Written by Bella | May 5th, 2016

Uqasha Senrose nampaknya tidak pernah lekang dengan gosip dan kontroversi. Kali ini beliau dikritik oleh netizen gara-gara beliau memuat naik foto ketika berlakon bersama Keith Foo didalam teater
Ombak Rindu baru-baru ini.

Foto itu mengundang kritikan kerana ia jelas menunjukkan Keith menyentuh wajah Uqasha. Buat bnetizen, perkara itu agak tidak sesuai dengan imej Uqasha sebagai seorang wanita muslimah.

Ada yang berpendapat tidak guna untuk beliau bertudung tetapi masih bersentuhan dengan lelaki yang bukan muhrim hanya untuk menghidupkan watak.

Berikut antara komen netizen di Instagram Uqasha :-

56 responses to Uqasha Senrose Dikritik Netizen Kerana Babak Bersentuhan Bersama Keith Foo

  1. Anonymous says:

    Apa nk heran??? Dia btudung pun tgkp gmbar rapat2 dgn jntan.. G bcuti terbang sume tudung seluar.. Tggal bju singkat je.. Ni plak setakat pegang2 pp.. Nnti dia akn ckp “saya hanya mengikut arahan dan sebenarnya x tersentuh pun pp”.. Arghh mcm x biasa lak dgn Uqasha ni..

    0

    0
    • akulah aku says:

      setujuuu anon 9:21… macam dah boleh agak dah apa uqasha akan cakap.

      0

      0
      • Kiah says:

        aku makin benci dgn geng2 tudung tapi perangai x selari dgn imej. memualkan je.

        0

        0
      • opah says:

        nanti keluar la statement2 merapu- penghijarahan saya iklas, saya tahu apa saya buat, teknik camera, super imposed, ikut kehendak director, asalkan hati bersih dan sbgnya…

        0

        0
      • Opah Maheran says:

        Opah yakin Keith Foo sentuh wajah uqasha berlapik. Lapik dengan makeup uqasha yang barkati- kati tu.. Huhu…

        0

        0
    • Hot says:

      setakat pakai tudung perangai tak senonoh belambak kat depan mata. tak heran pun… sedangkan yang buang anak kat kolej aku dulu pun pakai tudung labuh pakai jubah. semenjak itu bagi aku, pakai tudung ke tidak..pakai dress lutut ke jubah ke.,.Tuhan saja yang layak menghakimi.

      0

      0
      • hazri says:

        biasalah tu. negara kita ni telah mengalami kecelaruan identiti. terutama masyarakat melayu. bukan artis saja ramai kt luar tu ha. terlalu menekankan imej tudung tapi x pula menekankan ciri2 dan cara2 bagaimana nak hidup cara2 org yg telah menutup aurat dgn sempurna. tk terkejut la bila ada manusia yg masih buat perangai mcm ni. terlalu terikut-rikut dgn gaya orang timur tengah. tk payah nk jadi arab sangat lah!

        0

        0
        • UstaJah says:

          “Jangan terlalu negatif ok. Saya pakai macam mana pun, saya masih baik…”
          “Walaupun saya tak pakai tudung, hati saya baik..”
          Perkataan macam ni memang sering diucapkan sebahagian orang untuk lari dari kebenaran dan mempertahankan kemaksiatannya bila ada yang menegur.
          Hakikatnya, bukanlah suatu yang baik apabila amalan bertentangan dengan agama Allah.
          Dari hadis Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:
          ????? ????? ??? ???????? ????? ?????????? ???????????????? ???????? ???????? ????? ??????????? ???????????????
          “Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada rupa-rupa kalian dan harta-harta kalian, akan tetapi Allah melihat HATI-HATI kalian dan AMALAN-AMALAN kalian.” [Shahih Muslim, no. 2654]
          Ingatlah, amalan yang kalian zahirkan menggambarkan keadaan hati-hati kalian.

          Muhasabah diri masing2. Renung2kan dan selamat beramal.

          0

          0
        • ina sapu sampah says:

          Hello?? Sebelum nk tentang budaya arab bi.. lebih baik pi halau budaya barat dan korea yg tah pape tuh.. since when pulak kbnyakan rakyat malaysia duk tiru orang arab nih.. kat luar tuh blambak lagi yg ikut budaya barat nih.. kaler rambut.. pakai kenkonon hipster.. pastu pakai lens…rambut ala2 kpop.. puiiii

          0

          0
    • Anonymous says:

      x teringin nk gi tengok. buang masa dgn si kayu ni.

