Written by AbangNara | February 23rd, 2011

aliah lee keguguran

Sedih sungguh mendengar berita Aliah Lee keguguran 2 kali tahun lalu setelah berkahwin untuk kali kedua dengan Mohamed Zekri Ibrahim. Nampaknya masih tak ada rezeki lagi untuk menimang cahaya mata bersama suami baru. Sebelum ini, Aliah Lee sudah pun mempunyai anak hasil perkahwinan pertamanya dengan Aziz M. Osman.

[note]Saya dan suami memang nak anak sangat tapi sayangnya tahun lalu, saya mengalami dua kali keguguran. Mungkin tak ada rezeki lagi kot. Jadi mahu tak mahu, kami terpaksa terima keadaan itu dengan seadanya. Lagipun, usia kami pun dan meningkat. Jadi, rasanya tak sesuai kot memiliki anak pada usia yang macam ni. Apapun, kami bersyukur dengan apa yang telah dikurniakan oleh Tuhan terhadap kami sebelum ini. Saya ada lima anak hasil perkahwinan lalu dan suami juga ada dua orang anak. Jadi biarlah tumpuan kami kini hanya pada anak-anak yang sedang membesar ini. [/note]

Abang Nara pun ada dengar-dengar jugak yang perempuan tak elok sangat mengandung kalau umur dah 40-an. Katanya rahim dah tak kuat sangat. Tak tahulah betul ke tidak teori ini. Mungkin pembaca BeautifulNara yang perempuan boleh terangkan kepada Abang Nara yang tak berapa pandai ini. Untuk pengetahuan, Aliah Lee kini berusia 38 tahun.

Oh ye, ingat tak satu ketika dahulu Aliah Lee pernah on off bertudung? Cuba baca penjelasannya daripadanya dan harap dapat memahami.

[note]Saya memakai semula tudung tahun lalu selepas berkahwin. Bukannya disuruh oleh suami atau sesiapa tapi dengan kerelaan saya sendiri. Saya mengaku selepas bercerai dengan bekas suami pertama, saya memberontak. Jadi saya tak bertudung tapi akibatnya saya yang rugi malah saya tahu impaknya. Sekarang saya dah kembali tenang. Saya juga turut berbincang dengan suami tentang perkara itu dan akhirnya dengan rela hati saya memakai semula. [/note]

Semoga Aliah dan suami keduanya akan tenang selalu dengan perkahwinan ini. Kalau ada rezeki bab-bab anak, jangan ditolak. Jaga elok-elok supaya tak gugur kali ketiga. Sumber berita dari Murai.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

91 responses to (TAKZIAH)Aliah Lee Keguguran 2 Kali Tahun 2010

  1. suke2 says:

    xpe…xde rezeki lg…ada hikmah…=)

    0
    0
  2. singa tido says:

    rezeki,maut,jodoh senmua di tangan ALLAH…

    0
    0
    • shahs says:

      singa tido komen camni pon org nk dislike? hmm pelik..tu kan mmg ketentuan ILLAHI..

      0
      0
      • suke ati akulah...aku popular...ko ader?..xde diam..haha says:

        ntah..separuh kot..apelar dislike..memang rezeki.jodoh.ajal maut di tangan tuhan…aduiii lah….x phm aku…

        0
        0
  3. Paan Jr says:

    takziah. ade rezeki nnti tu ada la

    0
    0
  4. ME says:

    “Saya mengaku selepas bercerai dengan bekas suami pertama, saya memberontak”

    -erm,apa mksd dia kt sini?memberontak ngn sape?bekas suami ke?

    -klu dgn bekas suami,mean dia pakai tudung dulu sbb ex dia la ek,bkn sbb Tuhan?cenggitu?xphmla..tlg jelaskn kt sy maksud ayat dia kt atas tue

    – sbb setau sy tudung tue wajib,tp papehal pun klu betul2 dia dh insaf nk pakai tudung berterusan bgsla..syukur alhamdulillah…

    0
    0
    • ck says:

      like ur komen……

      0
      0
    • sabun fab says:

      alah, ada la tu sebab tersendiri dia kenapa buat macam tu. nobody perfect. hati masing2 kita tak tahu. ada la sebabnya nape jadi itu nape jadi ini. dari bebel macam ni, baik doakan kehidupan sesama muslim bertambah baik lagi. ini pon entry takziah kan, jangan la tambahkan lagi sakit kepala dia.

      tudung apa semua, halal haram rasanya semua dah tahu bukan setakat awak seorang je yang tahu hukum dia halal or haram. dia ada silap dia. doakan je, moga kesakitan yang dia dapat ni dapat hapuskan dosa-dosa kecil dia sebelum2 ni.

      doakan dia semoga lepas pada ni dia jadi isteri, ibu dan muslim yang taat. doa yang baik lagi elok dari kritik non stop pasal past seseorang.

