Written by AbangNara | July 14th, 2014

Alhamdulillah. Berkat bulan Ramadhan dan penghijrahan Umie Aida memakai hijab, khabarnya hubungan pelakon ini dengan suaminya, Datuk Paduka Khairuddin telah kembali pulih. Sebelum ini desas-desus bertiup kencang yang mereka tidak lagi sehaluan dan telah berpisah bantal untuk memberikan ruang kepada diri masing-masing. Namun menurut Metro Ahad semalam, hubungan mereka kini kembali terjalin setelah ditunjukkan jalan olehNya.

umie aida dan suami

Kelibat Umie dan suami telah kelihatan ketika menghadiri majlis pengkebumian Allahyarham Sharifah Aini. Malah Umie juga dilihat telah mula berkongsi gambar dirinya bersama suami di media sosial. Sebelum ini memang tiada langsung gambar mereka berdua. Khabarnya juga mereka berdua akan terbang menunaikan umrah untuk melahirkan rasa syukur kerana hubungan telah kembali pulih seperti sediakala.

umie dan suami

Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Gaduh itu perkara biasa. Kalau tak gaduh itu yang tak biasa. Paling penting ialah kedua-dua pihak mesti melapangkan dada untuk berbincang segala masalah dengan terbuka. Jangan menyalahkan antara satu sama lain. Sama-samalah kita doakan agar hubungan Umie dan suami semakin mesra. Semoga dikurniakan cahaya mata dalam masa terdekat ini. Amin

P.S: Nak balik kampung raya ini? Servis kereta dulu dengan Carama by Castrol. Cuma RM128 je.

Written by AbangNara | July 10th, 2014

Fuh~~ RM80,000 tue. Memang boleh kelabu mata dibuatnya. Namun nasib Umie Aida dapat merasakan ada sesuatu yang tidak kena apabila menerima wang token sebanyak itu daripada syarikat YSLM. Walaupun pada awalnya Umie telah bersetuju untuk menjadi duta kerja amal syarikat tersebut, rasa sangsi mula timbul apabila dirinya diberikan wang RM80,000 ini.

yslm

Nasib baiklah Umie Aida rasa sangsi dan menolak tawaran syarikat YSLM ini. Mana tidaknya, menerusi pendedahan suratkhabar The Star, YSLM ini adalah sebuah syarikat MLM dan skim cepat kaya yang menipu. Setelah kantoi di negara asalnya China, YSLM kini cuba mengorak langkah di Malaysia. Papan iklan yang amat besar telah pun digunakan di Pulau Pinang untuk membuat promosi. Diharap pembaca BeautifulNara juga berhati-hati.

yslm

Terang Umie Aida menerusi portal Murai:-

Setelah dipertemukan dengan pihak YSLM tempoh hari saya bersetuju dengan tawaran mereka menjadi artis naungan syarikat tersebut bagi untuk duta bagi acara amal yang mereka jalankan. Namun pihak kami belum lagi menandatangani sebarang kontrak dan sebagainya.

Tetapi selepas itu pihak YSLM ada memberikan saya wang tunai sebanyak RM80,000 sebagai tanda token yang saya rasakan ia bukanlah seperti mana yang dibincangkan awal. Saya merasa kurang enak dengan pemberian sebanyak itu kerana dari awal lagi kami bersetuju ianya merupakan penglibatan secara amal.

Lanjutan daripada itu, saya telah memutuskan untuk tidak meneruskan peranan saya sebagai duta dan artis naungan syarikat tersebut, serta turut memulangkan token sebanyak RM 80,000 itu kerana merasakan ianya bukan milik saya.

Sebelum ini memang tiada perbincangan atau memang daripada pihak YSLM untuk memberikan saya sejumlah duit token tetapi kami memang ada bersetuju tentang komitmen yang perlu saya lakukan sebagai duta amal syarikat itu

Namun, semua itu semua berubah bila hadiah pemberian yang berupa wang tunai itu diberikan. Perkara ini menyebabkan saya berasa tidak sedap hati dan memilih untuk tidak bekerjasama langsung dengan syarikat terbabit.

yslm

Memang taktik skim cepat kaya/MLM menggunakan artis agar produk mereka mendapat perhatian dan penyertaan ramai. Kalau artis yang tak kuat iman, memang akan mudah tergoda dengan tawaran wang ringgit. Nasib baik Umie Aida bukan orang yang sebegitu. Duit boleh dicari, tetapi maruah diri dan imej kalau dah tercalar, memang sukar untuk diganti. Tahniah kepada Umie Aida kerana membuat keputusan yang bijak.

