Written by AbangNara | July 24th, 2015

Fynn Jamal mempunyai segelintir peminat yang layak digelar kipas susah mati @ die hard fans. Peminat-peminat ini menjadikan Fynn Jamal sebagai idola mereka, menyokong segala tindak tanduk dan ada kalanya kelihatan seperti terlalu mengagungkan Fynn Jamal. Secara jujur, Abang Nara takut juga bila tengok komen-komen kipas susah mati Fynn Jamal ini. Nampak macam Fynn seperti tak pernah buat salah dan sentiasa betul.

fynn jamal

Menyedari hakikat tersebut, Fynn Jamal memohon peminat agar jangan terlalu obses dan tidak menjadikannya idola. Penyanyi merangkap penyair itu turut sama menjelaskan tindakannya yang selesa mengambil langkah tidak membalas, terus membuang dan menyekat sebarang komen yang mengundang unsur negatif di Instagramnya. Fynn Jamal juga turut menafikan dakwaan yang dirinya adalah seorang sombong. Kata Fynn:-

Tidak salah minat saya tapi jangan keterlaluan. Gelaran idola itu membuatkan saya takut jika tidak dapat melakukan sesuatu yang orang lain boleh contohi.

Jika ada komen yang menyakitkan hati, saya terus buang atau sekat orang itu. Saya tidak mahu komen itu mengundang pergaduhan sesama peminat.

Ini bukan kali pertama saya dengar perkara ini (dilabel sombong oleh orang luar). Mungkin sebab secara luaran dan penulisan puisi saya yang agak ‘keras’ membuatkan mereka berkata demikian. Tapi itu semua bukan realiti, kenal dulu baru tahu saya macam mana.

Ramai pada mulanya berkata saya sombong, tapi apabila jumpa mereka terus minta maaf. Sebabnya mereka salah anggap dan percaya apa yang ditulis di laman sosial. Jangan jangan nilai seseorang itu secara luaran sahaja.

fynn jamal

Menilai orang dari segi luaran adalah satu lumrah kehidupan dan perkara yang perlu dielakkan. Abang Nara bersetuju dengan nasihat Fynn agar para peminatnya tidak terlalu obses dengannya. Fynn hanyalah manusia biasa. Pasti ada kesilapan yang dilakukan olehnya. Jangan kerana terlalu meminati seseorang kita mengiyakan sahaja kesalahan yang dilakukan. Tak gitu? Apa pendapat anda? Sumber Harian Metro.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

32 responses to Tak Salah Minat Saya, Tapi Jangan Keterlaluan – Fynn Jamal

  1. Lovelyvic says:

    Mula2 aku dengar lagu dia…
    Aku cakap lagu apa teruk no bunyinya…
    Macam org malas nak nyanyi je..
    Tapi la ni… aku plak yg suka lagu dia…
    Especially lagu Arjuna Beta…

    0

    0
    • lili says:

      tapi kasut die tu*****

      0

      0
    • miss lollipop says:

      miss tak kisah kalau kasut kotor bagi orang biasa2 mcm miss ni yg memang sedang2 sifat rajinnya..

      tapi bagi fynn jamal yang mndakwa dia dia pembersih gilerr tahap OCD memang miss nak tergelak dan agak kelakar pulak.. selalu tengok rumah dia pun bersepah jek, kat mana OCD ntah, org OCD ni takkan pakai kasut kotor mcmtu.. ok peace.. :)

      0

      0
    • Samsul says:

      kpd fynn jamal
      kasut converse tu orang pakai dengan seluar jeans lah.
      seluar hitam yang fynn jamal pakai dgn converse sangat lah tak matching.

      0

      0
      • One Direction says:

        seluar slack hitam tu dia patut pkai dgn heels,,,, klau jeans baru lah pkai converse.

        0

        0
    • aunty says:

      takpe, jangan risau sebab tak minat langsung.

      0

      0
  2. aku says:

    huhu..btol…dia cuma manusia biasa je.. xyah la terlalu taksub sgt.. chill

    0

    0
  3. juliajules says:

    yek. kotornya kasut tu. eiii berapa bulan tak basuh?

    0

    0
    • Bukanpeminatfynn says:

      Wei converse memang lagi lusuh lagi ngamlah. Nampak sangat makcik makcik yang komen sampai kasut pun nak sebok. Hahahaha

      0

      0
      • Anonymous says:

        Nampak sgt yg komen ni bdk pemalas asik suruh mak terbongkok2 basuh kasut ko kan?? Lusuh dgn kotor tu berbeza la bodo.. Dasar pengotor..

