Written by serenity | May 15th, 2015

Kalau sebelum ini Wan Sakinah secara berseloroh memuat naik satu status berbentuk gurauan bertanyakan sama ada suaminya Ashraf Muslim ingin menambah cawangan, diam tak diam wanita itu kini khabarnya mengandung anak kedua.
 photo 11142200_1629135903976435_141052502_n.jpg
Ramai pengikut Wan Sakinah mengucapkan tahniah kepadanya melalui laman Instagram dan gambar-gambar yang dimuat naik oleh wanita itu juga menunjukkan baby bump yang semakin ketara.

Bersama kita doakan agar kelahiran anak kedua Ashraf Muslim dengan Wan Sakinah ini dipermudahkan dan doakan juga isteri pertama akan hamil dalam masa terdekat.

Ashraf Muslim berkahwin dengan isteri pertama Noor Dayana Lokman pada tahun 2011 dan dengan Wan Sakinah pada tahun 2013. Perkahwinan dengan Wan Sakinah menimbulkan kontroversi kerana tidak diketahui oleh Noor Dayana sebelum ini bagaimanapun keduanya telah berbaik selepas itu.

Anak pertama Ashraf dan Sakinah bernama Sarah Ashraf kini berusia setahun lebih. Kredit gambar kepada Instagram ayuasnene.

Festival Tari Malaysia bakal berlangsung pada 4-6 Jun 2015 di Auditorium Bandaraya DBKL, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur,…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Thursday, 14 May 2015

 

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

119 responses to (TAHNIAH)Wan Sakinah Isteri Ashraf Muslim Hamil Anak Kedua

  1. jenab says:

    Tahniah.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Dayana up quote jgn membalas perbuatan org dgn kata2 yg menyakiti. Tetiba pagi ni si kinah up quote dgn ayat perli, mulut kata redha tapi mulut jgk maki hamun. Bila pulak dayana maki hamun ko betina???? Eh ashraf apsal bini ko ni biadap sgt hah?? Ko reti ke x didik bini ko?? Mak bapak si kinah ni tak ajar anak hormat org ke??

      Dayana tu dah cukup baik nak redha, ko sepatut bersyukur! Ni ko nak pertikai pulak redha dia x ikhlas la apa laa! Betina apa kau ni?? Ko ingat senang nak redha laki madukan dia belakang dia? Nak redha dgn kata2 lawak ko yg taklawak suruh dia bersilat kalau ashraf berbini no 3!

      Eh ashraf ko ni mmg dayus la! Jaga la dayana tu.. Jgn manjakan sgt bini baru ko semata2 dia bleh beranak! Nanti tuhan amik balik pinjaman anak2 ko tu dari ko baru ko tau..

      0

      0
      • Sahdos says:

        Oh Kinah hidung kembang bak jambu air. Tahniah.

        0

        0
        • Bani Yisrael says:

          Manis senyuman isteri 2 , isteri 1 senyuman fake seperti henbeg luwiveton petaling strit

          0

          0
        • Anonymous says:

          Senyuman kau lagi hodoh. Kahkahkah

          0

          0
        • izrael says:

          hehehehe ramai betul mulut2 puaka suka memaki hamun konon nak tegak kebenaran, sudah2 lah tu saudara menjatuhkan hukuman pada manusia lain, kita pun perfect. Berdosa memfitnah orang dayus, bagus juga ada yang menegur kita kalau diri kita terlalai, jangan jadi macam iblis azazil sombong bila disuruh bersujud kepada Nabi Adam a.s dan akhirnya ke neraka.

          0

          0
        • Anonymous says:

          Izrael pun perampas keww??? Laki tak dayus tak tipu isteri pegi menikah kat siam uollss..

          0

          0
      • Berpesan2lah sesama sdra seislam says:

        Klu benar kenyataan itu tp sygnya itu bukan urusanmu. Itu urusan mrk sekeluarga. Monogami pun boleh bergaduh tomoi dn kick boxing blum lg melayang pinggan mangkuk. Mulut istri atau suami maki hamun bergaduh lbh teruk dr ini pun sy pernah dngr. Jika kinah tuju kpd org lain maka jatuh fitnah jk tidak skalipun ia masih lg bkn urusan kita malah hal mrk skluarga. Apa hak kita utk masuk campur?. Tidak perlu mnjd batu api akhrnya tulang belulang kita akn jd bhn api neraka. Knpa sbb org lain kita hndk mengumpul dosa? Sayangilah diri dn kasihanilah diri anda di sisi Tuhanmu.

        0

        0
        • Anonymous says:

          Sebagai wanita kita faham hati wanita lain. Bawak2 la hormat sesama sendiri. Nak2 pulak bermadu. Ni semua pengajaran utk org lain yg nak bermadu. Jaga mulut jaga hati. Jgn guna media sosial sakitkan hati perempuan lain. Nak2 madu sendiri..

          0

          0
        • Tahpapetah says:

          Kalau tuju kat org lain, buat apa tutup ig exactly lepas kata2 perli tu diupload?

          0

          0
        • Anonymous says:

          Komen aku bkn urusan kau. Sibuk kenapa??

