Written by serenity | February 7th, 2012

Remy Ishak mula meletup namanya setelah berlakon dalam drama Nur Kasih arahan Kabir Bhatia. Baru-baru ini tersebar desas-desus yang pelakon ini telah putus cinta dengan pasangannya dalam drama tersebut. Masing-masing dikatakan telah berhenti ‘follow’ antara satu sama lain di Twitter. Kebenarannya tidak dapat dipastikan tetapi apa yang menarik, Remy Ishak kini memiliki blog dan entri terbarunya, dia bercerita tentang kehidupannya yang sukar sewaktu mula-mula sampai ke Kuala Lumpur:-

Bila duduk sorang-sorang macam ni aku selalu terkenang, mengimbas masa-masa silam aku,
susah payah aku menempuh hari-hari di kota Lumpur seorang diri semata-mata nak mencari rezeki.

Daripada  zaman aku cuci pinggan kat mamak stall, kerja nite club, kerja restoran, kerja hotel sehinggalah aku berada ditahap ni. Walaupun bukan satu tahap yang bagus, tahap yang boleh dibanggakan lagi, tapi sekurang-kurangnya aku telah merubah diri dan jalan hidup aku dari satu tahap ke tahap yang lain. Aku selalu macam tu, mengenang nasib badan dan mushabah diri.

Dari budak kampung yang buat kerja part time cuci kereta, kerja pasar, kerja buruh, aku berhijrah ke kota Lumpur untuk merubah hidup dan keluarga aku.
Ye… aku berubah, sekurang-kurangnya sekarang keluarga mampu tersenyum atas perubahan yang telah  aku lakukan.

Aku bukannya tahu yang aku pernah ada sedara-mara di KL masa mula-mula sampai kat sini dulu,
dan aku pun tak pernah nak menyusahkan dia orang untuk tanya dan ambil tahu dimana dia orang berada kalau dia orang ada kat sini sekalipun.
Bagi aku.. bila aku menjejakkan kaki aku di kota lumpur ini, aku sendiri yang harus mencorakkan kehidupan aku, aku sendiri yang kena pilih untuk jadi apa yang aku mahu dalam hidup aku.
Ini ruang hidup aku, dan aku kena berdikari untuk mencari dan menjadi yang terbaik.
Maka, oleh kerana ada pemahaman yang macam tu dalam benak kepala aku, itu yang ‘end up’ aku tidur dalam masjid masa mula-mula sampai kat sini dulu :)

Aku selalu sedar…, aku selalu mengenang perjalanan-perjalanan aku di kota lumpur.
Aku selalu bersyukur sebab tuhan tak terlepas pandang pengorbanan, perbuatan dan amalan aku,
dan sampai sekarang pun.. aku tak pernah lupa dan sedar tentang asal usul aku.
Syukur Alhamdulillah…

Orang boleh bercakap atau membuat apa saja kesimpulan yang negatif pasal diri aku,
hakikatnya, mereka yang bercakap pasal aku tu tak tahu.., mereka tak kenal pun siapa diri aku yang sebenarnya.
Mereka bukan sahabat mahupun keluarga aku, tapi mereka bercakap mengenai aku seolah-olah mereka mengenali rapat diri aku. Mereka sekadar mengenali dari pandangan mata kasar, dan juga perkhabaran yang datang dari mulut ke mulut.
Tak mengapa… aku maafkan kamu.

Aku tak minta semua orang untuk tahu pasal diri dan karakter aku,
kerana ini adalah lukisan dan tulisan hidup dari tuhan terhadap aku,
Ini adalah antara aku dengan-Nya.
Jadi.. biarlah mereka yang lain terus berkata apa saja yang mereka mahu,
dan biarlah ‘Dia’ yang satu, tahu tentang kebenarannya.

