Written by AbangNara | May 25th, 2009

maizawati zainal

Kami tahu bukan anda saje yang pening. Kami pun pening dengan kisah percintaan terpaling hangat dan misteri antara Akhil Hayy dan Waheeda.

Yang tambah sensasinya bila bini Akhil Hayy, Maizawati Zainal sendiri dah kuar kat TV9 semalam dan buat pengakuan yang si suaminya yang bergelar “ustaz: tue dah tak balik rumah 3 bulan dah. Patutlah ada kawan kami cakap pernah nampak Akhill Hayy dan Waheeda di Mcdonald Kota Damansara jam 3 pagi. Tidur kat mana malam tue Ustaz?

Tapi punyalah solehah bini Akhil Hayy nie siap cakap dia dah bagi kebenaran kat suami dia untuk kawin lain. Betapa sayangnya dia keapada rumah tangga yang dibina. Bini dah bagi line, calon dah ada, kami tak nampak apa masalah atau dugaan buat Ustaz Akhill Hayy?

Sampai bila si artis yang bergelar Ustaz nie nak main tarik-tarik tali. Tak kesian ke kat bini dan anak-anak? Tak malu ke memegang title Ustaz dan buat perangai sampai bini terpaksa keluar TV panggil anda balik ke rumah? Ini ke dugaan besar yang anda katakan sebelum ini?

Renung-renungkan dan selamat beramal ~~

217 responses to Waheeda Dan Akhil Hayy, Sampai Bila Nak Berahsia?

  1. PINKY says:

    hiprokrit !!!!!

  2. jojio says:

    Cinta itu bute…siapa yang bute…???

  3. PINKY says:

    mat and minah tu yg bute..

  4. selipar jepun says:

    -dulu aku suke waheeda..
    -tapi skrng dah xsuke..
    -apalah mcm xde laki lain..
    -knp mesti suami org????
    -ermm xberfikir langsung..
    -pakai tudung je lebih…

    • Penari Poco2 says:

      kita xpasti jalan ceta sbnrnya…sb diorg tu buat shooting sama2….amik gambar pun sama2, ramai2 plak tu….tu yg jadi isu tu….pandangan aku jer, xsblh mana2 pihak pon!

      • rosmerah says:

        haha.. gambar ramai2 mmg tak salh..tapi tgk wayang malam2 berdua2an tu tak salah jugak ke? lu pikir la sendiri..

        • sutun says:

          gambar tu duduk sebelah2. kat tepi laut…..mcm suami isteri…ngakujelah…..klu da kawin blela dimaafkan..klu tak kawin…..tollongla….

  5. ????? says:

    memalukan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    buang lah title ustaz
    meloya aku dengor
    merosakkan nama baik ustaz!!!!!!!!!!!!!!!!
    bodoh punya orang!!!
    perasan diri tu beramal sangat la sampai menganggap semua tu dugaan bagi yang beriman..hahhahahahahah
    bla la akhil hayyyyy!!!!

    • Penari Poco2 says:

      ko naik loya, aku plak kene senggugut pasal ustaz ni…
      hahahahah…

    • Tumpang lalu says:

      ustaz spoilt the market je..kerana nila setitik rosak susu sebelangga..nama ustaz seangkatan busuk dek criter begini

    • sesawi says:

      mamat tu selalu aje bago alasan untuk berdakwah….
      Berdakwah, berdakwah, berdakwah…. Takkan macam tu caranya.

  6. jojio says:

    Kalu dah kawin bagitau jerrr…..tk yah sorok….bkn buat dosa…kongsi masjid lagiiii….

  7. jed hijau says:

    jangan ambik orang punye boleh tak…

    ketawalah lah….esok kau nangis..baru tahu…

  8. aries_april says:

    klau dh jdoh, kta tk leh kta pa.
    tpi yg x syok nya,
    dia orng main kan orng…
    smbnyi bt per?
    skrng kta xda hbngan.
    nnti kluar citer kta dh khwn sthn, kn mlu…
    better ckap la..
    wife dh ksi green light nk tkut per?

  9. badboy says:

    boleh tak kita tak yah cakap tntg dieorg ni..saja nak cari publisiti murahan jer..
    buat malu org yang bergelar ustaz jer..
    yg waheeda pun tak aku sangka cam tu sekali perangai dia..
    mungkin bangga kot bila org buat gosip cam ni..

    • Kak Su says:

      Ya mulai hari ni tak payah panggil ustz. lagi. Panggil je MAMAT ROCK. Memalukan kaum ustz. je. Ustz. skandalll!!!!!

      • zayn says:

        Memang mamat ni dulu rockers, pas 2 insap. Dah jadi ustaz lah kononnya…..piii rah. Dia punya performance pun bukannya menonjolkan imej ustaz tapi saja nak tunjuk boleh buat itu ini yang islamik. Memang inilah contoh manusia di akhir zaman: amalan agama dilakukan untuk menunjuk-nunjuk….buat-buat bertobatlah akhil oi…

      • sesawi says:

        ya betul. mamat skandal nama dia sekarang. hidup mamat skandal.

  10. yann says:

    xpayah ar nk rhsia2 lg bg tau jerk hal yg sbnar………

  11. Kak Su says:

    Tu la pasal Nara..sian kat isteri dia. Ni mesti Waheeda tak nak kongsi suami ni..BENCI TUL LA!!!!!

    • damia says:

      ntah ar c waheeda ni…kat melesia ni manyak lgi ustz2 yg comey2 n single mingle aper?

  12. Kak Su says:

    Geram betul la. Sengaja la tu guna nama HANI AL ZAHRA dlm Cafe Akhil Hayy. “Hani’ tu kan bunyi cam HONEY…sayang…

  13. Kak Su says:

    Kita ong pompuan kena fikir. Klu lelaki tu cintakan kita hingga sanggup tinggalkan anak dan isteri tu bukan calon suami yg baik. Suatu masa nanti dia blh buat ngan kita gak. Waheeda tolong la guna OTAK tuk fikir. Apa guna bina kebahagian sendiri drp kehancuran rumahtangga org lain.

    • yann says:

      btul 2 rasanya bnda cam ni dh bnyk yg kite lihat dn cntoh yg trdekat pun dh trbntang dpan mata tp knp cam x pndai nk pk…..mkin tua mkin bdoh ke?klau tnya dak drjh 1 pun pndai diorg nilaikn….

  14. iu says:

    sampai da mengandung baru nk ngaku kot…nnt jadi fitnah plak

  15. jed hijau says:

    ala..diaorang takde halnye… sbbnye…kontroversi macam ni, macam ‘goreng pisang panas’ je…sehari dua je…lepas tu, senyap….

