Written by Bella | November 25th, 2015

Baru-baru ini, Awie ada memberitahu bahawa beliau akan membuat bantahan terhadap permohonan interim ataupun nafkah anak sementara yang dibuat oleh Rozana Misbun secara mengejut kerana mempercayai wanita itu cuba untuk mensabotaj dirinya yang ketika itu sedang sibuk dengan persiapan Konsert Wings 30 Tahun .

Tambah Awie, Rozana juga tidak memberikan sebarang alasan kukuh ataupun penjelasan lanjut  untuk permohonan tersebut apatah lagi selepas Rozana tidak hadir ke mahkamah berhubung permohonannya itu.

Terbaru, Rozana dalam kenyataan beliau kepada portal Utusan Online berkata beliau tidak kisah jika Awie tidak mahu memberikan nafkah anak dan biarlah penyanyi itu menanggung perbuatannya di akhirat nanti.

Kalau dia tak nak bagi (nafkah anak) saya reda, tetapi dia jawablah di akhirat nanti.

Namun, sebagai seorang ibu beliau nekad melakukan permohonan nafkah sebelum ini berdasarkan syariat Islam kerana Awie tidak pernah memberikan nafkah terhadap dua orang anak mereka.

Rozana dalam tuntutannya meminta responden iaitu Awie membayar wang nafkah bulanan, perayaan, tempat tinggal, persekolahan dan kos pembantu rumah untuk dua anak mereka iaitu Putra Ahmad Rezzki, 7, dan Puteri Qasseh Antasha, 5 yang kini dibawah jagaannya.

Tegas Rozana, beliau tidak mahu dikaitkan lagi dengan nama Awie kerana beliau bukan isterinya lagi. Awie juga berhak untuk berkahwin.

Buat sekian kalinya saya te­gaskan saya bukan lagi isteri dia (Awie), saya hendak jelaskan hal ini dan dia boleh nikah lain.

Kami tidak mahu memberikan komen lebih mengenai kes mereka, tetapi jika ibu bapa yang mempunyai masalah tolonglah jangan libatkan anak. Meskipun kes sedang dibicarakan, kebajikan anak-anak haruslah dijaga kerana ia amanah Allah SWT.

Sumber Berita: Utusan Online

34 responses to Tidak Mahu Beri Nafkah Anak, Dia Jawab Di Akhirat Nanti – Rozana Misbun

  1. Anonymous says:

    Kalu kawin pastu cerai, nafkah bayar je lah. Sepakat la jaga anak2. Tak payah gaduh2!

    0

    0
    • kak nam says:

      Bekas bini kaki shopping, lelaki pun takut nk kasi wang. Kasi wang kt anak2, si ibu yg joli sakan!

      0

      0
      • Kak nampak says:

        Nafkah tetap nafkah, kalau takut si bekas isteri joli sakan, banyak cara lain boleh thru ke anak,

        0

        0
        • Anonymous says:

          Layak ke nk cakap pasal akhirat sedangkan ko pun masih…bertelanjang rambut gerbang kalah pontianak. Pleaseeee!

          0

          0
    • Besah says:

      biasalah artis, nk glamer #1, bila cerai terketar-ketar nk bayar duit nafkah. malu la woi. poyo lahhh!

      0

      0
  2. Zack says:

    Lagi sekor Rita Rudaini, pasal nafkah sibuk cakap dunia akhirat, yg ko x tutup aurat x pulak ingat akhirat!

    0

    0
    • Anonymous says:

      aurat dan nafkah dua perkara berbeza.

      0

      0
    • Anonymous says:

      Winnn!!

      0

      0
    • zack poyo says:

      Zack kutuk org buruk2kan org tak ingat akhirat? Cuba pembaca baca balik page rita lihat cara Zack caci kutuk org, ni Zack nak ckp pasal hukum????? Hipokrit + poyo + korek jubur sendiri + mkn taik sendiri…
      Oppss!!! Jgn sentap Zack, ko layak korek jubur mkn taik….

      0

      0
    • anon says:

      Zack islam ker? Kan nafkah bapa WAJIP bagi. Zack lawan hukum ALLAH? Zack tunggu azab ALLAH sbb lawan hukum ALLAH. Simpan bodoh tu kat j*b*r Zack ok?