Dengan manusia..,
aku jalankan tanggungjawab aku sebagai seorang manusia.
Cuma apa yang aku perlukan adalah, rasa hormat terhadap pendirian, pemahaman dan perjalanan hidup aku sebagai manusia daripada manusia yang lain.
Tak kiralah samada kita mengenali antara satu sama lain ataupun tidak, sifat menghormati itu adalah sifat yang terpuji disisi  Allah SWT.
Beringatlah sementara kita semua masih berpijak dibumi-Nya..
Kita kena selalu sedar siapa diri kita…

Kami tidak pasti apakah ini ialah reaksi Remy kepada desas desus beliau telah putus cinta itu. Untuk membaca sendiri blog Remy, klik di sini.

Written by AbangNara | December 8th, 2011

Anugerah Bintang BeautifulNara 2011 (ABBN2011) diwujudkan untuk memberi pengiktirafan kepada artis-artis tanah air yang ada mengikut suka hati Abang Nara. Ini adalah anugerah ciptaan sendiri sekadar suka-suka sebagai penutup tahun 2011.Kalau anda tak suka, anda boleh nominasikan artis-artis yang anda rasa layak di ruangan komen. Untuk hari ini, kategorinya ialah Artis Lelaki Paling Glamour .

aabn2

Calon-calon Top 5 untuk kategori ini ialah:-

1. Aaron Aziz

aabn2

Seth Tan, Abang Long dan yang terbaru Hariz dalam Ombak Rindu sememangnya menaikkan nama Aaron Aziz. Rasanya hampir 70% drama dan filem Melayu tahun 2011 akan menampilkan wajah Aaron Aziz. Memang murah rezeki. Dan Abang Nara tak ada masalah dengan perkara ini kerana lakonan Aaron Aziz memang tip top. Walaupun sudah berkeluarga, Abang Nara percaya ramai gadis-gadis di luar sana yang jatuh hati dengan Aaron Aziz. Senang cerita, tahun 2011 memang milik Abang Long.

2. Khairul Fahmi Che Mat @ Apek
aabn2

Artiskah Khairul Fahmi ini sehingga boleh tercalon di dalam kategori ini. Artis atau tidak, nama Apek memang meletup pada tahun 2011. Walaupun kisah percintaan, pertunangan, putus tunang, bercinta dengan Dahlia Teck dan penyebaran gambar bersama Shida Harmi, Apek tetap beraksi cemerlang setiap kali menjaga gawang gol Malaysia. Kepopularitian Apek terbukti apabila setiap kali dia beraksi, namanya akan trending di Twitter. Tahniah Apek ~~

3. Shaheizy Sam

sam

Tak lengkap rasanya kalau tiada Sam di dalam pencalonan Top 5 untuk kategori Artis Lelaki Paling Popular. Selain daripada Aaron Aziz, Sam sememangnya menguasai dunia perfileman Malaysia tahun ini. Filem Kongsi, Songlap, Bini-Biniku Gangster dan banyak lagi membuatkan nama Sam agak kukuh tahun ini. Masih single dan menjadi idaman ramai wanita, Sam sememangnya seorang artis yang sempoi dan mesra peminat.

4. Syamsul Yusof
syamsul yusof

Sebenarnya Syamsul Yusof adalah calon kegemaran Abang Nara di dalam kategori ini. Mungkin ramai yang lebih menyukai Aaron Aziz, tapi bagi Abang Nara Syamsul Yusof adalah permata di dalam dunia perfileman kita. Filem KL Gangster arahannya telah pun mencipta sejarah dengan kutipan tertinggi pernah dicatatkan oleh filem Melayu. Ditambah pula dengan kemenangan selaku Pengarah Terbaik di FFM24 baru-baru ini, Syamsul Yusof sudah pasti menjadi sebutan di bibir gadis-gadis yang ingin menjadi buah hatinya.

5. Remy Ishak
remy

Sebenarnya Abang Nara confuse nak pilih sama ada Remy Ishak ataupun Adi Putra sebagai calon terakhir untuk kategori ini. Adi Putra pun tengah top sekarang ini dengan watak Zikir di dalam drama Tentang Dhia. Namun begitu, Abang Nara rasa Remy Ishak lebih layak menjadi Top 5 atas prestasi konsistennya tahun ini. Dan berita kurang baik untuk awek-awek di luar sana, Remy Ishak sememangnya sedang bercinta dengan Tiz Zaqyah. Dan nama gelaran untuk mereka berdua ialah R.I.T.Z. Cute kan?

