Written by AbangNara | May 20th, 2011

Tiada kata yang dapat diucapkan apabila melihat video Sham Kamikaze bercerita mengenai hidayah yang diperolehinya untuk berubah ke arah kebaikan. Tahniah Abang Nara ucapkan. Semoga Sham Kamikaze terus berjuang di jalan ini dan sentiasa mendapat rahmat dariNya. Tahniah Sham.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

72 responses to (TAHNIAH)Sham Kamikaze Kini Berubah Ke Arah Kebaikan

  1. saya says:

    1st kew…???

    alhamdullillah…

    0

    0
  2. hana anjell says:

    alhamdulillah.dulu tak suke tgk die tindik telinga…..sekarang bertambah hensem la sham ni…hahha

    0

    0
  3. hana anjell says:

    alhamdulillah…dulu takj suek tgk die pakai anting2..sekarang bertambah hensem muke si sham ni..huhu

    0

    0
  4. Kepoh says:

    alhamdulillah :)

    0

    0
  5. limau_lemon says:

    alhamdulillah..gud for him n for us sebagai kisah tauladan…(:

    0

    0
  6. zul says:

    alhamdullilah…sungguh terharu bila dengar berita yang macamni

    0

    0
  7. secret says:

    secret rase sebak. nak nangis pun ade. bila syam tu bercerita. erm.. smoga Allah lindungi dan tetapkan hati kita semua dalam iman. amin.

    0

    0
  8. xaturen says:

    Alhamdulillah, bagus kalau macam gitu..

    0

    0
  9. aku says:

    yg lelaki banyak yg kita tengok telah” berhijrah” .Yg pompuannya bagaimana pula .. cocok sana , cocok sini .. yg dah kawin beranak pinak pon x reti2 nak berubah … tambah berlumba lumba lagi nak tayang aset … entah la ..

    0

    0
    • secret says:

      Di situ lah peranan sang arjuna memimpin masyarakat. dari komuniti sekecil sebuah perkahwinan iaitu ANTARA SANG SUAMI DAN ISTERI, lantas menjadi pemimpin kepada komuniti sederhana yang membentuk KELUARGA. berperanan pula sebagai BAPA KEPADA ANAK-ANAK. Seterusnya sang arjuna jugalah yang berkelayakan lebih baik dari wanita untuk memimpin komuniti yang lebih besar iaitu masyarakat, dan negara.

      kesimpulannya, kami kaum hawa sangat memerlukan kaum ADAM untuk membimbing kami.

      assalamualaikum semua
      ***
      pvideo pengantin bunuh diri

      0

      0
  10. sahin says:

    yang ni siti jarum tak nak komen ke??? dulu bob lokman berhijrah bukan main lantang dia kritik siap kutuk cara bob berpakaian sedangkan itu pakaian Rasulullah… tahniah syam semoga kau terus diberikan hidayah Allah sehingga ke sakaratul maut… pedulikan apa orang kata kerana zaman sekarang memang orang yang berusaha berubah ke arah yang diredhoi ALLAH akan ditentang manakala orang yang membuat maksiat dipuja puja… semoga kita semua dinaungi Rahmat Allah Taala…

    0

    0
  11. Farida says:

    Askm…..Tahniah kepada Syam….semoga dirahmati Allah & murah rezeki…

    0

    0
  12. joyah says:

    ko lak bila nak brubah bro nara.
    asek share pic artis seksi n gosip…byk dah ni ko share saham dosa nih ngn umat manusia ni

    0

    0
  13. me220784 says:

    assalammualikum

    sekadar pandangan peribadi, abg nara elok sekiranya bagi artikel ke arah kebaikan, apatah lagi pengalaman mereka2 yg diberi hidayah kita sebut ‘alhmdulillah’ lebih nampak manisnya dari perkataan ‘tahniah’ . sekadar pandangan peribadi atas kegembiraan penghijrahan hamba Allah ini. semoga saudara syam akan terus dalam lindungan dan hidayahNya. berdoa semoga saya dan tuan puan tidak akan berbolak balik hatinya menuju ke arah kebaikan. InsyaAllah, Amin. :)

    0

    0
  14. as says:

    hidayah bkn datang dgn sendiri..tp perlu dicari
    dri cerita Sham,dia berusaha cari hidayah dan Alhamdulillah Allah permudahkan jalannya…

    0

    0
  15. as says:

    hidayah bkn datang dgn sendiri..tp perlu dicari
    dri cerita Sham,dia berusaha cari hidayah dan Alhamdulillah Allah permudahkan jalannya..

