Written by Bella | November 15th, 2016

Sekejap sahaja umur anak pertama pasangan Zain Saidin dan Rozita Che Wan iaitu Aaisyah Dhia Rana sudah memasuki usia 2 tahun.  Ramai yang bertanya, adakah pasangan ini tidak mahu menambah zuriat bersama?

Menurut Zain, beliau sememangnya mempunyai hasrat untuk menimang cahaya mata kedua bersama Che Ta tetapi dalam zaman ekonomi yang sedang meleset, niatnya itu harus ditangguhkan dahulu. Zain mahu mengukuhkan kewangannya terlebih dahulu kerana ingin merancang masa depan anak. Namun, beliau tidak menolak sekiranya diberikan rezeki untuk menimang lagi cahaya mata dalam masa terdekat.

Memiliki anak yang ramai memang seronok tapi memandangkan keadaan ekonomi yang semakin mencabar, perancangan untuk zuriat seterusnya wajar dipertimbangkan.

Saya juga mempunyai sasaran untuk mengukuhkan kewangan keluarga iaitu sekitar lima angka, sekiranya ia tercapai barulah saya akan fikir untuk perancangan yang seterusnya. Tapi kalau sudah ketentuan dikurniakan zuriat kedua dalam waktu terdekat, saya terima dan bersyukur.

Berbicara mengenai isu cukai tertunggak Che Ta yang mendapat perhatian ramai, Zain memberitahu segalanya sudah selesai dengan pihak LHDN. Walaubagaimanapun, lumrah hidup sebagai seorang selebriti, hal itu sengaja diperbesarkan sesetengah pihak tanpa mengetahui perkara sebenar.

Saya anggap penyebar cerita yang aneh-aneh mengenai cukai itu adalah pengecut dan tak ada kerja. Saya yakin kalau ajak bersemuka mesti tak berani.  Tapi itulah sikap si ‘keyboard warrior’ yang suka baling batu sembunyi tangan, saya dah lali dan malas nak layan orang yang tiada adab.

Memang sukar untuk mempunyai anak ramai lebih-lebih lagi dengan semua harga barang naik sekarang ini. Namun, anak juga  sebenarnya pembawa rezeki dan InshaAllah segalanya akan dipermudahkan saat mereka lahir nanti.  Memang ia satu perkara yang kita tidak boleh jangka. Betul tak?

Sumber Berita : Astro Gempak

35 responses to Zain Saidin Ada Niat Timang Cahaya Mata Kedua Bersama Che Ta

  1. alahai says:

    niat nak settle cukai? ko mampooo? lol

    9

    0
    • Anonymous says:

      KEPALA HOTAK KAULAH ZAIN…BINI KAU BELANJA SAKAN TAYANG BARANG2 BERHARGA MELANCONG 2..3 KALI DLAM SEBULAN..MASIH BOLEH CAKAP ECONOMI MEROSOT..MEMANGLAH EKONOMI NEGARA MEROSOT TAPI EKONOMI CHE TAH MAKIN MEMBUKIT..CAKAP TAK PAKAI AKALLAH DIA NI..INGAT KITA SEMUA NI BODOH..SENANG CAKAP KAU TU TAKUT BINI..BINI KAU DAH TAKNAK BERANAK LAGI..FACTORY DAH TUTUP…NYAMPAH!!!

      30

      0
      • kentut padu susu tin ???? says:

        sapa nak bau kentut padu susu tin ?????
        korang nak bau ke ??????

        0

        2
      • Anonymous says:

        perlu ke huruf besar? keypad kau rosak ke . kau sibuk psl teloq dia dah kenapa. biarlah dia bila nk beranak lg ke x. kau ke yg bg mereka nafkah. pelik betul manusia ni?

        0

        0
    • Anonymous says:

      Dengan kenyataan zain di atas aku dah dapat agak dah..dia ni takut bini..takut nak bagitau orang yg chetah dah tak mahu beranak lagi..nnti kang kena plangkong dgn bini dia tu..bagi busuk nama bini pulakkan…itu yg dia kata ekonomi meleset..padahal dah terang2 orang nampk kekayaan che tah tu macm mana..zain ni macm lembu cucuk idung pulak daahhh..

      17

      0
      • Anonymous says:

        Oh aku tahu..bagi dia kalau nak beranak satu lagi pastikan ekonomi kluarga stabil..yalah..harus mampu buat besday kat luar negara..harus mampu pkai pakaian sedondon bila melancong..harus mampu bagi anak kreta harga setengah juta bila lulus ujian..harus mampu melancong 3..4 kali dlam sebulan..itulah yg dimaksudkan si zain ni..kalau dah confirm boleh buat tu semua..barulah boleh beranak lagi..OMG

        14

        0
      • Anonymous says:

        che ta da menopos ke blom???
        ape2 jela…pasangla niat tu…

        2

        0
  2. Anonymous says:

    ko g melancong ko xfikir plak buang duit..nk tambah anak lg sorg pun berkira…

    37

    0
  3. Anonymous says:

    Apabenda kau merepek pasal ekonomi ni gila. Bukan bini kau banyak duit ke? Hari2 tukar kasut, baju, bag. Travel semua pakai baju ikut tema. Lg mau sembang pasal ekonomi.

    39

    0
  4. anyone says:

    Bole lagi ke che Ta woii… nk tangguh hasrat dapat anak ke 2 nnt che Ta dah 50 tahun.. hehehe.. org igt nnt anak jln ngan atuk & nenek.. ngeeee… #peacenowar

    15

    0
  5. Anonymous says:

    Nk cuti2 tiap2 bln bole xde masalah… Nk ank masalah x bole sbb ekonomi meleset.. huhuhuu.. alasan dia tu nmpk sgt yg g cuti2 tu semua bini tanggung… Laki mngekor je .. tu yg suh pkai bju sedondon pun ikot kn je suh pkai kod tgh pnas2 buta pun pkai je jgk..