 
 

Written by AbangNara | July 7th, 2014

Alhamdulillah. Nampaknya keberkatan bulan Ramadhan kali ini telah membuka hati beberapa orang selebriti wanita untuk mengikuti syariat Islam. Umie Aida kini turut sama berhijrah dan menutup aurat dengan bertudung sejak awal bulan Ramadhan ini. Pada mulanya Umie Aida enggan menghebahkan perkara baik ini namun pelakon ini akhirnya sudi berkongsi sedikit ketika ditemui oleh wartawan di majlis pengkebumian Allahyarham Sharifah Aini.

umie aida kini bertudung

Hati Umie Aida mula terbuka untuk bertudung sejak mula menyertai kelas agama tahun lalu. Kata Umie menerusi Berita Harian:-

Penyertaan saya dalam kelas agama sejak tahun lalu banyak membuka hati dan mata saya membuat keputusan ini. Saya bukan saja tenang apabila bertudung, malah imej ini membuatkan saya jadi seronok dan selesa.

Perasaan jatuh cinta untuk memakai tudung itu semakin menebal. Ketika menunaikan solat Tarawih, perasaan hendak memakai tudung bertambah. Tak lengkahp hari tanpa mengenakan tudung. Jadi, saya rasa sudah tiba masanya untuk saya berimej begini dan saya sudah bersedia 100%.

Dalam soal rezeki, saya tak takut dan risau biarpun sudah bertudung. Insya Allah, ia tidak akan menyekat rezeki saya. Apabila saya sudah rasa cinta untuk menutup aurat, perasaan itu mengatasi segala-galanya.

umie aida kini bertudung

Terharu Abang Nara membaca bait-bait kata Umie Aida. Sesungguhnya Umie Aida antara mereka yang beruntung diberikan kenikmatan dan kesempatan untuk menutup aurat. Tahniah Umie!!! Semoga makin ramai selebriti wanita kita akan mengikuti jejak langkah penghijrahan rakan-rakan mereka. Lagi beberapa gambar Umie Aida bertudung dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

umie aida kini bertudung

 

P.S: Teringin nak bergaya dengan fesyen dari Korea? Dapatkan koleksi pakaian terkini Korea menarik daripada SimpleGirlCloset pada harga yang murah, Ada cardigan, dress, tops lengan panjang dan macam-macam lagi. Boleh rambang mata nak memilih. Layari www.simplegirlcloset.com untuk lihat sendiri koleksi mereka.

 
Written by AbangNara | March 3rd, 2014

Ketika kes penceraian rakan baiknya, Erra Fazira menjadi perbualan ramai, status perkahwinan Umie Aida turut sama menjadi tanda tanya orang ramai. Berkahwin pada 14 Mac 2010, khabar angin bertiup kencang mengenai rumah tangga Umie dan Datuk Paduka Khairuddin yang kononnya sedang bergolak. Malah beberapa keping gambar dan video yang dimuatnaik oleh Umie Aida ke laman Instagram seolah-olah menguatkan lagi khabar angin tersebut.

perkahwinan umie aida

Ditanya mengenai kebenaran ura-ura ini, Umie Aida menerangkan menerusi BiPop yang rumah tangganya masih OK. Kata Umie Aida:-

Mana-mana perkahwinan pun pasti akan dilanda badai. Biasalah. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Kita kan manusia? Masing-masing sibuk. Mungkin juga ketika gambar dan video yang dimuatnaik dalam Instagram itu ada masalah yang timbul. Tapi tidaklah sampai ke arah itu (bercerai).

Rumah tangga kami masih OK. Jangan bermain dengan soal kahwin cerai. Tapi apabila bercakap soal cerai, itu ketentuanNya. Siapa kita nak cakap andai penceraian itu jalan terakhir yang baik atau sebaliknya. Kita tidak mampu melawan kehendak qada dan qadar. Saya mengharapkan yang terbaik untuk rumah tangga kami, biar bahagia sampai ke jannah.

perkahwinan umie aida

Kalau ditanya pada Abang Nara, mana ada wanita yang mahukan perkahwinan mereka berakhir dengan penceraian melainkan ia tidak dapat dielak 100%. Semoga dengan penerangan Umie Aida ini, segala persoalan telah terjawab. Kita sebagai peminat doakanlah kebahagiaan rumah tangga mereka. Apa pun, kalau ada cahaya mata, pastinya akan lebih kuat ikatan suami isteri antara Umie dan Datuk Paduka Khairuddin. Semoga dimurahkan rezeki.
perkahwinan umie aida

P.S: Hubungilah mana-mana ejen di atas untuk mendapatkan produk foundation terbaik demi wajah cerah dan “flawless” serta merta. Anda pasti akan kagum dengan kehebatan 100% original Naturactor Cover Face/Meiko dari Jepun ini.  Tak percaya? Tengok testimonial di Facebook Naturactor, Instagram EleganceCosmetics dan juga blog Naturactor.