Written by AbangNara | August 21st, 2013

Diam-diam ubi berisi. Diam diam Zed Zaidi, bakal bertanding Exco Pemuda Umno rupanya. Satu langkah yang bijak pada pandangan Abang Nara. Zed Zaidi memang lantang, berkepimpinan dan ada ciri-ciri seorang yang mampu memimpin orang lain.
zed zaidiPemilihan parti Umno bakal diadakan Oktober depan. Berkata mengenai hasratnya, Zed Zaidi memutuskan untuk bertanding kerana mahukan wakil anak seni di dalam Umno. Kata Zed:-

Pada asalnya saya hanya bertanya pendapat sahaja namun apabila melihat maklum balas yang menggalakkan terutamanya daripada pemuda-pemuda daripada setiap negeri, saya teruskan hasrat tersebut (bertanding).

Sekarang saya dalam proses kempen dan perkenalkan diri. Saya sudah pergi beberapa negeri termasuk Negeri Sembilan dan Kedah untuk berjumpa dengan pemuda-pemuda di sana.

Saya merupakan artis pertama yang bertanding dalam pemilihan ini. Bagi saya ia dapat memberi peluang kepada pihak parti untuk mengetahui suara sebenar dan masalah dalam industri yang orang luar industri tidak tahu”

zed zaidi

Semoga Zed berjaya untuk terpilih menjadi Exco Pemuda Umno kelak. Bukan mudah kerana perlu mendapat sokongan banyak pihak. Nampak gaya Zed kena bekerja keras sehingga tarikh pemilihan kelak. Good luck and all the best buat Zed.

P.S:  Pinjaman kereta perlukan bayaran muka 20% dan maksimum 7 tahun sahaja

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

50 responses to Zed Zaidi Bakal Bertanding Exco Pemuda Umno

  1. Anonymous says:

    oooo…

    0

    0
    • candylala says:

      ko mesti BN kan nara?

      0

      0
      • Mira says:

        Patutlah mengampu sakan waktu PRU 13 dulu.
        Naik pangkat tu pun sebab kaki “cium buntut” orang2 atasan kan?
        Nyampah betul la artis tak ada pendirian cenggini.

        0

        0
        • Mata KeAtas says:

          nak jadi wakil rakyat la tu bukan nak jaga kebajikan industri filem sangat pun. allowance lebat, projek masuk & tender senang dapat. pangkat ‘datuk’ dalam gengaman. semuanya sama je. mata $, RM, USD, Rupiah dan Thai Baht. bosan!

          0

          0
        • Mak Jemah says:

          mengaji setakat SPM dia ni. kena la “kipas” lebih geng geng UMNO tu kan. nanti anak bini nak makan apa wahai Senah, Melah, Markonah dan Idayu hoiiii ?

          0

          0
        • Haiyo says:

          satu tragedi yg telah disangka !!!!!!!

          0

          0
        • Olga says:

          haruslahhhh! jd pelakon bape sen sangat duit ko dpt oi! bile join politik rasa dunia ni mcm kau yg punya!

          0

          0
      • Kak Tantunya says:

        geng UMNGOK !

        0

        0
      • Datin Rosemak says:

        jantan muka kembang….tak taste. najib lagi handsem you.

        0

        0
      • tok mudim says:

        *******hanya mampu membaca Al-Fitihah sambil tersenyum************

        0

        0
      • FAKKA says:

        Ok… kau nak nak bertanding… Baik….

        Alasan ngko? Nak membantu ahli seni…
        Ni nak tanya sikit… kalau artis yang pro pembangkang macamana? Boleh ke ngko bantu mereka serela hati sedangkan ngko cenderung ke arah satu sentimen sahaja? Konform ke ngko tak bias?

        S E N T A P..?

