Written by Bella | November 28th, 2016

Tahniah kami ucapkan kepada bekas pelajar Akademi Fantasia 6 dan pelakon, Lufya Omar yang sudah sah bergelar isteri kepada Dr Che Muhammad Hafiz pada hari Sabtu, 26 November lepas.

Lufya dinikahkan oleh bapanya sendiri, Sheikh Omar Sheikh Abdullah bersaksikan Pendaftar Perkahwinan, Perceraian dan Rujuk, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Hazman Hashim .

Pengantin perempuan menerima mas kahwin RM2000. Lufya juga menyerahkan sembilan dulang hantaran berbalas tujuh daripada pihak lelaki. Walaubagaimanapun, pasangan pengantin baharu ini merahsiakan jumlah hantaran perkahwinan.

Majlis pernikahan mereka berlangsung dengan cukup meriah sekali dengan kehadiran keluarga kedua-dua belah mempelai, teman rapat dan rakan artis bertempat di Laman Cinta Nirwana, Ampang,Kuala Lumpur.

Kami mendoakan agar rumah tangga Lufya dan Dr Che Muhammad Hafiz akan berkekalan sehingga akhir hayat.

Sumber Berita : Harian Metro

diploma
P.S: Khusus untuk warga bekerja yang ingin memajukan lagi diri mereka, jom ramai-ramai kita ambil program separuh masa diploma eksekutif yang ditawarkan oleh Universiti Malaya ini. Dah lebih 21,000 yang telah berjaya membina kerjaya mereka menerusi program ini. Macam-macam kursus disediakan seperti Pengurusan, Pendidikan Awal Kanak-Kanak, Kaunseling dan Teknologi Maklumat. Pengambilan Januari 2017 telah pun dibuka. Jadi jangan lepaskan peluang keemasan untuk memperbaiki mutu hidup anda. Orang kata nak seribu daya, taknak seribu dalih. Sekiranya berminat, boleh hadiri Hari Informasi yang bakal berlangsung di Universiti Malaya pada 17 Disember ini. Atau kalau nak bertanya lebih lanjut, boleh terus telefon nombor yang tertera di bawah. Selamat belajar. Maklumat lanjut layari www.umcced.edu.my.

16 responses to (TAHNIAH) Lufya Omar Sudah Sah Bergelar Isteri

  1. mak kuntum says:

    Tahniah Lutfya n abang bang la..asal merah eehhh pelamin tu, sori aku x berkenan..cam serabut jerk. X berapa nak sweet

    0

    8
  2. Anonymous says:

    siapalah yg ikat sampin mamat tu…mcm kawin terpaksa je.

    1

    2
  3. lia says:

    last2 umairah kahwin dgn doktor.. kesian shahrizal dengan en. adam

    6

    0
  4. Lek says:

    Aikk..gmbr 3 kping jek??mntng2 minah ni x femes.klu amira dn amar borobut media nk msukkn.ponuh je gmbr tp suma sma.

    11

    0
  5. cik kuntum says:

    baik la dia kawen ngn DR dari retis2 tah hape2 je kawen sama2 artis melingkup rumahtangga..

    20

    0
  6. dangdutgelek says:

    Congrats hafiz and lufya. Tak sangka weyh hafiz yang aku kenal dulu kawen ngan retis. Dulu masa form 1-3, pemalu yang amat. Tapi tetap hensem sampai skrg. Tahniah weyhh!!

    5

    5
    • suamikudoktor says:

      artis je pun weh, x la bgus sgt. aku rasa ptot Lufya brsyukur yang amat dapat doktor suami. huhuhuu

      16

      0
  7. Anonymous says:

    nice couple.
    xde gosip yg x senonoh.
    dan xde aksi bergmbar yg memualkan.
    semoga kekal bahagia hingga ke jannah!

    7

    0
  8. anon says:

    nampak muka bride lbh tua dari groom…..ape2pun congrats.

    2

    0
  9. Adakah says:

    Face structure lupia mcm jantan

    1

    0
  10. siapakah says:

    kenapa muka nampak gelap ek? lighting teruk ke? ke artis yg teruk? eh eh eh

    0

    0