    Teruk la artis ni….

    • Penari Poco2 says:

      teringat kisah mawi ngan ina putus tunang dulu….
      asyik2 ina jer yg jaja ceta berjela-jela kat tv….mawi xbyk komen dan nampak cam rimas kalo wartawan tanya mcm2. kes ni cam isteri ustaz ni lar…

  16. garfield_82 says:

    hmm…apa2 ajela…kesian gak kat bini ustaz ne..

  17. Kak Su says:

    Golongan2 cam ni la yg tambah memburukkan imej arits di mata masyarakat. Hipokrit! Ustz. Skandal!

  18. yann says:

    boring ar ramainya artis kite yg cam nikn…dri dlu smpai skrg.. rasanya mmg cam ni ar smpai bila2 lpas ni kte tgu lak artis mana lg yg rmpas laki org hehehe………

  19. damia says:

    cian kat wife n anak2!!!
    y ustz…y….???
    tell me y..aint nothin’ but a heartache ( smbil nyanyi lgu bsb)..

  20. jed hijau says:

    Waheeda sahabatku keluarlah…

    iman kau kuat kan… jadi pertahanan diri pun mestilah kuat.. apa nak takut, ceritalah yang sahih.. tak kisahlah kau nak kata kau cinta Akhil ke, Akhil cinta kau ke, Akhil taste kau ke, apa-apa ajelah..

    kau nak orang restu dan doakan yang baik2 kat kau kan..kekadang aku kesian gak kat kau bila org gasak sampai macam ni

    • Penari Poco2 says:

      xde manusia yg perfect kat dlm dunia ni…inilah namanya cabaran dan dugaan hidup.

  21. TeDI says:

    mak ayah waheeda.. pantaulah anak anda!! Keman jam 3pagi tu..??

  22. ko pehal????nyibokk says:

    adeh cakap ustaz.!!!!.kan dah menimbulkan fitnah!!! x respek la mcm ni!!!!

  23. abg jack says:

    cayala…depa mmg tararapapa…cuma pg mkn mc d jer pkl 3 pg tuh…..
    ape nak kate …pompuan punya psl ustaz pun bole kantoi..inikan plak abg jack yg bukan ustaz…taraf makmum biase jer….fikir-fikirkan lah

  24. Zaza Muhammad says:

    1st ke hahahaah

  25. Zaza Muhammad says:

    ceh!! komputer aku yg lembap rerupanye…hampeh!!!
    No one’s perfect tp klu le dah pegang title ustaz tu, kena aa pepandai bwk diri. Ni smpi satu mesia dah tahu, kena aaa muhasabah diri. Harap2 kebenaran berpihak kepada yg benar… cian tu 3 bulan x blk…apa daaaa

    • Penari Poco2 says:

      cam kes nomang majistret gak ustaz nie…x balik umah 3 purnama…

      • Zaza Muhammad says:

        kan taklik 3 bulan…tu psl wife dia file dah cerai

        • delimajelita says:

          akhill ni ustaz celup ker ustaz cicah ni? ker stakat ustaz yg hanya letak kopiah kat kepala? nafkah anak bini pun dia x kasi ker? ish..ish..ish..

  26. ohmelayu says:

    kantoi habis. so, kita tengok apa yg akan jadi seterusnya..

    • buaya tembaga says:

      patut ler aku xsuka tngok cafe akhil hayy… ustaz 2 mmang ada something… rupa2nya apa yg aku pikir mmang betul…korang memang penipu besar………..

      • Penari Poco2 says:

        aku jarang tgk program tu…

        • Zaza Muhammad says:

          aku langsung x tgk…tatau psl apa, maybe program tu ala2 drama kot. klu cite2 keagamaan lelain suke gak, forum lai aaa best…realiti tu bkn drama….

  27. tyrabanks says:

    ustaz kau umpama “kETAM MNGAJAR ANAKNYA BJALAN”…….kau spatutnya x tlibat dgn dunia glamor ni… dulu kau bceramah punya lah aku suka.. kau siap bernyanyi2 lg… skrg…. yukk…kau x pikir ke anak dah 6 org… ksian kat mereka jd mangsa keadaan.. mngejarkan pempuan keding leper 2, sampai lupa tanggungjawb dan amanah allah…. sedarlah ustaz..wakeup!!!! masih ada masa utk perbetulkan semula…. dan waheeda, tinggalkanlah perangai miang kau 2… nyampah aku!!!

  28. nuci says:

    aku xtau la nk coment apa..dl aku mmg pminat akhil hayy..tp skang ni mluat gler..aku sdh sgt fkr ttg nasib istri dia tu..anak2 smpi kena pindah brapa buah sekolah sbb xtahan kena kutuk kat sek..hdp xtenteram..pmpuan mana leh tahan.dah la lama ustaz tu xanta kaba brita..gler ke apa ustaz ni..xder belas langsung..bini ko tu dah cukup baik dah..dl siap bg lampu hijau nk suh ko kawin..tp ni balasan ko ye…ish..geram tul..wahida tu bgs sbb tudung…tp dia msh xcukup bgs sbb xsdr yg suaranya tu aurat..kalo org belaja agama bl2..sure dia akan tahu smue ni..

  29. tyrabanks says:

    kengkawn… cuba kita bygkan… jika a.hayy tu suami kita yg patut ada disisi kita(tido kat sebelah)…tup2, kita tahu dia bersama pempuan lain pkul 3 pagi!!!!! logik ke x logik???? lebih2 lagi dia seorg ustaz yg tahu hukum agama…..pikir2kanlah…

    • damia says:

      huishhh…x logik…x logik!!!

      • jed hijau says:

        Salam,

        apa2hal salam dulu, nanti dijauhi mala petaka.

        wah2 Tyrabanks beraninya kau membayangkan kekalau suami kau macam Akhil Hayy tu…jauh malaikat 44…

        baik kau tarik kata2 kau…tarik balikkkk…..

        • tyrabanks says:

          aku suruh bygkan je.. bukn betul pun… he..he.. aku dah ada pilihan hati le.. lgi best dri ustz ni..he..he..he..

        • damia says:

          woohoo..hebat tul tyrabanks ni..
          jgn luper jemput time kawen nnti yer…hikhikhik.

