpknya dia begitu liat utk menutup auratnya. xtau apa masalah dia. Rasa dah sampai masa utk dia buat perubahan sejajar dgn penambahan usia. dulu baca kt media pengalamannya bersalin anak kembarnya spt ‘mati hidup semula’… patut dia ambil iktibar peristiwa tersebut krana Allah bg peluang dia hidup lg.. Wbpn, ‘ Hidayah adalah milik Allah swt ‘….

      0

      0
      • Olga says:

        Salam nak tanya,
        kentut boleh batalkan puasa tak?

        0

        0
        • Hebby Al Baldi says:

          lepas nie byk la pondan veranganss pakai tudung jugak , hasil didikan AMNO

          0

          0
        • Next??? says:

          Olga kalau abah ko kentut ke dalam mulut ko mesti la batal….apa da.

          0

          0
        • We Love U Ziana says:

          dah sampai masa? masa komer ke? masa allah? ko saper nak jaga tepi kain orang?

          dia x bertudung pon dia x masok ke ruangan gossip2 kutuk2 orang tau. dia tak cekor dan cakar muka somi dia tau. dia x rampas somi orang tau.

          yg korang tu wieh, bulan puasa masih x berputus asa dan gigih mempertikaikan dosa pahala orang lain. solat taubat dah buat? solat terawikh cukop? zakat bayor ke tiap2 tahun? mandi wajib pulak cukup syarat? solat jenazah tahu ke komer? mandi mayat tok sah cakap ler. nak angkat tikus mati dlm almari komer pun terhegeh-hegeh.

          sebelum nak tuding jari ostezah2 semua…sila lah ke kedai beli cermin tu ye. islam x suruh hakimi orang lain. sampai masa dia pakei ler. berdoa je la….tak susah pun.

          0

          0
        • Olga Bukak Puasa di Hotel 3* says:

          Malaysia merupakan salah satu daripada 12 negara mega biodiversiti di dunia yang kaya dengan kepelbagaian spesis flora dan fauna.Terdapat lebih 15,000 jenis tumbuhan berbunga dijumpai di Malaysia iaitu hampir 10 peratus daripada jenis tumbuhan berbunga yang terdapat di dunia. Malaysia turut memiliki lebih 175,000 spesis haiwan iaitu lebih daripada 15 peratus daripada semua spesis yang hidup di dunia.Terdapat lebih 3,000 spesis orkid iaitu antara bunga yang paling eksotik di negara ini disamping lebih 350 spesis reptilia, 300 spesis mamalia, 1,000 spesis rama-rama, 730 spesis burung. Malaysia juga merupakan habitat kepada bunga terbesar di dunia (bunga Rafflesia), pokok tropika tertinggi (pokok tualang) dan penghuni pokok yang terberat di dunia (orang utan).

          0

          0
        • Rooney says:

          tahukah Olga, tahi yg terapung maknanya tahi kau byk sirat dan tahi yg tenggelam banyak lemak tepu. sila check tahi kau besok pagi….

          0

          0
        • Ana Penyapu says:

          Orang Amerika kentut, “EXCUSE ME”.

          Orang Inggris kentut, “PARDON ME”.

          Orang Singapore kentut, “I’M SORRY”.

          OLGA kentut, pasti, “NOT ME!! NOT ME!!”

          0

          0
        • Didi says:

          InsyaAllah kita doakan dia dapat hidayah lepas pakai tudung ni. Mcm shila amzah. Sama je cerita diorang ni. Mula mula nak pakai untuk ramadhan je last last kekal bertudung sbb dah selesa. InsyAllah ZZ pun mesti boleh :)

          0

          0
      • K.A.A says:

        ziana ni cantik orangnye..

        0

        0
        • Rooney says:

          akak2 yg rasa diri mereka hodoh dan rambut2 jarang cam daun taugeh tu…cepat2 la pakai tudung…supaya cepat dapat bakal suami.

          7hahahaha

          0

          0
      • galaxticus says:

        Yeah…!! Adik pon nak ikot akak Ziana…

        Bulan posa jer pakai tudong… tutup semua aurat… Bulan lain adik nak bukak… bestnyer… cam bleh jd biskut chipmoree… sekejab aderr… sekejab tak derr…

        Dah tua pon jauh masih tak matang… sedar la sikit akak oii… kekayaan… popular… semua tu tak menjamin apa2… usia dah lanjut gini sepatutnya sedar… setiap hari yang dilalui adalah anugerah supaya kita ini masih sempat bertaubat.