          0

          0
        • adohai says:

          betul kinah tetiba tutup account ig dia.. so ashraf, susahkan nak berlaku adil? nak jaga kedua2 hati dan perasaan wanita/isteri.. so lelaki2 lain, kalau rasa nak bermadu, fikir la beribu2 kali ye..

          0

          0
        • Berpesan2lah sesama sdra seislam says:

          Sy highlghtkn kedua2nya. Klu benar kata2 kinah itu adlh urusan mrk skluarga bkn urusan kita. Mak ayah kita pun bergaduh wlpn monogami. Benar atau tidak kata2 kinah BKN persoalan utama disini. Cuma disini ramai yg trsasar bila brkata2. Sampaikn Syariaat Allah mrk persendakn. Mengatakn seseorg dayus agk keterlaluan. Hukum Dayus tidak bau syurga, tdk dipandang Allah malah tdk masuk syurga. Jk asyraf tdk bgitu mk anon tlh memfitnah saudra seislmnya. Senang kata kinah di minta Low prfle dlm kehidupan hariannya agar tdk dtg fitnah. Syngilh diri sndri

          0

          0
        • Anonymous says:

          Asraf dayus dayus dayus! And soo???

          0

          0
        • Anonymous says:

          Asal kinah kutuk dayana je bukan urusan kita, kalau bukan urusan ko lantak laaa! Ni urusan aku nak bgtau kinah kau tak betul! Asraf kau dayus x bimbing isteri kau hormat madu! Kau sibuk kenapa?

          Kalau kau nakk sgt backing pompuan yg kutuk pompuan yang bagi dia ruang utk kongsi suami, tu hal kau. Jgn campur hal aku nak bgtau sakinah yg dia bukan sentiasa betul! Kat ig dia asal org nasihat je nak marah xtentu pasal, amik la yg positif x boleh ke? Defensive xbertempat.

          0

          0
        • Berpesan2lah sesama sdra seislam says:

          Ya benar bkn urusan kita tp sbg sdra seislam wajib menegur sesama kita dan ada dlm Al Quran. Tegurlah kinah tp ada had dan batasnya dlm islam. Teguran sy pun kpd umum agr tegurn itu tdk melampaui batas shingga melanggari Syariaat Allah. Kinah pun kene bnyk bersabar dn low prfl. Stiap komen hndklah dilayan dgn baik wlpn itu cemuhan. Anon yg kata Asyrf “Dayus”. Kata anda ” So ” itu kata2 diantra anda dgn Allah. Anda mnjatuhkn hukum yg berat kpd sdra seislm anda. Sy serahkn kata2 anda itu kpd Allah dan Asyraf utk anda berdebat di akhrt kelak.

          0

          0
        • Anonymous says:

          Asraf dayus dayus dayuss!! Lalalala komen la lagii.. Kesah plak aku..

          0

          0
        • Anonymous says:

          Kinah perampas perampas perampasss.. Lalalala soo?? Sentap!

          0

          0
        • Anonymous says:

          Kat akhirat xde debat2 dah, semua atas judgement yg esa. Tgk la siapa yg merangkak cari siapa nanti. Takyah nak setazah jadian sgt kat sini.

          0

          0
        • Berpesan2lah sesama sdra seislam says:

          Mksd “Debat” adalah mulut kita ingin berkata2 wlpn tdk benar tp Allah swt akn mnutup mulut. Hnya anggota lain yg bercakap benar. Trmasuk jari2 kita yg mencemuh dan memfitnah org cth mengatakn Asyraf dayus tanpa sbrng bukti. Malah mncemuh pun 1 dosa. Di akhirat kelak kita akn mnCari2 Nabi2 sblm nabi muhammad utk syafaat tp Rasul shj yg dpt beri krna doa itu diizinkn Allah. Dosa dgn Allah lbh mudah minta ampun berbanding drpd dosa sesama manusia krna Allah Maha Pengampun. Di pdg masyar kelak hatta mnzalimi haiwan pun ia akn akn dtg kpd kita.

          0

          0
        • Anonymous says:

          Yelahh setazahh jadian. Asraf dayus. Kinah perampas. Nanti kita jmp kat mahsyar dgn setazah jadian skali k.

          0

          0
        • Berpesan2lah sesama sdra seislam says:

          Insya Allah smoga kita berjumpa di akhirat kelak di negara kekal abadi. Aameen. Smoga kita smua dimasukkan ke Jannah. Jagalah Iman dan Islam kita sehingga nyawa kita ke tonggorok. Mungkin awk sdg marah sbb pengalmn hidupmu spt sy juga. Allah Rezkikn sy dgn taqdirNya Yg Maha Indah. Smua rezki Allah baik2 utk kita. Mungkin apa yg kita rasa x baik utk kita adalh utk kebaikkan kita dan begitu juga sbliknya. Kami ditinggalkn ayah dr kecil. Masih lg bersyukur stiap udara yg diberi dan diberi ketenangan hati dr berkata2 yg menzalimi diri sndri. Wallahu a’lam

          0

          0
        • Anonymous says:

          X abis lagi setazah jadian berkhutbahke??

          0

          0
      • Anonymous says:

        ko sure or not status sakinah tuju kt dayana?