  30. MISS-HUJAN says:

    DUGAAN

  31. pemerhati says:

    alahai korang nih… macam maner lah dieorg nk ngtau hal yang sebenor… korang tuh dr dulu asyik kaco hidup dieorg… mungkin dieorg dh kawin takut korang kutuk punyer pasal malas nak heboh2… tp bile dieorg x bgtau plak korang attack kate macam2… ambil laki orang lah aper lah… lagi2 pengkomen perempuan yg kat sini nampak sangat emosional nyer… bawak2 lah bersabar… pastuh nak mengate kacau hal rumahtangga orang lak tuh… tgk rumahtangga sendiri dulu lah… tah2 dah macam tongkang pecah… hahaha… yang lain tuh plak nak mengate pasal status ustaz orang plak… korang tuh dh cukup baik ker nak tegur pasal amal ibadah orang lain… sedor lah diri tuh dulu wei… pasal agama nih jejage lah sikit kalo nk mengate tuh… lagi satu ader lah hamba allah nih kn, duk kate x suke tgk cafe akhil hayy konon sebab dapat rase ustaz nih ader sumthing… padahal memang x pernah bukak sebab x suke ceramah agame kot… hahaha… lagi satu penulis blog nih pon nampak sgt kebiasannyer dlm menulis… dr harituh lagi cam benci sgt ngan si akhil nih… kenape ader personal probs ker???… kite kena gak pikir mungkin bersebab setiap tindakan manusia itu, yg kite x tau, jangan main hentam jer nak menggosip… sebab bende2 nih semua belom kena kat kite, kite x tau… lagi satu semua manusia buat kesilapan so maybe hari ni hari dier wat kesilapan maybe esok hari kiter plak… yang penting belajar dr kesilapan tersebut k… ape2 pun harap2nyer akhil n waheeda dptlah jelaskn aper situasi yg sebenarnyer supaye orang semua x tertanyer2 aper yg terjadi ye… maybe dgn care ini dpt membantu anda n semua pihak untuk menutup cerite ini…

    so, bye2 to all the pengkomen yang sundal2 belake… this is all for now…

    ciao…
    adios…
    arrivederci…

    luv,
    pemerhati…

    • damia says:

      k0 ni pehal??? backing baek punyer kat ustz tu..ntah2 ko ni ustz tu k0t??? klu ye pun jgn la smpi 3 buln tingglkn anak bini…x kesian kat anak2 ker?

    • ko pehal????nyibokk says:

      islam pon x galakan benda2 yang boleh menimbulkan fitnah atau buah mulut org….ni dah jadi buah mulut org la brader…

      eh jap..jap..apekehel ko ni nak melenting??

      aku pnh tgk dia ceramah pe..siap nyanyi2 lagi..adoiiiiii!!

      • sesawi says:

        apa sundal-sundal ni? sundal selalu keluar jam 3 pagilah. ni kitaorg kat rumah tahu?

        • Penari Poco2 says:

          wahai pemerhati yg suka memerhati!
          aku sokong gak ape ko komen…menunjukkan yg ko tu pun seorg yg prihatin thdp masalah alam sekitar…tp masalahnya kat sini, kalo tuan pemerhati ni betul-betul seorg yg baik, tak yah lah panggil pengkomen2 kat sini SUNDAL…tujuan blog ni adalah utk bg komen ape2 jer k.
          mmg sesuai sesgt lar kalo ustaz ngan wahida bg komen plak kat media2 massa….
          sekali lg diingatkan, tuan pemerhati jgan sekali2 mengulangi perkataan SUNDAL k…seolah2 mencerminkn pribadi tuan pemerhati sbnrnya……

        • tyrabanks says:

          betul lah tu..aku sokong…pocong..eh poco2…he..he..he.. gurau je…

        • ikan kaloi says:

          sy sokong poco2..si pemerhati pun apesal sibuk2 nk bukak blog gosip.. kalau baik sgt blk rmh lar jaga family sendiri…huh…konon baik sgt lar tu…wekkk

    • suka aku le!!!! says:

      weiii!!! bnyk lagi ceramah yg kita boleh tngok selain a.hayy 2 lerr… hal ehwal islam ada, ustazah nur baiyah, dr fathilah..mcm2 la…… ape bende la kau ni?”2#$%&*??? ko ape hal??/

    • Kak Su says:

      Ye la ko pa hal nak pertahankan Ustz. Skandal tu. Ko pn sejenis ngan ustz skandal ni ke? Pirahh…mabok..

    • Hamba Allah says:

      ntah2 ko ni ” waheeda ” tak? tak pun “akil”..wakakkaka..kroni2 diorang ke? heheh

      • fira says:

        ape kenalah emotional sgt korang ni. ape apehal pun ini ujian tuhan utk tiga org tuh. di sinilah keimanan kita akan diuji. dan pada masa ini lah kesabaran akan di uji. sama2 kt doakan mereka agar berbaik kerana mereka lambang wanita dan lekaki yg kuat beragama.

  32. nadia says:

    td bg nasihat yang baik-baik…..tup-tup yg last sekali,gelar org pengkomen sundal???kononnya nak buat baik….tp sebenarnya…jahat jugak…..

    • ko pehal????nyibokk says:

      bukan jahat “jgk” tp DAH MEMANG JAHAT….org lain jht bukan ketahap setan mcm dia….kat luo kat dlm dua2 burok!!

      hipokrit btol la….org jenis talam mcm gini la gayanyer

    • Hamba Allah says:

      betul betul betul ( sila tiru gaya upin ipin)

  33. bukanpeminatsiti says:

    korang rasa bini dia keluar tv tu dapat izin suami ke tak tu? apa hukum agaknye tu…dah la tu luahkan hal dalam kain keluarga dia kat semua org..suami dia kalau betul buat hal pun itu dosa dia tanggung sbb dia lelaki. Dosa sendiri dia tanggung dosa isteri pun dia tanggung melainkan dosa isteri yg derhaka. Carile saluran yg sesuai isteri oiii…mahkamah kan ade.

    • Lovelyvic says:

      Bila ko ckp camni, aku teringat kata2 pengacara nasi lemak kopi o, masa Saidina Ali ada ura2 nak kahwin lagi, Fatimah (anak pmpn nabi) sedih betul.
      Lepas tu Nabi Muhammad s.a.w pun jumpa ali dan cakap “Ali, kesedihan Fatimah tu, kesedihan aku jugak.”
      Masa tu Ali cuma berura2 nak kahwin lg….
      Tp Maizawati suaminya tak balik rumah dah 3 bulan – agak2nya hati siapa lebih sedih? Maizawati mungkin takde tempat nak mengadu, tak macam Fatimah.
      Lagipun Saidina Ali mungkin lebih mendengar kata pak mertua berbanding Akhil Hayy… bukan takat Pak Mertua je tegur, public dan wartawan dah tegur pun… buat keras kepala lagi.
      Aku pmpn…. aku tau perasaan dia.. Nabi Muhammad yang lelaki pun boleh tau perasaan pmpn… Pk2 kan la ye.