      0
      0
      • Lipstick Hijau says:

        myb dia nak turn wild kot…dia nak ex hubby dia jeles……ade gak janda2 yang aku kenal perangai dorg mcm tu….

        0
        0
        • sabun fab says:

          tu janda lain bukan dia kot, if dia macam tu, xde la dia boleh insaf balik n ada keinginan nak ada zuriat sendiri. if dia macam tu pon, alhamdulillah suami dia baik, dapat bimbing dia balik.

          ak kesian tengok artis dalam nara ni. kadang2 nara tulis laen, pastu pembaca komen lain, kutuk, bagi assumption, terus tarik perhatian orang, then sambunggg assumption tu meleret2.

          fuh, first time backup artis, hahaha

          0
          0
    • atul says:

      dia ni kan mualaf…jadi kena ada bimbingan terutama dari bekas suami…bg sy semua tu atas didikan suami dia…maybe bila dia dah berkahwin baru,suami dia terangkan dengan lebih detail lagi..pas tu dia insaf…dia ni dulu bkn islam dia masuk islam sbb kawin dgn aziz

      0
      0
    • Lynn says:

      sbg ppuan.. aku rasa x salah pakai tudung sbb suami

      0
      0
  5. suke2 says:

    sebaik2nye if nk pregnant bfore 36…byk risiko…tp klo dh rezeki pe slhnye..itu semua rezeki allah…xde hak kita nk persoalkn…=)

    0
    0
    • ef..bee..ai says:

      secara saintifiknya bole diterima, tapi ketentuan Allah tiada yg dapat menghalang….
      Pernah baca seorg hamba Allah diIndia, melahirkan anak kembar diusia 75 thn?
      semua Allah punya kerja…..

      0
      0
  6. mokcik says:

    siannye..belum dikurniakan Allah rezki ..teruskan usaha
    pregnen usia late 30s ni makin bertambah risks nye..hemorrhage (non-stop bleeding) / plasenta kat bwh, etc..tapi ni sume kuasa Allah n bergantung kt orang juge

    bagus le dia bertudung balik n sedar kealpaan/ke’rage’an sbb cerai ngan bang ajis tu..

    0
    0
  7. ef..bee..ai says:

    Kekadang apa yg berlaku adalah cara Allah menyapa kita atas perilaku kite dibumi ini. Samada kite sedar dgn tidak…
    Teman tak terkecuali….

    0
    0
    • what the? says:

      setuju, bukan prejudis, tapi semasa pemberontakan dia pada suami dia, dia buka tudung sehingga berkahwin lain, bukankah dah elok sangat-sangat menutup aurat, Allah merahmati kita dengan menjaga perilaku, jadinya menutup aurat itu merupakan sebahagian besar dari perilaku seorang wanita.

      0
      0
  8. are-da17 says:

    bwk2 la bsbar ek…..

    0
    0
  9. meow says:

    berusaha! berusaha!

    0
    0
  10. lalink says:

    aliah ni mmg chinese die convert..um xpelah keep in try k mungkin ade rezeki nati dpt baby ;) who knows?

    0
    0
  11. kaki_g0ssip! says:

    PERLU KE M’BERONTAK SMPI BKK TUDUNG? THEN TRS PKI SEXY2?? NMPK SGT IMAN DY NI X KUAT… ERMMM. OH ARTIS M’SIA!

    0
    0
  12. linda says:

    ala..kita sendiri pon kadang iman tak kuat juga, cthnya..bile citer bab tudung,ade juga org bertudung tp tak mampu jaga hati/mulut/perasaan hasad dengki begitu sebaliknya org yang tak bertudung ade juga yang baik..tu pon dikira tak kuat iman juga. bile disebut iman ni menyeluruh, perlu kuat menangkis hasutan nafsu dan syaitan…apepon kita manusia sentiasa melakukan kesilapan ,dan aliah ni boleh jd cth pd kita dan artis mesia juga walaupon die mualaf masih mmpu perbetulkan kesilapannya….tahniah aliah..