        0

        0
      • Anonymous says:

        Sakinah tuju kat dayana ke or tuju kat outsider yg sibuk mengomen kat ig? Hahahah

        Mak bapak sapa laa yg tak reti ajar anak jangan sibuk hal rumahtangga orang kain.

        0

        0
        • Perampasthewarrior says:

          Mak bapak kau la tak reti ajar anak. Sibuk hal org lain nak komen. Hahaha.. Geng perampas sentapp!!

          Kalau kinah tuju kt pengomen, buat apa tutup ig beberapa jam pas upload? Mesti la dia dah post kat ig dia gambo dia ngan dayana sambil hashtag maduakubaikkoygpanaskenapa.. Haha riak takbur sgt kinahhh..

          0

          0
      • minah jambu terlajak habis says:

        sakinah cakap diyana maki hamun sakinah ?????? kurang ajar punye sakinah ha ! dh rampas laki orang pastu kau cakap dayana maki hamun kau !! eeee geram betol minah jambu lah pompan cngini huh ! si ashraf ni pon satu bini no dua dia takot nk kasi nasehat apeee punye laki ni ! mentang2 si sakinah tu leh ngandong semua skinah skinah skinah aje yg no 1 punye istimewa huh !!

        0

        0
      • Anonymous says:

        Laki dayus je tipu bini gi kawin kat siam. Perampas je bela laki camni..

        0

        0
    • Anonymous says:

      Dayana up quote jgn membalas perbuatan org dgn kata2 yg menyakiti. Tetiba pagi ni si kinah up quote dgn ayat perli, mulut kata redha tapi mulut jgk maki hamun. Bila pulak dayana maki hamun ko betina???? Eh ashraf apsal bini ko ni biadap sgt hah?? Ko reti ke x didik bini ko?? Mak bapak si kinah ni tak ajar anak hormat org ke??

      Dayana tu dah cukup baik nak redha, ko sepatut bersyukur! Ni ko nak pertikai pulak redha dia x ikhlas la apa laa! Betina apa kau ni?? Ko ingat senang nak redha laki madukan dia belakang dia? Nak redha dgn kata2 lawak ko yg taklawak suruh dia bersilat kalau ashraf berbini no 3!

      Eh ashraf ko ni mmg dayus la! Jaga la dayana tu.. Jgn manjakan sgt bini baru ko semata2 dia bleh beranak! Nanti tuhan amik balik pinjaman anak2 ko tu dari ko baru ko tau..

      Poyo btul bini2 perampas ni!

      0

      0
      • aint nobody cares says:

        hoi, surat karangan ke ni. …lelah nak membaca la.

        0

        0
        • I dont care if u dont care says:

          Membaca amalan mulia. Ayat pertama yg diturunkan kepada manusia juga mengenai membaca. Raja nazrin pun suka membaca. Cuba bawak2 jangan malas membaca.

          0

          0
        • Siti Fatimah says:

          Siti Fatimah pernah terserempak dengan Raja Nazrin dkt Kinokuniya (kedai buku) KLCC… Masyaallah.. lemah lembutnya tuanku.. muka bersih.. jalan sorang2.. org pon tak perasan..

          0

          0
        • krusi malas .... says:

          Hahaha … nak buat camna klu dah jenis pemalas ….. karangan pendek camni pun dia malas baca … lg lah buku yg berjela2 tebal lglah pemalasnya …

          Wbgmnpun tak pelah bacaan BN mcm ni jd pemalas pun tak pe … tak de faedah pun tp buku2 ilmiah , karangan2 ilmu jgn pulak malas … Harap2 adek aint nbdy care ni habis khatam Quran. Al maklumlah 30 juzuk. Klu dia muslin lah. K bye.

          0

          0
      • Sadis says:

        sedihnya la baca komen ni. Kalau la Rasulullah ada, macam mana la dia rasa. Jangan la samakan semua madu2 ni perampas pula. Sedarlah yang Rasul kita juga hidup bermadu. Berkata2 biarlah menggunakan akal dan iman. Manusia juga diuji dengan kata2. Sedih dengan orang bercakap ikut emosi.

        0

        0
        • Anonymous says:

          Ok sory. Aku tau ada je madu yg baik. Contoh zarina zainudin. Maafla sbbkan kinah, yg lain terbabit sama.

          0

          0
        • Anonymous says:

          Rasulullah bermadu lepas isteri pertama baginda meninggal dunia. Yang laki ko bermadu selepas bini pertama dia meninggal ke? Ayat nak good2 je geng2 betina perampas ni..

          0

          0
    • Lulu says:

      Baguslaa kinah dah tutup ig lepas upload quote kutuk dayana tak redha tu.. Harapbelajar dari kesilapan.

      0

      0
      • Anonymous says:

        huh minah ni memang tak makan saman.ashraf dah lama aku perasan memang suami dayus sedunia.korang ingat siapa yang wear the pants dlm marriage ni kalau bukan minah garik ni.
        belajar dr kesilapan?berapa banyak kali dah dia biadap,kurang ajar,show off ada dia belajar ke?just shut your #!!!!##?? mouth la please woman

        0

        0
      • minah jambu terlajak habis says:

        pompan mana yg redha kalau laki kawin sembunyi2 ???????? cuba Ashraf kawin lagi satu bini yg no 3 sakinah redha tak ?? cakap macm orang cetek pemikiran pulak si sakinah ni ..eh gi bukak tudong lah !! Diyana u saar aje ok satu masa nanti tuhan akan temukn u ngan jodoh jantan yg baik2 untok dayana k..lov uu..

