Written by Bella | April 11th, 2017

Tindakan Zed Zaidi yang masih ingin membuat laporan polis terhadap selebriti Singapura Najip Ali agar melarang beliau untuk memasuki negara ini mengundang pelbagai reaksi daripada netizen dan juga beberapa selebriti Malaysia. Ada beberapa pihak yang menuduh Zed sebagai batu api agar rakyat Malaysia lebih membenci warga Singapura.

Walaubagaimanapun, Zed memberitahu beliau langsung tidak mempunyai sebarang niat untuk bermusuhan dengan Najip dan rakan artis lain daripada negara tersebut. Zed cuma mahukan mereka menghormati budaya serta peraturan di Malaysia.

Saya bukan batu api dan saya tak peduli apa orang cakap tentang tindakan saya yang mewakili Seniman. Orang mahu saya matang dalam isu ini tapi persoalannya adakah mereka melihat isu yang wujud ini secara profesional?

Saya tak ada masalah dengan dia dan bukan nak cari gaduh dengan Najip Ali. Tapi dia perlu tahu cara nak selesaikan isu ini dengan baik. Dia sudah buat salah, jadi seharusnya dia hubungi saya sebagai Presiden Seniman. Dengan sedikit perbincangan saya yakin isu ini boleh diselesaikan jika dia berhubung dengan saya.

Zed juga menafikan dakwaan kononnya tindakan beliau mempertahankan Perdana Menteri dibuat atas kepentingan politik kerana umum mengetahui beliau mempunyai jawatan di dalam UMNO.

Dalam pada itu mengulas mengenai kenyataan  pedas beberapa selebriti tempatan terhadapnya dalam mempertahankan Najip, Zed berkata beliau menerima perkara itu dengan hati terbuka.

Saya faham mengapa mereka beria-ria pertahankan Najip Ali. Ada antara mereka mempunyai hubungan baik dengan dia… kawan baik. Tak hairanlah mereka nak hentam saya.

Tapi apa yang saya pelik, saya dihentam oleh rakan artis dan masyarakat di negara sendiri kerana pertahankan maruah negara.

Sementara itu, Presiden Persatuan Karyawan Malaysia, Datuk Freddie Fernandez  juga tidak bersetuju dengan tindakan Zed dan menyifatkan beliau terlalu ingin memperbesarkan isu ini sehingga tidak peduli dengan pandangan penggiat dunia hiburan seluruhnya. Freddie menasihati Zed untuk bertenang dan sabar.

Sumber Berita : mStar Online

[jetpack-related-posts]

106 responses to Zed Zaidi Jawab Tuduhan Dikatakan Sebagai Batu Api Dan Mempunyai Agenda Tersembunyi

  1. Anonymous says:

    hal kecik jer pun,…kata orang islam saling memaafkan. orang macam kau ni lah yang memecah belah kan rakyat. orang nak hidup aman damai pun susah. ko nak orang hormat pm mcm mana lagi??? satu malaysia lantik dia jadi pemimpin. tapi rakyat kais pagi kais petang . ada ko kesah??? ko kesah nak mengampu jer kan? kalau tak menjilat tapak kaki orang tu, ko tak mampu nak hidup. engkau tu yang patut cermin diri. tak malu!!

    109

    1
    • minahhhhz says:

      dia ni mmg anti org SG kot. Dulu cari psl dgn Aaron Aziz tp nasib baik AA tak layan. hahahh. dia ni jeles sbb org SG lebih laku di negara dia sendiri berbanding dia as rakyat Malaysia. boooooo!!

      48

      0
      • tyien tyien says:

        “Saya tak ada masalah dengan dia dan bukan nak cari gaduh dengan Najip Ali. Tapi dia perlu tahu cara nak selesaikan isu ini dengan baik. Dia sudah buat salah, jadi seharusnya dia hubungi saya sebagai Presiden Seniman. Dengan sedikit perbincangan saya yakin isu ini boleh diselesaikan jika dia berhubung dengan saya”

        DIA DA MINTA MAAF KAT PUBLIC. PERLU KE MINTA MAAF DAN HUBUNGI KAT KO KA JUGA ZZ? KO NAJIB KE ZZ?

        74

        0
        • zen zaini says:

          kan.. kalau betul najip ali mesti hubungi utk minta maaf, org tu adalah NAJIB RAZAK, bukan ko ZED ZAIDI. bodoh!!

          40

          0
        • “Dia sudah buat salah, jadi seharusnya dia hubungi saya sebagai Presiden Seniman. Dengan sedikit perbincangan saya yakin isu ini boleh diselesaikan jika dia berhubung dengan saya”

          So … Nampak x permainan dia kat sini? Dia nak levelkan diri dia sebaris dengan PM …!!! Wow ..! Very The Low Class .. ! Nielah “balaci2” org atasan … Raf! Raf! Raf! ZZ kejar tulang ..dapat tulang gonggong serah pada Tuan (Kerajaan) …. That’s ur LEVEL! #Puuii

          23

          0
      • iw says:

        biasalah org dengki dengan kerjaya org lain, semua singapore dia anti, but si hetty sarlene yang berlakon sembilu dengan dia tak pulak dia kecam.
        jangan cemburu dengan rezeki org, atleast artis sg masuk kita ada persaingan yang sihat dlm industri nihh ( malaysia, singapore dan indonesia).
        luna maya yg terjebak dengan video sex ariel peterpan jadi juri mlm tak pulak ko mtk diban masuk.

        ciri2 yg berhormat pak menteri smua ada pada kau.

