Written by Bella | June 21st, 2016

Tasha Shilla, meskipun beliau kalau boleh tidak mahu dihimpit dengan mana-mana gosip ataupun kontroversi pada tahun 2016, tetapi beliau seakan tidak boleh lari daripada perkara itu.

Baru-baru ini, beliau ada memuat naik foto memakai baju yang agak menjolok mata kerana ia dapat memperlihatkan bentuk buah dadanya.

Walaupun foto itu sudah lama dimuat naik oleh beliau, tetiba ia menjadi hangat sejak beberapa hari lepas apabila netizen mengkritik cara beliau berpakaian.

Antara komen di akaun Instagram Tasha ialah ramai yang mahu beliau menutup aurat selain meminta beliau bertaubat sebelum terlambat.

Malah, ada juga mereka yang mata keranjang meninggalkan komen agak lucah di foto berkenaan.

Berikut antara komen netizen :-

Hmmpph, tidak mahu komen lebih kerana diri kita sendiri pun belum cukup sempurna untuk terlalu mengkritik orang lain. Apa-apa pun, kita doakan yang baik-baik sahaja buat Tasha dan harap beliau boleh berubah secara perlahan-lahan.

40 responses to Tasha Shilla Sekali Lagi Dikritik Netizen Kerana Pakai Baju Menjolok Mata

  1. terpijak taik says:

    Apa yg nak dibisingkan, jangalah pandang, selesai masalah. Kalau nak tutup litup gi duduk kat Saudi ke atau Syria.

    Perkara yg remeh ni menunjukan bahawa jantan2 islam malaysia lemah dan tak dapat control nafsu. Padahal pakaian shila langsung tak terdedah dan langsung tak menjolok mata.

    0

    0
    • Qasih Ariana says:

      pakaian mcm ni kau kataa tak terdedah dan langsungg tak menjolok mataa? dahh tu pakaian yg mcm manaa yg bolehh d kategorikan terdedahh dan menjolok mata bg perempuan melayu beragama islamm?? caraa pemikiran yg lemah mcm ni lahh yg akan mengundang org luar untuk berfikiran negatif terhadap perempuan melayu beragama islam d malaysia.. kalau pun blum boleh menutup aurat sepenuhnya at least sebagai selebriti yg mempunyai followers d laman sosial cara pemakaian kena lah jaga.. adaa jugak artis yg masih freehair tp cara pemakaian xdaa lahh terdedah sangat.. apaa2 pon sama2 kita doakan semoga di berikan hidayah utk menjadi muslimah yg sejati..

      0

      0
    • Siti Bedah says:

      Netizen yg pertama komen tu sah2 dah perempuan, bukan semua lelaki. Jadi nak kata perempuan melayu Malaysia pun lemah iman juga ke?

      Satu lagi, cik terpijak taik, tutup litup tu bukan org di Saudi dan Syria aje, itu tuntutan agama. Tuntutan tuhan. Nasihat menasihati tu nabi yg suruh.

      0

      0
      • Pekerja Gomen says:

        Aku sorang je yg paham dia…
        Nak buat camna..
        Job tak berapa nan hado..
        Artis baru plak mcm cendawan tumbuh..
        Artis lama dh ramai buat come back..
        Dia takde apa yg nak diketengahkan…
        Jadi kontroversi aje la jalan supaya tak dilupakan dari industri..
        Takat baju camni… tayang kopek pun dia dh buat…
        Ni small the pieces la… ekek

        0

        0
      • Anonymous says:

        siti bedah…aku rimas dgn orang mcm kau sibuk nak mampos menyuruh orang tutup aurat..ya aku tahu tutup aurat tu wajib..orang tu dah tua dah berakal..takyah nak bagi ceramah. bukannya dia kecik lagi..gasak dialah nak tutup ke tak tutup ke..kalau tutup pun mulut dan perangai macm cibai pun kt akhirat nnti markah pahala lebih sedikit dari yg tak berhijap…kat sini aku nak bagitau kubur sendiri jawab sendiri hokey…tak perlu sibukkan masaalah orang..sickening betullah..

        0

        0
        • Siti Bedah says:

          Aik? Terasa ni, ni cik terpijak taik ke?

          Masalahnya org tua la lagi patut diingat2kan. Ini bukan kes kubur lain. Ini tanggungjawab nama dia, tanggungjawab sesama muslim.

          Lagi parah klau nasihat sikit dah melenting mcm awak ni.

          Kalau tanak dgr sudah, itu hak awak. Tanggungjawab saya dah lepas.

          0

          0
        • Som says:

          Hi minah .. Tk yah nk anonymous k

          0

          0
    • Anonymous says:

      Tak payah la nak tonjol buah dada awak sangat tasha oiiii, satu malaya dah tahu puting awak hitam.