        0

        0
      • Anonymous says:

        salah ajaran mak ziana ni…. Suh ank pkai tudung bulan ramadan je…. Suh pkai sampai akhir hayat…

        0

        0
    • Kak Timah says:

      PAKAI JE LAH TUDUNG TERUS,TU PON SUSAH KE??????

      0

      0
    • puikkk says:

      eh eh..bang nara dah delete la entry pasal felexia yap promot baju baju ketat tu… huhu…knpa ya???

      0

      0
  2. simah hussien says:

    tok nek hang!

    0

    0
  3. hEaRt says:

    Yup..sokong shaz..doa kn yg terbaik
    inshaAllah pasti suatu hri nnt.
    amin….

    0

    0
  4. damia says:

    aikkk….berhijab dlm bln Ramadhan je ke akak? Ari2 atau bulan2 lain tak yah pakai ke….statement akak ziana biar la cerdik sikit. Pe pon…sempena Ramadhan yg penuh barakah ni aku doakan agar akak ziana di buka kan ati terus itiqamah utk berhijab smpai akhir hayat (bukan hanya dlm bln Ramadhan jek!)…amin.

    0

    0
  5. Anonymous says:

    tak apala…semoga Allah memberi hidayah kepadamu kak untuk bertudung dan menutup aurat…tak ada dakwa dakwi lagi…semua Muslimah mmg wajib kak menutup aurat…peace yo

    0

    0
  6. Hani moktar says:

    Apasal pakai sunglass pas tu nk ambik selfie???
    Ingat rupa tu perasan JLO ke ???
    Hhahahaha tolong la retis2 semua.. Sede la diri tu sikit , berpada pada la pada kemewahan yg masih ada skrg.

    0

    0
    • mokhtar hani says:

      apesal? JLO je ke yg leh selfie dgn sunglass??? narrow minded la ko ni
      ape kene mengena mewah dgn sunglass selfie bagai.
      ko kene cuci hati bulan2 pose ni weh,
      aku xla minat kt ziana ni lgsg. tp statement ko xleh blah

      0

      0
      • Nonok olga says:

        Nk blah blah la sapa yg halang mulut pukimak mcm ko pat sini ???
        Sokong tkde asas bodoh smcm la

        0

        0
        • nonok olga gile says:

          ko pesal weh. pose xpose? bahasa mcm xde akidah nak maki2 bulan pose nih. ko mesti hani mokhtar kan. ayat cm sentap jek. hahhahahaha

          0

          0
  7. Anonymous says:

    ziana ni memg liat btl la ye kalau suruh bertudung…anak sndri dh cakap pn x ambil pusing…lantak ko le ziana…anak2 ziana mulutnya semuanya leboh2…

    0

    0
  8. cinta says:

    ada yag kata pakai tudung tunggu sampai seru.. tapi sebenarnya tidak perlu tunggu seru kerana menutup aurat tu wajib.. itu yang telah ditetapka jadi nak tunggu seru tu x betul sebenarnya

    0

    0
  9. S says:

    Saba yo la

    0

    0
  10. bedah hantu says:

    Kasihan…

    0

    0
  11. I’m really impressed with your writing skills and also
    with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself?
    Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare
    to see a nice blog like this one nowadays.

    0

    0
  12. zusu says:

    tak tahu nak cakap apa….seru beribu ribu tahun dahulu…sebenarnya kita kena cari hidayah….bukan kena tggu…semoga dibukakan pintu hati….semoga aku juga perbaiki diri

    0

    0
  13. zainab zain says:

    Ziana : Adik dah buat kerja sekolah?
    Anak : Hari ini adik tak nak buat kerja sekolah?
    Ziana : Kenapa pula?
    Anak : Ibu kan selalu kata, kalau nak buat sesuatu mestilah ikhlas, kalau tak ikhlas
    lebih baik jangan buat….
    Ziana : Kan kerja sekolah tu satu kewajipan, ikhlas ke tak ikhlas ke mesti kena buat.
    Kalau tidak tentu cikgu marah dan tak sayang adik lagi, kan.
    Anak : Samalah dengan perintah bertudung ibu. Sedangkan suruhan manusia pun
    tak berani kita engkar, ini kan pula perintah Allah

    0

    0
  14. sass says:

    Vogue vogue sampai tua, nak bawak g mana Kak Ziana oii

    0

    0
  15. ???????????. says:

    I was recommended this web site through my cousin. I am not certain whether or not this
    submit is written by way of him as no one else recognize such precise approximately my difficulty.
    You’re wonderful! Thanks!