        26

        0
    • ANTIZZ says:

      PERTAHAN NEGARA????
      YANG ISU LAIN BERLAMBAK LAGI KAT MALAYSIA NI KO TAK NAK PERTAHAN..
      BUANG KARAN!

      38

      0
      • Pekerja Gomen says:

        Kalau ko nak pertahan negara…. ko tak jilat bontot Najib..
        Hari ni Malaysia tenat kerana Najib..
        Itu pun ko buta ke?

        31

        0
    • KUCING says:

      ramai nak tau mcm mana ZZ leh jadi seniman?

      Pelakon Zed Zaidi berjaya mempertahankan kerusi Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) apabila menang tanpa bertanding bagi jawatan itu untuk penggal 2016 hingga 2019.

      Pemilihan tersebut dibuat semasa Mesyuarat Agung (AGM) Seniman ke-15 di Pawagam Mini P.Ramlee, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) di Hulu Kelang, Selangor hari ini.

      Seramai 113 ahli hadir dalam mesyuarat itu sekaligus melayakkan ia dijalankan mengikut perlembagaan persatuan.

      Selain presiden, turut dipertandingkan adalah jawatan timbalan presiden, setiausaha agung, penolong setiausaha, ahli jawatankuasa dan pemeriksa kira-kira.

      Setiausaha Agung Seniman yang baru, Lt (B) Hafiz Nafiah dalam kenyataannya mengucapkan jutaan terima kasih kepada ahli-ahli yang hadir untuk memilih kepimpinan baru Seniman bagi penggal akan datang.

      Beliau juga mengucapkan tahiah kepada Zed Zaidi, atau nama sebenarnya Rozaidi Abd Jamil kerana terpilih sekali lagi mengetuai persatuan itu.

      “Ini adalah hasil daripada gerak kerja beliau yang membawa pelbagai perubahan terhadap persatuan serta dapat dinilai oleh ahli-ahli Seniman sendiri,” katanya.

      Zed pernah memegang jawatan presiden Seniman ketika AGM ke-14 pada 2012 sebelum ia dibatalkan atas perintah mahkamah.

      Ia berikutan lima artis veteran memfailkan saman terhadap Seniman termasuk pemimpin-pemimpinnya bagi mendapatkan perintah mahkamah untuk mengisytiharkan AGM itu sebagai tidak sah.

      Zed bagaimanapun kembali mendapat kepercayaan ahli Seniman apabila mendapat 109 undian pada AGM ke-14 persatuan itu pada 27 September 2014.

      Selama memegang jawatan itu, Zed pernah mencetuskan beberapa kontroversi seperti mempertikaikan kemasukan artis luar dan membantah kemenangan pelakon Aaron Aziz di Anugerah Bintang Popular Berita Harian.

      4

      0
    • kamek mbiak miri says:

      Pndapat kmek la…iboh la halang kmasukan artis luar kat msia..najib ali dh mmtak maaf kat pm ngan rakyat msia…ya dh ckup..iboh la lebih2 ibih dpanjangkan isu..iya mslah najib ali yg ko boikot artis lain why??? Ktara lalu la zz benci kat sg…artis msia pun cati mkan kat sg itu adil..stop isu ne najib ali dh terang mgaku mnta maaf lagi….sudah2 la iboh malukan dri sendri..kepada rakyat msia tok pngajaran tuk kitahormat ngara kita hormat pm kita biar org luar hormat negara kita kita ngara bmaruah iboh samakan kita ngan negara lain..to zz bagus ko stop isu ne sblm krajaan pun masuk campur..zz prangai ko ne boleh mrosakan hbgan msia ngan sg..

      9

      0
    • paham bahasa iban ko org says:

      Bejako jaga mimit melayu…hormat pm ketai..entik kmi bangsa bukai uleh hormat pm nama melayu mpu nda uleh…ntik ndai bukti pm mkai duit rakyat ang mnghakim ngau bahasa kasar

      3

      0
    • Mak Becok says:

      SingaPORK, SingaPORK, SingaPORK! Amek lu si but*h SingaPORK!

      Yg. lu si penyamaq2 kapir laknat burit dok hina sampai mcm. tu Islam/umatnya, apahal si kapir2 laknat DAPig/PAPig SingaPORK homo pelac*r tertonggeng jub*q tepi longkang busuk?!! Jilaka lu!

      Itu bini2 atau suami2 lu dah dibut*hkan di jub*q oleh si DAPig/PAPig tu kah, sampai lu terlalak mcm. si sewel aaahhh?! Terlepas dr. Tg. Rambutan ka anjing kurap penyamaq Zionis ni?!

      Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit2 otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq si pemakan2 dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK oi!

      0

      17
    • minah jambu suka sahara yaakop says:

      betol tu ..dh memang dia suka api2kn orang kasi gadoh n suka kasi kecoh bende2 yg kecik suka kasi besar ! dh la gemok burok pulak prangai ! jangan nak eksen baik lah ! pak najib tkde ape2 n dia dh maaf kan najip ali si zed ni pulak yg nak kecoh2kn keadaan yg dh jadi baik ni …! mungkin dia anti artis Singaporean babtu dia betol2 n sunguh2 nk kasi kecoh …!

      1

      0
  2. Anonymous says:

    Pertahan kan negara kepala otak hang ZZ. Jilat bontot PM ada lah. bodoh otak kosong.

    33

    0
    • Anonymous says:

      Jaga sikit bahasa oiii….yg ko maki zz bukan pm kita!!!!

      0

      9
    • Mak Becok says:

      SingaPORK, SingaPORK, SingaPORK! Amek lu si penjilat PMbutoh penjajah parasit lanun kapir laknat SingaPORK lu tu!