        0

        0
    • Anonymous says:

      Bagus Dayana kau dah balas kata2 si kinah ni.Dia ingat kau boleh pijak2 nak tunjuk satu dunia la konon dah tundukkan suami & madu.Lepas tu minah ni leh meroyan balik pulak kata Dayana maki hamun.Ashraff seperti biasa akan senyap aje.Macam hari tu konon tak benarkan isteri2 dia upload gambar lagi untuk elak fitnah.Ada si kinah tu dengar?memang dasar lelaki dayus.Go go Dayana

      0

      0
      • Anonymous says:

        Alaaa dayana x balas pun maki hamun, dia ckp jgn sakitkan hati org je. Pastu nak sentap ckp dayana x redha! Bodoh. Senang je suruh dayana redha ngan perangai dia!

        0

        0
  2. Chloroform says:

    Tahniah Sakinah. Pedulikan semua haters dan keyboard warriors yang tak berakal dan cuma mampu tunjuk kuat/hebat dalam ruangan komen ini. Semoga bahagia

    0

    0
    • Anonymous says:

      Abis nak tunjuk kuat gaya bukan keyboard wariors tu kena pegi depan kinah pastu tumbuk muka dia ke?? Bodohnya mentaliti bini2 perampas ni..

      0

      0
      • Chloroform says:

        Kalau dah dasar hati busuk, apa pun dia buat semua salah. Ni hari Jumaat ya, bukan hari untuk kutuk-mengutuk. Kau kalau nak berdebat komen dengan aku, tunggu esok

        0

        0
        • Anonymous says:

          Yg busuk tu hati ko ngan kinah. Duk kutuk dayana tak redha la apa. Pastu tutup ig! Kena marah ngan laki ke kinahhh!! Hahaha. Elehhh nak berdebat buat apa? Ko keyboard warior? Jom bertumbuk la woiii!! Hahaha

          0

          0
        • Siti Fatimah says:

          ting! ting!
          Round one… Fight!

          0

          0
        • Anonymous says:

          Tak nak la, sbb clorofom dah tukar jadi kibod warrior, x jadi bertumbuk pulak. Nak tunjuk kuat pun xtau cane ni..

          0

          0
        • minah jambu terlajak habis says:

          sebenar nye niat si sakinah ni supaya Ashraf ceraikn dayana cepat2 supaya dia boleh kongker si ashraf ni sorang2 babtu dia berperangai macm gituu..dia sengaja sakitkn hati dayana supaya dayana leh gi makamah failkn perceraian paham tak peminat2 ? si ashraf ni pulak takot ngan sakinahhh takot2 nanti si sakinah dia dh tknk beranak lagiii paham tak !!

          0

          0
    • Chloroform says:

      Lol, habiskan sekolag dulu ya dik. Nampak sangat kau ni budak berhingus lagi. Kasi lap sket hingus tu dengan penumbuk besar ikan bilis kau tu ya…..takutnya itew kena tumbuk…..adik ni mesti orang kuat and gangster. Akak takut lerrr……LOL

      0

      0
      • Anonymous says:

        Wahh bestnyaaa kene chop budak sekolah. Terasaa muda iollss.. Haha! Kata tak nak jd keyboard warrior, nak tunjuk hebat kt sini je apehal?? Bertumbuk la jommm!! Hahahahah!! Ohh sbb ko pun keyboard warrior ye?? Hahaha padan muka kinah, kene tutup ig sbb kurang ajar ckp dayana redha x ikhlas. Bila dayana maki hamun ko kinahhh!! Ingat org tak sempat print screen ke kata2 ko tu kinahhh!! Hahahah

        0

        0
        • Chloroform says:

          Lol, bagus juga kalau umur dah tua tapi perangai macam budak sekolah. Boleh aku jadikan santapan untuk gelak time tengahari ni. Up lagi dik, up. Akak suka tengok kebodohan awak :D

          0

          0
        • Anonymous says:

          Ye ke, bkn akak perampas ni yg bodoh ke?? Hahaha! Akak hari ni jumaat, esk la berdebat.. Ckp tak serupa bikin kewww?? Kahkahkah

          0

          0
        • Lulu says:

          Duk melayan org bergaduh pun perangai budak2 sekolah gak kak oii..

          0

          0
      • Lulu says:

        Bini perampas sentap kene tuduh keyboard warrior lettew. Ni mesti bini2 perampas yg duk bertenggek kat ig kinah dulu ye?? Hahahaha

        0

        0
      • Perampasthewarrior says:

        Kak, hari ni hari jumaat, datang berdebat esok boleh?

        0

        0
  3. dammya says:

    Alhamdulillah…kalau baby ke 2 cuba bgi dayana untuk menjaga nya pun bagus.mana tahu lebih murah rezeki sakinah lepas ni.