      0

      0
      • Anonymous says:

        haritu dalam drama Tunduk playboy tu pun dia yang hulur tangan dulu nak pegang tgn hero tu kan..
        apa nak heran.

        0

        0
    • minah jambu say NO to DRUG says:

      elehhh setakat sentuh pipi emm tkde bende lah ..! saje aje orang2 ni nk publisiti murahan huh ! macm shial …!

      0

      0
  2. el says:

    Ini namenye ‘ munafik’

    0

    0
  3. uqasha cantik says:

    Uqasha cantiknya awak. sentuh sentuh tu biasalah uqasha. teruskanlah. teruskan. sentuh lagi. sentuh uqasha. kau cantik tak pe sentuh sentuh. teruskan.

    0

    0
  4. nok gebuzzz says:

    jawapan retis….”saya menjalankan tanggungjawab sbg pelakon”
    hmmm dia ni bukan btol2 nak berubah sgt kot…ikut trend skrang kalau bertudung org akan suke lebih….tapi dia silap la….

    0

    0
  5. bimbo says:

    ala .. dulu si syatilla melvin berlakon ngan kamal adli tu pun sama…

    0

    0
    • koko says:

      haa tahu takpe. pastu semua cakap sweet la apa la. dalam tundukkn playboy itu pun sama je, siap genggam erat so tangan hafidz tuuuu

      0

      0
  6. Anonymous says:

    nanti bila reporters tanya “hanya allah berhak menghukum saya”.
    jawapan jahil retis yang “berhijrah”…

    0

    0
  7. sentap says:

    nanti bila reporters tanya “walaupun pakaian saya macam ni tapi saya baik.”

    kihkihkih.. merepot la kau kat situ uqasha

    0

    0
    • Berubahlah Sayang says:

      Agak x baper cerdik sape2 yg bagi alasan camtu…

      “Walaupun sy x bertudung, tapi hati sy baik”
      “Walaupun sy pakai seksi meksi tapi sy solat tau..”
      “Walaupun… Bla..bla… Tapi… Bla..bla..”

      Please la, luaran mecerminkan dalaman. Yg pakai tudung / solat pun belum tentu baik dan masuk syurga kot, (tapi sekurang2nya mereka buat apa yg Allah suruh… ) apatah lagi yg langgar perintah Allah. Sama2 kita muhasabah diri sendiri.

      0

      0
      • POYO says:

        macam dah macam iblis dalam munafik dah yang rasuk dia tu ingat tak hahahahahahaha

        0

        0
  8. maya karen says:

    sbb tu la pengarah amik uqasha ni. sbb dh tau, even dia bertudung tp still lg blh sentuh2. nelydia x nk bekap akak ko ker? hihi

    0

    0
  9. jelita menawan says:

    bodoh.kbai

    0

    0
  10. melati says:

    Maaf kan lah Uqasha Senrose tu.!!!.. fikiran dia tgh kusut tu, pasal bakal tunang dia saudagar dr seberang yg hilang kat lautan tu…dh dekat 2 purnama Bakal tunang dia tak tiba…baju dh ditempah….maaf kan lah Uqasha yerr Netizen……..

    0

    0
  11. Anonymous says:

    Tengok drama yg pelakon wanita dah bertudung pun ada adengan atas katil.. walaupun tak bersentuh tak logik adengan tu… ada ke org tido dgn suami pakai tudung… kwangkwangkwang

    0

    0
    • macammacam says:

      yg ni setuju..lebih baik x yah ade scene2 atas katil ke watsoever ke kalau rasa dah bertudung tu..hahahah..ntah papeeeeeeeee ntah,,,,,,,,,,semua drama same laa…

      0

      0
  12. john says:

    bodoh…k k k bai

    0

    0
  13. sue says:

    bitch ni x habis2. hari tu buang tudung gi koh lipe. puihhh…boikot la. menyampah giler. menyemak!!!!

    0

    0
  14. cuit sket says:

    drp pengarah, tenaga teater sendu ni dan orang belakang takbir…semuanya jahil, hipokrit dan munafik. korang tanggung la dosa masing2 ye. oh by the way, teater ni x best! :(

    0

    0
  15. Anonymous says:

    Dah Xde citer lain ke bang Nara oii.. Nama blog ni patut ditukar la…
    BeuatifulNaraUnqasha.com

    Bosan… Ramai kot artis lain kat malaysia ni.