    0
    0
  13. cikedi says:

    kalo ikutkan umo ni dlm saintifik ni mmg la kata x elok ngandung 40 ke atas…tp kuasa allah…apa saja tak mustahil..ada mak sedara saya umo 49 bersalin lagi baru2 nii…hehheh…ok jerr…bersalin normal lak tuu….x dak masalah apa2 pun….alhamdullillah..tp masa mula detect dia peknen tu ..nurse2 kojaq arr kata mcm2 kat dia….ada ka patut…

    0
    0
    • linda says:

      yeke cikedi…hehe..lapang skit ati saya…urm ..betul itukan sume ketentuan Allah SWT..

      0
      0
      • linda says:

        ak ni mcm nak suh abg nara buang butang dislike la..jaki (sakit hati) lak negok komen2 org yang baik pon kene dislike..

        p/s: ak tak kisah kene dislike tp sian tgok org bagi komen baik2 pon kene dislike…

        0
        0
        • kaki_g0ssip! says:

          LINDA – fyi, ade org giler MEROYAN kt blog BN m=ni.. dy mmg suke tekan button DISLIKE 2 smpi jari dy lebam2.. bodoh punye org!

          0
          0
        • linda says:

          kaki-gosip,takpe kite pikir positip kate org jawa..mungkin hidupnye selalu dlm keadaan DISLIKE…maka si polan ni de masalah pysco dalaman iaitu TAK RETI BAHASA ataupon KEMURUNGAN MELAMPAU KALO TAK TEKAN TOMBOL DISLIKE ….ataupon mungkin DIE BUTA WARNA..IJAU (LIKE) DIE SANGKA MERAH (DISLIKE)

          0
          0
        • yanie hakim says:

          btl pun… mmg ting tong org y dok dislike ni adoyaii… xksah pun kna dislike tp yg bg kmen bgs2, ilmiah srta nshat pun kna dislike… mmg skit lah org tu adoyaii…

          0
          0
        • kaki_g0ssip! says:

          tau xpe! ade 1 entry before2 ni pn sama. aku rase org yg sama la.. sakit jari tgn agknye!! bodoh nk mampos!

          0
          0
        • Kasih says:

          linda, dh dekat seminggu dah isu dislike ni… kami semua perasan yg habis sumer komen kena dislike even yg tulis nama Allah atau doa baik2….

          betul kata ko linda, org tu ada masalah kot hehehe…

          0
          0
        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          cik kasih…jangan hirau kn orang2 yg dislike kau punye komen…pedulikn je….gi jehenem ngan diorang!!! kau tengok minah jambu punye komen berape bnyak orang2 dislike! jangan2 kau pn ada dislike minah jambu nye komen…tapi minah jambu rilek je n coolllllllllllllll beb……….

          0
          0
        • MisstauruS...MisspocO says:

          YG SUKA DISLIKE NI GENG TOYOL LA… MLM2 SEBELUM TIDO KENE BAGI TOYOL MAKAN DULU… ESOK PAGI SAMPAI PETANG BUAT KEJE DISLIKE LG, MLM2 BERMAIN NGAN TOYOL DULU THEN BG MAKAN, CAMTULA SETERUSNYA SAMPAI TOYOL TU NAIK FEDUP NGAN TUKANG DISLIKE NI…

          0
          0
        • zaia says:

          hahaha!..so funny la u minah jambu..

          0
          0
        • zaia says:

          @MisstauruS…MisspocO: ntah2 toyol tolong dislike sekali,msuk umh org snyap2,gi pki laptop/pc org len tuk tekan dislike jek..haha..

          0
          0
        • farisha sandha says:

          minaj jambu aku sokong..
          persetankan orang2 yang suka dislike komen kita ni..
          nak dislike, dislike lah..
          tapi yang pelik..
          komen baik pun kena dislike…
          selagi kita boleh komen..
          komen saja lah..
          orang lain yang sibuk nak dislike segala tu…
          apa yang dia dapat ya..