      Yg. lu si penyamaq kapir laknat burit dok hina sampai mcm. tu Islam/umatnya, apahal si kapir2 laknat DAPig/PAPig SingaPORK homo pelac*r tertonggeng jub*q tepi longkang busuk?!! Jilaka lu!

      Itu bini atau suami lu dah dibutohkan di jub*q oleh si DAPig/PAPig tu kah, sampai lu terlalak mcm. si sewel aaahhh?! Terlepas dr. Tg. Rambutan ka anjing kurap penyamaq Zionis ni?!

      Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq kapir laknat si pemakan dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK oi!

      0

      6
    • minah jambu suka sahara yaakop says:

      sebetol Nye si zed ni dia anti artis Singaporean ..jangan cakap banyak la tengok prangai dh tau….! babtu najip ali di keluarkn untok juri MLM n di gantikn ngan orang lain tknk Singaporean dudok kt kerusi juri tuu….huh ! babtu tu zed besar2kn cerita konon najip ali menghina pm najib razak supaya najip ali di tendang keluar dari jadi juri….ape yg dia hina pada pm najib ??? rabak punye hina ke ???

      4

      0
  3. Gurlz87 says:

    sapa lah yg lantik dia ni jd presiden??????????

    42

    0
  4. putri says:

    apa hal najip ali nak jumpa kau pulak zed zaidi.dia bukan ada buat salah dgn kau atau pun persatuan seniman. dah kenapa dgn kau ni. kau nak najip ali tu melutut kat kau minta maaf baru kau puas hati. kau suruh najip ali minta maaf.dia pun dah minta maaf secara terbuka. sekarang kau pusing cerita suruh dia jumpa kau dan minta maaf kat kau dan seniman pulak. kau ckp berbelit belit mcm ular la.tak padan dgn lidah pendek kau tu.PM najib razak pun takde ckp apa2.yg kau lebih2 ni dh kenapa. kalau PM najib razak suruh najip ali minta maaf kat dia, aku rasa najip ali dgn rendah diri dtg jumpa PM najib razak minta maaf. aku minta sgt la pihak kerajaan Malaysia dan PM Malaysia suruh si lahabau zed zaidi ni senyap.nampak sgt kau ni gila pangkat dan kuasa.pls artis2 Malaysia/persatuan seniman tarik balik pangkat dia jadi presiden seniman,memalukan kalau ada ketua perangai mcm keldai.

    3

    0
    • minah jambu suka sahara yaakop says:

      memalukn mlayu Malaysia aje prangai si zed yg gemok tak lau ni huh datuk dj dave jugak yg bagos suka tolong orang yg susah…hanye Allah yg boleh membalas jasa budi baik datuk dj dave semoga datuk di murahkn rezeki n semoga Allah bersama mu datuk dj dave…..

      1

      0
  5. ko nih says:

    Plsss la Bella..cer cr citer lain..udh2 ler citer dorg nih..xde sensasi nye pon.. hmmmmmmmm

    4

    0
  6. mimi says:

    dlm kes ni si zed zaidi ni bukan membaiki keadaan. malah dia makin merosakkan keadaan. perbuatan dia ni bleh merosakkan hubungan baik antara Malaysia dan Singapura.harap pihak kerajaan Malaysia ambil tindakan ke atas zed zaidi.

    60

    0
    • menyampah!!! says:

      kan….nanti disebabkan die sorg hubungan Malaysia n Singapura juga yg bermasalah….kecoh je lebih die ni…mula2 suruh najib mintak maaf…bila dah mntak maaf suruh semua yg trlibat pulak minta maaf…..masalah mental ke ape die ni????over sgtlah….org dh lama x kuar tv,mulalah gila glemer….siapalah yg undi die jadi presiden seniman ni…buta kottt….

      9

      0
  7. Anonymous says:

    yang aku tak faham, si zz tu minta najip untuk minta maaf sebelum hari jumaat, and najip pun meminta maaf. Tapi kenapa dia masih buat laporan polis? hingga nak banned si najip tu dari memasuki malaysia. tabur lah pasir ke periuk nasi orang zz, nanti awak terima balasan nya. merosak kan hubungan antara dua negara, si zz tu patut tahu, if seorang rakyat SG kena banned, akan ada impak kepada rakyat SG sendiri.. will see in a few days or weeks.

    29

    0
  8. grrrr says:

    tak kan korang tak faham2 lagi kalau nak2 dekat PRU ni… semuanya yang dulu tenggelam nak timbul balik.. nak tonjol semua buat baik… semua dok mengampu.. senang cite lah!

    24

    0
  9. didi says:

    ZZ ni artis tak menjadi. Berlakon kayu, menyanyi sendu. Tup2 jadi Presiden utk persatuan artis. Zaman U pon poyor dah. La ni zaman takde job apatah lagi

    24

    1
  10. stress dgn zed zaidi ni says:

    WEH RAKYAT MALAYSIA SENDIRI PUN BAHAN SI NAJIB RAZAK LA!!

    tanak ke ko p buat laporan utk semua rakyat malaysia? eeeeeee!!! macai umno!!!

    satu dunia bahan president us si donald tu..tk de pun persatuan retis die (kalau ada la) sibuk2 nk p buat report polis. dlm fb terang2 org bahan psl si donald. rilek tapir je die.. tk de pun menggelabah meroayan buat laporan polis. ini semua poyo la zed zaidi oii..kau mmg tk puas hati sejak kes aaron aziz kn?

    hahaha..phuiiiiiiiiiiiiiiiiii

    37

    0
    • Mak Becok says:

      SingaPORK, SingaPORK, SingaPORK! Amek lu si butoh kapir laknat SingaPORK!