        0

        0
  4. WAN says:

    siapa minat dia ni? ishhhhhh geli mak

    0

    0
  5. dhia says:

    sapa ni..pengotornye,la..kasut kotor betul..

    0

    0
  6. lady gagap says:

    aigooo.. sneakers mmg pakai mcm tu. org xde nye pakai sneakers putih bersih berkapur.. derrrrrrrr

    converse siap keluar kot sneakers seakan akan comot, kotor, koyak, tak berbasuh. mmg cara pakainya camtu. sedihhhh korang nih!

    mmg fashion sneakers cmtu!

    0

    0
    • Anonymous says:

      Kepala hotak kau pengotor jijik. Malas nak basuh kau salahkan fesyen. Bulu ketiak dah trim?

      0

      0
  7. Usha Ketiak Fynn Jamal says:

    Sapa fanatik kipas susah mati dia ni?? Meh sini aku nak cakap. Fynn Jamal tak boleh menyanyi. Tolong jangan menyanyi lagi. Suara kau ranap bagai keretapi terkeluar landasan. SIAPA FAN FYNN JAMAL TAK PUAS HATI?? PEGI MAMPOS LA KO!!!!

    0

    0
  8. Anonymous says:

    Fynn Jamal tak boleh nyanyi. Sila bersara, balik kampung atau pergi mampos.Fans fans tak puas hati ke dengan komen aku ni? PERGI MAMPOS AH

    0

    0
  9. Anonymous says:

    tp nmpk mcm suke je org taksub ke awk.hew hew hew.

    xyah la delete or block komen negatif tu kalau u mmg real u.ignore je.tp tulah kan ig u..suke hati u lah kan..fynn oh fynn..u yg tau diri u sebenar mcm mane. =)

    0

    0
  10. Student dolu-dolu says:

    Fynn ni dulu sblm femes keje kt restoren adam…milik fmly suami dia…berhadapan usim (akasia park)..selalu lepak restoren adam..n time tu dia mcm tomboi…free hair,rambut pendek,seluar pendek…ambil order..pnah duk semeja sembang borak…dia yg start cite dia pelakon,pnah berlakon anak pontianak..jd kwn zarina anjoulie(xtahu btl x eja nama dia nih)…skrg ni dh bertudung litup,alhamdulillah

    0

    0
  11. bunga cengkih says:

    Ada ke org minat manusia pemusnah rumah tangga ipar sendiri? Kekeke kokping2..bikin aku ketawa saja

    0

    0
    • jahatnya haku..... says:

      gossipppp? abam nara ….. ini HOT

      0

      0
    • Anonymous says:

      hahaha kannnn…pengipas tegar dia je yg tegar puja dia lg.
      x paham la ape istimewa nau dia ni.
      sbb terer berpuisi ke haha

      0

      0
  12. milo ping says:

    Heyyy.. korang ni mcm ddk serumah,knl sgt ngan fynn kan… ckp ikut sedap mulut.. suara dia tu anugerah allah. Korg pertikaikan ciptaan allah.. lagu dia cipta. Suka ati la dia nak nyanyi ke ape.. suara korang yg mengata lg burrookk la weii

    0

    0
    • Anonymous says:

      Elehh ko penah duduk serumah ngan dia ke yg tau dia baik sgt sampai nak puja melebih2?? Suara dia anugerah Allah tapi Allah tak bg suara utk menyanyi memekik2 dgn tone deaf, pitching kelaut! Agama ajaran kokping yg ajar ko tuhan bg suara suruh melalak2 depan org ke??? Bodo sgt nak puja retis melebih2, kokping pun benci org mcm ko ni. Dia blakang ko siap kutuk lagi peminat obses mcm ko. Tak caye?? Tanya la org duduk serumah ngan dia.. Haa

      0

      0
  13. PING says:

    selekeh sgt dia ni , asek pakai jubah hitam. tak basuh ke ??

    0

    0
  14. hanon says:

    Yelah kokping. Dalam dunia ni kan ada 2 orang je yang sentiasa betul pada fikiran kau.

    1) diri kau sendiri
    2) laki kau.

    Sekian.

    0

    0
  15. Anonymous says:

    poyo lah pin jomol ni

    0

    0
  16. mama kari says:

    poyo laa ko pin gomol..hihi

    0

    0