Written by AbangNara | August 18th, 2012

Di kala semua manusia bergembira menyambut ketibaan Syawal, nampaknya Rini dan suami diberi ujian yang sangat hebat. Setelah dimasukkan ke wad ICU akibat lemas, anak sulung perempuan Rini AF, Maryam Joanna telah disahkan meninggal dunia pada 16 Ogos.

anak rini af meninggal dunia

Berita kematian ini telah disahkan oleh Isma AF yang telah melawat jenazah. Menurut Isma, Rini AF kelihatan tenang dan redha dengan pemergian anak sulungnya. Sesungguhnya ini merupakan satu dugaan dan cabaran yang pastinya sangat besar kepada Rini dan keluarga.

anak rini af meninggal dunia
Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah kepada anak Rini AF, Maryam Joanna. Semoga mereka akan ditemukan nanti di syurga kelak. Amin.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

23 responses to (TAKZIAH)Anak Sulung Rini AF Meninggal Dunia, Al-Fatihah

  1. 1st says:

    1ST!!
    salam takziah …

    0

    0
    • salam takziah.

      be strong ye, rini.

      0

      0
    • Insan Lemah says:

      salam..
      sepatutnya kita semua perlu mengucapkan Tahniah kpd artis ini sebab anaknya InsyaAllah akan memasuki Jannah, syurga yg Allah sediakan untuknya..
      p/s:mungkin ada yg b’rasa tidak betul/pelik dgn apa yg saya katakan,mungkin d’sbabkan kita sudah tipikal dgn kata “takziah” t’sebut jika ada kematian seseorang.

      sama2 kita berdoa smoga artis ini tabah mengahadapi ujian dari Allah..
      salam…
      :)

      0

      0
      • Aku manusia biasa says:

        Actually ade btol nye ape yg insan lemah btau…… Btw aku menetap di arab saudi mmg masyarakat di sini apabila berlaku musibah @ kematian, they say alhamdullilah bcoz allah ya kareem kata mereka….. Allah maha mengetahui……

        0

        0
      • Anonymous says:

        xpelik tp tu bukan budaya kita. takziah x bermaksud buruk, takziah lebih kepada utk memberi kata pada musibah yg berlaku..tahniah tu betul juga, bagusnya dah ada yg menanti di syurga..

        0

        0
      • anakayam says:

        orang cakap anak kecil sebegini akan membantu ibunya memasuki syurga…..

        0

        0
  2. sayang salmah says:

    Inalillaah…ajal maut di tangan Allah SWT… sayunya hati dh la nk sambut syawal..harap rini tabah…. kecuaian blh mengundang kematian tetapi kematian itu pasti… kite hanya boleh merancang… AlFatihah~

    0

    0
  3. puteri says:

    Innalillahwainnaillahirojiun….
    Salam Takziah…..

    0

    0
  4. mama kpd husna says:

    Semoga Riniwts

    0

    0
  5. Raja minah jambu 24jam mengadap computer dh tukar kaler says:

    Maryam Syurga lah tempat mu ye sayang…se sunggoh nye allah lebih menyayangi mu sayang amin..

    0

    0
  6. Toya says:

    sukar gua bygkn syawal kau tahun ni, semoga kau tabah.

    0

    0
  7. alami says:

    takziah kerana pasti kehilangan yang sangat menyedihkan walaupun redha dan yakin akan syurga bagi maryam.
    pasti sangat berat bagi ibu untuk melalui ujian ini walau setabah mana pun.
    hanya ibu yang pernah melaluinya yang boleh memahami.
    bukan sedih erti tak redha.
    naluri ibu pasti sedih, rindu, tak kira bila anak kita diambil kembali.
    tapi kesedihan itu dapat dikawal apabila kita ingat anak ini mendoakan kita dan menanti kita di sana.
    InsyaAllah ada rezeki dan dikurniakan adek2 maryam.

    0

    0
  8. Isaac Newton says:

    Saya merasa dukacita mendengar khabar berita ini. Harapan saya agar Puan Rini dan suami dapat menghadiri kelas-kelas bimbingan rakan sebaya dan kaunseling kekeluargaan kerana saya yakin pastinya mereka berdua memerlukan sokongan padu selepas apa yang berlaku, sementelah kematian ini punya kaitan dengan kecuaian manusia. Apa pun usah gusar Puan Rini dan suami kerana Maryam Joanna sedang tersenyum menanti anda di Sorga. Berdoa sahaja agar syafaat bayi suci ini akan terlampias juga pada kalian di akhirat yang abadi. Terima kasih.

    Tuan Isaac, ikhlas dari bumi Britain
    God Save The Queen!

    0

    0
  9. […] Di kala semua manusia bergembira menyambut ketibaan Syawal, nampaknya Rini dan suami diberi ujian yang sangat hebat. Setelah dimasukkan ke wad ICU akibat lemas, anak sulung perempuan Rini AF, Maryam Joanna telah disahkan meninggal dunia pada 16 Ogos. Berita kematian … Continue reading → […]

    0

    0
  10. roxannacash says:

    Alfateha…semoga Allah SWT mencucri rahmat keatas rohmu sayang, Amin… Kepada kedua ibu/bapa tabahkan hatimu selalu, semoga Allah memberi kekuatan pada kamu berdua, Amin.

    0

    0
  11. Nana collphane says:

    Takziah kpada ibu bpa yg tlah khlangn owg tsyg, tbh la mghadapi dugaan ne insyallah psti di sblik smua ini ada kgmbran yg mnnti anda

    0

    0
  12. Kak Long says:

    Rini & Suami, mudah2an kehilangan ini adalah satu anugerah yang terhebat – payung emas akan menjadi milik mu, Insya Allah. Tetapkan iman dan redha di atas ketentuanNya. Al-Fatihah.

    0

    0
  13. jelit says:

    TakZIAH..KITE PERLU MELIHAT KENAPA KEJADIAN INI BERLAKU..ADAKAH KERNA KESILAPAN ATAU KECUAIAN KITE HINGGA BABY BOLEH LEMASS..JADIKAN INI SATU PENGAJARAN, BAHAWA NYAWA SANGAT BERHARGA..

    0

    0
  14. […] Lama sudah emel aku tak bukak. Bila bukak jer dekat 150 emel yang belum aku baca. Biasa la emel dari kaki komen pondok kecil, emel dari nuffnang yang ajak join contest, dan segala macam lagi emel yang masuk. Dan aku terkejut bila membuka emel blog beautifulnara.com. Entri yang bertajuk (TAKZIAH)Anak Sulung Rini AF Meninggal Dunia, Al-Fatihah. […]

    0

    0
  15. Lols says:

    Takziah atas kehilangan c kecil.. tapi jgn gusar, itu cuma sementara kerana c comel Maryam sudah pasti menunggu di syurga.. tahniah.

    0

    0
  16. siti ronggeng says:

    aku bawasirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr……tlg aku donggggg

    0

    0