      Yg. lu si penyamaq kapir laknat burit dok hina sampai mcm. tu Islam/umatnya, apahal si kapir2 laknat DAPig/PAPig SingaPORK homo pelac*r tertonggeng jub*q tepi longkang busuk?!! Jilaka lu!

      Itu bini atau suami lu dah dibutohkan di jub*q oleh si DAPig/PAPig tu kah, sampai lu terlalak mcm. si sewel aaahhh?! Terlepas dr. Tg. Rambutan ka anjing kurap penyamaq Zionis ni?!

      Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq kapir laknat si pemakan dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK oi!

      0

      11
  11. Anonymous says:

    Nak telan air ludah sendiri pun aku dah tk selera bila tgk muka ZZ ni..sumpah menyampah betullah….NAJIP ALI DAH MINTA MAAF…KAU NAK APA LAGI BODOH???
    BUAT APA KAU SURUH DIA MINTA MAAF KALAU KAU MASIH NK PANJANG2KAN BENDA KECIK NI..LEPAS SATU..SATU KAU BUAT PERANGAI..LUCUTKAN JAWATAN DIA PUN BAGUSLAH..SOMEONE TAKE ACTION PLS!!!!

    20

    0
  12. Bedah says:

    Bagilah gelaran DATO kat ZZ ni… sebenarnya ini la time n point si zz ni nak dapat pangkat dan bonus dari kjaan.. tak baik ttup periuk nasi orang zz ooiii… kita umat islam patut nya saling memaafkan.. patutnya suruh najib ali minta maaf kat pm dan harap perkara ni x berulang lagi.. bukannya KICK terus… kita tak selalunya di atas zz ooii..

    15

    0
  13. aih says:

    zed.. enough is enough.. dia dah minta maaf… sama ada ikhlas atau tak.. itu terpulang pada dia… yang penting, dia dah bagi statement..

    14

    0
  14. Just another human being says:

    Nak pertahankan maruah negara tengkorak engkau la Zed Zaidi Artis Malaysia dan rakyat Malaysia sendiri hentam engkau sbb engkau bodoh, sbb otak kau kat bontot. Kau gila publisiti sgt kan, nah ambik skrg habis FB, FB semua fasal engkau kena hentam terok sbb kebodohan yg kau ciptakan sendiri. Ini lah akibatnya kalau terlampau ghairah nak famous, nak sgt PM nampak dia lah calon terbaik ketua pemuda umno akhirnya terima padah. Sedar la Zed Zaifi, org batu api yg cuba memecah belahkan sesama umat memang tak ada tempat dlm masyarakat.

    20

    0
  15. kuntum says:

    sungguh memalukan ada ketua mcm zed zaidi ni.nampak sgt apa yg dia buat ada agenda utk diri dia sendiri.tolong tarik balik pangkat dia sebagai presiden seniman dan fire him.ramai lagi artis2 Malaysia yg lebih layak dan bijak/pandai yg bleh jadi presiden seniman.zed zaidi sungguh tak professional.failed jadi seorang ketua.

    14

    0
  16. kaklong cantik says:

    Point dia satu jer.klu ko buat IKHLAS kompem org sokong…..bsepah lagi isu2 yg LEBIH PATUT KO TGK kot

    2

    0
  17. tarabas says:

    najib pun x kata apa kat najip…ko plak yg senak telo lebih

    2

    0
  18. Anonymous says:

    Siapa dia ni? Apa sumbangan dia pada Malaysia setakat ni?

    16

    0
  19. lina says:

    Seorang yg profesional tidak akan mempersendakan pemimpin negara lain. Tidak kira siapa pun pemimpin kita. Kalau mereka tak hormatkan sesebuah negara .. rakyatnya juga dipadang rendah. Ini bukan issue mengampu tapi apa yg boleh kita utarakan pada pendengar. Yg buat salah x diberi ingatan tapi yg menegur pulak dikutuk. Hormati negara anda dan seisinya..

    0

    35
    • Anonymous says:

      diam. awak tu penjilat butuh najib. baik awak lapor semua rakyat malaysia yang kutuk PM sendiri. “Tidak kira siapa pun pemimpin kita. Kalau mereka tak hormatkan sesebuah negara” – ini statement apa? kalau pemimpin sendiri makan duit rakyat, jangan harap nak di hormati dan di sayangi.

      16

      2
      • Anonymous says:

        Ada bukti ko pm mkan duit rakyat????? Ko mkan duit br1m ko x sebut……

        1

        10
        • justanotherhumanbeing says:

          Duit Brim tu duit rakyat la bodoh! Yang balance PM dan kuncu2 nya melahap buat shopping buat enjoy ada baki bagi kat rakyat. Biasa lah rakyat kalau dapat duit free bukan main la suka padahal tu sisa duit mereka yg kena rompak kat GST dan segala bagai lagi.

          5

          2
      • Mak Becok says:

        lu ni mesti si jantan tertonggeng homo SingaPORK!

        Itu bini atau suami lu dah dibut*hkan di jub*q oleh si DAPig/PAPig tu kah, sampai lu terlalak mcm. si sewel-pelahap taik aaahhh?! Terlepas dr. Tg. Rambutan ka anjing kurap penyamaq Zionis ni yg. dilahirkan dr. mak sundal terkangkang/bapa homo tertonggeng tepi longkang busuk?!

        Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq si pemakan dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK oi!