    0

    0
  4. Cik kiah says:

    Dalam gambar yg tgh tue bakal bini no 3 asyraf kew ? Huhuhu

    0

    0
  5. linda says:

    Tahniah buat keluarga Ashraf. Ya Allah, kau permudahkan lah juga rezeki buat isterinya Noor Dayana Lokman

    0

    0
  6. hihihihihiii says:

    tahniah..
    dan didoakan seiring dengan usia dan anak yg semakin bertambah…semoga semakin matang dan tidak menghiris perasaan orang…apabila Allah swt kurniakan kita rezeki…syukurilah… bukan di megah2 kan…kerana bimbang mengguris hati insan lain…

    0

    0
  7. zz says:

    Tahniah sakinah…
    Cara nara memberitahu yg sakinah hamil lg saye suke tp cara nara memberitahu kisah silam mereka saya x setuju kerana skrg mereka tgh bhgia. Tak perlu diungkit kisah lame

    0

    0
  8. nok gebuzzz says:

    bukan x nak doakan bahgia…bukan x nak ucap tahniah
    tapi memandang kan ko merampas hak org nak sebut perkataan bahagia..tahniah rase mcm x jadi…

    0

    0
  9. OTAK NARA says:

    Ramai pengikut Wan Sakinah mengucapkan tahniah kepadanya melalui laman Instagram dan gambar-gambar yang dimuat naik oleh wanita itu juga menunjukkan baby bump yang semakin ketara…

    sure ke bloq sampah sarap??mana taw ramai….meh bukti bukan cedok kt instgram akak yg tengah2 tu ke??aku tgok sorg je wish congratulation

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ko ni xpaham2 lagilaa blog ni punya style sarcasm. Ni semua sarkastik je laa..

      0

      0
  10. wink wink says:

    xterfikir di minda berkongsi ‘anu’ dgn org lain :(…lepas tu boleh dibangga-banggakan pulak..ish ish..

    0

    0
    • Anak istri pertama. says:

      Beringatlah wahai Hamba Allah bila berkata2 …. sebahagian besar para nabi2 berpoligami kecuali … cnthnya nabi isa , nabi adam. Poligami adalah Syariaat Allah swt yg dibenarkan sehingga hari kiamat. Jika tdk sanggup poligami , berdoalah kpdNya bkn mengeluarkn kata2 menghina syariaat Allah swt wlpn kpd diri anda sndri. Ingatlah diri kita , suami , udara , harta benda dan segala2 yg ada di mukabumi dan alam semesta serta alam ghaib adalh hak milik Allah dan di bwh KekuasaanNya. Jk direntap nyawa akhrnya kata2 itu mnjd saksi di akhrt. Hak istri2 adlh sama di sisi Allah. Setiap kata2 akn di catat sbg bhn bukti.

      0

      0
      • Anonymous says:

        Mula la guna ayat2 agama nak benarkan perampas2 ni tunjuk belang.

        0

        0
        • dr saudaramu says:

          Sayang saudraku. Bkn nak suruh sesiape tunjuk belang. Tp ini adalah kbenaran Al Quran. Kalam dr Allah. Cume nk highlightkn ini bkn urusan kita tp mrk skluarga. Siapa yg brani utk MENDUSTAI Ayat2 Allah lglh mmpermainkn hukum Alquran. Kita hnya HambaNya yg hina. Cuma minta syngi diri sndri di akhrat kelak antra syurga dan neraka spt Kata2 mrk yg tersasar dr landasan Syariaat. Skiranya ada yg nak tunjuk belang pro or cons biarlah mrk dgn labu2nya. Terjun ke dasar lautn api skiranya mrk mampu. Sy mmg tdk mampu meredah api tersbt. Wallahu a’lam.

          0

          0
        • Anonymous says:

          Baiklahh setazahh!! Tddmka.. Lol

          0

          0
      • Anonymous says:

        Poligami dibenarkan tetapi bukan wajib.Faham betul2 Quran sebelum bercakap banyak.Lelaki boleh kahwin dua,tiga & empat tetapi ‘jika tidak boleh berlaku adil’,kahwinlah satu sahaja.Rasulullah berkahwin kerana ingin menolong janda,semua isteri baginda janda kecuali Aisyah.
        Rasululullah tidak membenarkan Ali Abu Talib berkahwin lain kerana tidak mau Fatimah bersedih.Ni cerita benar ye,isteri2 Rasulullah cemburu pada seorang bakal isteri Rasulullah kerana cantik.Jadi mereka kata pada bakal isteri ni Rasullullah suka kalau dia palingkan muka bila baginda mendekatinya.Hari pertama nikah,perempuan ni memalingkan muka bila Rasulullah dekat,terus diceraikan.
        Ini contoh cerita berkaitan Rasulullah & isteri2 berkenaan poligami yang sama perasaan dengan manusia lain.Jangan la bercakap macam wanita ni tiada tidak ada perasaan ye.

        0

        0
        • Anonymous says:

          Dorang bukan amik pun ajaran sebnar rasulullah, amik separuh utk menangkan pihak perampas je. Tu yg bajet2 setazah tapi belajar x abis!