    0

    0
  16. Student UIN says:

    syukur la dapat hidayah, Allah bagi sape saja yang dia nak, moga lebih ramai lagi yang ikut jejak dia..

    0

    0
  17. Student UIN says:

    syukur ramai lagi yang xdapat hidayah tu moga mereka pun ikut jejak dia..bertambah2 orang baik dalam dunia.

    0

    0
  18. Aman says:

    Alhamdulillah.

    Harap-harap hijrah kali ini bukan sebab politik. Tak nak jadi macam Bob Lokman tu. Niat dah baik, tapi cara tak bagus. Masuk politik mengutuk orang lain, tak ke berdosa tu? Fitnah sana sini tanpa fakta. Kalau tak percaya, pegi youtube search macam2 ceramah “dakwah” Bob Lokman.

    Semoga hijrah Sham kali ini memberi semangat kepada rakan-rakan artis lain utk berubah ke arah kebaikan. Nyanyi2 gak, bila masuk waktu kita solat. Konsert2 gak..bila azan kita hormat, dan ajak peminat solat.

    tak gitu?

    0

    0
    • saya says:

      nak berubah sebenarnya x perlulah dihebohkan..atau diberitahu bagaimana perubahan ini berlaku..salah ke sy cakap mcm ni???
      Allah swt menguji kita setiap hari…x ada satu hari pon yg kite tdk diuji samada kite sedar atau tdk…
      Perubahan kpd lebih baek xperlulah dihebahkan takut nanti boley menimbulkan riak dlm diri…ini yg kita takuti…
      Yang penting…”dunia dan akhirat biar seimbang”..
      Jgn kutuk sy kalau apa yg sy tulis ni ada yg salah ye..

      0

      0
      • tobiey says:

        sham bukan hebohkan lah. Dr. Asri yang jemput dia kongsi pengalaman. Ala mcm kat sekolah dulu, pelajar cemerlang cikgu jemput bg ucapan cerita kisah kejayaan.
        dia bukan nak heboh2kan dia berubah pun..

        0

        0
      • student bandung says:

        aku tak rasa dia heboh2 kan..ko pnh tgk tak video sorg laki mat saleh cari agama then die jumpe islam..ada story dia kat youtube yg ada lagu maher zain open your eyes tu..die berkongsi, mcm mana dia dpt..supaya org lain pon jeles n ada rasa nak cari Tuhan..this is a good thing..
        lgpon, better ckp hal2 cmni drpd mendedah je keje..kan?

        0

        0
      • awex gaban says:

        ini bukan soal heboh..bnda baik,xsalah di kongsi apatah lagi yg boleh bg pengajaran utk suma…bila berkongsi bnda kebaikan ni, terpulang atas hati seseorang…dan sapa kita nk acuse dia nk takbur sedangkan amal ibdat kita sndri belom tentu di terima Allah…?

        jd aku rsa x payah la nk cetek sgt pemikiran tu…patotnya kita tumpang gembira n bersyukur atas penghijrahan ni…alhamdulillah…dan mohon semoga kita juga dianugerahkan taufik dan hidayah dri Allah…smoga dipelihara iman semuanya,amin

        0

        0
      • awex gaban says:

        alahai komen ‘saya’ neh anoyink betol…x salah rsanya nk kgsi kebaikan…terpulang atas niat ati seseorang tu….sdgkan amal ibadat kita belom tentu sempurna & diterima Allah…

        patotnya kita bersyukur, gembira dan encourge atas penghijrahan ni…alhamdulillah

        ” dan sy minta pengakhiran yg baik utk sy dan semua…” -sham

        0

        0
      • OrenJus says:

        Rasanya bukan Sham ni yang nak hebohkan..orang lain yang amik vid ni n sebarkan…btw untuk kebaikan apa salahnya…dia cerita zaman jahil dia sampai dia diberi hidayah…sama2lah kita amik pedoman dari story dia tu…sekurang2nya, terbit sedikit rasa keinsafan dalam diri tu…makin dgr cerita2 baik macam ni…makin banyak rasa keinsafan kita timbul nanti….mudah2an..insyaallah…

        0

        0
  19. alam flora says:

    tahniah … lepas ni bole jadi penceramah pulak … !!!

    0

    0
  20. Alhamdulillah untuk beliau… kita?

    0

    0
  21. Semoga Allah turut memberi hidayah untuk kita semua..

    0

    0
  22. Dauspozi says:

    Cuba bandingkan wajah dia yang dulu dan sekarang… Sangat berseri wajah sekarang ni… Itu yang aku nampak… Bila orang berubah ke arah kebaikan, nampak NUR dia… Alhamdulillah…

    0

    0
  23. student bandung says:

    seronoknye dgr..alhamdulillah……
    satu langkah kita dekatkan diri kita kat Tuhan, 10 langkah Tuhan dtg kat kita..or maybe more!!
    and betul komen2 diatasa..petunjuk tu dicari..kita kena ada nak ‘nak!’..tunggu je mana nk dpt..Tuhan tak ubah seseorg tu kalau org tu yg taknak berubah..

    0

    0
  24. rita harun says:

    alhamdulillah. semoga saya bertemu jodoh dgn dia. amin
    ahhahahhhahaha

    0

    0
  25. alhamdulillah..bkn senang ingin mendapat hidyah dr allah s.w.t..hanya org tertentu sahaja..

    0

    0
  26. shah amri says:

    wah,bagusnya…semoga kita semua pun sentiasa deberi hidayah dari Allah swt.amin…
    saya ada nak share sesuatu,sesiapa berminat nak wat RM500 sehari,klik sini-http://iluvurl.com/0tsb

    0

    0
  27. yume says:

    to sahin

    sebab bob tu berubah lepas tu kutuk2 orang.. ada dalam islam macam tu? dia cakap besar je si bob tu.. berubah tak salah… jangan nak aibkan orang lain dah la

    0

    0
  28. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    selama ni dia ni jahat ke?

    0

    0
  29. bunga kantan says:

    Alhamdulillah bnyk artis dah berubah..sejuk hati bila baca berita macam nih..nara cuba u paparkan citer almawlid plak…seperti dalam kosmo hiburan semalam..artis2 ruffedge, innuendo da berubah

    http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0513&pub=Kosmo&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm

    0

    0
  30. bunga kantan says:

    baca kosmo hiburan semalam..tentang almawlid gabungan artis2 dari ruffedge, innuendo yg berubah ke arah yg lebih baik..

    Alhamdulillah

    0

    0
  31. altintop says:

    minah jambu masing2 ada zaman jahiliyah sendiri termasukla syam dan kite semua…tiap2 hari kita buat dosa sama ada sedar atau tidak.. hari ni kita buat baik esok lusa kita gandakan kebaikan kita itu pun satu perubahan atau hijrah jugak… yume saya tengok ceramah bob takde pun dia aibkan orang lain… yang dia aib dan hina adalah diri dia sendiri iaitu pengalaman dia sepanjang 30 tahun dalam dunia hiburan…saya pernah menonton ceramah bob.. dia meminta kita menghayati lirik ciptaan dia sendiri iaitu isabella… ayat yg berbunyi ISABELLA ADALAH KISAH CINTA DUA DUNIA, MNGAPA KITA BERJUMPA NAMUN AKHIRNYA TERPISAH…ayat tersebut jelas menunjukkan tidak percaya pada rukun iman yg ke 6 iaitu qada dan qadar Allah… perkara ini yg bob tegur kerana kebanyakan dunia hiburan kita berteraskan yahudi dan nasrani dan menyimpang jauh dari Islam… apa yg dicita citakan bob adalah dunia seni kita akan bertunjangkan Islam dan dia berkata dia akan kembali semula di medan seni jika itu berlaku… jangan terus menuduh seseorang itu sebelum kita melihat dan mendengarnya sendiri… berapa ramai ulama kita ditangkap dan dilarang berceramah kepada umum kerana berkata yang benar??? contoh adalah bekas Mufti Selangor Almarhum Ustaz IShak Baharom dilucutkan jawatan kerana berkeras pertandingan ratu cantik haram untuk umat islam… dan Arwah masuk Pas dan ceramah beliau tidak ada sekatan dari mana2 pihak setelah masuk Pas… untuk pengetahuan BOB LOKMAN adalah cicit kepada Ulama terkenal Melayu iaitu Allahyarham TOK KENALI…

    0

    0
  32. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    ye ke tintop? eh camana minah jambu leh tak tau ni?

    0

    0
  33. zaia says:

    Alhamdulillah..
    berseri2 dn smakin encem juga mukanya..

    0

    0
  34. Amier says:

    Baiklah!!….tetapkan iman! kalau nak cari kebenaran tak boleh fanatik buta, ulamak pun ramai….menjadi seorang muqalid mesti menggunakan argumentasi logik.
    Contoh, Dr.Asri punya jalan keagamaan pun ada kontradiksi dengan pemikiran ramai ulama di Malaysia.
    Kadangkala tidak menyentuh tentang cabang malahan perkara pokok.

    0

    0
  35. KasiNasihat says:

    Orang lain dah insaf. Abg nara bila nak insaf dan bertaubat? Asyik dok cite benda dalam kain orang sahaja. Dok bergossip sana bergossip sini. mengumpat sana mengumpat sini /?? Tak ingat dosa pahala ke Bang Nara?

    Moga Bang Nara lekas bertaubat dan jadikan blog ini sebagai perintis amal yang dijadikan bekal akhirat.

    0

    0
  36. Radio-Islam says:

    Alhamdulillah Sham telah mendapat hidayah dari Allah. Tak semua orang mendapat nikmat ni.

    Ia hanyalah sebahagian kecil saje dari nikmat Allah tetapi memberi impak yg sangat besar pada diri Sham.

    Siapa yang benar2 ikhlas mencari reda nya pasti di berikan petunjuk….

    Setuju dgn kasiNasihat, semoga blog beautifulnara ni boleh ditambah baikkan lagi untuk dapat memberi peringatan selain hiburan saje…..

    0

    0
  37. yang says:

    memang best kisah dia….

    0

    0
  38. yang says:

    memang best cerita dia…

    0

    0
  39. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    ape yg bang nara buat sampai kau suroh dia bertaubat ! orang yg suka buang anak kt tepi longkang kt dalam jamban tu patut suroh diorang bertaubat!!! orang yg suka gi bomoh buat perkara yg tak baik …bini yg suka kasi nasi kang kang ngan laki tu patut di suroh taubat !!!!!!

    0

    0
  40. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    nama yg KASINASEHAT tu mesti nak jawab soalan minah jambu ni…( APE YG BANG NARA BUAT SAMPAI DIA SUROH BANG NARA BERTAUBAT ? ) kalau tk suka ruangan komen rabak ni jangan bukak dn baca laaaaaaaaa …….jangan banyak COLOK lah !!!!!!