    0

    0
  16. pemerhati says:

    at least dia jaga cara pemakaian dan menghormati bulan yang mulia ni.. tak macam sesetengah perepmpuan.. seksi dah satu hal, duk bermesra berpeluk2 dengan bf di khalayak ramai pun ada

    0

    0
  17. akutengahwatesaimen says:

    suara ziana sedap sgt bila mngaji..anak utk tumpang syafaat di akhirat dh ada jugak (ank dia kn sklh agama)..kita sama2 doakn moga tebkk hati utk berhijab…

    0

    0
  18. Fardu ain says:

    Pki je lh tdung tu ziana..lma2 seronok ntt.
    Jgn lh sbb hormat bln posa,ptutnye lbh tkut
    pda Allah.ank2 pn dh pndai malu bla klur ngn mak
    xpki tdung.hntr ank sklh agama,bla budak tu
    dh tau hukum hakam dn tgo kite ttg aurat,awk
    xnk pki pulokk.cmno tu?awk ttap vogue dn cntik
    bla brtdung.jgnlh riso

    0

    0
  19. Chaya says:

    Bila nak mula hormat Islam..
    Mak Jah x ajar ke??
    AllahuRabbi..

    0

    0
  20. aaaaaa says:

    ziana, bulan ramadhan boleh hormat..Allah bila nak hormat? Dia suruh lama dah org Islam perempuan untuk tutup aurat..ajal maut tak mengenal usia..

    bukan hormat bulan, patut hormat DIA pencipta bulan.

    sekian.

    0

    0
  21. Linzy Longkang says:

    Minat ahkak diva yg satu nih takyah nak follow trend retis lain seme kene pressure org suh pake hijab seme pastu ckp laa nampak lebeh cantek lebeh muda padahal sama jekkk, yg penting hati berseh niat baik bulan ramadhan buat byk amal jariah…

    0

    0
  22. manja melati says:

    thorbaek punya pesanan mak!! hihi

    Apapon manja doakan k.ziana diberi hidayah utk istiqomah menutup aurat.
    moga sempat berhijab sblom k.ziana menutup mata…aminnn

    0

    0
  23. Budak Colgate says:

    Ziana ni cakap ikut sedap gigi dia saja. Nasib baik gigi shantek!

    0

    0
  24. salam 7-1 says:

    omg…..artis ni kalau kita kata diorg ni bodoh, mulalah nak marah, meroyan, up status bagai kat laman sosial. tapi inilah hakikatnya. cakap mcm budak x sekolah. aku nak nangis baca komen ZZ….baik ko x yah cakap la ZZ, sedih aku!

    0

    0
    • bobcat says:

      aku sokong… hape la.. ZZ mmg retard.. (ko paham ke ni ZZ? bahasa Inggeris ko kan ke laut.. ) tak yah le nak upload gambar2 cenggini ngan nasihat2 mak ko tu kalo nak jd ‘bahan’ je kat ruang gossip.. sian nok mak ko malu… org tua mcm ko patut bg contoh baik buat peminat… kalo ‘x sampai seru’ lg pun, nak pakai tudung time ramadan je ke, time tido je ke, dlm toilet je ke, x yah nak heboh2.. yg gigih dislike ni pun sama IQ ngan ZZ.. hukum Islam wat main2..

      0

      0
  25. laykaamanda says:

    Pakai tudung pun kena kira bulan..hormati bulan ramadhan, perintah Allah pun kenala ikot..xkira bulan apa pun

    0

    0
  26. aduss says:

    statement jahil….bulan ramadhan je hormat pakai tudung…bulan lain….adoila jahilnye kak ziana ni…. nyawa tu bila2 masa je tuhan boleh ambil…tak perlu nak tggu hati ikhlas baru nak pakai tudung…kak ziana tak pernah belajar subjek agama ke dulu kat sekolah?