      0

      0
    • bicara RM sundal says:

      Zack ada taik? Mintalah sikit sebab perut lapar….spender bertaik pun boleh….Zack suka korek juburkan?

      0

      0
    • Anonymous says:

      sekor itu untung binatang, jika Rita binatang, adakah anda juga binatang wahai zack.

      0

      0
    • Anonymous says:

      Zack…tell the bitches the truth bro!!!

      0

      0
      • hmmm says:

        What truth?
        Zack sokong si dayus tak bagi nafkah?Zack corek jubur mkn taik?
        Zack kutuk org?
        Zack poyo bodoh mcm ko yg komen?
        YOU ARE THE REAL STUPID BITCH AND THATS THE TRUTH NOTHING BUT THE TRUTH!
        You better go eat Zack’s shit coz you supported him, pathetic stupid bitch!

        0

        0
      • hahaha says:

        Ada jugak manusia mcm zack dan penyokongnya yg retard bodooo?
        Tak pemalu langsung. Rita dah MENANG dan si dayus dah terbukti dayus tau! Kesian kamu seekor2 tak boleh terima kenyataan. Yalah, dah bodooo, tak pemalu lagi kutuk org, boo….

        0

        0
  3. Pakcik German says:

    Hi nara can u look up for dayana lokmans latest updates? She s a real role model as a good wife for all muslims womans here.Pls giv some limelight bout her.we wan to noe about ashraf muslims wife .s she delivered safely? Or ticking time? Pls .as dis s d baby of e year 2015 wer itsnbeen years dey waiting patiently fir their own baby.million tanx

    0

    0
  4. Anonymous says:

    bab nafkah ikot syariat..bab aurat?? hehehehe

    0

    0
  5. Takpe.... says:

    Bila tengah sayang gila…
    Abang tak bagi nafkah
    Takpe …
    Ayang paham Abang…
    Dah Benci gila…
    1 sen tak bagi..
    Bab Dunia…Akhirat semua keluar…

    0

    0
  6. Pekerja Swasta says:

    Nafkah anak ke nafkah Rozana? Ooops.. Kos pembantu rumah? Makin diperah susu dari lembu nampaknya..

    0

    0
  7. Anonymous says:

    Ak xfhm dunia artis ni..sush btul nk ad psgn yg kekal. Bila berpisah kluar media sana sini sibuk hal gaduh, cerai, mahkamah, nafkah anak.. yg jd mgsa anak2..

    0

    0
  8. MAWAR says:

    ntah nara nie pasal awie che ta mcwilson jer nak cter… cuba cari artis lain pulak cth zehra zamri ker lama tak dgr pasal dia ,dah kawen ker beranak ker ape ker ..asyik org sama jerrrrrrr bohsang

    0

    0
  9. Anonymous says:

    Akhirat la sangat…aurat pun cicir hukum hakam!

    0

    0
  10. ketot pendek says:

    hahahhahahahha nafkah anak tahik kau la!
    kau yg da takde duit nk joli..pndai plak kau nk tekan kate nafkah anak.
    anak2 tu pn taknak dduk kau la pmpuan..sume nk lari ikut daddy die..saje kau pegang ank tu dgn alasan bole dpt duit nafkah so kau bole joli sakan lagi kan?
    pphhuuuuiiii!

    0

    0
  11. . says:

    mula2 cakap pasal akhirat bagai.ingat dia kat akhirat boleh bersenang lenang.pasnie timbul pulak isu tak beli spender.spender idaman warna kuning.

    0

    0
  12. aku says:

    KT AKHIRAT NNT….RASE2 KO BLEH JWP X

    0

    0
  13. Labu says:

    Sijil nikah palsu. Status tergantung

    0

    0
  14. Anonymous says:

    Bayar je lah nafkah anak2 tu…kesian siapa nak bagi makan pakai anak2…

    0

    0
  15. Anonymous says:

    pompuan ni bodoh ke? nak bayar nafkah anak apenya? anak2 semua kt awie.

    0

    0