Written by AbangNara | December 7th, 2015

Kelantangan Rita Rudaini mempertahankan haknya sebagai seorang wanita dan juga hak anak-anaknya hasil perkahwinan dengan Aidil kadangkala menimbulkan rasa kurang senang sesetengah pihak. Ada yang beranggapan Rita terlalu lantang, suka menabur cerita dan macam-macam lagi. Bagi Abang Nara apa yang dilakukan oleh Rita hanyalah memperjuangkan masa depan anak-anaknya. Bukan senang mahu mencari seorang wanita yang berhati besi seperti Rita ini. Selalunya perempuan kan mudah mengalah dan cepat putus asa. Tak gitu?

rita rudaini

Walaupun seringkali dilemparkan tohmahan, Rita Rudaini enggan mengambil pusing dengan kata-kata nista yang diterimanya. Kata Rita:-

Sebelum ini saya lebih banyak berdiam diri dan menangis. Namun, selepas pelbagai perkara berlaku dalam rumah tangga dan kehidupan, saya menjadi lebih berani untuk bercakap perkara yang benar. Saya tidak mahu menjadi hipokrit untuk ‘berlakon’ semuanya okey ketika ditemu bual pihak media, sedangkan tengah sakit hati.

Tidak kisahlah jika orang tidak suka atau melabel saya wanita mulut jahat. Sebabnya saya cakap benda yang benar-benar berlaku dalam kehidupan sendiri. Saya tidak pernah kacau atau maki orang lain. Sebelum ini saya sembunyi kahwin, orang keji juga. Jadi, lebih baik saya pilih berkata apa yang betul dan tidak hipokrit

Ada orang minta saya berhenti bercakap dengan pihak media. Masalahnya orang di luar sana tidak faham, bukan saya yang mencari media, tetapi sebaliknya. Kerja saya sebagai pelakon sering bertemu dengan pihak media. Apabila disoal saya akan beri kerjasama. Saya terima hakikat kisah peribadi lebih banyak diperkatakan kerana realitinya kes rumah tangga masih belum berkesudahan.

Namun satu perkara yang cukup menyedihkan ialah apabila bekas suaminya, Aidil Zafuan tidak lagi datang menjenguk atau berhubung dengan anak-anaknya selepas berkahwin semula. Kata Rita:-

Memang ada usaha untuk rapatkan hubungan Aidil dan anak-anak terutama yang bongsu langsung tidak kenal siapa bapanya. Sebelum dia berkahwin baharu, ada juga datang jenguk anak-anak. Namun, sudah lama dia tidak jenguk anak atau hubungi menerusi telefon. Saya lakukan apa yang termampu sahajalah, jika dia yang tidak mahu, tidak apalah.

 alt=

Biarlah orang nak kata apa. Yang penting, Rita sudah buat yang terbaik demi anak-anaknya. Jangan peduli apa orang lain kata. Mereka tidak merasai apa yang anda rasai. Semoga Rita terus tabah dan berusaha keras untuk masa depan anak-anaknya. Sumber Kosmo.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

44 responses to Tak Kisah Orang Label Saya Wanita Mulut Jahat – Rita Rudaini

  1. Anonymous says:

    moga tabah syg..

    0

    0
    • Abang Sados says:

      lantak la mulut apa pun. ko sememangnya dah masuk pelakon level sendu…

      adios!

      0

      0
      • Anonymous says:

        artis lebih taikkkk drp jubor. persetan kan saja. x rugi pun malaysia.

        0

        0
      • anti rita says:

        aidil benci nk jumpa anak2 sebab ko lah. siapa nak tengok hadap dgn pompuan hati busuk mcm ko.

        0

        0
        • lalala says:

          sebusuk2 hati c rita ne,aku tak rase dia syok sndir pegi heret c aidil tu k thailand ajak kwin kn..lps aidil lari dr rumah mase dia peknen pn, dia tak tinggal ank2 dia kat tepi jln rumah aidil kn..kalau lh c aidil tu ingat tanggungjwb dia, bagi nafkah anak bagai, aku tak rase rita nak kecoh2 turun naik mahkamah nak tuntut pn..so aku rase lh kn, sebusuk2 hati c rita ne, lg busuk hati yg kecam dia kot..single mom tu bro,dia tak tuntut pn hak org lain,dia tuntut pn hak2 dia n anak2..aidil deserve the humiliation..ahahah

          0

          0
        • anon says:

          Aidil benci nak jumpa anak2 sb rita???? seriously????? Lelaki tak bertanggungjawab ni, kalau dia dah ade keluarga lain, mmg dia tak syg anak2 dgn ex dia. Tengoklah mcm si AC tu. Sama kan, mana jenguk anak2 dgn ex wife. Semua jantan mmg sama je perangai…
          Ko ni zarema kan???? Jahat !!!!