    0

    0
    • emo says:

      die kasi nasihat la.. xkn nk tggu org buang anak or yg syirik2 je tobat.. dosa2 kecil pon kene tobat.. alahai melayu…

      0

      0
  41. emo says:

    minah jambu ni.. die kasi nasihat.. xkn nk tggu org buang anak tepi longkang baru nk suro tobat.. alahai melayu…

    0

    0
  42. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    kalau nk taubat sendiri la taubat ! macm lah bang nara ngan kite2 ni tak tau bende baik ngan tk baik ! dosa kite kecik2 dulu pn kire tau ! bukan kire dosa2 orang2 tua je ….ingat senang ke pe nk masok shyorga ? bnyak bende2 yg tak boleh kite buat tau tak ! benda2 yg tk sedar pn mungkin kite semua dh buat kite mana tau ! jadi kite2 ni kena lah buat baik sentiasa …jangan buat keje2 yg tak baik……..!!! nasehat kn orang pandai ! sendiri tu tak tau macmana punye DAJAL uh!!!!!!!!!

    0

    0
    • D says:

      wei minah! org bg peringatan la wei. kalau nk bt benda baik..tak salah ajak org lain. bukan bermakna..kita taubat sorang tu yg paling bagus.kene ingt kan org lain jugak utk sama2 bertaubat.sama2 masuk syurga.kamu ckp..”ingat senang ke nk masuk syurga”? kamu bercakap macam kamu x pernah belajar agama minah. masuk syurga senang.masuk neraka lagi senang.manusia mmg x lepas dr bt dosa,tapi..insyaAllah dgn izin Allah, dosa kecik kita terhapus kalau kita ikut apa yg Allah SWT suruh. even klu amik wuduk pun, dosa kita blh terhapus melainkan dosa2 yg besar. haihhh..minah2.kamu kene bnyk membaca lagi ni. kamu ckp mcm org xde agama minah.

      0

      0
  43. dayana says:

    haihh.cik minah. basic agama islam pun kamu tak tahu eh? nak masuk syurga senang.nak masuk neraka lagi senang. apa mksd kamu dgn “bnyk bnda2 yg tak boleh buat”? kamu andai kn msk syurga tu ssh? cetek btl ilmu kamu ni.

    0

    0
  44. cik canteq says:

    makin jatuh cinta ngan sham ^_^

    0

    0
  45. kak nam says:

    tapi naper masih pakai cincin di jari tengah ikut kaum nabi luth?

    0

    0
  46. kak nam says:

    tapi naper pakai cincin di jari tgh macam kaum nabi luth?

    0

    0
  47. lipat says:

    mnyesal la klo die ikot dr maza….kepala sesat kt Malaysia
    muga2 Allah memberi hidayah kpd syam agar tidak terpesong akidah…!!!

    0

    0
  48. bull listing you obtain

    0

    0
  49. mr kacak says:

    aku xknl sgt pn si sham kamikaze ni. tp nama dia agak familiar ah. baru td tgk konsert af9 dia jd tukang kritik. tiap kali time dia kritik, aku ngn housemate aku macam, ‘eh ni sham kamikaze eh? apesal muke lain?mcm bersih & tenang sgt.pastu tiap kali nk start kritik, dia akan lafaz bismillah. pastu klu ada peserta wanita dia macam tak pandang sangat, brckp tapi xpndang pempuan. aku ngn mmber aku mcm pelik. didorong smgt inquiry yg tinggi, aku pn google la nama dia. tup2 kuar cerita ni. o i c.. no wonder la.. alhamdulillah.. & semoga kita semua pn akan dpt hidayah utk perbaiki diri ke arah yg lebih baik,
    InsyaAllah. sham dh tunjukkan cth yg baik.

    0

    0
  50. I was very happy to find this web-site.I needed to thanks on your time for this wonderful read!! I undoubtedly enjoying each little bit of it and I’ve you bookmarked to take a look at new stuff you weblog post.

    0

    0
  51. It¡¦s actually a great and useful piece of info. I¡¦m glad that you simply shared this useful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

    0

    0
  52. Louann Pead says:

    Hello! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be ok. I’m undoubtedly enjoying your blog and look forward to new updates. Thanks a lot!

    0

    0
  53. Hello, Thank you for the excelent writing. It in fact was a nice easy read. I will come back to enjoy more of your excellent work. By the way, how can we communicate? Thank you.

    0

    0
  54. paris turf says:

    Good post over again! Thank you=)

    0

    0