          0

          0
        • dr saudaramu says:

          Poligami boleh jatuh pelbagai hukum mengikut keadaan tertentu dlm syariaat. Boleh jd Wajib , Haram , Makruh , Sunnah. Sy sgt fhm tentang hukum poligami dlm agama. Cuma bila org brkata2 tentang poligami seolah2 prkara haram yg di prkatakn malah mmpersendakn cth komen “berkongsi anu “. Bukan siti fatimah bersedih tp tiada perempuan yg lbh baik dr saiditina fatmah zahrah slps saiditina wafat barulah saidina ali berpoligami. Sy sndri wanita sgt faham hati nurani wanita tp bila ada yg berckp pasal hukum sambil mmpersendakn syariaat. Agama lbh utama.

          0

          0
        • Anonymous says:

          Boleh jadi wajib? Kalau tak buat dosa? Apa dalili kau pakai? Mana nas kau guna?

          0

          0
        • Anonymous says:

          Agama lebih utama, maksudnya tjawab terhadap isteri lebihutama. Itu yg wajib. Bukan tipu isteri kahwin kat siam. Bukan sakitkan hati isteri dgn penipuan. Berbalik pada agama.

          Lagi satu ko ckp tak betul, bukan pasal tiada wanita yg lebih baik dari siti fatimah. Tetapi mmg rasulullah tak benarkan anak dia dimadukan. Kau baca sirah mana ni? Kau nak jadi periwayat palsu?

          0

          0
        • dr saudaramu says:

          Wajib poligami apb 1.Suami mempunyai nafsu yg kuat sehingga isteri yg sedia ada tdk mampu melayan nafkah batin suami.2.Isteri yg tdk brdaya atau sbb2 sakit dlmn. 3.Suami yg inginkn zuriaat. Sy mengatakn Wajib bkn utk suka2. Sy berkata Hukum Allah bkn manusia. Bergurulah dan perhalusi ilmu agama kita. Sy tdk membaca sirah tanpa berguru. Mmg benar Rasulullah tdk mmbenarkn saudina ali poligami smsa dgn saiditina Fatmah zahrah cuma sy perhalusi alasan anda. Kata2 “Tiada wanita yg lbh baik dr ank baginda” itu dtg dr Rasul sndri bkn sy.

          0

          0
        • Anonymous says:

          Mana dalilnya? Kalau nafsu kuat bini 5 org pun x cukup? Nafsu kuat nabi ajar berpuasa. Bukan bermadu! TAkpun kasikan je.

          0

          0
        • dr saudaramu. Wallahu a'lam. says:

          Mmg benar Setiap Kalam Allah itu. Klu tdk berlaku adil cukuplah satu. Adakah anda benar2 ikhlas berkata2 atau hnya menggunakn Kalam Allah atas sbb2 peribadi. Ingtlh mrk yg mengguna agama atas sbb peribadi dimurkai Allah. Blajarlah bab nikah munakahat scra terperinci. Blajar juga tasawuf(bab akhlak) , Fekah , Tauhid(Akidah). Kemudian barulah kita dpt faham agama islam. Kisah asyraf dn kinah lari ke siam itu. Mrk sekeluarga sudah redha dn bertaubat. Cuma kita sbg org luar blh ambil iktibar kisah mrk. Cemuhan hnya menambahkn dosa kita sdri.

          0

          0
        • dr saudaramu. Wallahu a'lam. says:

          Aduhai kasikan ??? …. kelakarlah pulak. Takkan kot sampai cam gitu. Adik pergilah ke surau atau masjid atau majlis2 ilmu. Insya Allah ustaz bertauliah akn xplain dgn terperinci. Klu adk rajin tngk tv, sila tonton Cinta Ilmu fikh syariah. Halal haram dlm islam bab nikah khawin. Ustaz haryanto , ustaz2 dan ustazah2 pun dan ramai bg ilmu sentuh bab poligami di dlm tv. Ulangan cari dlm internet tp lbh baik tuntut ilmu sndri dan bertalaki dgn guru. Kasikan? Mcm kucin jer. Mmg ramai lelaki islam ni buat anak pandai tp bab tanggungjwb hempuk atas istri. Sakit hati btl.

          0

          0
        • dr saudaramu. Wallahu a'lam. says:

          Bab buat anak mass prdction tp x pandai tanggungjwb. Hukum Haram Poligami. Tanggungjwb merangkumi kasih sayang berupa batin dan fizikal serta nafakah kluarga. Org lelaki klu sanggup trima tanggungjwb yg berat ini. Silakanlah. Praktikkan bukan dgn kata2 shj tp perbuatan. Klu tidak mk cukup satu shj. Klu sy hakim mahkmh syriah sy sumbatkan lelaki2 spt ini dlm jail. Masukkn kan jail mcm kandang kambing bkn jail di msia. Terlalu baik utk org2 yg tdk bertanggungjwb. Ingatlh Para Suami KHUTBAH AKHIR NABI MUHAMMAD SAW – jaga istri baik2.