          0

          0
        • Anonymous says:

          anti rita <<< ni adik beradik zarema ke or aidil ? Tahu pulak ko aidil benci jumpe anak2.

          0

          0
      • anon says:

        Dia ni mmg dari dulu duk mengutuk rita. Mesti anak beranak zarema or aidil dia ni….

        0

        0
    • Anonymous says:

      mulut dia ni kalah pondan. org perlis dah masak sgt perangai dia ni. lantak la…x pernah suka pun..

      0

      0
    • minah jambu gerek says:

      betol tu rita biar orang cakap u mulot jahat ke mulot kiwak ke asalkn u tk kacau orang suda tol tak..janji u bahgia ngan anak2 n kerja u..lov uuu…emmmuah ..!

      0

      0
  2. Pekerja Gomen says:

    Kalau boleh nak mati mcm Pak Yuih…
    Bila mati org akan cakap baik2 je pasal kita…
    Sebab mmg betul2 baik, Pak Yuih tak pernah burukkan sesapa..
    Sebab tu bila dia mati Allah tutup semua aib dia…
    Dan Allah buka semua kebaikan dia…
    Rita ngan Pak Yuih kan baik…
    Kita yg hidup ni jadikan iktibar benda yg kita nampak.

    0

    0
  3. melati says:

    yg saya tahu org pompuan, Melaka..jer mulut jahat..

    0

    0
  4. kimR says:

    rita sekarang buat apa ye..berlakon pon xde..ada juga media dtg cari ye..

    0

    0
  5. nok gebuzzz says:

    sudah2 la rita….biar kan dia,kalau dia tidak menjalankan tanggungjawab itu urusan dia dgn Allah..dia yg tanggung..u sbg ibu menjalankan kewajiban seperti biasa dan kalau asik cerita pekong bekas suami pon nnty buat tambah dosa..u mmg kuat dan saya harap u terus tabah

    0

    0
  6. KakMontel says:

    sambil uolls bergosip ni, kalau nak kurus slim meletop tengok ef bi akak ye…fenomena kurus green aard hahaha….ubat kurus garcinia paling larisssssss sekarang….ai ada gak jual perfume fazura dan RR, launch 19hb dis ni…tgk ig akak ye greenaardmysticalbyfazura, tengkiu sayam2 muahhh

    0

    0
  7. Anonymous says:

    mulut busuk..hati pun busuk….pelakon busuk.

    0

    0
  8. Anonymous says:

    dia ni kuat sungguh meroyan.

    0

    0
  9. raudah says:

    dah 2 kali cerai…sbb mulut puaka. kesiannn.

    0

    0
  10. Anonymous says:

    ada lagi dia ni? bersara je lah. takde sape nk ambik kau berlakon pun. buat semak tv je.

    0

    0
  11. hwa says:

    Ni bukan berani dan lantang bersuara. Ni orang panggil MEROYAN.

    0

    0
    • jgn bodoh sgt says:

      Yg komen pukul 1.18pm, 1.19pm, 1.20pm, 1.21pm, 1.22pm, 1.23pm, 1.24pm, 1.26pm, 1.27pm dan 1.43pm adalah org yg sama. Org yg sakit jiwa lagi bodoh hidup cukup kesian. LIHAT BETAPA BAHAGIA RITA SEKARANG, BISNES MAJU, CANTIK ORGNYA, DI SAYANGI RAMAI. Yg awak kutuk rita dpt laknat saja, perangai teruk mcm setan., ya bicara RM ? Oppss….

      0

      0
  12. Lara says:

    Lantok ler apa orag nak kata Rita oi… bukan depa yang tanggung makan minum u pun… susah senang u sendiri yang alami kan. U go girl. Btw suka tengok u dalam supermoon, sempoi jer… semua pelakon citer tu mmg sempoi la.

    0

    0
  13. KakBeb99 says:

    Perjuangkan lah hak kau Rita selagi tengah termampu ni. Lakukan demi Allah dan anak2. Jgn niat nak ‘menganiaya’ ex-husband. Apa2 pun, aku suka cerita Love Supermoon tu. Lakonan semua pelakon mmg best.

    0

    0
  14. rozmah manshor says:

    kalo betul apa nak dikisahkan ye dok ;)

    0

    0
  15. Karim says:

    Perempuan yang paling kuat propaganda.

    0

    0
  16. maira says:

    jarang dpt tgok ibu sekuat n sekental rita rudaini. aq harap korang doakan yg baek2 je utk dia. moga trus tabah,rita.