        0

        6
    • Just another human being says:

      Cik lina, awak ni sorang lagi penjilat tegar. Nak bercakap pasal professionalism nak bercakap pasal maruah negara konon tapi tak faham isu. Masalah yg org kutuk si Zed Zaidi ni sbb dia tak cerdik takde akal, hanya sbb dia tak pandai English dia main terjah kononnya Najip Ali menghina PM padahal kalau tengok video rancangan tu takde apa2 penghinaan pun pada PM atau negara Malaysia. Kalau nak dibandingkan rakyat Malaysia sendiri lebih terok menghentam PM dan isterinya dgn berbagai kata2 dgn berbagai lawak jenaka dgn gambar karikatur yg mengaibkan. Pendek kata kalau nak report kecaman rakyat malaysia kat PM, dua tiga bulan Zef Zaidi ni kena berumahtangga kat balai, mungkin tua beruban kat balai sbb byk sgt rakyat malaysia kutuk PM

      7

      0
    • Bosan dgn presiden bangang says:

      Perkara yg kecil tak perlu dibesar2kan. Kalau masuk telinga kiri, keluar telinga kanan, habis sudah, tiada kisah. Rakyat jelata ramai lagi yg mencaci hamun pemimpin.. tapi yg satu ni tak
      caci pun, malah lawakkan diri dia sendiri, pun dah dihentam habis2an oleh “penegur” yg amat bodoh tahap gaban! Nak maaf, org dah minta maaf, tapi tak diterima plak. Dia plak yg memanjangkan & membesar2 kan lerkara smpai isu masuk negeri semua! Apa kejadah?! Beria2 sungguh nk mempertahankan maruah negara! Rasanya maruah dia la kot? Maklumla dah lama tkda job, jadi presiden pun stakat pd nama aje! Kes membuli artis luar laju dia menongkah! Cuba artis tempatan yg dianaiaya mintak tolong kat dia.. makan tahun….hmmm harammmmm…. :(

      3

      0
    • Anonymous says:

      Diamlah bodoh!! Yg penting najip ali dah minta maaf..pas tu kena hukum jugak..ini agenda apa ni..otak kau letak kt mana..lutut??
      Aku suspect kuat ni mesti jed jaidi yg komen…pasal tkde sapa pun sokong orang macm jed jaidi kecuali orang gila..

      8

      0
  20. Ex-Amnet Forumer says:

    Zed Zaidi yg patut mintak maaf balik dgn Najip.

    13

    0
  21. #kakiPropa says:

    Memang patut kena hentam dengan masyarakat sendiri laa dah cara kau pon tak betul..Motif nak jumpa kau, nak hubungi kau ? Tak perlu kot..Mintak maaf pon nak kena call kau dulu ke ? Dia dah mintak maaf secara terbuka dah dekat public yang kau nak lebih-lebih kenape..Apetahh dia ni..Takde job sangat ke ? Sigh -_-

    9

    0
  22. kuntum says:

    @lina 11.25am.
    masaalah nya najip ali dan mediacorp sudah memohon maaf secara terbuka.so apa lagi yg zed zaidi tak puas hati. sampai nak banned najip ali masuk malaysia.mcm najip ali ni pengganas pulak.dia nak najip ali dtg sembah dia baru dia senyap agak nya. dia suruh najip ali minta maaf.org tu dah minta maaf.sampai di gugurkan jadi juri MLM.now apa lagi yg dia tak puas hati.itu bukan menunjukkan zed zaidi tak professional ke..

    15

    0
  23. Anonymous says:

    Dia ni masih seniman ke…x Nampak pun aktiviti seni dia yang boleh dibangga kan…..

    9

    0
  24. Anonymous says:

    dh takde kerja kenalaa cari kerja…hmmm

    2

    0
  25. Anonymous says:

    dulu beria2 srh minta maaf. bila org dah minta maaf, tak nak terima. mcm sengaja cari gdh. dia ingat dia ni hebat sngt. kenapa nak bsrkan isu yg septtnya mudah settle. mempertahankan maruah negara kunun…cer cari jln nak kurangkan beban rakyat atau pupuskan artis yg tak seberapa tu drpd dpt pangkat datuk..i mean bkn menyumbang sangat pun kpd pembangunan negara..yg wira tak berdendang berlambak tp tak dpt pangkat@gelaran apa2 pun..tup2 artis yg ntah apa2..=.=

    10

    0
  26. Biskut says:

    Siapa la yg lantik dia ni jd presiden seniman. ntah ape2 ntah. bnda bodo nk d bsr2kan. kalo d negara luar sana sini pelawak jadikan pemimpin negara dorg sndiri jd bhn lawak, dorg rilek jer pun. pertahankan negara? sensitiviti rakyat msia? rata2 rakyat msia mmg suka buat PM jd bahan lawak, apa kata ko pg repot smua dorg? sbb ko kwn n nk jilat PM, tu la pasal ko bukan main lagi kan zz? tak lama lg dpt la gelaran datuk. sebijik mcm perangai jamal tongkol la kau. benda kecik nk d besarkan. kata org lain pecah belahkan rakyat. padahal tak sdr diri sndiri yg tgh pecah belahkan msia.

    5

    0
  27. apeni says:

    jap2 aku nak tanya. die ni cemana leh jadi seniman? presiden lak tu. apa sumbangan dia kat industri sampai dia layak jadi presiden seniman? brpa byk filem movie dia berlakon atau brpa byk anugerah dia dpt smpai leh jdi presiden ni?

    9

    0
    • Just another human being says:

      Apeni @12.38, jgn silal faham si zed zaidi ni jadi presiden seniman sbb menang tanpa bertanding. Menang tanpa bertanding bukan sbb dia tersgt hebat tak ada artis laim boleh tandingi dia tetapi sbb artis lain byk tawaran berlakon sana sini, tak ada masa nak pimpin persatuan, itu sbb mereka biarkan je si Zed niemang sbb dia takde job, berlakon tak laku menyanyi tak de bakat. Bakat dia hanya jilat.