    • ustaz taik kucing says:

      keluar tv je punnn bukan kuar umah. wartawan tu yg datang umah dia. hahahah

    • Seruling Emas says:

      Aku pun terpikir sama…agak2 la..si isteri akhil yang masuk tv ini dapat kebenaran suami tak ekk? Dia kata kat akhbar..”Cinta kita Cinta kerana Allah”….tetapi kenapa ekk kisah rumahtangga leh masuk kat tv?Di tatapi ribuan penonton yang akan menghakimi problem mereka? Bila aku tengok…aku sedih la…sebab lagi satu perempuan dan kisah rumahtangga yang akan menjadi tatapan umum. Padahal sebelum ini aku hanya tahu si akhil sahaja bukan isterinya. Bila bab begini jadi…perempuan ni lak masuk tv. Alahai….dunia punya dalam……

  34. kira-kira says:

    ape la ustaz nie…cian bini kt umh..
    tp orang laki leh kawin sampai 4….
    ustaz x salah..
    bini ustaz je yang kecoh sal cerai….

    • upin ipin says:

      ek eleh..xsalah ko kate..bila da xbg nafkah zahir batin 2 bulan tu pe citer…da kol suami xbalik..terpaksela guna bantuan media..

      • sesawi says:

        siapa ada baca lafaz taklik masa nak nikah? dalam lafaz taklik tu ada sebut tentang 3 bulan tak bagi nafkah… cuba fahami

  35. jejakacantik says:

    salam………

  36. jejakacantik says:

    dh bnyk sngt artis peel cmni…skit mata jr,,,xnk amik tau…dh trpampang kt metro,,,uisssk,,truk2…

  37. jejakacantik says:

    cebisan utk “USTAZ”..ustaz la sngt………….

    ” You look so dumb right now
    Standin’ outside my house
    Tryin’ to apologize
    You’re so ugly when you cry
    Please
    Just cut it out

    Don’t tell me you’re sorry,
    Cause you’re not,
    And baby when I know,
    You’re only sorry you got caught

    And the award for the best lie goes to you!
    For makin’ me believe
    That you could be faithful to me.
    Let’s hear your speech.

  38. nuci says:

    sian ustaz ni..mest xthn lama..aku xkesah la ustaz tu nk kawin 8 ke x..tp fkr la anak2 tuu..zuriat sndr..bkn nya sket..6 tuuu…fkr prasaan anak2 dl..elok2 dl popular kalangan ceramah2 pembangkang..last msk astro trus aku kurang suka..benci i

    • ikan kaloi says:

      betul tu…dulu elok jer..suka gak tgk+dgr ceramah dia dulu…biler msk astro ni lain mcm jdnya…sedih betul..entah lar….
      hrp kembali ker pangkal jln lar

  39. Lovelyvic says:

    Kesimpulan yang aku dan kawan aku lepas tgk Maizawati dalam rancangan Nasi Lemak Kopi O. Maizawati dah redha seandainya dia dimadukan dengan Waheeda (sbb Akhil pun dah mengaku ada hati pd Waheeda), tp lepas Maizawati kata gitu terus Akhil tak balik2 ke rumah. Bila Maizawati tanya “Apalagi masalah skang ni? Saya redha abang kahwin dgn Waheeda. Saya sanggup bermadu. Apa lagi masalahnya sampai abang tak mahu balik rumah?”
    Apa lagi masalahnya? Cuba teka…
    1- keizinan menikah lagi dh dapat
    2- Hubungan dgn Waheeda bkn rahsia lg drpd pengetahuan isteri.
    Jadi masalahnya tentulah….
    WAHEEDA TAK MAHU BERMADU!!! WAHEEDA MAHU AKHIL MILIK DIA SORANG2. TAK MAHU KONGSI….

    betul kan waheeda??

    • Kak Su says:

      Tul Lovelyvic. Kak Su dah fikir cam tu gak. Waheeda ni tamak tak nak kongsi suami..Sebab tu tak nak nikah dgn Mat Skandal ni sehingga mereka bercerai.

      • Seruling Emas says:

        Tapi kalau di tanya pada nafsu wanita……kaum ini memang banyak tamaknya..bukan tamak harta tapi tamak segi emosi. Bukan waheeda sahaja..namakan aje wanita…semua masaalahnya sama. iaitu tak mahu berkongsi. Suami takmo di kongsi dengan orang lain,kira2 kekadang patutlah….tetapi yang heran tu…..dengan mak mertua si suami pun si isteri ada problem. Heran..heran……..so bukanlah waheeda punya rasa tamak seorangkan…:-)

        • Kak Su says:

          Memang pn tak dinafikan. Soalnya isteri dia da bagi izin nak apa lagi. Isteri solehah tu. Klu Kak Su memang tak nak kongsi tapi tak ada plk smpi ada problem ngan mak mertua. Klu tak nak kongsi suami cari la org bujang kalu tak jumpa gak ambik je seruling emas ni.

        • damia says:

          ntah ar c wawa ni?..jiran aq pun ustz gak…c0mey t0mey lagi..bujg trang tang2 g2..
          ermm pelik gak tak de owg nak ma jiran aq tu..muka cam hagemaru pun owg tanak??? ish ish ish..

        • Kak Su says:

          Seruling Emas ko mengata kaum wantia ni sama la ko mengata EMAK ko kan. Anak bertuah. Kecuali la ko ni anak buluh betung atau anak gampang tak da mak. Jumpa dlm masjid ke, tepi longkang ke. Tu yg ko kutuk ong pompuan ni. Kesiannnn….

  40. huhuhuhu.... says:

    kalu yer pun jgnlah title ustaz or ibadah seseorang itu di persoalkan. yang penting, jangan sangka buruk dengan orang. Kita tidak layak menilai seseorang. anyone make mistake. sapa tau dorang dah kawin? Pastu kita lak sibuk2 kata dorang 2 itu ini. Kan dah dapat dosa….aku pun bukannya perfect sangat dalam bab agama tapi aku akan sntiasa mmperbaiki diri.. dah terang2an kita mghina dorang. maybe ya, dorang wat salah tapi kita kena sedar, mereka pun MANUSIA BIASA yang tak lari dari melakukan kesilapan. janganlah pasal kesilapan yang sedikit itu kita langsung dah tak nampak kebaikan yang pernah mereka wat tu. kita kena sedar, at least, mereka pernah buat baik dengan kita dengan berdakwah dengan kita kan??? so, kengkawan, stop kita mgutuk dorang. jom kita pujuk dorang terutamanya ustaz akhil tampil khdpan bagi bertanggungjwb ats TANGGUNJAWAB yang dia telah tinggalkan….wasalam….Allah yubarik fiq….(maaf jika ada terkasar bhsa huhuhu….)