    0

    0
    • Nilam says:

      Ramai lagi ibu tunggal yang tabah. Mak aku pun tabah juga. Lepas cerai siap bapak suruh mak buat surat yang mak aku tak kan tuntut nafkah untuk anak sebab anak nak duduk dengan mak. Mak aku redha aje. Bapak kawin lain. Mewah kontraktor lah katakan. Tapi cara hidup mak tentulah berbeza. Anak-anak tahu erti kesusahan dan lebih menghargai setiap sen yang ada.

      0

      0
      • Anonymous says:

        bapak suruh mak buat surat tak kan tuntut nafkah sbb anak nak duduk dgn mak..?? boleh ke macam tu?

        0

        0
      • suzy says:

        klau smp buat surat segala bagai sbb xnak ex-wife tuntut nafkah anak2, itu perkara bodoh namanya..dia x blh lari dr tggungjwb. sama mcm ex-husband sy, dah kawin lain dgn indon & bg duit belanja ank sesuka hati. dia bg x lebih $300 sebulan utk 3 org ank yg sdg membesar bersekolah menengah & kolej. dia ckp xnak sy guna duit yg dia bg….blh buat apa dgn $300 tu? bln ni bg…2-3 bln x bg! siap ckp dgn ank2 dia pinjam duit dgn kwn dia bg kat ank pdhal sndiri buat bisnes kontraktor yg dah tentu income riban2. bila sy suruh ank mintak duit kat bapak dia nak beli buku skolah sbb skrg skolah nak buka & segala perbelanjaan ank, bapak dia ckp duit semua hantar indon bg kat wife dia. sy bkn berkira soal duit tp hak ank2 dia abaikan sdgkn itu tggungjwb dia sbg bapak & akn disoal di akhirat nti… skrg ank sy yg sulong akn graduate x lama lg, bapak dia boleh canang kata x lama lg ank dia akn buat dia senang… senang celah mana tu sdgkn sy yg bertungkus-lumus membesarkn ank2?? sbb tu sy faham apa yg rita hadapi. cumanya sy x tuntut hak sy & ank2 tp biarlah ada bahagian ex-husband sy dr Allah ditunjukkn di dunia lg….

        0

        0
      • take note says:

        dosa ayah ko buat mcm tu…mcm mn dia bolh sngup deny hak ko sbg anak2..dlm islam n mahkamah syariah..hak penjagaan anak jatuh pada ibu, hak hadanah..melainkan ibu itu bersalah atau di sabit tidak boleh menjaga anak2..jd jgn buat hukum sndri, ada undang2..sila rujuk! kerana tidak mahu merujuk pada pihak berkuasa, tidak tahu hak menybabkan ramai wanita teraniaya tidak mahu bangkit dan biar diri dianiaya..kindly take note

        0

        0
  17. anon says:

    Betol rita, org tak rasa ape yg ko rase, berlakikan lelaki yg tak bertanggungjwb… lngat senang ke nak basarkan anak2 sorang diri. Yg mengutuk tu tak kena kat batang sendiri….

    0

    0
  18. Anonymous says:

    tak tau cerita sebenar siapa betul siapa salah…. baik diam ja lah. dari baking si lelaki atau si perempuan . semua mau menang.. nanti anak sudah besar malu bila lihat gaya emak bapa macam ni.

    0

    0
  19. Anonymous says:

    Pelakon mulut jubor ayam

    0

    0
  20. mimo says:

    Jgn bagi lepas jantan cmtu..suke2 ati je.. kes aku pun sama.. mintak nafkah lebih sikit je dh xnak jmpa anak2 dia..ape punya bapak lah..tya kabar pun tak..tgh sihat tu..karang dh sakit bru sibuk cari anak2, time tu trpulang ank2 nk jeguk ke tidak,,,
    dasar berlagak sombong.. benci kt mak sudah lah jgn benci anak2 skali..
    Masanya akan smpai….Allah maha adil pada hambanya…

    0

    0
  21. Anonymous says:

    senduuuu…..

    0

    0
  22. abang hensem says:

    Mulut rita menawan cantik, kalau senyum, cair hati abang….

    0

    0
  23. yealink says:

    Paham Rita nk pertahankan hak ko. tp kurangkan meroyan eh rita.
    Seburuk2 aidil, die penah bahagiakan dulu. org yg penah ko sayang gak.
    Chill sudah

    0

    0
  24. DoktorFalsafah says:

    jgn bodoh sgt: komen pukul 6.58 tue mcm rita je..siap buat research lg setiap komen org..bwahahahaha..komen yg kutuk2 semua dislike tinggi..mesti byk kali refresh nak dislike..

    0

    0