      5

      0
  28. Tini says:

    Zed zaidi pertahankanlah negara kita dari isu “corruption” dan kenaikan harga barang yg melampau…Isu Najip Ali ni tak memberikan kesan kpd rakyat marhaen ni pon… Rakyat lebih terkesan dgn pemimpin kita dari artis luar…

    8

    0
  29. ana says:

    yang salah tetap salah lah….tepuk2 diri sendiri baru bercakap…..presiden hanya menjalan tugas dia….

    0

    18
    • Just another human being says:

      ana@12.50, sorang lagi yg tak faham bahasa. Org tu dah mintak maaf kan walaupun hakikatnya dia tak salah pun, si zed zaidi gila publicity ni yg meroyan lebih. Skrg kau pulak nak join group gila meroyan. Presiden tengkorak dia la apa sumbangan dia dlm bidang seni. Kalau betul apa yg dia buat ni betul kenapa artis2 sendiri termasuk aznil nawawi pun bashed dia. Ketok2 kepala otak sendiri dulu takut2 ada screw yg loose.

      4

      0
    • Anonymous says:

      Kat mana salahnya?
      Cer citer… kat mana menghina?
      Ko x malu eh backup presiden x siuman nih

      10

      0
    • Anonymous says:

      ini lagi sorang otak letak kat butuh najib, ya memang najip ali salah mula2, tapi dia sudah pun meminta maaf, tak sampai dua hari pun dia pun sudah meminta maaf. tapi si gila zz tu pulak yang nak besar2 kan cerita, report itu lah ini lah. nampak sangat takde job lain.

      4

      0
  30. huhu says:

    Pertahankan maruah negara?? Maruah negara dah lama tercalar dek kerana pm terchenta kita tu la.. setakat benda kecik mcm ni, ko sibuk lak nak pertahankan lak. Zed zaidi wei! Sila belajar semula english dan fahamkan apa si najip ali tu cakap dulu la sengal!. Dah la bodoh, sombong pulak tu!

    10

    0
  31. maria jasnie says:

    it wont be a big deal if u didnt make it one

    1

    2
  32. senjakala says:

    aku sayang Malaysia tanah air tumpah darah ku!

    terlalu lama zz dlm sleep mode tiba2 terbangun dan melatah latah.

    2

    0
  33. tuah menyesal bunuh jebat says:

    hang jebat pernah berkata sebelum dia mati di tangan hang tuah.ini kata2 dia.’raja adil raja disembah.raja zalim raja disanggah’. kepada zed zaidi kau renung2 kan la kata2 hang jebat ni..

    6

    0
  34. Anak ZZ says:

    “Saya bukan batu api dan saya tak peduli apa orang cakap tentang tindakan saya yang mewakili Seniman.” STATEMENT APA NI WEIIII! SAPA AHLI2 SENIMAN TU LAHABAU??? YANG BEBERAPA EKOR LEBU KEHULUR KEHILIR IKUT KAU TU KE?? weiiii mana ada seniman nak ikut cakap kau. bodoh lah mamat ni. persoalan nye sekarang org tak suka kau sbb kau bodoh. Benda kecik nak memperbesarkan. pastu ego. berlagak nak mampus. malu lah ckit oiii… kwn2 seniman kau yg lain malu tau tengok perangai gila kuasa kau tu.

    10

    0
  35. Anonymous says:

    bodek lagiii bodek, target tahun depan dpt title Dato…

    3

    0
  36. Zed Zaidi Bengap says:

    kaki jilat butoh najib no. 1. Zed Zaidi memang suka cari publisiti macam ni. takde job dah nak berlakon. so, macam ni jer netizen akan ingat tentang kewujudan mangkok hayun sekor ni.

    6

    1
    • Mak Becok says:

      lu ni mesti si jantan pelac*r homo tertonggeng pungkoq, si butoh berlendir hanyir SingaPORK oi!

      Itu bini atau suami lu dah dibutohkan di jub*q oleh si DAPig/PAPig tu kah, sampai lu terlalak mcm. si sewel-pelahap taik aaahhh?! Terlepas dr. Tg. Rambutan ka anjing kurap penyamaq Zionis ni yg. dilahirkan dr. mak sundal terkangkang/bapa homo tertonggeng tepi longkang busuk?!

      Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq si pemakan dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK butoh oi!

      0

      5
  37. Alya Musa says:

    Bang Zed, masalahnya Najip cakap apa sampai menghina? Yang peserta lain yalah, but what Najip said was “Najib with the B( PM- NajiB) slams Najip with the P( Najip Ali)” apa yang menghinanya!
    Yang aku paling malu mengenai issue ini adalah sangat bangang nya rakyat malaysia. Tak paham BI takpelah since it’s not our 1st language pun, but kalau at least clearkan dgn yang ariff kan better.
    Malunya! Najip Ali, I am sorry that you got butchered by my fellow country men! And you had to become the kambing Hitam

    13

    0
    • Anonymous says:

      hahaha kan?? bodoh benar si ZZ tu, najip ali tak pun menghina PM yang patut DIHINA. aku rase, si zz punya english fail lah kat sekolah. wawawawa

      5

      0
  38. MICACA says:

    SUDAH2 LA TU ZZ OII.. PELIS LA SAPA2 TLG BG JOB KT DIA BIAR DIA X MEROYAN LAGI..