          0

          0
        • Anonymous says:

          Woii cakap xde dalil, apa jadah! Mana dalil? Mana nasnya wahai ustazah jadian? Nak sgt masuk neraka sbb salah bagi hukum ke? Sekarang jgn pepandai ckp xde fakta. No dalil no fact ok! Puiii

          0

          0
        • Anonymous says:

          Setiap fakta kena ada hadis dan perawinya sekali. Sila sebutkan dgn jelas ye. Bodoh

          0

          0
        • Anonymous says:

          Dgr sini ye ustazah jadian, kalau nak bagi dalil atau apa2 yang melibatkan rasulullah, sebutkan perawi dan dari hadis mana. Jangan main taram je dik! Jgn ikut sedap pelir ayah kau nak cakap.

          0

          0
  11. si comel says:

    x minat lah aku nk amik tau hal rumah tangga artis sendu ni…buang mase jer…next please!

    0

    0
  12. ira syaziera says:

    nati ble kinah da longgar sbb brnk kerap,si ashraf lebihkn dayana pulak.. Tgu jela..

    0

    0
  13. Queen Aurora says:

    Congrats Sakinah. Take care of your health and your baby. But bang nara tak payah la tulis psl ni. Bosan. Tak kan hamil anak kedua pun nak tulis? Ntah2 anak dah sepuluh nnt, sampai hamil kali ke-10 pun bang nara nak tulis. Dia tu bukannya artis. Kalau dayana mengandung, tu baru exciting news. Anyway, may Dayana give birth to her own child soon :’)

    0

    0
  14. ohoiii says:

    dh mmg ko tu kilang kn..nk buat cmne lg..redha je lh ye kinah..jln kn lh tugasmu itu dgn sebaik mungkin..

    0

    0
  15. Anonymous says:

    Apa motifnya siarkan “berita” ni … dah busanlah baca pasal Ustaz tahi kucing dengan bini muda yang mulut takde insurans ni … kot kot yg tengah tu nak jadi madu Kinah ke … yawnnnnnn … next!!!

    0

    0
  16. cik kitt says:

    Jgn show off sgt.ingt hati isteri pertama batu ke.walaupun redha tapi perasaan bagai dihiris2 bila tgk gambar suami dan madu.nak2 plk ada anak.

    0

    0
    • Kiki says:

      Madu tu dayana sorang ke? Dah tu kalau dayana bergambar dengan ashraf, hati sakinah tak boleh terhiris ke?

      Kalau dah tak suka, cempedak bleh jadi nangka.

      Kiki

      0

      0
      • Anonymous says:

        Xde la pulak dayana letak gambo laki tido atas katil bagai kann.. Poyo. Hormat la bini no 1. Tgk zarina zainuddin tu, hidup bahagia je x post gambo laki tido kat ig..

        0

        0
      • Anonymous says:

        sakinah tu ada hati dan perasaan ke?

        Macam takde je. Kalau ada dia patot fikir hati dayana terhiris masa die setuju kahwin dengan ashraf muslim dulu.

        0

        0
  17. cira khairi bkn kakak kilafairy says:

    Hoiiiiii kinahhhhh hidung bulatt
    Ak harap si serapp kawen no 3 bia ko meroyaaaannnn kah kah
    Ak pelik sgt dgn si perampas
    Si memey tu lbh2 lg
    Wartawan tny sanggup x bermadu dgn abby
    Die jwb xkn sanggup bermadu gan abby atau mana2 pmpuann sooo masa ko dtg opis norman time abby ngadung anak no 3 tu
    yg ko berkhalwat tdo opis norman berbulan2 tu mmg niat ko nk rampas laki org time kt diri sndr tau plak xnk madu sakit hati
    Perampas ni sume hantu
    Oiii kinah berambus la ko ttp la ig ko tu sampai kiamat. Meluat uweekkkkk

    0

    0
  18. Cik Bedah Hospital Melaka says:

    Dayana tu dah mengandung pun. Nak kecoh2 buat apa ler.

    Bini-bini orang mengandung, bini-bini orang jugak meroyan. Pi balik jaga puki sendiri la. Karang laki kawen lain meroyan.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ewahh, mak awk ada puki x?

      0

      0
      • wud wud wud wudd says:

        elok la pompuan same pompuan gadoh psl sape ade puki..tah pape..tercapaila matlamat belog2 gosip nk meramaikn pengikot berlidah tajam, penmbah dose dan dermawan memberi pahalenyer pd org len… pada asrap muslim, bersara jela..ade ko ke xde ke same jer industri ni aq tgk, byk yg buruk sal name ko dr eloknye..elok ler cr rejeki tmpt len tggung ank bini… adioss..

        0

        0
    • cintaku says:

      Eh…betul ke si dayana tu dah mengandung??mana awak tau?

      0

      0
  19. Mak Non says:

    Mak Non doakan Dayana pun boleh mengandung jugak. Ameen.

    0

    0
  20. FC says:

    Whatever lah Ashraf and Sakinah….boooooooo………

    0

    0
  21. KakLeena says:

    Tahniah Kinah…jaga kandungan. Mudah2an lepas ini Dayana pulak mengandung…aamiin..

    0

    0
  22. macam2 says:

    Do something Dayana! U are a doctor! Zaman sekarang macam-macam boleh buat dah.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Kann.. Rawatan kesuburan banyak. Ivf pun ada. Pls dayana, jgn bagi org pandang tendah kat awk..