  41. aries_april says:

    morning friends.
    bab 2 orng ni, kta xleh slh dia orng jg…
    mna thu mmg dia orng just teman tapi mesra…
    then krna hal2x cam ni la bt brgegar dunia artis…
    kta nk kn pnjlsan…
    bkn kkliruan…
    4 ustaz n waheeda, please let us know.

  42. sangam41 says:

    complicated sungguh..pendapat aku, kalau suami tak balik 3 bulan, memang tak patut, lagipun isteri dah bagi izin kahwin lain, kahwin je lah, tapi bagi nafkah sama-sama adil,tapi hairannya tak balik rumah apsal??????something wrong somewhere..semoga Allah tunjukkan kebenarannya..ikutkan hati aku (emo), aku kesian kat isteri dia, macam mana nak membesarkan anak2 dengan bapa buat perangai..sedih sangat.. takpe kak maiza, kuatkan semangat..hidup perlu diteruskan..

  43. tyrabanks says:

    sangap betul le yg bagi komen tu… PEMERHATI, may 26 pkul 12.11am.. psal apa kou ckp pengkomen sundal.. pastu last2 nak luv plak.. aku molek2 nak tulis psl a.hayy ngan waheeda, bila tbaca komen kau.. trus mendidih plak.. kau lah yg buat blog ni trcemar nanti.. kalu dah nasihat dahlah,,kengkawan… dia 2 apasal? sakit kot..

  44. tyrabanks says:

    betul sesangat..he3x

  45. sesawi says:

    Agak-agaknya ada tak Waheeda dan Ust tu masuk baca forum ni?

  46. Viv@ says:

    hm…..smpai ati wahedda rampas suami org dan sampai ati seorg ustz yg aku kagumi selama ni sanggup hancurkan hati dan perasaan wanita….ni ke nama ustaz…arapkan muka je ensem bg ceramah kt org bk main lg…diri sendiri tuhan sj yg tau…si waheda tu pun tegedik2 mcm x de jantan lain dah….ustz pe perangai mcm ni…berilmu tp x beramal…ckp x supe bikin….dua2 HAMPEH!!!!!!!!!!!!!!

    • nuci says:

      tula..aku yg single mingle ni xnk amik lak..gpren pn tadak..xdak sapa nk marah kn..hehe

    • nuci says:

      aku rs kita bkn kutuk sgt dia tu ada title ustaz..tp kt kutuk dia xblk..tu je..gler apa xblk 3 bln..bkn keja offshore pn..sengal..sian tul anak2 tu..kalo aku jd anak dia pn rs xlh nk hidup asyik kena maki2 kat kwn..camne nk blaja kat sek..so fkr2 kn la..

      to mamat yg ckp pengkomen ni sundal…agaknya wayar kat otak dia putus kot

  47. yanz says:

    kite tunggu apa kata waheeda lak…..mesti dia ckp “saya tak de kena mengena dlm masalah rumahtangga mereka, tolong hentikan fitnah ini”

  48. ema amani says:

    aku x slhkn ustaz..tp aku slahkn betinanyer si waheeda
    2….gatal sngt,knp msti nk kcau rmh tgga org….cri lh laki lain kn rmi lg bujang2 kt luar sna 2….
    betina ni mmng perosak rmh tgga org lh….
    busuk pnyer org…..

  49. (^_^) says:

    ustaz ke mamat ni..apa kelayakan yg dia ada ek..

    • ko pehal????nyibokk says:

      tu ar pasal…..lulusan pondok mana ntah….

      beljar pondok ada sijil gak kan…

      lau spm tu agama aku A2..mcm ni aku pon leh jdk ustz ni mcm ni…ustaz sambil nyanyi2 lagu elyana..tuko lirik la sket2….lagu ketuhanan gitew!

  50. yann says:

    kuar lg cite kau kat dlm srt kaba arini…….ai xkn lari kot klau kau gentleman kuar ar x main ar smbunyi2 kau nk jadi jntan apa?JANTAN tut……………….

  51. badboy says:

    aku dah bosan …..bosan….
    benci…benci…benci…
    tolong la jngn kuarkan cite dieorg ni lg..kecuali klu die dah ngaku kawin ker..
    klu stakat nak menambah dosa kami cam skrg baik jngn
    dah meluat aku dah ngn ustaz bodo ni

  52. nurul dania says:

    hmm…apa nak jadi la ngan akhil hayy neh…aku malas dah nak gelar ‘ustaz’ kat depan nama dia…tapi aku tau dah, jawapan standard dia…”alhamdulillah, ana tak kisah apa orang nak kata pasal ana…ana yang akan dapat pahala…”…tapi sebelum dapat pahala pun dia dah buat onar dulu…yang waheeda pun sama, langsung tak fikir perasaan orang lain, terus-terang cakap amat menyukai akhil hayy…huhhh!!! hilang respon dah aku dengan depa dua orang neh…MELUAT!!!

  53. kuih pau says:

    menyampah kat org rambut panjang pastu ngaku dia ustaz

    • Kak Su says:

      Kuih pau! Sebab namapk nick awak la baru ni Kak Su pi cari kuih pau. Dpt gak rasa kuih pau inti kacang tanah. Emm…sedap!

      • ikan kaloi says:

        bestnya mkn pau panas2….sy suka mkn pau roti inti kacang mrh…nyam..nyam… adus …mengidam lar pulak

        • Kak Su says:

          Pau inti kelapa pn sedap gak. Pekena kopi atau nescafe panas..wah sebiji tak cukup.

        • Kak Su says:

          Tapi klu dpt ikan kaloi…goreng pun sodap!!!! he..he..

        • Penari Poco2 says:

          Kak Su nie buat aku terasa lapar lak…xperasan dah satu hari aku xmakan nasik…sib baik Kak Su ceta pasal pau…peghut aku tetiba berbunyi jer…aku g mkn dulu, pasni sambung blik…

        • ikan kaloi says:

          jgn lar mkn ikn kaloi..x baik tau. kn x leh kawin dgn ank raja…

        • ikan kaloi says:

          nk mkn pau….maner lar hubby tersyg nih..nk mntak tlg beli pau..huhu..dpt sebijik pun jd

    • damia says:

      nak pau duit nenek la plak!!! bley bengkrap nenek aq dpt cucu mcm ni…
      kuih pau kcg tnh s0dap gak~

  54. lara says:

    isteri solehah bukan takat benarkan suami kawen lain tp menyimpan aib suami dan aib rumahtangga..apesal nak heboh satu malaya suami da x blk umah 3 bulan..bkn ke itu mjatuhkan air muka suami yg bergelar ustaz lak tu..hal rumahtangga bincang elok2 jgn tmbh sensasikan lagi..