    1

    0
  39. labi says:

    zz,jangan sampai tindakan ko ini menutup periuk nasi rakyat Malaysia.bukan sahaja artis yang mencari rezeki di singapura,malah ribuan rakya malaysia jua bekerja d sana.buat apa NA jumpa ko.ko hanya presiden seniman,bukan Perdana Menteri.org sudah minta maaf.sudah lah.jangan d perbesar2kan.

    6

    0
  40. Presiden Bongok tahap gaban says:

    Zed Zaidi ini TRUMP mlayu! TRUMP-ET!!!! Suka besar2kan pekara yg remeh temeh! TRUMPET blow thgs out of proportion! Ada hati nk halang & sekat periuk nasi org, mcm Msia dan dunia ini dia yg punya! Ntah sapalah yg lantik dia jadi presiden seniman! Tak layak langsung! Rasanya seniman jalanan pun tk hingin kau wakilkan dorang, jauh skali nk jadi presiden! Presiden otak bodoh! Hak Puiiii…!!! Suruh org selesaikan pekara secara baik! Cara kau, banyak baik??!!! Podahhhh…!!!

    3

    0
    • Mak Becok says:

      SingaPORK, SingaPORK, SingaPORK! Amek lu si but*h SingaPORK!
      Yg. lu si penyamaq kapir laknat burit dok hina sampai mcm. tu Islam/umatnya, apahal si kapir2 laknat DAPig/PAPig SingaPORK homo pelac*r tertonggeng jub*q tepi longkang busuk?!! Jilaka lu!

      Itu bini atau suami lu dah dibut*hkan di jub*q oleh si DAPig/PAPig tu kah, sampai lu terlalak mcm. si sewel aaahhh?! Terlepas dr. Tg. Rambutan ka anjing kurap penyamaq Zionis ni?!

      Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq si pemakan dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig oi!

      0

      6
  41. Mak Becok says:

    Seniman tak perlu nak apolegetik pd. si jantan2/betina2 Homo kapir laknat SingaPORK ni! Syabas Zed!

    Amek lu si jantan Homo but*h sewel-si penjilat kapir laknat PAPig SingaPORK! Haramkan si jantan homo but*h SingaPORK ni dr. masuk Tanah Melayu kita selamanya! Kalau kat SingaPORK; ada berani si jantan homo keparat ni nak menghina parasit PMpenjajah Cina dia tu?!!

    0

    4
  42. Mak Becok says:

    Yg. lu dok menyamun tanah pusaka nenek moyang Bumiputera berzaman kami terutamanya kat SingaPORK, S’ngor & PP tu . tak pula lu terlalak mcm. Anjing Kurap, si butoh2 homo kapir laknat penyamaq2 penakut SingaPORK oi!

    Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sewel2 Homo/porno puaka Zionis Penyamaq kapir laknat si pemakan2 dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK butoh oi!

    0

    5
  43. SIA says:

    ZZ ni semacam bangga je dgn title presiden tuh. aduhaiii zed zed.. nak suruh melutut mintak maaf kat ko pulak yer..najip ali pun tak kenal ko agaknya..

    6

    0
    • Mak Becok says:

      Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq si pemakan2 dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK butoh oi!

      0

      4
  44. RESPEK says:

    Wahai zed zaidi sudah2 la tu…cukup2 la dgn isu hubungan mlyasia dgn china akibat kjdian mh370(smpai trpksa spent brjuta jage 2 ekor panda diorg)…dgn korea utara lg…jgn dsebabkn isu remeh temeh ni trjejas plak periuk nasi org mlysia yg keje di singapore…mereka sndiri dh mnta maaf…kenapa mesti najip dtg brjumpe kamu? Sdgkn bkn kamu subjeknya…skrg kamu betul2 memalukn mlysia…

    7

    0
    • Mak Becok says:

      Yg. lu nak hina Islam/umatnya sampai mcm. tu apahal, si jantan/betina pelac*r kapir laknat homo tertonggeng pungkoq, si burit/butoh berlendir hanyir DAPig/PAPig SingaPORK oi!

      Itu bini atau suami lu dah dibutohkan di jub*q oleh si DAPig/PAPig tu kah, sampai lu terlalak mcm. si sewel2-pelahap taik aaahhh?! Terlepas dr. Tg. Rambutan ka anjing kurap penyamaq Zionis ni yg. dilahirkan dr. mak sundal terkangkang/bapa homo tertonggeng tepi longkang busuk?!

      Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq si pemakan2 dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK butoh oi!

      0

      6
  45. Anonymous says:

    Itu lah pentingnya english education zz. Gi pertingkatkan bahasa inggris ko dulu sblom nak buat statement melulu cam tuh. Malu x ko skg?? Title president tu hanyalah pangkat je. Tapi masyarakat boleh menilaikan sama ada ko layak duduk kat kerusi president ko tuh. Dalam hidup jgn sekali ada hasad dengki walaupon ko melaksanakan tugas kerna Allah melihat dan tahu ape sebenarnya hasrat disebalik hati ko yg busuk tu. Jgn jadi kebencian masyarakat. Hidup ko akan susah kelak.

    9

    0
    • Mak Becok says:

      English education pala hotak lu si butoh homo penyamaq kapir laknat burit DAPig/PAPig SingaPORK homo pelac*r tertonggeng jub*q tepi longkang busuk?!! Jilaka lu!

      0

      6
      • Anonymous says:

        PukiMak becok sore loser!!! Wakahkahkah….

        1

        1
        • Anonymous says:

          Mak becok orang gila batang jed jadijadian

          0

          0
        • Mak Becok says:

          lu ni mesti si jantan2 pelac*r homo tertonggeng gila pungkoq, si PakButoh kapir laknat berlendir hanyir DAPig/PAPig SingaPORK oi! Yg. lu nak hina Islam/umatnya sampai mcm. tu apahal?!