      0

      0
      • Anonymous says:

        alah..standard la pting awek melayu2 malaysia ni itam takpun coklat gelap….even yg kulit putih pun…tp rasa sama jgk takdelah yg prisa strawberry or coklat or dark coklat, apa yg penting tek kenyal and bolat,,baru sedap

        0

        0
    • Selena Omey says:

      Tak sokong tasha & tak sokong netizen.
      Tasha dah sah2 another neelofa – gila kontroversi & suka masuk keluar blog (agenda utk naikkan popularity & to stay in the industry). Tasha & Lofa dua2 jenis hati keras kot, kau komen makin mcm mana pun diorg takkisah dah asalkan org bckp psl diorg.
      Netizen pulak lagi2 yg over alim tu takyah la nak over2 nasihat, org mcm ni takyah layan. Takyah nak komen diorg tak heran pun bila org nasihat2 ni kah kah

      0

      0
  2. Teddy Bear says:

    semoga dapat hidayah

    0

    0
  3. Maria Sharapova says:

    kopek

    0

    0
  4. Hey says:

    Yang si Tasha nie pun satu asal pakai macam tu,ambil gambar lepas tu post kat IG!!! Dah sah-sah la pengkritik tu ramai .. (Simpan aja la dlm memory fon tu) … Aduhai . :/

    0

    0
  5. tarabas says:

    pakai la baju yg menutup auratmu wahai tasasila walaupun
    ramai yg da tau tetek ko senget ;)

    0

    0
  6. skywalker says:

    tak hormat bulan puasa betol si tasha ni..

    0

    0
  7. comot says:

    ORANG YANG MENEGUR TU PUN BAHASA ADOII
    ISLAM MENGAJAR MACAM TU KE?BETULKAN ISLAM DALAM DIRI TU SEBELUM NAK BETULKAN ORANG LAIN….

    ke nak tolong tanggung dosa die sama2 sebab peribadi lebih kurang aje…

    0

    0
  8. Ketiak Lover says:

    Aku nak tengok ketiak dia……

    0

    0
  9. Anonymous says:

    seksi nau2..tp yg menegur tu sama naik je..srh ttp aurat..tp pakai tdung x ttup dada pn.. hareyy

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Alah tetek pkai bra span tebal tu yg besar…klo pkai bra biasa mcm nasi lmak 50 sen je hehehe…

    0

    0
  11. aihh says:

    aihhh Tasha… tahu tetek besar… tak ramai perempuan melayu ada tetek cam ni dan confirm ada puting hitam… untung awak… sekurang2 nya.. cover la sikit…

    0

    0
  12. kaki tabur says:

    solid wooo….nyum2…rezeki bulan puasa…padu..

    0

    0
  13. aku says:

    besar gak cem cem dia hahaha

    0

    0
  14. anon says:

    Zaman skrg penzinaan berleluasa tapi kalau tak tutup aurat, org nampak. Org berzina takde yg nampak. Esp lelaki2 yg langgan pelacur, lagi hina..Dunia skrg, perempuan aje yg kene kutuk..

    0

    0
  15. Anonymous says:

    si tasha ni pon dh x popular dh…byk sgt kontroversi negatif…lgi2 dgn ex dia dulu…org pon jemu n takut nk amek dia brlakon…dia kena igt, nk jdi artis trkenal x semestinya tayang tubuh bdn…

    0

    0
  16. Garpuh says:

    “tek ling”

    :))

    0

    0
  17. Anonymous says:

    kalo muncul dengan penampilan baru kan lebih elok…hmmm….dah tak popular mana tapi kontroversi yang banyak

    0

    0
  18. bahasa melayu kita says:

    Bukan menjolok mata…. mencolok mata..

    0

    0
    • Koko says:

      Wei betul la menjolok mata. Colok tu cina punye sembhyang tu. Refer kamus dulu sblm mk komen memandai2

      0

      0
      • didi says:

        Memang betul yang sebenarnya adalah MENCOLOK MATA bukan MENJOLOK MATA.
        ISTIRAHAT bukan ISTIREHAT.
        dan banyak lagi penggunaan Bahasa Melayu yang biasa digunakan dalam penulisan tapi sebenarnya tak betul dr segi ejaan.

        0

        0
        • Anonymous says:

          aha..setuju. sbb dah berkurun lamanya kita dibiarkan dengan istilah yg salah, maka wujudlah mindset insan2 spt koko tu. tak blh jg salahkan dia 100%. mcm peribahasa pagar makan padi sdgkan yng betul pegar makan padi, melepaskan batuk di tangga,sebenarnya melepaskan batok di tangga.
          batok =tempurung kelapa org guna untuk ambil air dlm tempayan yg org dlu2 ltk d tepi tangga utk siram kaki slalunya seblm msk rmh.
          p/s=jd koko, refer dlu mana2 sumber selain drpd kamus…hehe

          0

          0
        • Som says:

          Oh apa kata Didi ambik galah n jolok buah mangga boleh jadi kan desert lepas buka posa ok.. Bye

          0

          0
  19. dina says:

    kesiannn..

    0

    0
  20. Mma8 says:

    Bayar mahal2 buat tetek inplant mesti kena tunjuk… kenalah pakai ketat

    0

    0
  21. Tarina says:

    Dulu masa awal 20an saya pun suka pakai ketat2. lelaki2 mmg byk yg mengorat. Cuma…tanggapan mereka hanya utk suka2 sbb kita nmpk mcm perempuan murahan…senang dapat.

    0

    0
  22. X says:

    Puting hitam,awek gersang perosak generasi.inila dia.korang juga yang sokong hiburan melayu.

    0

    0
  23. sehun says:

    Apalah sis tasha..tutup la sikit aurat tu..kalau tak nak pakai tudung sekali pon tak yah la pakai mcm tuh

    0

    0
  24. ss says:

    Apa la sis tasha..kalau tak nak pakai tudung sekali pon x yah la pakai macam tu..just nak remind..jangan kecam..buat la apa yang sis nak buat

    0

    0
  25. ss says:

    Saya bukan apa sebab saya pon tak sempurna

    0

    0
  26. Miss Les says:

    Kalau bg tetek tu kt org utk pgang x pe gk…ni dok tayang bagai

    0

    0