          0
          0
      • doktor ngokngek says:

        yg penting kesihatan kena jaga..
        bukan apa bila umur dah meningkat banyak
        penyakit yg datang spti darah tinggi, kencing manis
        sbb itu x digalakan pompuan mengandung diusia 40>

        0
        0
  14. bb says:

    sabar kak, takde rezki.kite pun same gugur tahun lepas..nasib baik dh ada hero sorang.setiap ktentuan ada hkmahnya…

    0
    0
    • linda says:

      Zaia..aa yang de gambar nenek meletops tu..kene la tu ngan ak.. bakal gak jdk nenek..hikhik..nenek umo 28..eh tp ak bukan nak jamu jaga body, ak nak jamu utk mudah dapat anak..kehkehkeh

      0
      0
  15. hata says:

    petunjuk tu…. ngn aziz m osman pkai tudung, pas cerai bukak tudung siap seksi meksi lg.

    0
    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      orang komen pasal si v ni keguguran si pekak badak si hata ni pulak komen pasal tudong…. oi hata ni bukan komen pasal tudong lah hamlau !!! kau tk tau baca ke??

      0
      0
  16. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    tk payah beranak lah v …….tk penat ke asek beranak beranak beranak minah jambu tengok si v ni pn dh penat…!! anak yg ada tu dh cukop la …..tk payah lah nk beranak lagi …..mak sakitttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

    0
    0
    • tiang lampu says:

      minah jmbu 24jam mengadap komputer .. lain ank lain bapaknya .. mna ada sama ..

      0
      0
      • linda says:

        setuju…walau mcm manapon kalo boleh diorg nak gak anak dr darah daging diorg bersama…

        0
        0
        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          ye la minah jambu paham tapi asek asek gugor je asek asek gugor je nk buat camana kn? si v ngan laki dia ni ganas sangat agak nye…sampai gugor anak dlm kandongan….cuba pikir2kn……….

          0
          0
        • ef..bee..ai says:

          minah tak pernah merasa hati seorg ibu yg pernah melahirkan…..
          nanti bila mina dah kahwin, baru mina tahu perasaan seorang isteri, seorg wanita, seorg ibu..
          tak percaya tanya kat ibu mina…..
          tak teringin ke mina????
          Dol kat sana dah tunggu minah………
          sempoi………………..

          0
          0
    • farisha sandha says:

      minah jambu nama diberi..
      komen sana komen sini..
      macam pandai tapi habuk pun tak ada…
      asyik depan komputer 24 jam hari2…
      sampai tak tahu apa beza..
      anak yang berlainan bapa…
      tu lah minah jambu..
      asyik dok kepoh hal orang..
      sampai lupa apa yang jadi dekat luar ni..

      0
      0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        pegi dah!………..minah rempet!…………tk sadar diri dh diri tu dot dot dot…nk cakap lawa konon….gi jaga kerbau kt sana lah!!!! komen macm bagos!!!

        0
        0
        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          ops! sori farisha minah jambu tersalah komen sori sori sori ok jangan marah minah jambu ok……

          0
          0
        • farisha sandha says:

          tak apa minah jambu..
          saya tak terasa hati pun sebab saya tahu awak baik hati..
          tapi lain kali jangan marah2 atau kutuk2 kawan2 yang bagi komen ya..
          nak komen tentang isu yang dipaparkan tak apa ya..

          0
          0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        ef..bee ibu minah jambu dh meninggal…..minah jambu cuma ada abah aje……..tu yg minah jambu sedih…..,,,tadi kau ada sebot nama dol ! dol tu sapa?? samdol ke ??? kalau samdol minah jambu kenal dia anak pak asan ngokngek !

        0
        0
        • ef..bee..ai says:

          betul la tu minah…anak pak asan ngokngek yg mina ngendap2 selalu sampai tersandol2….
          minah kan suke panjat pokok jambu pakai tangga sebab nak intip Dol….
          eleh ….Minah…..jgn eksen lupa….
          dok ngadap computer takkan sampai karen minah oii!!
          caya lu minah………………..

          0
          0
    • sabun fab says:

      ade ke cakap camtuh. awak tuh dah kawin dah beranak pinak dah berketurunan ? sape yang xnk keturunan sendiri ? anak dia sebelum ni dgn suami lain, same goes ngan suami dia, anak sebelum ni dgn isteri lain, ap salahnye dia nak anak dieorg sendiri.

      pelik. bawak2 istighfar la. ni tengah bincang isu babit kerja tuhan. kang seksok keturunan sendiri yang xdapat sambung keturunan, tau la nasib. jgn dok ckp kat org, ingat hari kita nanti xtau camne lagi !