    • jed hijau says:

      aku setuju…

      • damia says:

        risau nak suport anak mcm maner k0t?..
        bini dier tatau nak kontek ustz mcm ner..tu yg tatau mcm ner nk ajak ustz tu berbincang…
        ntah ar pyh gak isu ni…

    • Kak Su says:

      Tul gak tu Lara. Tapi klu dah 3 bulan tak balik, nak call tak dpt nak bincang lagu mana? Sepatutnya suami yg kena jaga spy tak berlaku cam ni.

      • ikan kaloi says:

        3 bulan x blk….pompuan mcm ni lar..lemah.suami slalu amek kesempatan..gantung x bertali..jgn lar buat gitu..kecian kt kami ni

  55. chayo says:

    lantak p lah kat depa dasar artis tak kira apa status hampeh….

  56. aku pompuan says:

    hai lara,,,mmg betul kena jaga aib suami,,,tapi klu si suami yg bergelar ustaz tu kena le pandai main kan peranan,,,,,takan nak jadi ustaz yang cakap tak serupa bikin kut,,,,,,

  57. kira-kira says:

    adoiii,,
    ustazah eda pon satu..
    da tau ustaz 2 da ade bini d usha jgk…

  58. bangiperdana says:

    maklumlah la nie dak banyak duit…..dulu masa tak ada duit dan tak masuk tv, memanglah bagus….biasalah manusia..kenapa nak pelik…

    inilah dugaannya bila dah ada duit dan mula popular….

  59. Seruling Emas says:

    Alahai….apa yang kotor sangat hal ustaz ni dengan si waheeda? Bukannya mereka berzina di khalayak ramai sebagai contoh. Hal2 nikah kahwin ini adalah halal. Runtuhkan masjid ke apa ke itu sebenarnya pandangan umum. Pandangan manusia biasa seperti kita. Sedangkan, segala yang berlaku semua ada ketentuan-Nya.Yang banyak buat kalut ini adalah media! Korek sana korek sini rahsia rumahtangga orang.Dedahkan kat umum. Dah tahu orang ada masaalah..panggil pulak isteri orang tu minta buat penjelasan depan umum. Hmm…so cheap lah cara macam tu!I’m agreed jika ruangan gossip di akhbar di tiadakan. Tiada faedah tulis dan paparkan benda-benda camnie.

    • Kak Su says:

      Ekeleh…ckp tak serupa bikin! Habis yg ko pi masuk ruangan ni buat ape? Layan gak ruangan gosip. Klu tak nak ambik pot tak ya la baca. Tak payah interprem la..

  60. akuokjer............... says:

    entah ape2lah korang ni..komen lebih2 pulak mcm korang yg jd maizawati 2.sepatutnye bglah pandangan yg bernas @cara pyelesaian utk mslhnye.kalolah wahida xbrcnta g ust akhil korang berdosa tau kutuk2 die…kalo tv9 leh pgl bini ustaz wat open pngakuan dpn pnton…apekata soh melodi gi terjah ust g wahida…kte dgar pgakuan die…..xgi2,,,,

    • jed hijau says:

      eleh kau ni,

      tadi kau sokong akhill hayy ngan waheda… pas tu kau gi suruh lak melodi terjah diaorang…

      kau kan tak tahu melodi tu dah di kira masuk tahap batu api…

  61. Viv@ says:

    .ckp sapa pun blh ckp….cuba korang kat tmpt isteri akhil hayy baru korang tau mcm mna perasaan seorg perempuan…masa depan anak2 lg……..renung2kan lah,………laki memang gatal…kawin je ikut sunnah nabi yg lain HARAM ler…….kalu btl la dia tu ustaz x kan smpai tnggal anak bini 3 BLN TANPA BERI NAFKAH APA2…..kalu ustz x kan x tau kot dosa pahala….isteri bkn main solehhah lg….siap bg izin kawin lg…balik la umah USTAZ……ingt anak2 rindukan kasih syg seorg ayah dh lama sgt tu menghilang….PULANGLAHHHH

  62. millia says:

    emmm ustaz mende macam ni…DAKWAH SINI SANA dalam RUMAHTANGGA nape tak dakwah sungguh2….Takkan usataz ni tak tahu HUKUM HAKAM berumahtangga……tata tertib seorang suami dan ayah…yang SI Waheeda ni pun satu…..dah tahu ANDARTU buat la cara ANDARTU…jaga peribadi ni tak APA HAL NYA kuar tgk wayang tgh2 malam dengan suami org…habis tu tak nak ngaku bila org salahkan dia…bila di tanya jawab macam ustazah konon baik sgtla tuuu

  63. Akak says:

    Konflik rumahtangga x mengira siapa, ustaz ke, artis ke, org biasa ke…
    sedih pulak bila tgk mslh rumahtangga seorg ‘ustaz’ dh dicanang2 & diperkatakan org sedangkan hal rumahtangga sepatutnya disimpan elok2 kecuali diperbincangkan d tmpat yg sepatutnya (pjbt agama, mahkamah syariah ker…). Tp mende dh jadi, klu salahkan mana2 pihak pun makin betambah buruk ada la…
    kasihan pada isteri akhil terpaksa kluar tv kerana dh x tahan menunggu suami yg berteka-teki selama 2 tahun. klu aku pun boleh hilang sabar. Maizawati bukan keluar tv sebab nk suka2 atau glamer, dia cuma menuntut cerai dan minta suaminya tampil/pulang untuk menjelaskan keadaan. Yer la, hati mana la boleh sabar selamanya klu spnjng tahun ni suami cuma pulang selama 3 hari, tu pun x smpai 5 jam.. tp bersama org lain, ada pulak masanya….sadisss…
    ustaz akhil, andainya anda benar seorg ustaz, tampil la menjernihkan keadaan, jangan la menggantung isteri anda x bertali…klu anda sudah jatuh cinta sekali pun dgn waheeda, nikahi la dia secara baik…bukankah islam telah mberikan garis panduan berpoligami…
    buat waheeda, x payah la anda nk melenting dgn pengakuan & luahan isteri akhil…dia cuma cuba nk mencari jalan penyelesaian bg kemelut rumahtangganya. waheeda, anda x kawen lg, anda x faham perasaan seorang isteri dlm keadaan berteka teki bgitu, jgn la anda menuduh mcm2 pula kpd isterinya. klu waheeda di pihak yg benar, anda x perlu takut, tp selesaikan dgn cara baik…klu waheeda dh cinta sgt dgn akhil…kawen ajer la, bkn kah isterinya dh mberi keizinan. klu waheeda x ada apa2 hubungan dgn akhil…jauhi la suami org itu. tahukan anda masalah ini berpunca bila waheeda rapat dgn suami org? malahan, ‘kerapatan’ itu juga telah menimbulkan beribu2 ucapan fitnah…maka, rmai yg menanggung dosa. saya dh byk melihat org yg menjadi org ke3 dlm rumahtangga org lain…mmg mereka x akan mengaku mereka la punca mslh sebaliknya cuba memperburukkan si isteri pula tp waheeda, anda masih cantik & muda, ambil la jln penyelesaian yg baik untuk menjernihkan keadaan, sekurang2nya dgn cara itu org akan lebih menghormati anda….

    sekian….hahaha…maaf…panjang lak akak membebel kali ni..

