Written by AbangNara | March 22nd, 2012

Walaupun tiada penyingkiran pada pementasan minggu ketujuh Pilih Kasih  (PK3), Ahad lalu,  namun semua artis PK3 tidak boleh terus berasa mereka berada pada zon yang selesa dan selamat. Mereka sepatutnya mesti lebih berhati-hati kerana PK3 yang semakin menuju ke kemuncaknya sekaligus meletakkan mereka dalam situasi yang lebih sukar.

pk

Selepas diuji dengan pelbagai tugasan, Rosyam Nor berasakan sudah sampai masanya artis PK3 diuji dengan tugasan yang lebih berat dan mencabar kerana tiada alasan lagi untuk mereka mengambil tanggungjawab itu sambil lewa. Tegas Rosyam, PK3 adalah pentas ujian untuk mereka dan tiada masa lagi untuk mengambil mudah dengan setiap tugasan yang diberikan.

Jika minggu ini semuanya selamat tetapi tidak bermakna mereka akan terus berasa selesa pada minggu seterusnya. Minggu depan jika prestasi setiap artis PK3 tidak menunjukkan peningkatan mungkin lebih dari seorang akan saya singkirkan. Apa yang saya lakukan untuk kebaikan mereka semua kerana saya mahu mereka keluar dari PK3 menjadi artis yang berkualiti. Populariti tanpa usaha, tidak akan ke mana. Kedua-dua elemen itu saling berkaitan dan memerlukan. Saya mahu jadikan PK3 sebagai pentas perjuangan untuk mereka membuktikan bakat masing-masing, justeru jangan mudah berpuas hati. Saya mahu mereka berusaha untuk menjadi yang terbaik. PK3 adalah ‘sekolah’ mereka yang pertama untuk bergelar pelakon yang disegani ramai suatu hari nanti

pk

Sepuluh lagi artis PK3 yang akan bersaing, Fareth Agang, Heri Aszmo, Hakim Yazid, Jalius Jaibin, Reen Rahim, Theera Alias, Sura Sojangi, Naqia Nasution, Nizen Ayob dan Marina Jose. Ahad lalu penampilan mereka dalam drama Konspirasi Cinta arahan Erma Fatima mendapat pujian kedua-dua pengkritik tetap, Profesor Madya Dr Abu Hassan Hasbullah dan Fauziah Nawi.

pk

Penampilan istimewa Datuk Jalaluddin Hassan memeriahkan dan menyerikan lagi persembahan mereka. Kemunculan Datuk Jalaluddin juga untuk memberikan mereka peluang merasakan perasaan sebenar bergandingan dengan pelakon hebat itu. Kata Erma Fatima:-

Bukan setakat berlakon bersama tetapi saya mahu mereka belajar berlakon dengan Datuk Jalaluddin. Saya mahu mereka merasai pengalaman bekerja dengan pelakon sehebat Datuk Jalaluddin. Sehebat mana pun lakonan kita, kita mesti terus belajar dan berguru dengan mereka yang lebih senior dalam bidang lakonan.Barulah kita tahu kedudukan kita di mana. Jangan cepat berpuas hati kerana ramai lagi yang akan muncul untuk menyaingi kita. Artis lama terus kekal kerana mereka bekerja dengan setulus hati, ikhlas menjadi anak seni dan paling penting mesti berdisiplin

pk

Pementasan teater juga mendapat perhatian kerana ia berkisar mengenai industri perfileman dan kali ini mereka dapat memberikan yang terbaik mungkin kerana lebih memahami naskhah yang diberikan. Penampilan mengejut Zulhuzaimi walaupun tidak dirancang namun boleh dikatakan agak berjaya kerana artis PK3 berjaya menyambung semula teater mereka. Kejutan tersebut adalah untuk Naqia Nasution yang amat meminati pelakon kacak itu.

pk

Bagaimanapun, seperti minggu-minggu yang lalu, persembahan monolog semua artis PK3 masih mengecewakan. Apabila membuat persembahan sendirian mereka bagaikan hilang arah. Apakah situasi itu berlaku kerana genre yang diberikan terlalu berat? Minggu ketujuh pementasan PK3, tugasan persembahan bertemakan penghargaan kepada seniman dan seniwati tanah air. Penampilan istimewa Farah Ahmad dengan monolog khasnya untuk Fauziah Nawi sangat menyentuh hati. Seharusnya artis mengambil iktibar kerana itulah caranya menyampaikan monolog.

pk

Apakah yang akan menimpa nasib 10 lagi artis yang bakal beraksi minggu ini? Rosyam masih mempunyai kuasa untuk menyingkirkan empat lagi artis PK3 sebelum mereka ke peringkat akhir. Pentas PK3 bersiaran dari Kompleks Penyiaran Tuanku Muhammad di Senawang, Negeri Sembilan dan disiarkan secara langsung di TV2, setiap Ahad, jam 9 malam.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

20 responses to Tiada Penyingkiran Di Pentas Pilih Kasih Untuk Minggu Ke 7

  1. akak nara says:

    Ada aku kesah??cak cak cak

    0

    0
  2. akak nara says:

    Ada aku kesah??cak cak cak…hey abg nara!!jaga anak ni lagi baik

    0

    0
    • Anonymous says:

      Menyampah aku post PK ne. Dah la x femes….xpe la aku sumbangkn jer la komen kat cni. Boleh la tumpang gempakkan rancangan yg mcm lubang jubo ne.

      0

      0
  3. Pilih Jangan Tak Pilih says:

    Series, ade sape tengok ke Pilih Kasih nie?
    (Nara nie memang tengoklah sebab nak post kat blog dia)

    0

    0
  4. JEJARI KONTOT says:

    YANG SI ROSYAM TU TAK BOLEH TRN BWH BERSALAM KER?DIA HENGATTT DIA SULTAN KE PE

    0

    0
  5. cikjoyah says:

    laaaaaaaaaaa.. asal aku lembab sgt xtaw cite ni wujud?? hahahahaa…..borink kot

    0

    0
  6. Datok minah jambu 24jam mengadap computer says:

    semenjak si hensem tu dh terkeluar sampai sekarang minah jambu malas lah nk tengok pileh kaseh ni nyampah !!!!!!!

    0

    0
  7. […] Walaupun tiada penyingkiran pada pementasan minggu ketujuh Pilih Kasih  (PK3), Ahad lalu,  namun semua artis PK3 tidak boleh terus berasa mereka berada pada zon yang selesa dan selamat. Mereka sepatutnya mesti lebih berhati-hati kerana PK3 yang semakin menuju ke kemuncaknya … Continue reading → […]

    0

    0