        0

        0
      • Only CT (In The World) says:

        Nasib baik ko masuk UMNO, kalo PKR terpaksa ko jual tubuh pada Abg Nuar Berahi…….kalo balaci pembangkang nk dislike ada aku kesah….UMNO tetap pilihan di hatiku….korang ingat kalo UMNO kalah cina2 bangsat tu nk jaga korang ke….sah2 jadi bangsa kelas ketiga di Malaysia….hah Red Bean Army cepatlah dislike….semoga Allah sahaja membalas perbuatan jahat anda semua………..hidup UMNO hidup Islam dan hidup Melayu

        0

        0
    • Lembu Gemok says:

      poyo lebih. macam bagos sangat dia ni. setakat berlakon drama sembilu ada aku kesah ke? puiiii..

      0

      0
  2. koko says:

    Boleh ke?

    0

    0
  3. shishimut says:

    Oh No!!!!

    0

    0
  4. Anonymous says:

    Moga artis di pihak pembangkang tidak dipinggirkan

    0

    0
  5. ikan buntal xsokong tp why not... says:

    amboihhhhhhh…. cuba je klu xcuba xtahu.

    0

    0
  6. jibam says:

    tak payah la zed zaidi oii..kau sekadar lantang buat isu2 yg kecil yg tak memberi menafaat pada artis as a whole..isu harian yang mmg masalah buat artis kau buat2 pekak..kena sedar diri dulu kot..kau bukan pemimpin yg baik pun..sekadar jadi presiden tapi ada tujuan lain dlm politik dan buat duit, balik kg aje laa..

    0

    0
  7. Hantu raya says:

    patut la orang tue nie dok sedap ja tibai orang. Ada niat lain rupanya..

    p/s: layak ka bertanding pemuda umno tue? kalau nak bertanding jdie DUN kena ada mater. Nie mcm zed zaidi nie pkai spm ja boleh apply exco pemuda kew?

    0

    0
  8. SH says:

    Haa percaturan yang bijak …mula-mula jadi model-pelakon-Presiden Seniman -politikus-menteri-PM. Hmm ada gaya macam pelakon Tamil dulu-dulu tu – MGR jadi President di Tamil Naidu. Tahniah.

    0

    0
  9. august 21st says:

    artist2 tak payah la dijadikan contoh untuk apa bidang sekali pun..tambah pulak kalau nak jadi politician ni, baik rentikan aje laa..mereka2 yg terlibat jadi artist ni hidup dalam maksiat & merelakan maksiat berlaku disekeliling mereka..org2 macam ni ke kita nak jadikan sebagai pemimpin??? mintak dijauhkan laa..

    0

    0
  10. kikikikih says:

    alahai si gile kuase ni..mmg da agak daa yg die ni nak join politik..ape motif????konon perjuang ank seni sdgkan ko tu giler kuase..

    0

    0
  11. PTM says:

    oklah tu…dia pun bukan jenis tak berpindidikan punya orang…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ya Allah…kenapa la dengan korang ni semua??? Bersangka baik la pada manusia lain…..Aku sekelas dengan dia masa kat UITM ambik course Admin & Law…
      Jangan la sentiasa menghakimi manusia lain tanpa usul periksa

      0

      0
      • Anon says:

        aku pun kenal dia gak..cumanya aku ni super senior dia (dan kau sekali la) masa LL.B Uitm Shah Alam..aku mmg tak sokong kalau zed zaidi atau mana2 artist pun masuk politik..artist ni asas adalah dalam dunia hiburan yg penuh maksiat..tgk aje artist Malaysia sekarang, dah mcm holliwood..dah la politik itu sendiri kotor dan politician di Malaysia ni penuh kekotoran, takkan kita nak kotorkan lagi dgn membawa masuk artist2 yg kurang moral & akhlak? plus so far tak nampak dia kemana pun jadi presiden persatuan artist tu (persatuan apa tah, aku pun tak ingat)..so, pada aku tak payah la nak berpolitik pulak..sbb bukan akan memberi kebaikan, tetapi makin memburukkan situasi dan keadaan

        **just my 2 cents..this is not only against zed zaidi, but the whole of Masian artistes..btw, u can always agree to disagree :)

        0

        0
  12. Wil_B says:

    Biar org nak cakap pe Bro, janji cuba je..bagus kalau pemimpin muda yang berwawasan dan tahu hala tuju

    0

    0
  13. Ita says:

    Layak ke dia?
    Angan2 tinggi menggunung

    0

    0
  14. lily says:

    x payah la..time isu Julia Perez pn ko handle mcm budak2.. ini kan pulak nk masuk politik yg berkait dgn isu negara.. jgn main2 la.. g blaja sains politik dlu..matangkan pikiran ko tu.. dah btol2 matang baru join politik ni..