    17

    0
  6. Mak anak empat says:

    Anak tu rezeki. Aku yg x keje pun x pikir pasal ekonomi meleset apatah lagi ko yg tiap2 bulan berjalan rata cuti bagai. Sambut bday anak kat hotel, beli keta buat hadiah anak. Bkn jeles tp ko cakap xpakai otak. Mak aku besarkan aku pun xde smpai juta kot elok je membesar. Ada anak nnt ada lagi rezeki tuhan bg ikut kesesuaian. Lain la ko nak salut badan anak ko jd jongkong emas tu ye ko blh ckp nak tangguh. Apa punya baghal statement retis2 ni

    23

    1
    • Anonymous says:

      bior la dia. ko kecoh ngape.aku biasa tengok byk org miskin beranak banyak, org kaya beranak sikit je. mengape eh?

      0

      1
  7. Hz says:

    Uishh blom menopause??

    3

    1
  8. Anonymous says:

    economi meleset ke Che Ta dah too old nak branak lagi..

    7

    0
  9. lara alana says:

    nak buat anak pun nak bgtau org. pegi melancong duit banyak, tambah anak pun berkira. sila setelkan cukai dulu la. tu baju aisya diya rana tu melambak, pakai balik je kalau dapat anak girl2, kalau dpt ank boy ahhh pandai2 lah kau.

    5

    0
  10. LOLA says:

    dia kate ”Saya anggap penyebar cerita yang aneh-aneh mengenai cukai itu adalah pengecut dan tak ada kerja”

    abes hang ada kerja sangat la?? kalau ada, awat yang hang tak tolong bini hang settle cukai dia naa..ka cukai hang pn bini hang kena settle jugak?

    10

    0
  11. Anonymous says:

    sbnrnye zain nk ckp y che ta x blh nk beranak lg maklum laa umur pn dh 45thn..aritu doktor ckp klu mengandung pn tipis dan kemungkinan ade komplikasi..so,xkan laa nk ckp che ta x mampu..ckp laa ekonomi meleset…oullss kene laa fhm..che ta xlme lg nk monopouse…kihkihkih….bgs zain ni menjaga air muka dan maruha isteri…hahaha..

    6

    0
  12. Anonymous says:

    banyak la Zain nya crap….

    1

    0
  13. susher says:

    kalau pandai jaga badan, lambat lagi nk menopos…pandai pakai pandai jaga, g la wat ovary gan breast treatment skali…

    1

    0
  14. kannnn says:

    Kan aritu Che Ta kata x nk dh branak,,sbb dh ada anak lelaki n perempuan..that’s it..katanya laaaa..xkn ko x ingat statement bini ko or ko buat2 x ingat..Ke che ta lupa lh tu, dia xde lg anak lelaki ngn ko..nampak gayanya, ko kna doa banyak2 nih suh che ta tbuka hati nk branak lg..mne tau kn..klu x,,apa nk dkata..pasrah je lh zain..hmmmm

    5

    0
  15. Anonymous says:

    Sebenarnya yg nek ta gi keluar negara 2, 3 kali sebulan tu disponsor. Dia jdi mcm model pd pakaian2 yg dia pakai tu…mereka dibayar, mcm tu….klu tak mana mampu dia org sekeluarga melancong 2,3 kali sebulan, x usah sembang besor la nek ta ooii….ko keluar negara tu disponsor jer pon…

    3

    0
  16. Anonymous says:

    Senang je Zain ni…nak anak lagi.. kawin satu lagi. Lelaki kan boleh kawin sampai 4. Che ta ni kompom tak nak beranak lagi dah. Dah nak 50. Dekat dekat nak menopaus.

    5

    1
  17. melati says:

    Saya kesian kan Saidin….camner ler dia mengawan ..Tutup mata @ tutup lampu…???? tu jewww …tapi dlm otak $$$$$..sebab tu ader nafsu….huhuhuhu

    1

    4
    • Anonymous says:

      Kau buat che ta tu mcm teruk sgt je mcm buruk sgt je muka dia. Dengan umur dia tu, lawa jugak lah nak compare dengan makcik2 umur 40an yang lain. Jealous sgt ni

      7

      2
  18. hmm says:

    vagina mampu lagi ker?.. pelik tul.. jamu apa la dia makan…

    0

    0
  19. Anonymous says:

    kenapa che ta cerai dgn suami lama dia? kenapa anak2 lelaki che ta tak hensem padalah che ta lawa…cer jawab…

    1

    5
    • NENEKTUA says:

      Apa masalah ank dia comei ke x dgan ko?
      Ko sibuk apsal..? ank ko comei sgt2 ker..? Ek eleh, stop comparing the kids ok…sume anak2 comei…mcm la ko tue lawa SGT!!! phuiiii….
      ni yg nenek nk mare ptg2 nie…
      Sibuk jer ko ni nk ungkit hal lama2…soal nape dia cerai dgn ex dia ko nk dig blik dh knapa …

      2

      3
  20. kakleha ayu perdana says:

    zen buat anak dgn aku jer….aku rela….dpt baby comel nanti…zen power sure melekat

    2

    1
  21. Anonymous says:

    lerrr….x sampai lima angka ke income family …..lagak mcm hari2 dapat RM80k…
    kau tu zain …ibarat sperm donor jer tau…
    che ta dah ckp xnak beranak lagi kau pulak memandai bagi statement camni.

    2

    0
  22. joshua says:

    kalau tau nak anak ramai, buat apa kawen dgn ayam tua yg dah nak menopos. Dpt sorang tu pun dah miracle, tu pun entah2 wat IVF..

    2

    0