Written by Bella | November 21st, 2016

Masa berlalu terlalu pantas sekarang, siapa sangka rupa-rupanya pelakon Zahiril Adzim dan Sheira Ayob telah 5 tahun mendirikan rumah tangga. Bersempena dengan tarikh penuh bermakna itu, Zahiril menerusi akaun Instagramnya memuat naik satu ucapan buat isteri tercinta.

Rata-rata peminat yang membaca ucapan tersebut merasa kagum apabila Zahiril amat menghargai isterinya dan meluahkan rasa syukur kerana dapat menempuhi susah senang hidup berumah tangga bersama Sheira.

Ramai yang mendoakan agar perkahwinan pasangan ini akan kekal bahagia sehingga akhir hayat.

Berikut merupakan ucapan penuh Zahiril :-

Happy 5th anniversary @sheraaiyob. 2011 2011. Saat susah dan senang yang hanya kita berdua dan الله sahaja yang tahu, kita redah sama – sama. . Semoga kita terus berusaha dan istiqomah dalam mencari redha الله. Amin. . Aku tersangat – sangat perlukan doa kalian semua untuk kami sekeluarga. Tak mintak banyak, hanya doa. Mungkin dulu aku rasa doa ini cuma sampingan setelah berusaha, tapi setelah kami diajar dan setelah beberapa kebesaran الله telah aku saksikan, hari ini aku takkan underestimate the power of doa. . Trust me, kuasa doa ni real. Yakinlah. Tengok sahaja kalau kita berjumpa orang – orang alim, ustaz – ustaz, di akhir bersembang tu mesti diaorang mintak doakan diaorang. Padahal siapalah kita kalau nak dibandingkan dengan diaorang kan? . Jadi sebab itu aku tersangat perlukan doa kalian. Aku juga akan doakan kalian. Andai kalian doakan kami bahagia, maka aku juga akan balas kalian doa kebahagiaan. Andai kalian doakan aku rezeki melimpah ruah, aku balas dengan doa rezeki melimpah ruah untuk kalian. InshaaAllah. . Terima kasih banyak, aku baca setiap tulisan kalian, inshaaAllah. . Zahiril Adzim

A post shared by Zahiril Adzim (@zahiriladzim) on

InshaAllah, rumah tangga Zahiril dan Sheira akan berkekalan sehingga ke jannah. Dalam perkahwinan perlukan kesabaran, kesetiaan, kejujuran,kepercayaan , cinta, dan toleransi agar dapat mengekalkan rumah tangga yang harmoni.

Written by Bella | March 14th, 2016

Zahiril Adzim dan Johan As’ari mula menjadi sahabat selepas kedua-duanya bergandingan menerusi drama bersiri Juvana beberapa tahun lepas.

Kini Zahiril sekeluarga sedang menunaikan ibadah umrah bersama-sama Johan As’ari.

Ana sekeluarga bersama sahabat @johanarrif selamat tiba di bumi Madinah. Alhamdulillah, kami tinggalkan Malaysia sementara untuk ‘bersama’ dengan Rasulullah ? di sini. Mudah – mudahan Allah setuju.

Berikut beberapa foto ketika mereka menunaikan umrah bersama dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 
Written by Bella | August 5th, 2015

Terlibat dengan bebera majlis keagamaan baru-baru ini hanya sekada ingin berkongsi pengalaman tentang agam Islam membuat orang ramai salah sangka bahawa aktor Zahiril Adzim mengajar orang ramai tentang agama tersebut. Jelas Zahiril, beliau sama sekali tidak layak untuk memberi tunjuk ajar kepada orang lain sedangkan beliau tidak begitu arif tentang ilmu Islam.

Saya tahu perlu ada tauliah untuk memberi ceramah agama namun saya bercerita mengenai pengalaman sebagai manusia yang dalam proses berubah ke arah yang lebih baik.

Kalau orang panggil suruh saya bercakap dan duduk sebaris dengan ustaz-ustaz pun saya sudah gementar kerana saya sedar ilmu agama saya sendiri tidak tinggi, namun niat saya kuat untuk mengajak golongan muda ikut majlis ilmu seperti itu.

Baru-baru ini Zahiril terlibat dengan forum 1 Love-Do We Care Enough?  anjuran pelakon Yatt Hamzah dan berkongsi pengalaman pada majlis yang diberi nama Hamba Allah Sepenuh Masa atau Separuh Masa?

Zahiril pada masa yang sama mengakui merasa pelik kerana tidak berfikir panjang sewaktu menerima tawaran tesebut dan hatinya terbuka untuk melakukan perkara berkaitan agama Islam.

Selalunya saya seorang yang suka berfikir panjang sama ada saya ini layak atau tidak dalam satu-satu perkara, contohnya ramai yang panggil saya untuk beri ceramah dalam bidang teater yang mana memang menjadi kepakaran saya tetapi saya menolak.

Saya akan beri tugas itu pada orang lebih layak tetapi ketika dipelawa untuk bercakap tentang agama, hati saya terbuka dan terus bersetuju walaupun saya sedar ilmu agama tidak tinggi.

Buat masa ini, Zahiril sedang dalam proses perubahan dan ingin mendalami agama Islam dengan lebih lanjut.

Tidak salah untuk seseorang itu mengisahkan pengalaman sebagai seorang Muslim bersama orang ramai. Kami rasa Zahiril Adzmin pun sedar ilmu beliau tidak setinggi mana dalam agama Islam.

Sumber Berita: mStar Online

Written by AbangNara | January 20th, 2015

Gembiranya Abang Nara melihat kebahagiaan yang sedang dikecapi oleh Zahiril Adzim, Shera Aiyob serta anak mereka, Anaqi. Keletah Anaqi yang dimuatnaik menerusi Instagram pasangan suami isteri ini memang kelakar. Tergelak Abang Nara melihat aksi Anaqi. Shera Aiyob juga kelihatan semakin menawan selepas bertudung. Malah pasangan suami isteri ini juga dilihat sering mengunjungi majlis ilmu agama. Perubahan yang sangat awesome!!!

zahiril adzim dan shera aiyobRamai peminat yang gembira melihat kebahagiaan keluarga dan mendoakan mereka akan terus bersatu sehingga ke syurga kelak. Insya Allah. Semoga makin dimurahkan rezeki. Tahun 2015 ini cantik sangat kalau Anaqi nak dapat adik. Hehehe. Tak gitu?
zahiril adzim dan shera aiyob

Lagi beberapa gambar keluarga bahagia ini dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

zahiril adzim dan shera aiyob

P.S: Cantik-cantiknya tudung daripada www.bidadary.my ini. Memang menyerlahkan kejelitaan dan membuatkan wanita yang memakinya tampil lebih menawan. Harganya pun sangat berpatutan dengan kualiti yang sangat awesome. Silalah layari www.bidadary.my untuk lihat sendiri pelbagai koleksi tudung yang ditawarkan.