    0

    0
  15. adekukesah says:

    Saya sokong ZED ZAIDI jd exco pemuda..
    dengan kelayakan yg dia ada makin ramai la org yg ngok2 dlm UMNGOK
    yg bakal memimpin negara…
    senang sikit nak guling kan nanti…akal pendek,xbyk fikir…byk guna nafsu je…
    choiiiiii!!!!
    #NAMPAK#SGT#GILER#KUASE#MELUAT….Puiiiiiiiii……

    0

    0
  16. syukurMalaysiamasihaman~~ says:

    aku pelik la.sini ramai je sokong PR tp kenapa kalah PRU aritu???

    #musykil

    0

    0
  17. gedebuih says:

    perghhh!! dulu masa ada artis2 masuk pembangkang, laju je cakap yang diorang tu dibayar wang puluhan ribu dan ada kepentingan..yang lu sekarang ni nak bertanding exco pemuda UMNO, tak berkepentingan ke bro? mana tahu nanti boleh sesah projek filem juta-juta? keh keh keh!

    0

    0
  18. Puih says:

    Biar lah dia nak jadi umno ke, masuk politik ke, apa je, org kalo dah terdesak mcm tu le perangainya, cium bontot, semata-mata nak hidup, kalo tak camano nak bagi anak bini makan? muko tu dah tak laku eden tgk. Org ramai suma dah tau apa niat dia sebenar, bukan ntuk naikkan martabat industri tapi untuk kepentingan diri sendiri. Artis tak laku masuk politik sebab nak carik makan, kesiaannn je la kat dia ni

    0

    0
  19. Seketoi says:

    KEMARUK SANGAT DENGAN JAWATAN…..k bye!!

    0

    0
  20. Anonymous says:

    kalau begitu dah hasrat hati,ikut jee…pepatah melayu pernah berkata…kalau ikut hati mati.dan kalau ikut rasa binasa jadi fikirlah yang terbaik buat artis dan peminat….selamat mencuba.

    0

    0
  21. diam-diam says:

    patutlaa nk jadi exco UMNO sbb bapak mertua org kuat UMNO…

    0

    0
  22. lee says:

    masuk politik patu parti bn jadi kroni bn lagi masyukkk dari jadi artis kan abang zed, lol

    0

    0
  23. nuha says:

    heh nanti boleh kau marah habisan kalo si biru tu bawak masuk artis luar negara lagi?
    entah2 dia yang bawak masuk sendiri.

    tolonglah belajar pasal politik malaysia dengan betul sebelum nak masuk dalam bidang ni. malaysia tak perlukan pemimpin yang hanya mahukan publisiti dan gila kuasa, padahal hal kecil pun tak pandai nak handle.

    0

    0
    • adekukesah says:

      Betul tu…xkose i ngan org mcm ni…heiiii…..gilew kuase….xkuase mak layan…
      choiiiii….

      0

      0
  24. jeffry says:

    wah.. teruskan perjuangan Zed Zaidi

    0

    0
  25. Dan says:

    Bodh betul sapa yg jadi macai BN !!!! Tkda otak kot macai BN semua ahahaha kesian

    0

    0
  26. lagubestbest says:

    Waa.. rumah nanti bertingkat2 la ni nanti ni. Bolehla..

    0

    0
  27. […] Sumber: KoleksiCeritaBest melalui BeautifulNara […]

    0

    0
  28. […] Zed Zaidi Bakal Bertanding Exco Pemuda Umno (47) […]

    0

    0
  29. […] Zed Zaidi Bakal Bertanding Exco Pemuda Umno (48) […]

    0

    0
  30. […] Zed Zaidi Bakal Bertanding Exco Pemuda Umno (49) […]

    0

    0