Written by AbangNara | January 20th, 2014

Jutaan tahniah diucapkan buat komposer terkenal, Adnan Abu Hassan yang telah menerima Darjah Setia Diraja Kedah (DSDK) dan menyandang gelaran “Datuk” sempena Hari Keputeraan Sultan Kedah Tunku Abdul Halim Mu’adzam Shah ke-86.  Ini adalah satu anugerah besar buat beliau atas sumbangan dan jasa bakti di dalam memajukan industri muzik tanah air.

datuk adnan abu hassan

Adnan Abu Hassan telah menceburi bidang muzik Malaysia sejak 35 tahun lalu dan merupakan seorang penyanyi, penulis lirik dan paling dikenali sebagai salah seorang tenaga pengajar Akademi Fantasia. Ujar beliau menerusi Harian Metro hari ini:-

Saya berasa bersyukur dengan anugerah yang dikurniakan ini dan berterima kasih kepada Sultan Kedah yang juga Yang di-Pertuan Agong. Saya tahu bukan mudah untuk mendapat sesuatu pengiktirafan daripada baginda melainkan ia adalah berpatutan. Bagi saya, gelaran ini mungkin mampu menjadi titik tolak untuk meluaskan lagi bidang yang saya ceburi sekarang

Tahniah diucapkan buat Adnan Abu Hassan atas gelaran “Datuk” ini. Sememangnya anda layak untuk menerima anugerah ini. Semoga selepas ini akan lebih dimurahkan rezeki dan dipermudahkan urusan anda. Tahniah Datuk!!!

P.S: Gambar budak Syria di kubur ibu bapanya adalah palsu

18 responses to (TAHNIAH)Adnan Abu Hassan Terima Gelaran ‘Datuk’

  1. Olga says:

    DAPAT PANGKAT DATO PON TETAP SENDU XDE ORG NAK KOMEN,YG PENTING I FIRST KOMEN!

    0

    0
    • K.A.A says:

      macam ni baru betol… bg kat adnan.. pastu bg kat habsah hassan.. jgn la bg kat org luar mcm rossa tu..

      0

      0
      • Dido says:

        “P.S: Gambar budak Syria di kubur ibu bapanya adalah palsu”

        Mana bang nara tauuu? Pheww teknologi zaman skrang ni. Semua benda nak diedit payahlah.

        0

        0
      • minah jambu tukar kaler merah biru says:

        apa sumbangan dia ni sampai dapat gelaran Datuk? aku rasa aku lagi banyak menyumbang … tapi takde la sampai meminta-minta gelaran.. yang penting kerja tu ikhlas

        0

        0
    • narareader says:

      Sepatutnya dah dapat 10 tahun dulu lagi..orang yang bersusah-payah dan berpenat lelah menaikkan nama Dato’ Siti.

      0

      0
  2. Olga says:

    HAHA

    0

    0
  3. nok gebuzzz says:

    tahniah!!

    0

    0
  4. ye saye says:

    wah!!nora dah jadi datin..:D

    0

    0
  5. Eyanti says:

    ape kene mengene ngan nora pulak? ini adnan abu hasan la bukan johan nawawi. GOBLOK

    0

    0
  6. Anonymous says:

    memang goblok ye saye..laki org lain dia kata laki nora plk..memg pengor btl le…

    0

    0
  7. jaju says:

    dah tak heran dah title datuk sekarang nih…berlambak…nak2 dikalangan penggiat seni. Apa2 pun tahniah!

    0

    0
  8. Ops says:

    Tahniah Datuk, bertambah lagi golongan artis diberi gelaran, sumbangan dalam bidang seni….lepas ni sape pulak!

    0

    0
  9. Anonymous says:

    lepa ni ziana zain pulak. lepastu ella. lepas tu erra fazira. pulak akan dpt pangkat datuk

    0

    0
  10. Nooney says:

    Alhamdulillah, Tahniah!

    0

    0
  11. Zain Sardin says:

    gelaran datuk dah takder mender bkn mcm 50 thn dulu, skang bayar jer atau kipas sultan pun bole dapat gelaran, nak senang mintak dari sultan melaka tak perlu la nak bangga sgt. Pasni harap ada yg bagi gelaran datuk kat Cik Ta plak!

    0

    0
  12. MIR says:

    kalau terima dari negeri, ejanya Dato’ ye nara…bukan Datuk. Datuk hanya yg diterima dari perseketuan.

    0

    0
  13. […] (TAHNIAH)Adnan Abu Hassan Terima Gelaran ‘Datuk’ (17) […]

    0

    0