Written by AbangNara | April 2nd, 2012

Nampak sungguh ceria Tiz Zaqyah di muka depan majalah Lisa keluaran April 2012. Dengan cermin mata stylo, seolah-olah Tiz Zaqyah ingin pergi bercuti panjang. Ditambah pula dengan tajuk “Berjanji Temu REMY di Eropah”, menambahkan lagi persoalan dalam diri Abang Nara.

tiz zaqyah lisa

Adakah benar-benar Tiz Zaqyah berdating dengan Remy Ishak di Eropah atau REMY yang dimaksudkan bukannya Remy Ishak? Memang pandai editor majalah Lisa membuatkan peminat Tiz Zaqyah tertanya-tanya. Kalau anda ingin tahu apa sebenarnya temujanji yang Tiz Zaqyah maksudkan, jangan lupa dapatkan majalah Lisa keluar April 2012.

P.S: Ubi yang ajaib

Written by serenity | February 14th, 2012

Ombak Rindu mendapat kutipan yang baik walaupun reaksi terhadap filem itu dari pengkritik filem bercampur-campur. Tahun ini, Osman Ali bakal muncul lagi dengan sebuah filem terbaru yang menampilkan Remy Ishak, Bront Palarae, Diana Danielle dan Fizz Fairuz iaitu Jiwa Taiko.
PhotobucketSekali tengok, filem ini seolah-olah ada persamaan dengan film KL Gangster yang diarahkan oleh Syamsul Yusof, tapi itu sekadar melihat gambar. Filem yang diterbitkan oleh Nuansa Films ini dijadualkan untuk tayangan pertegahan tahun ini, juga menampilkan banyak muka baru.

Mengikut sinopsis, Jiwa Taiko adalah sebuah cerita tentang anak muda, dan Osman mempersembahkan cerita ini dengan aksi silat dan stunt yang mengejutkan. Apa pun mari kita layan gambar-gambar dari filem ini, kredit gambar Facebook Jiwa Taiko Official.

***

 Love to sing? Want to meet new people? Like to travel to fun places? We are calling for participants for Choir Audition 2012 NOW. Auditions will be held on February 25-26, and March 3-4, 2012 at 23rd Floor, MAS Building, Jalan Sultan Ismail. Registration will begin on Saturday, February 25, at 9:00 a.m until 2:00 p.m. You need to sing one of any songs you like! For further information, please don’t hesitate to contact us at 03 2052 3600 / 3648 / 3702 / 3703 or visit www.jkkn.gov.my. See You There!…:)

 
Written by AbangNara | February 8th, 2012

Ummi Nazeera dulu memang antara artis yang menjadi pujaan ramai orang. Namun selepas Ummi ke Australia untuk menyambung pelajaran, namanya agak malap sebentar. Rasanya semua orang tahu kisah cinta Ummi Nazeera dan Remy Ishak suatu ketika dahulu yang berakhir dengan penuh tragis. Dan hari ini, Ummi Nazeera sudah pun mempunyai kekasih hati yang diberi nama Aizat.
kekasih hati ummi nazeera

Disebabkan si Aizat ini pakai baju Manchester United, Abang Nara percaya Ummi Nazeera telah membuat pilihan yang tepat. Selalunya fans Manchester United memang baik-baik orangnya. Dan dengar cerita Ummi Nazeera dan Aizat sudah pun berfikir mengenai kehidupan berumahtangga. Semoga urusan tersebut dipermudahkan.

Lagi beberapa keping gambar Ummi Nazeera dan kekasih barunya dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 
Written by serenity | February 7th, 2012

Remy Ishak mula meletup namanya setelah berlakon dalam drama Nur Kasih arahan Kabir Bhatia. Baru-baru ini tersebar desas-desus yang pelakon ini telah putus cinta dengan pasangannya dalam drama tersebut. Masing-masing dikatakan telah berhenti ‘follow’ antara satu sama lain di Twitter. Kebenarannya tidak dapat dipastikan tetapi apa yang menarik, Remy Ishak kini memiliki blog dan entri terbarunya, dia bercerita tentang kehidupannya yang sukar sewaktu mula-mula sampai ke Kuala Lumpur:-

Bila duduk sorang-sorang macam ni aku selalu terkenang, mengimbas masa-masa silam aku,
susah payah aku menempuh hari-hari di kota Lumpur seorang diri semata-mata nak mencari rezeki.