      0
      0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        ok terima khaseh ye farisha kerana paham ngan minah jambu ye ….kite kawan ok……..be coolllllllllllllll

        0
        0
  17. shafa says:

    kalau nak anak lagi perlulah berusaha…seperti jumpa doktor pakar ke…selagi masih datang period ada harapan utk mengandung…insyaallah…tapi sekiranya ditakdirkan tidak mengandung juga….bersyukurlah dengan apa yg Allah telah kurniakan pada kita…..

    0
    0
  18. Pingu says:

    rasanya tak ada masalah kalau nak mengandung dalam usia yang lewat. rajin2 lah pergi buat pemeriksaan.. lagi pun isteri kepada junjungan besar kita pun Saidatina Khadijah melahirkan zuriat Baginda pada usia yg lewat juga.. Alhamdullilah .. pokok pangkalnya kita redha dgn ketentuan Allah.. kawin muda pun ramai yang dapat anak Kiwanis.. pernah saya terbaca satu artikel, wanita yang berusia yg hamil berkemungkinan mendapat zuriat yang cerdik.. semua nya kuasa Allah.. sapa lah kita untuk menidak kannya..

    0
    0
  19. suke2 says:

    amboi2…komen mengalahkn pe je…sedap je nk kutuk org…jgn melampau..kang awk tu sendiri yg xmengandung nnt…amcam?? haha!!

    0
    0
  20. fizie says:

    insya allah boleh mengandung lagi sampai umur 40 tahun,tiada masalah,cuma dalam lingkungan 45 mungkin dah menopous…tapi emua tu atas ke ajaiban Allah.Allah yang bagi rezeki..mak long saya umur 42 tahun mengandung lagi,sekarang anak dia dah sekolah darjah 2 dah…sebenarnya bukan soal boleh atau tidak,sains pun lum 100% tepat tentang kelahiran..sains manusia ni tak hebat kerana lupa akan kekuasaan Allah,rujuklah sains + kebesaran Allah,dan ketahuilah di dalam Al quran telah menceritakan bahawa ketika itu nabi ibrahim berumur 70 tahun dan isterinya berumur 65 tahun x silap saya lah,Allah bagi wahyu bahawa nabi ibrahim akan memiliki cahaya mata lagi,nabi ibrahim berkata aku tidak percaya bahawa isteriku boleh hamil dikala usia begini,namun Allah telah menetapkan ketentuan dan akhirnya isterinya mengandung dan anak itulah nabi ishak lahir,sedangkan hal ini telah pun terbukti bahawa terdapat seorang wanita di barat berusia 60 tahun selamat melahirkan seorang anak lelaki,yang kalau di ikutkan dalam sains wanta menopous pada usia 40 keatas..tapi rezeki dan ketentuan itu atas tangan saintis atau di tangan tuhan?fikir2kan ,renungkan2..dan hayati kebesaran tuhan..saya hanya insan kerdil yang ingin berkongsi dengan anda semua

    0
    0
  21. me says:

    rezeki Allah yg tentukan…38 tahun kira masih ok utk dpt anak…sedangkan kat kuar negara nenek yg dah ujung2 nyawa pun leh ngandung lagi…kpd vee, berusahalah dan serah padaNya..anak akan jd pengikat kasih dan penyambung keturunan anda dan suami..

    0
    0
  22. suke2 says:

    yg psl dislike ni…alah…xpayahla amik hal sgt..bknnye ape pun…itu pun nk kecoh! haha

    0
    0
  23. Piston Pecah says:

    dah nak jadi kan

    0
    0
  24. moon says:

    mak saya lahirkan adik bongsu sy masa umur 43 tahun…lahir normal jer…aliah lee baru 38,ader masa lagi nk dpt anak..not impossible..

    0
    0
  25. janatrafik says:

    sabar aliah..
    mungkin ada hikmah…

    0
    0
  26. sgt sgt sgt suka tukar nick, bukan susah pun says:

    dia ni cun la

    0
    0
  27. fishu sindhu says:

    janganlah gaduh gaduh, nak gaduh sangat meh gaduh ngan saya, nanti saya rampas suami u ols baru tau hihihi

    0
    0
  28. fishu sindhu says:

    saya dulu pakai tudung sekarang pun pakai tudung tapi tudung macam siti nurhaliza, glamer habis

    0
    0
  29. takziah buat Aliah…next time blh cube lagi..hehe

    0
    0