    • damia says:

      w00hh000..besh la Akak ni..
      stuju sgt ngan aper yg Akak bebelkn tuh..
      muahahaha..

    • Kak Su says:

      Setuju kak….

    • rosmerah says:

      betul..sgt setuju dgn “bebelan” AKAK ni hehe..
      betul pun.. waheeda tak patut langsung slahkan isteri akhil.. dia isteri..ada hak . patut dia yg cakap mcmtu kat waheeda..ni dh terbalik pulak.. mmg ada perempuan mcm waheeda ni kat dunia ni..ini berlaku pada membe baik aku sendiri.. dia mmg tak nak kawin dgn suami org ni..tapi still layan..yg melayan tu buat apa.. bila isteri mengamuk..si suami mula cari salah isteri..isteri tak cantik la, tak pandai melayan la.. kan perkara tu bole bawk bincang dlm rumah tangga..kenapa nak kene cari perempuan lain?? belajar la menjadi seorg insan yg setia kpd pasangan anda..

      • aku pompuan says:

        cayalah akak,,klu depa ikut nasihat akak yg ni..insyaaallah jernih keadaan ..kita pun turut doakan yg terbaik buat mereka,,,,yg paling kesian anak2 yg baru nk membesar,,,

  64. nekounam says:

    nur wahidah cantek!!!

  65. aku says:

    sian giler kat bini die..hai2..dunia2
    ak rase konpem mereka berdua ni da kawen kalo x takkan brani wat camtu
    kalau ye pon da kawen bg la tau kat org..ni curious nk tau!!
    adoi ssh sgt ker???? ilmu agama x ckp lagi..better watch out..sbg seorang ustaz spatutnya bg cnth kt org..
    n kalau yg slalu bg nasihat kat org ni pon 2 kali 5….alamatnye kiamat la dunia ini…nauzubillah

  66. rosmerah says:

    org selalu cakap jgn canang isu rumah tangga..mmg betul isteri kena jga maruah suami..tapi klw maruah suami yg mcmni perlu jaga lagi ke? semua org dh tau.. lagipun isteri tu mesti tuntut pembelaan.. suami tak laksanakan tgjawab sbg suami..klw sms, telefon tak jalan.. terpaksa la keluar media..lagipun WHI yg over nak bini dia datang.. konon2 nak bela nasib wanita, nak bagi pengajaran la..so bini dia datang la.. pd aku la.. kes skrg ni suami dia n si waheeda tu yg salah…. diorg ni org yg beragama..patut tau batas2 beragama.. mana bole berada dlm situasi yg mencurigakan.. even myself yg dh married, bila ada org yg tak kenal nak chat pun tak layan..sbb tak sanggup perkara yg sama klw suami layan org lain.. dn kepda wanita2 diluar sana tu..termasuk si waheeda.. jaga la hati n perasaan wanita lain.. diorg tu ada family..anak2 kena jaga.. jgn la jadi perampas n punca keretakan rumah tangga org..

  67. jernih says:

    aku nak tau.. kalu maiza x masuk tv boleh tak?
    kalu dia masuk tv bertambah jernih (mcm nick aku lak) atau keruh suasana?

    aku tanya.. jangan pulak ada yang marah..

    hah! alih2 pompuan jugak yang salah.. cemana tuh?
    lelaki pa da hal… ramai lagi yang mengedik dtg…

  68. otai says:

    inikah ikon ustaz pas
    pandai cakap tapi perangai Nauzubillah
    Mengutuk Pemimpin Umno memang pedas
    Tapi diri sendiri nak pimpin keluargapun berpecah belah

    • saye says:

      i bukan tak suke pas.tp kekadang rase hilang respect pada pemimpin2 pas ni.memaki org sesuka hati,di khalayak umum.kekadang i g anta my mom utk mengundi,i rimas dgn asakan kaum pas yg paksa pengundi untuk undi diaorg.gile desperate.okay fine diaorg tgh naik skang ni.but…we never know what would happen next.Allah Maha Melihat.Allah Maha Mengetahui.Allah membaca tiap hati manusia,biarpun sekelumit.sebab tu,kalau benci org,jgn melampau..kalau berdakwah,jgn melampau emosinye.

  69. akuintan says:

    waheeda…..
    apa sbnrnyer y blaku nie…..
    dh xdo laki2 bujang ker nk bkwn……….

  70. pantang pumpuan amek laki org!!! says:

    dulu aku ske gler kat waheda… skrg aku bnci gler dgn waheda… hrp pkai tudung, b’lagak alim… tp perangai cam sial… rampas laki org… pas 2 x nk ngaku, lbk baik ko bkak tudung ar drp pkai tdung tp prgai teruk nk watpe..???!!!!

    • zapin says:

      ek eleh, pantang org amik laki org konon, ckp tak pikir dlu, semua kan dah di tentukan tuhan.. jodoh di tgn tuhan, ko ni dah kira marah ngan tuhan yg dah menentukan jodoh waheeda . sebab tuhan sj yg boleh jodohkan waheeda ngan akhil. silap2 nanti kau pun kawin ngan laki org, tuhan nak tunjukan kuasa dia.. wallahualam..

  71. ann says:

    pe ar !!!!!!!!!! pompuan murah dgn jantan gatal padan la tu.. muka nampak baik tapi hakikat mcm setan!!!!!!!!

    • awe says:

      aku pn xtau la…kata ustaz..ble bg ceramah pandai la plak..konfuse je,,,ustaz aper cmni,,hhrp ram

  72. aku says:

    yg wahida tu dok mengatai..dgn laki org wat pe…sian kn la kat anak2 ustaz tu…yg ustaz tu dok gatai sama wt apa..mmg bodoh…..

