Written by Bella | January 18th, 2016

Pernah satu ketika rumah tangga Zamarul Hisham dan Diana Rafar dilanda badai sehingga merobohkan rumah tangga yang dibina. Namun, kekuatan cinta dan kasih sayang membuatkan pasangan ini kembali rujuk semula.

Sejak daripada saat itu, Zamarul mengakui kehidupannya kini bersama keluarga lebih bahagia daripada sebelumnya. Buat Zamarul, tiada apa lagi yang beliau inginkan selain menjaga “harta” yang sangat berharga buat dirinya.

Terus terang cakap, sekarang ini tiada apa yang diinginkan lagi selain menjaga harta yang saya ada sekarang iaitu keluarga tercinta. Bila orang yang disayangi gembira, sekali gus hati kita juga turut gembira dan tidak dinafikan setiap apa yang dilakukan berjalan lancar.

Tambah Zamarul, beliau setiap hari ingin menjadi insan yang lebih baik dan belajar daripada perpisahan yang lalu. Apa yang berlaku pada rumah tangganya sebelum ini adalah satu ujian buat beliau untuk lebih kuat dan mengajar beliau untuk menjadi seorang  ketua keluarga yang baik.

Apa yang berlaku dalam rumah tangga saya sebelum ini adalah ujian daripada Allah kerana apa yang datang daripada-NYA memang tidak dapat diduga. Rumah tangga ini ibarat sebuah kapal, ada ketikanya belayar di air tenang dan ada waktunya dilambung ombak.

Apa yang dapat saya pelajari daripada perpisahan sebelum ini ialah kita perlu menghargai apa yang ada dan jagalah ia sebaik mungkin kerana dalam sebuah rumah tangga perlu ada sikap tolak ansur dan percaya antara satu sama lain. Apa-apa hal yang berlaku, mesti dibawa berbincang dan selesaikan segera .

Memang jelas Zamarul Hisham dan Diana Rafar tampak lebih bahagia sekarang. Dalam rumah tangga ini, sikap sabar dan toleransi adalah kunci utama agar ia kekal sehingga ke akhir hayat. Janganlah terlalu ego, kerana jika nasi sudah menjadi bubur bukan senang untuk bina semula hubungan yang hancur.

Sumber Berita: Utusan Online

16 responses to Zamarul Hisham Berubah Menjadi Lebih Baik Selepas Rujuk Dengan Diana Rafar

  1. Anonymous says:

    Alhamdullilah.. Seperti aku jugak lepas nikah semula ni rase suami lebih take care.. Lebih duduk dirumah.. Sama2 menbuat kje umah..

    0

    0
  2. ms.bruneian says:

    alhamdulillah syukur kepada allah, saya mendoakn semoga perkahwinan yang di bina selama ini akan sampai hingga ke jannah, semoga sentiasa allah merahmati pasangan ini, amin!!

    0

    0
  3. enot says:

    Mari kita Undi (tekan ‘Like’ atau ‘Dislike’:

    Tekan Like: Cerai dalam jangka masa terdekat ini
    Tekan Dislike: Garenti Cerai

    0

    0
  4. adudu says:

    alhamdulillah. tumpang happy untuk uolls :)

    0

    0
  5. Anonymous says:

    STATEMENT BONGOK DARI ENOT… MCM NI PUNYA ORG PUN ADA

    0

    0
  6. melati says:

    bini x hisap….laki lama2 pun kan cabut. tu la masaalahnya.

    0

    0
  7. Anonymous says:

    dah itu tugas dia….syulur je lah. bising apa lagi?

    0

    0
  8. x says:

    Apakah ketahian ini?dah tua kot.

    0

    0
  9. Anonymous says:

    bosaaan…move on lah.

    0

    0