    0

    0
  27. tudung paridah macam badut sarkas says:

    skg ni ramai pengkomen dh ckp psl islam,ttup aurat n sbagainya..tringat thun awl 90-an dlu pminat suke artis yg seksi2 je,tgk fesyen rambut,baju,skirt..lbih2 lg tang kening tu.sape kening paling tggi dia la yg pling cantik skali

    0

    0
  28. Anonymous says:

    Tahukah engkorang,fakta menunjukkan bahawa…
    Awal2 ramadhan dunia dihiasi dengan cerita2 bajet insaf tahap Tanah Kubur.
    Malam raya,dunia dihiasi dengan joget lambak setiap pelusuk tv dan radio.
    Pagi raye membawak ke sebulan raya dihiasi dengan cerita2 hantu jangan pandang belakang,jangan pandang depan bagai…

    So cerita Ziana ni diharap supaya lepas raya sok bior le dia kekal berhijab.baju2 seksi meksi tu jgn disedekah pulak…simpan utk pakai ditatap suami.kalau x,alter bg menutup aurat,kalau xnak juge,gunting2 buat kain lap di dapo,kalo xnak juge,bakor…

    Sebab ape sy kate jgn sedekah?sebab kalo org lain pulak pakai,awak juge menanggung sebahagian dr dosanya. Wallahu alam.

    0

    0
  29. hijrahkan diri says:

    bahasa mencerminkan peribadi…korang2 yg sibuk mengata org lain suh tutp kepala apa kate korang ttp mulut puaka korang dulu??nak nasihat org biar kena pd cara nya…biar krg mkn jgn krg ajar..sila hormat diri msg2..di bln penuh barakah ini..

    0

    0
  30. ziana menangis di tepi kolam says:

    no komen

    0

    0
  31. Cik Patin says:

    tahu kah anda dalam tak sedar ramai yg dah merasa makan daging babi? patut la berlemak giler msa masak patin lomak cili api

    0

    0
  32. Errkkk says:

    mak dia sarankan pakai masa bulan ramadhan je?? adoii..

    0

    0
  33. kak ram says:

    salam semua, kak ram harap ziana pakai tudung terus demi menghormatiNya

    0

    0
  34. Pray 4 GAZA says:

    https://www.facebook.com/AmanPalestinOfficial?fref=photo

    Assalamualaikum Wbt.

    Mohon disebarkan kepada rakan-rakan dan keluarga kita semua. Mari bersama-sama kita ringankan beban saudara kita. Kongsikan di laman fb anda, rakan-rakan Whatsapp dan semua medium yg ada.

    Aman Palestin Bhd:

    Sehingga pagi ini, mengikut laporan Kementerian Kesihatan di Gaza, 24 rakyat Palestin syahid dan 200 cedera akibat serangan zionis israel.
    Israel telah melancarkan serangan terhadap kediaman awam, masjid serta hospital dan telah menyebabkan kemusnahan total 40 buah rumah di Gaza.

    Penentangan hebat dilakukan oleh mujahidin di Gaza telah membunuh 7 org askar zionis dan seorang telah ditawan.

    Komando Amfibia Palestin telah sampai ke Israel melalui jalan laut buat kali pertama dan menculik askar Israel.

    Roket-roket Al Qassam telah berjaya sampai di Tel Aviv Israel dan menyebabkan bandar utama Israel tersebut lengang dan penduduk Israel bertempiaran menyembunyikan diri. Media Zionis melaporkan 5 juta rakyat Israel kini tinggal di dalam bunkers perlindungan.

    Teruskan berdoa utk kemenangan umat Islam..

    Untuk sumbangan ke Tabung Kecemasan Gaza 2014
    Aman Palestin Bhd
    MBB 562263010787
    BIMB 12029010047880
    CIMB 8600460353
    RHB 21245760004907
    BMMB 12070005133717

    Tarikh: 9 Julai 2014, 12tghri

    0

    0
  35. WOOITT.. says:

    Tudung Fareeda..boleh reka tudung untuk bulan posa tak?

    0

    0
  36. lambat betul zz dpt hidayah,akak lepas keluar dr perut mak trus pakai tudung

    0

    0
  37. […] Ziana Zain telah pun mengambil keputusan untuk berhijab sepenuhnya di bulan mulia ini. Sebelum ini Ziana hanya memakai tudung sebagai tanda menghormati bulan Ramadhan. Nampaknya hidayah itu tiba jua. Pasti berkat doa peminat-peminat Ziana […]

    0

    0
  38. […] Ziana Zain telah pun mengambil keputusan untuk berhijab sepenuhnya di bulan mulia ini. Sebelum ini Ziana hanya memakai tudung sebagai tanda menghormati bulan Ramadhan. Nampaknya hidayah itu tiba jua. Pasti berkat doa peminat-peminat Ziana […]

    0

    0
  39. […] Ziana Zain Pakai Hijab Demi Hormati Bulan Ramadhan (61) […]

    0

    0
  40. […] Ziana Zain Pakai Hijab Demi Hormati Bulan Ramadhan (62) […]

    0

    0