Written by AbangNara | July 18th, 2014

Malam semalam, sebelum Abang Nara membaringkan diri dan cuba melelapkan mata, terbaca mengenai tragedi yang telah berlaku terhadap penerbangan Malaysia Airlines MH17. Abang Nara gosok mata 2,3 kali. Memang sukar nak dipercayai tetapi itulah kenyataan. Pesawat Malaysia Airlines (MAS) dengan 280 penumpang dari Amsterdam ke Kuala Lumpur dilaporkan dipercayai ditembak jatuh di Ukraine lebih kurang jam 11 malam semalam.

pray for mh17

Ini adalah kali kedua tragedi menimpak pesawat alaysia Airlines dalam tahun ini. Ramai yang melahirkan rasa terkejut dengan apa yang terjadi. Selebriti-selebriti tempatan telah tampil di laman sosial dan melahirkan rasa simpati serta mengajak rakyat Malaysia berdoa yang terbaik. Antaranya seperti Siti Nurhaliza, Iqram Dinzly, Yuna dan ramai lagi.

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

Sesungguhnya ini dugaan yang amat hebat kepada kita selaku rakyat Malaysia. Diharap ahli keluarga serta sahabat handai penumpang dan krew MH17 tabah menghadapi dugaan ini. Sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada mangsa-mangsa beragama Islam di dalam pesawat ini.

pray for mh17

P.S: Sehingga pukul 5 hari ini sahaja atau selagi ada stok, MisClaire sedang mengadakan ‘flash sale’ untuk koleksi Hari Raya mereka. Diskaun sehingga 30%. Untuk anda yang berbadan besar, jangan risau kerana saiz ada bermula dari 2XL sehingga 7XL. Baju-baju baru pun ada diskaun 30%. Berbaloi-baloi. Lawati laman web MisClaire sekarang jugak untuk bergaya sakan di pagi raya nanti.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

9 responses to Tragedi MH17, Selebriti Tempatan Ucap Takziah Atas Kehilangan

  1. seluar merah says:

    Ya Allah, besar betul dugaan untuk rakyat Malaysia tahun 2014 ni. Baru je lepas kes #MH370, tu pon tak selesai lagi, dah masuk kes #MH17 pulak. Tapi memang sedih gila tengok video semua mayat dah takde rupa. Terbakar, hancur. Allah~ #PrayForMH17

    0

    0
  2. Oh Me! says:

    Al-fatihah. tapi tutup sudah kisah KIKI lala

    0

    0
  3. saz says:

    xabis lagi citer MH370, MH17 pulakkkk…..
    Apa nak jadi dengan Malaysia ni…
    xtau nk cakap apa lagi daa..
    Hanya mampu berdoa je…

    Ya Allah Ya Tuhanku…
    Selamatkanla kami dan saudara2 Islam kami di Palestin Ya Allah..
    Lindungila kami Ya Allah dari malapetaka…
    Kami hamba mu yang lemah Ya Allah..
    Sesungguhnya Kau Maha Berkuasa..
    Amin.. Amin.. Ya Rabbal Alaminnn..

    0

    0
  4. smoga Allah mncucuri rahmat ke ats mreka,,and this news mmg mnyedihkan!Allahu akhbar! smoga Allah mnurunkan bala yg hebat ke ats mreka yg mnghncurkan umat islam sedunia

    0

    0
  5. Anonymous says:

    MH17 pertama kali diterbangkan pada 17/7/1997… Terhempas pada tarikh 17/7/2014.. Dan semalam adalah ulangtahun ke 17 pernerbangan ini.. Jika dilihat ada msg dari maha kuasa buat kita terutamanya rakyat malaysia sendiri. Marilah kita bermuhasabah diri.. Dan sujud memohon kepadaNya.
    17/7/1997 = pertama kali terbang
    17/7/2014 = terhempas
    17 tahun. = ulangtahun
    MH17. = No pesawat
    Kebetulan??
    MH17
    Penerbangan pertama : 17/7/1997
    Penerbangan terakhir : 17/7/2014
    Tahun 2014 tolak tahun 1997 : 17 tahun.
    Ditembak Oleh SA 17 Missile.
    Kenapa dgn angka 17 ? Something Allah nak bagitahu .
    Subuh 2 rakaat
    Zohor 4 rakaat
    Asar 4 rakaat
    Maghrib 3 rakaat
    Isyak 4 rakaat
    =17 rakaat..

    0

    0
  6. Melati says:

    Kalau saya jadi pemimpin lah untuk melepas Marah nya sapa yg tembak Pesawat ..saya akan lepaskan Geram kat KIKI ni dakwa kan pompuan tu sampai kena hukuman seberat2nya Penjara 5 tahun dan denda sekali….Tapi sayang Ketua Polis Negara …mungkir janj..aritu cakap nak Dakwa pompuan ni Tapi tak der Berita pun Nk didakwa malah siap bangga lagi pompuan ni Radia Era jemput masuk Konti…walau aper pun Al Fatiha buat MH17..

    0

    0
  7. […] Tragedi MH17, Selebriti Tempatan Ucap Takziah Atas Kehilangan (5) […]

    0

    0
  8. dila says:

    Semoga roh mereka dicucuri rahmat

    0

    0