          Itu bini2 atau suami2 lu dah dibutohkan di jub*q oleh si DAPig/PAPig tu kah, sampai lu terlalak mcm. si sewel2-pelahap taik aaahhh?! Terlepas dr. Tg. Rambutan ka anjing2 kurap penyamaq Zionis ni yg. dilahirkan dr. mak sundal terkangkang/bapa homo tertonggeng tepi longkang busuk?!

          Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq2 si pemakan2 dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK butoh oi!

          0

          0
        • Anonymous says:

          Mak becok kau tu orang bunian ke…dari mula2 kau komen sampai ke penghabisan komen kau copy paste ajer..so creepy…kau ni pontianak sundal malam ke apa..tk pernah aku jumpa pengomen so creepy macam kau ni..mak becok pepek busuk..

          0

          0
      • Anonymous says:

        Kalau sapa nak tau mak becok ni mak dia pelacor bapak dia bapak ayam. Mak becok ni anak haram takde kasih sayang tak de didikan. Abaikan je dia sbb dia dok msg sbb gila perhatian tapi bila org tak layan dia msg lagi sbb dia nak sgt org tau dlm dunia ni ada species anak2 haram yg org tak pandang. Blog ni je la tempat dia nak cari attention tapi kesian takde org kesah pon sbb dia pun pelacor murahan. K bye mak becok. Drpd hang dok merapu kat blog ni baik hang pi cari mak bapak hang kat rumah pelacor, mintak suroh diaorg bertaubat. Hang pun cari2 la kerja lain drpd dok melacur tu.

        0

        0
  46. Adoiii yai….perkara kecil je Abg seniman woi,bukan kes perang dunia ketigapun.org dah minta maaf dan rata-rata Rakyat Msia keseluruhannya telah memaafkan kesilapan yg namanyapun MANUSIA .Apapun Seniman jgn bersusah hati akan nanti ada CALON YB dalam pilihanraya 14 nanti yg mewakili Seniman.SAH BAKAL CALON PRU 14 kalau mcm inilah gayanya..punya kipas cap udang.

    2

    1
  47. melati says:

    saya tgk Zed Zaidi ni pun dh nyampah , tambah plak bila dia bercakap tambah Benci kt Lahanat ni ..ader lah..!!!

    0

    1
    • Mak Becok says:

      Yg. lu si penyamaq kapir laknat burit asyik dok hina sampai mcm. tu Islam/umatnya, apahal si kapir2 laknat DAPig/PAPig SingaPORK homo pelac*r tertonggeng jub*q tepi longkang busuk?!! Jilaka lu!

      0

      0
  48. Tak Suka Awak says:

    Dah baik Najip.tu secara terbuka mntk maaf, ni nak kena pegi hdap muka dia la pulak minta maaf….Bwak2 la beristighfar, jawatan awk tu tk gah sgt…tu bru jdi presiden seniman, cuba bygkn klau dia ni jdi Presiden negara? Porak peranda gamaknya…dah la brlakon ke laut, sal tu la sakit sgt hati tgk rezeki n bakat org lain…gila publisiti betul, nak kuar paper jdi perhatian, sal tu la isu kecik mcm ni d perbesarkn….

    1

    1
  49. lynn says:

    Kenapa plak najip ali nak kena jumpa dia utk minta maaf? Dia bukan Najib Razak, dia bukan Rosmah Mansor, dia bukan sesiapa pun..
    Poyo

    1

    1
  50. presidentsenimanakandatang says:

    zed zaidi..bagus kau minta maaf sebelum hari jumaat ni. Kalau tak, jawatan kau akan dilucutkan serta merta…hahahhaa

    1

    0
  51. Benci mulut becok says:

    Saper mak becok ni arr.. Becok sgt mulutnyer dgn komen ntah pa per…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Aku suspect dia makhluk halus..kalau dia tk orang bunian..mungkin dia ni pontianak ke…langsuir..polong atau hantu raya..aku baca komen dia pun bulu roma aku berdiri..so creepy..
      Komen dia lain dari yg lain..semua sama ajer..from start to end..perasan tak??..eee takutlah..mak becok..last but not least..mesti nonok kau berlendir kan??? ..eee seram..

      0

      0
  52. Mak Becok says:

    SingaPORK, SingaPORK, SingaPORK! Amek lu si penjilat bontot Pmbutoh penjajah parasit lanun kapir laknat SingaPORK lu tu!

    Yg. lu si penyamaq2 kapir laknat burit asyik dok hina sampai mcm. tu Islam/umatnya, apahal si kapir2 laknat DAPig/PAPig SingaPORK homo pelac*r tertonggeng jub*q tepi longkang busuk?!! Jilaka lu!

    Itu bini2 atau suami2 lu dah dibutohkan di jub*q oleh si DAPig/PAPig tu kah, sampai lu terlalak mcm. si sewel2 aaahhh?! Terlepas dr. Tg. Rambutan ka anjing2 kurap penyamaq Zionis ni?!

    Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si sakit2 otak Homo/porno puaka Zionis Penyamaq kapir laknat si pemakan2 dedak penjajah parasit lanun perasuah DAPig/PAPig SingaPORK oi!

    0

    0
  53. sim says:

    Luna Maya pelakon Blue blh plk jadi Juri? seniman Malaysia tk kesah ke klu jadi pelakon blue?

    0

    0
  54. makdara says:

    mentang2 la sembilu menang oscar, poyo pulak dia

    0

    0

Leave a Comment

Optional