Daripada  zaman aku cuci pinggan kat mamak stall, kerja nite club, kerja restoran, kerja hotel sehinggalah aku berada ditahap ni. Walaupun bukan satu tahap yang bagus, tahap yang boleh dibanggakan lagi, tapi sekurang-kurangnya aku telah merubah diri dan jalan hidup aku dari satu tahap ke tahap yang lain. Aku selalu macam tu, mengenang nasib badan dan mushabah diri.

Dari budak kampung yang buat kerja part time cuci kereta, kerja pasar, kerja buruh, aku berhijrah ke kota Lumpur untuk merubah hidup dan keluarga aku.
Ye… aku berubah, sekurang-kurangnya sekarang keluarga mampu tersenyum atas perubahan yang telah  aku lakukan.

Aku bukannya tahu yang aku pernah ada sedara-mara di KL masa mula-mula sampai kat sini dulu,
dan aku pun tak pernah nak menyusahkan dia orang untuk tanya dan ambil tahu dimana dia orang berada kalau dia orang ada kat sini sekalipun.
Bagi aku.. bila aku menjejakkan kaki aku di kota lumpur ini, aku sendiri yang harus mencorakkan kehidupan aku, aku sendiri yang kena pilih untuk jadi apa yang aku mahu dalam hidup aku.
Ini ruang hidup aku, dan aku kena berdikari untuk mencari dan menjadi yang terbaik.
Maka, oleh kerana ada pemahaman yang macam tu dalam benak kepala aku, itu yang ‘end up’ aku tidur dalam masjid masa mula-mula sampai kat sini dulu :)

Aku selalu sedar…, aku selalu mengenang perjalanan-perjalanan aku di kota lumpur.
Aku selalu bersyukur sebab tuhan tak terlepas pandang pengorbanan, perbuatan dan amalan aku,
dan sampai sekarang pun.. aku tak pernah lupa dan sedar tentang asal usul aku.
Syukur Alhamdulillah…

Orang boleh bercakap atau membuat apa saja kesimpulan yang negatif pasal diri aku,
hakikatnya, mereka yang bercakap pasal aku tu tak tahu.., mereka tak kenal pun siapa diri aku yang sebenarnya.
Mereka bukan sahabat mahupun keluarga aku, tapi mereka bercakap mengenai aku seolah-olah mereka mengenali rapat diri aku. Mereka sekadar mengenali dari pandangan mata kasar, dan juga perkhabaran yang datang dari mulut ke mulut.
Tak mengapa… aku maafkan kamu.

Aku tak minta semua orang untuk tahu pasal diri dan karakter aku,
kerana ini adalah lukisan dan tulisan hidup dari tuhan terhadap aku,
Ini adalah antara aku dengan-Nya.
Jadi.. biarlah mereka yang lain terus berkata apa saja yang mereka mahu,
dan biarlah ‘Dia’ yang satu, tahu tentang kebenarannya.

Dengan manusia..,
aku jalankan tanggungjawab aku sebagai seorang manusia.
Cuma apa yang aku perlukan adalah, rasa hormat terhadap pendirian, pemahaman dan perjalanan hidup aku sebagai manusia daripada manusia yang lain.
Tak kiralah samada kita mengenali antara satu sama lain ataupun tidak, sifat menghormati itu adalah sifat yang terpuji disisi  Allah SWT.
Beringatlah sementara kita semua masih berpijak dibumi-Nya..
Kita kena selalu sedar siapa diri kita…

Kami tidak pasti apakah ini ialah reaksi Remy kepada desas desus beliau telah putus cinta itu. Untuk membaca sendiri blog Remy, klik di sini.