Written by Bella | February 6th, 2016

Sekitar penghujung tahun 2014, Siti Saleha memberitahu beliau sedang menjalinkan hubungan cinta dengan seorang jejaka Eropah.

Namun, semua itu tinggal kenangan apabila Siti Saleha akui hubungannya bersama teman lelaki yang berasal daripada Portugal sudah berakhir pada Oktober tahun lepas.

Meskipun sudah cuba sedaya upaya untuk menyelamatkan hubungan mereka, Siti Saleha akur dengan ketentuan takdir kerana tiada lagi persefahaman antara mereka berdua.

Saya sudah berusaha menyelamatkan hubungan kami tapi nampaknya perpisahan adalah jalan yang terbaik. Nampaknya, kami memang tiada jodoh. Saya terpaksa mengakhiri hubungan yang berlangsung selama setahun itu kerana tiada persefahaman lagi.

Tidak mahu  toleh ke belakang lagi, Siti Saleha enggan mendedahkan lagi butiran tentang punca perpisahan mereka.

Tidak perlulah saya komen lebih-lebih kenapa kami putus kenapa kami putus kerana biarlah ia menjadi cerita peribadi saja. Buat masa ini, kami juga putuskan untuk membawa haluan dan meneruskan kehidupan masing-masing seperti biasa.

Kalau sudah tiada persefahaman antara satu sama lain, agak sukar untuk mengekalkan hubungan percintaan yang terjalin. Apa tunggu lagi, Siti Saleha dah single tu ..dah boleh la abang-abang masuk borang untuk mengorat bukan? Hehe..

Sumber Berita: Harian Metro

Written by Bella | October 9th, 2015

Aktres popular dan mempunyai wajah yang cukup manis, Siti Saleha merasa seidikit terkilan apabila terpalit dengan gosip yang mendakwa beliau mengenakan bayaran untuk menghadiri mana-mana majlis hiburan.

Tegas Siti Saleha, perkara tersebut tidak benar sama sekali dan beliau juga tahu siapakah dalang disebalik penyebaran gosip palsu itu.

Dakwaan itu tidak betul sama sekali. Saya tidak mahu mendedahkan siapa pihak yang menyebarkan cerita itu dan dia memang bertujuan untuk menjejaskan nama baik saya. Saya sangat berharap peminat tidak percaya dengan cerita sedemikian.

Sering diasak dengan soalan mengenai kisah cintanya, Siti Saleha menjelaskan beliau bukan seorang yang gemar  berkongsi hal peribadi kepada umum.  Untuk satu perkara ini, beliau meminta semua peminat menghormati pendiriannya itu.

Saya memang seorang yang tidak suka bercerita hal peribadi berbanding karier seni. Siapa calon suami saya, biarlah ia menjadi rahsia dulu. Apabila saya yakin dia adalah calon suami yang tepat, barulah saya bersedia untuk ke jenjang pelamin dan berkongsi cerita dengan pihak media serta peminat.

Mungkin Siti Saleha bukan selebriti yang semakin demand dan minta untuk dibayar jika hadir dalam mana-mana majlis hiburan tetapi tidak dapat kami nafikan ada selebriti seperti itu. Mereka menggunakan kesempatan yang ada untuk mendapatkan wang dengan cara mudah.

Sumber Berita: Harian Metro

Written by AbangNara | July 27th, 2015

Dah tengok drama Cinta Paling Agung lakonan Aaron Aziz dan Siti Saleha? Hujung minggu lalu wife tercinta beli drama ini di Astro First. Menarik juga tema yang dibawakan iaitu poligami. Berbeza dengan drama biasa. Memang berbaloi untuk dibeli. Lakonan Siti Saleha sebagai seorang isteri yang bakal dipoligamikan/diceraikan juga amat mantap walaupun belum pernah berkahwin. Dan Siti Saleha juga comel yang amat pakai tudung dalam drama ini.

cinta paling agung

Kalau ada suami atau kenalan korang yang nak berpoligami dan menggunakan alasan ‘orang Islam boleh kahwin 4’, sila suruh mereka tonton drama ini. Babak yang paling wajib tengok ialah ketika ayah bakal isteri kedua Aaron Ariz menyekolahkan Aaron Aziz yang nak berpoligami tapi jadi imam sembahyang untuk isteri dan anak-anak pun tak pernah. Fuh!!! Memang pedih beb!!!

cinta paling agung

Apa pun, penglibatan Siti Saleha dalam drama Cinta Paling Agung ini telah membuka matanya tentang poligami. Menariknya, Siti Saleha tak menolak sekiranya dirinya dimadukan satu hari nanti. Kata Siti Saleha:-

Perkahwinan bukan satu gurauan. Saya banyak belajar sepanjang melakonkan watak ini. Cinta Paling Agung membuka mata saya mengenai penceraian dan poligami. Andai nanti saya berkahwin, saya tidak dapat menerima kenyataan jika ditakdirkan terpaksa berkongsi suami.

Saya tidak menolak kehidupan berpoligami tetapi suami harus berlaku adil dan mengikut lunas agama. Jangan pula nanti melukakan hati dan perasaan orang lain hanya kerana ingin mengambil kesempatan ke atas agama (menghalalkan agama)

cinta paling agung

Drama bermutu sebegini sememangnya wajib menjadi tontonan kita semua. Sekurang-kurangnya memberi sedikit kesedaran kepada lelaki-lelaki di luar sana yang menggatal nak kahwin dua. Kononnya layak dari segi harta dan mampu berlaku adil, sayangnya tak layak dari segi agama. Lagi beberapa gambar Siti Saleha dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | July 13th, 2015

Siti Saleha kini muncul bersama Aaron Aziz di dalam sebuah drama yang bertajuk ‘Cinta Paling Agung’. Seperti biasa isu yang paling hangat sekarang ini adalah lakonan babak intim antara pelakon wanita dan pelakon lelaki di dalam drama. Lembaga Penapisan Filem (LPF) juga telah mengeluarkan had aksi-aksi yang boleh dipertontonkan selepas kritikan daripada orang ramai terhadap drama Dia Isteri Luar Biasa dan juga M.A.I.D.
aaron aziz

Daripada gambar-gambar yang mula disebarkan untuk promosi drama Cinta Paling Agung ini, nampaknya memang ada adegan-adegan intim dan romantis antara Aaron Aziz dan Siti Saleha iaitu hero serta heroin drama ini. Ditanya sejauh mana dirinya membataskan aksi-aksi sebegitu di dalam lakonannya, Siti Saleha menjawab:-

Setakat ini saya hanya beri lakonan seperti apa yang diminta pengarah dan tidak ada bataskan apa-apa. Saya harap orang ramai faham dengan situasi itu dan tidak menghentam saya balik. Apa yang dipaparkan dalam drama itu hanya lakonan sahaja dan kami tidak buat apa-apa pun, malah itu semua di hadapan semua krew produksi

aaron aziz

Setiap pelakon mempunyai pandangan yang berbeza tentang lakonan masing-masing. Namun diharap dengan arahan yang telah dikeluarkan oleh LPF, pihak pengarah terutamanya tidak mengekploitasi para pelakon ketika melakonkan babak-babak intim. Banyak cara untuk menunjukkan keromantikan antara suami isteri di dalam drama. Tidak semestinya kena berpeluk, angkut bini naik ke katil atau peluk sana sini. Semoga akan ada perubahan dan perkembangan positif di masa akan datang. Sama-sama kita doakan. Sumber Mstar Online.

P.S: Jordan Yeoh, abam sado jual durian