      0

      0
    • Dr Hafizah says:

      Untuk pengetahuan, Dayana sedang mengandung 2 bulan. Tahniah Ashraf Muslim dapat zuriat ramai2. Sakinah madu yg baik. Dayana madu yg baik. Ashraf suami bertanggungjawab.

      Alhamdulillah kami sebagai sahabat mereka sangat mengetahui keadaan mereka dan menyokong mereka.

      0

      0
      • Anonymous says:

        Serious dayana dah mengandung?? I am sooooo happy to hear thiss!!! Moga lepas ni berderet anak dr dayana!! We love u!! Eh tetiba!! Hahaha happy sgt!

        0

        0
        • Anonymous says:

          Ya. Dr Dayana sedang pregnant. Allah bagi rezeki lewat adalah hikmahnya.

          Sakinah mengandung awal pun ada hikmahnya.

          0

          0
        • dr saudaramu. Wallahu a'lam. says:

          Jazakillahu khairan kathira …..
          Thanks Dr Hafizah krna beri info ini. Mencari sahabat yg baik seumpama mencari berlian di pdg pasir. Smoga kluarga besar ini di beri rahmat dan di berkati Allah swt shingga akhiroh dan Kasih sayang hingga ke syurga. Kluarga yg diselubungi dgn sakinah mawaddah warohmah. Aameen … Doa sy ini juga buat Dr Hafizah dan smua di sini. Sedih mlihat umat islam brtelagah hal2 yg mrk kurang arif. Bila berkata2 tanpa ilmu didada, hati yg kurang iman, akal yg semborono mk kita tlh mnzalimi diri sndri.

          0

          0
  23. binino3 says:

    pakat berebut pelirrrrrr. untunglah serap

    0

    0
  24. feredea says:

    tahniah pada wan sakinah
    bertuah dapat anak kan…

    0

    0
  25. Azwana Alia Masih Kegersangan.... says:

    mengandung lagi kinah, ni korang ker yang buat seks kat balkoni tu??? lol

    0

    0
  26. isterisolehah says:

    Aku just nk share cite..ade kwn aku tu kt 2 tahun kawin…xde anak…ade problem…tp husband dia normal… Husband dia smpi skrg tlg dia buat rawatan pakar bulan2 tanpa jemu…iui…pernah x menjadi….husband dia bg sokongan moral lg…skrg ni nk try second time iui… Pastu kalau xde rezeki…husband dia nk proceed utk iva selalu kasi semangat….jgn putus asa sayang…kita usaha Allah tentukan….so sweet.. I yg tgh pregnant ni pulak cemburu tgk kasih syg diorg.

    Kpd suami2 xkisah la nk poligami ke…kalau anak 10 org pun kalau suami nk tambah cawangan bkn kira… tp tunaikan tgjawab kt isteri yg ade masalah…nafkah batin…bkn bermaksud bg yg itu je…nafkah batin tu merujuk pd…dalaman…gembirakan isteri…kalau dia sakit bwk gi clinic…kalau dia ade masalah kesihatan bab wanita…gi support bwk rujuk ke pakar…itu yg dikatakan bg nafkah batin…sy quote dari sorg ustaz. Bkn maksud suruh redha je….tambah usaha+ sabar+ redha…pstu berserah pd Allah. Mcm amik exam la…kkdg org kena study giler2 bru rezeki cemerlang tu smpi kt dia….idup ni usaha kita tp dgn perancangan Allah…. Jgnlah suruh isteri duk diam kt rumah ckp….nt ade rezeki anak adela…kena redha syg…. Renung2 kn para suami sekalian..

    0

    0
  27. melati says:

    macam Group Myvi kuning jer semua..

    0

    0
  28. melati says:

    Group Myvi kunning nengandung lagi????

    0

    0
  29. semut sentap says:

    dayana dah pregnent.. okey..tgu bln 12 ni dapat lah baby..

    0

    0
  30. sayangkan dokter dayana says:

    Tahniah dokter dayana. Happy for you.

    0

    0
  31. melati biru says:

    alu pulak yang makan hati!

    0

    0
  32. razada says:

    kesah benar..ada suami yg sanggup turun naik klinik pakar bawa wife sbb nak wife prgnt..wlpon doc ckp asben normal tp asben still sbar smpai 1 tahap asben ckp kalo Allah xbg rezeki anak2 kita smpn duit byk2.nanti dah tua duduk rmh org tua yg berbyar..sedihnya..6 taun msh berusaha.doakan sy beroleh zuriat.amin..

    0

    0
    • Anonymous says:

      Sy doakan awk beroleh zuriat secepat mungkin. Tapi awak, zuriat tak menjamin yg kita xkan duduk rumah org tua bila dah tua nanti. Dah bnyk contoh bleh tgk, ada anak pun x menjamin apa2. Zuriat ni rezeki, kalau rezeki bukan dari rahim sendiri, mungkin rezeki awk dari rahim org lain. Bersangka baik dgn Allah k. :)

      0

      0
  33. shanana says:

    Dua2 tgh mengandung, patut lar madu2 ni betelagah, yelar time tgh pregnant, masing2nak perhatian lebih dari suami…kinah mesti rase recabar sbb merasakan takhtanya sbg ibu yg boleh mengandung dpt juga ke dayana

    0

    0