So macam mana dengan Top 5 Abang Nara untuk Anugerah Bintang BeautifulNara 2011 Kategori Artis Lelaki Paling Glamour? Mantap kan? Mana satu pilihan anda? Sebenarnya agak sukar untuk membuat pemilihan Top 5 sebab kebanyakan artis-artis lelaki di Malaysia ini semua mantap-mantap belaka. Sila mengundi di bawah ini. Kalau anda rasa ada yang lebih layak, sila tinggalkan pendapat anda di ruangan komen.


P.S: Abang Nara yakin dan pasti Aaron Aziz akan menang.

Written by AbangNara | October 27th, 2011

Memang lelaki. Itulah yang Abang Nara mampu katakan apabila membaca pengakuan bercinta daripada Remy Ishak kepada portal Murai. Memang sewajarnya lelaki membuat pengakuan bercinta kepada seseorang. Barulah gentleman gitu.

remy ishak

Memang saya dan dia sedang berpacaran. Cuma saya lebih selesa memberitahu kepada umum bahawa kami sedang mengenali hati budi masing-masing dan berkawan rapat. Kerana kami tak tahu apa yang akan berlaku pada masa depan. Kalau tak jadi nanti kita juga yang malu. Lagipun apabila kami mengambil keputusan dengan memberitahu bahawa kami bercinta, takut pula nanti orang meletakan harapan yang terlalu tinggi dan kalau tak jadi nanti lain pula ceritanya

Ditanya kenapa selama ini dia dilihat seperti menyembunyikan kisah percintaan mereka berdua, Remy Ishak berkata:-

Saya tak mahu orang salah faham dan sebab itu jugalah saya mengaku dan memberitahu. Sebelum ini, saya pernah memberitahu kepada semua yang kami memang saling mengenali. Saya tak mahu mendengar apa-apa lagi yang mengatakan kami berbohong atau menutup kebenaran kisah berkenaan

Dan rupa-rupanya, ibu dan ayah Remy Ishak telah pun bercerai dan ini agak menghantui dirinya:-

Saya terlalu memilih kerana pengalaman ibubapa saya yang bercerai. Saya tak mahu kahwin dan cerai, kerana bagi saya biarlah hanya berlaku sekali sahaja dalam hidup. Saya juga tak mahu anak-anak terbiar disebabkan perceraian tersebut

Kepada Remy Ishak dan Tiz Zaqyah (atau lebih dikenali dengan RITZ), semoga percintaan anda berkekalan sehingga ke jinjang pelamin. Sama-sama kita doakan.

Written by serenity | October 13th, 2011

Peminat suka kalau mereka berdua bercinta. Tiz Zaqyah pun ada memberikan bayangan dia merindui seorang lelaki di Facebook dan baru-baru ini SS dari Harian Metro menampilkan cerita mengenai Tiz yang datang ke lokasi penggambaran Remy membawakan makanan dan bersuap-suap makanan pula dengan hero kacak itu.

Tapi bila ditanya mereka berkata sekadar kawan. Main teka-teki. Tapi kalau kita boleh campur 1+1 jadi dua, kita juga boleh meneka maksud dari status-status Tiz di Facebook.

Gembira lepas dapat suap makanan kat abang ke? Jangan marah Tiz, kami usik-usik saja. RITZ forever.

***

Jangan lupa temujanji anda untuk sama-sama memeriahkan lagi Festival Dikir Barat Perdana 2011 ~ Himpunan Juara-Juara Dikir Barat & Pergendangan Perdana bertaraf “Malaysia Book of Records” pada 17 Oktober 2011 (Isnin) bertempat di Auditorium Kompleks JKKN Kelantan, pukul 8.30 malam. Masuk percuma! Untuk maklumat lanjut hubungi 09 – 741 7000.