    0

    0
  16. Bertudung Konon.. says:

    Ala berlambak je yang bertudung dekat luar sana berpegang peluk sakan dengan jäntan masing-masing. Bersepah dekat public nie ha.

    0

    0
  17. Anonymous says:

    hahaha nak heran apa.. pasaitu produser amek dia..

    0

    0
  18. belinda says:

    Haha baru kau tahu kiah… kalau kau nak tahu budak2 yg hijabstet/berfashion bertudung ini kebanyakkan perangai tak selari dgn imej. Ada yg lagi – daripada free hair. Janganlah marah. But its fact. Aku ada kawan yang bertudung kutuk kawan aku tak pakai tudung. Last2, dia yang bukak.

    0

    0
  19. bclv says:

    Betullah. Melayu ini mostly.obses dgn orang bertudung. Mcm “eh asal tak pakai tudung. Pakai lah tudung. Semuanya” padahal dari segi akhlak tak nak ambik tahu

    0

    0
  20. ahkak terkujat says:

    astarfirullahhalazim.. mngucap pnjng ahkak bca komen yg mngata uqasha ni..
    dia ni cantik cuma xmatang. satu lagi, sapa la kita nk ckp dia ikhlas bertudung or x. berdoa la agar dia dan diri kita ni jd yg terbaik di sisi Allah SWT.

    0

    0
    • anon says:

      Kalau dia betol2 ikhlas bertudung, takde pulak nak buka tudung tu bila pergi bercuti, siap nampak lengan & betis lagi….hari tu dgn igram dinzly, tak ingat ke??? Ikhlas ke tu??? Takyah nak backup sngt minat gedik ni…

      0

      0
  21. may says:

    bella….mahram..muhrim berkaitan haji

    0

    0
  22. anon says:

    Alaa….kalau betol2 nak jadi baik, tak boleh jadi artis lah… Tapi dia ni pakai tudung sb trend je kut, sb hari tu bukak bila gih bercuti, nampak sngt tak ikhlas…

    0

    0
  23. hanon says:

    Artis bertudung tapi tak boleh blah aksi berlakon
    1) Uqasha
    2) Emma Maembong
    3) Syatilla

    Stop la berlakon cerita angkat, pegang sana sini. Peminat engkorang tu ramai budak sekolah and muda mudi. Memang ikut la perangai korang tu, pakai tudung tapi………….

    But still, Uqasha

    0

    0
    • keliru ku keliru says:

      betul tu.. apa ada hal..emma maembong berlakon berpelukan dgn aiman dalam cerita isteri separuh masa..

      0

      0
    • keliru ku keliru says:

      betul tu.. apa ada hal..emma maembong berlakon berpelukan dgn aiman dalam cerita isteri separuh masa kot..

      0

      0
  24. mak jemah says:

    apa beza minah ni dengan syatilla melvin woi?? korang pernah tengok cerita Sha dan Shah tak?? puiii sama je dua ekoq ni

    0

    0
  25. ..... says:

    Biasa la minah ney…pkai tudung nak bg org nampak dia berubah nak jdi baik..dia hingat mata yg blh melihat tu buterrr ke..minah ney stakat blh idup dngan jantan usung sana sini buat modai sedap2 je..spa nak ke dia heh….nak berubah berubah btol2 ko jgn guna pkaian ko utk tutup perangai jalang ko…

    0

    0
  26. Anonymous says:

    tunang dia ni wujud ke….

    0

    0
  27. Minah Tudung Hati Baik. Ehh says:

    Sudah2 la tu korang kumpul dosa mengata si uqasha tu …. Malas aku nak layan gosip si minah hijabista ni… Nexxttttt

    0

    0
  28. Anonymous says:

    Lantak la dia weh. Dah berbuih mulut semua orang nasihatkan, secara baik dan kasar. Memang dia ni jenis sombong bodoh. Kita dah lepaskan tanggungjawab kita.

    0

    0
  29. ihateUS says:

    kalau ada aksi rogol sekali pun oleh keith foo terhadap pompoan ni dia akan cakap “tanggungjawab bekerja sebagai pelakon” so dah nyata kan aku rumuskan la je.. bukak jelah tudong kau tu pompuan.. pas tu pergi mampus. mcm pelacur plak aku tengok

    0

    0
  30. somebody says:

    kita manusia y sentiasa mmbuat kesilapan,bg yang bagi komen tu korang xbersentuhan ke dengan org lain yg bukan ad talian dengan korang…menipo klau xada,,ye agama mmg melarang kita bersentuhan..tp jgn judge orang macm dri tu perfect sangat……

    0

    0