  73. aku bengang says:

    tu kalo dah gatai mcm jantan kt dunia ni xde..dok amik laki org bodo 22 bodo..

  74. tok ki says:

    salam.. minta maaf kalo kata2 ini menyinggong perasaan tuan dan puan skelian.. kita seharus nya mengambil iktibar dari kejadian ini bukan menghina atau mengeji..selagi ia bergelar manusia tetap ia membuat kesilapan..itu lah kehidupan sebenar…tak kira siapa saja… mesti melalui ujian atau dugaan dari allah taala.. saya rasa biar la mereka menyelesaikan pekara ini dgn sebaik2 jalan…insya allah dgn doa kalian semua nya berjalan dgn baik….

  75. spupumaiza says:

    salam…kite x boley nk tuduh sesape..bnda ni xkan berlaku tanpa sebab…hanya ustaz n maizawati jer yg tahu ape punca masalah sebenar dorg..so,kita doakan yg terbaik utk dorg..papepun jodoh di tgn Allah swt..hanya Dia yang Maha MEngetahui segala-gala…
    wallahu’alam..

  76. waheedatanpamekap says:

    serius ni… rupa waheeda kat sini nampak mcm bibik indon. cuba korang tgk betul2… tu pun setelah pakai mekap sikit2(aku kata sikit2 sbb aku rs dlm gambar ni dia lupa pakai tepung gomak dia, kontek lens, celak tebal dan shading hidung dia tu) . agak2 kalau waheeda tak pakai mekap tebal, siap tak berkontek lens, camana la ghuper die agak2nya… seriously, dia ni overrated la.. rs ngeri satu badan bila org kata dia ni lawaaaaaaaa sangat2, siap kata lawa mcm arab pulak tuh.. hish hish jauuuuuuuuuuuuuh beza..

  77. rezab says:

    a.a..betoi la, slama ni pon aku nmpak dia cam cunnn jer, ni baru perasan dia harap mekap je…betoi la rasa kalu x mekap x cantek nih…dia suka mekap ala2 arab kot…kadang nengok cam jongang pon ade gak….tambah2 sakng ade affair ngan laki org, teruss konpem x cun dahhh..

  78. inspektorgajet says:

    Assalammualaikumm tertuama penforum yang aktip,
    Saya nak alihkan skit tumpuan tuan puan. Saya tgk tak sorang pun yang tahu kisah sebenarnya. Bila berlaku kisah Akhil dan Waheeda ni golongan yang bertepuk tangan ialah golongan anti islam yang menggunnakan Astro untuk menghancurkan Islam. Agenda atau perancangan nya yang memang halus berjaya menjatuhkan seorang ustaz hanya dengan mengumpan populariti dan wang ringgit. Sengaja Astro rancang begitu Akhil dan Waheeda. At last kecundang gak ustaz dan penyanyi yang berperinsip selama ini. Walapun saya salahkan akhil hay gak tapi saya salahkan Astro yang berjaya meruntuhkan iman ustaz. Kalau dulu saya simpan koleksi ceramah dan zikir akhil sekarang semua saya dah delete dan keep aside.

    pk pk lah wahai yang agungkan Astro dan hiburan yang melampau sekarang ni. Sebabkan isu ni saya terus terminate Astro.

    Wallah hu Alam

  79. Kak Su says:

    A’kum semua..ari Kak Su baca dlm Mingguan Warta Perdana..ttg kes Akhil Hayy ni..Mufti cabar Akhil isytihar status hubungan dgn Waheeda elak fitnah. Antara ug bagi ualasan Mufti Perak Tan Sri Dr Hj Harussani, Uzt Hassan Mahmud & Uzt Daud Che Ngah.

    Ust Daud berpendapat, Ust Akhil perlu umumkan statusnya dgn Waheeda secepat mungkin untuk mempertahankan institusi dakwah di negara ini.

  80. inspektorgajet says:

    kalau susah sagt nak jawab mungkin belum nikah la tu,, hmmmmm ntah la apa nak jadi dgn dunia sekarang ni,, ini semua angkara musuh islam yang durjana itu yang telah secara halus membuat perancangan nya.

  81. inspektorgajet says:

    salamss …kalau susah sagt nak jawab mungkin belum nikah la tu,, hmmmmm ntah la apa nak jadi dgn dunia sekarang ni,, ini semua angkara musuh islam yang durjana itu yang telah secara halus membuat perancangan nya.

  82. inspektorgajet says:

    testingg

  83. de_luffy says:

    buang jew la title USTAZ tu!!!!!!!!!!!!!!!menyampah aku!!!!!!!!!!!!!!

  84. YamiNeo says:

    ape nak jadi ustaz zaman sekarang

  85. anti akhil hayy says:

    ah akhil hayy
    lu nk jual suara lu cover pakai agama
    byk cantek muka lu
    ap lu ingt agama tu mcm bungkus nasi lemak ke?

  86. Adriana says:

    Masya Allah..nama jak ustaz….cuba la bg contoh yg baik untuk umat islam yg lain…..mcm mn agama kita nk m’bgn klo terusan mcm ni….c waheeda ni plak….nama jak b’tudung..muslim plak 2…x tau ke hukum2 dlm agama???kan berdosa klo m’jalin hbgn dgn suami orang….???elok x pyh pakai tudung klo perangai mcm 2….buat malu org islam saja…

  87. echuck says:

    salam..ohooo…jgn cepat nak jugde owg au…kite xtau ble plax tuhan nak uji kiter…xpe r yang salah…biar lah..biar tuhan j yg balaz…kite yg xda kaitan ni…dengaar dan diammmm j la ea…hahahha

  88. sL says:

    terangknlah ht dgn iman…

  89. wasiniwagatalwasituwamiang says:

    Suami orang yang aku suka… banyak pengalaman… haa haah dapat juga aku kawin dengan ustaz akhil. syabas pada aku. wasiniwasanawasitu

  90. Solihin says:

    Alfitnatul As Soddu Minal Qort.. Fahami lah sendiri di Padang masha atas apa yang kamu perkatakan

  91. oooooooooo says:

    itu wassini tadak mau jadi nombor 2 la…

  92. The CIA is made up of boys whose families sent them to Princeton but wouldn’t let them into the family brokerage business.

  93. Beautiful blog with nice informational content. This is a really interesting and informative post. Good job! keep it up, hope to read your other updates. Thanks for this nice sharing.

  94. I have wanted to post about something like this on my blog and this gave me an idea. TY.

  95. DaringAbis says:

    Dating jam 3 pagi? Hempuk jer kepala dua ekor akhil dgn waheeda ni…gatal sgt…xder otak, tgkla jam sikit, kalau ko xreti tgk status akhil laki org…bengong