Written by Bella | August 8th, 2015

Beberapa bulan ini terutama sekali bulan Ramadhan lepas, banyak artis yang telah memilih untuk mengenakan hijab dan berhijrah ke arah yang lebih. Antaranya ialah Erra Fazira dan Amy Mastura, ada juga artis lain yang ingin mengenakan tudung tetapi mereka dihimpit dengan pelbagai persoalan seperti “nanti kalau aku dah berhijab mesti kurang tawaran lakonan, macam mana aku nak survive”.

Namun, artis yang sudah lama berhijrah iaitu Irma Hasmie menasihati artis yang kini sudah berhijab ataupun mempunyai hasrat untuk ke arah itu harus percaya bahawa setiap rezeki ditentukan oleh Allah SWT dan jangan pernah menyesal dengan keputusan mereka untuk berubah.

Ada artis saya lihat takut nak mengenakan syarat kepada pengarah ketika berlakon kerana mereka bimbang tiada tawaran lagi pada masa akan datang. Jangan risau pada rezeki Allah dan setiap orang yang berubah perlulah berani menegakkan sesuatu yang mereka mahu.

Banyak cara rezeki yang Allah beri pada kita bila kita betul-betul berubah, saya dahulu lahir sebagai pelakon tetapi akhirnya diberi rezeki dalam bidang pengacaraan pula. Saya memang terpaksa tolak secara baik tawaran berlakon drama terutama apabila melibatkan penggambaran di luar dari Kuala Lumpur.

InshaAllah kalau niat anda baik untuk berubah dan dekat kepadaNya pasti jalan kita akan diberkati, apa yang Irma Hasmie katakan itu memang kami 100% sokong kerana rezeki semua terletak di tangan Allah SWT. Kita sebagai hambaNya hanya perlu berusaha dan berdoa.

Sumber Berita: mStar Online

Written by AbangNara | June 5th, 2015

Irma Hasmie merupakan salah seorang artis wanita terawal yang telah berhijrah dan bertudung. Penghijrahan Irma mendapat perhatian ramai, lebih-lebih lagi selepas berkahwin dengan Redza Syah Azmeer yang sama cantik sama padan dengannya. Selepas bertudung, Irma juga dilihat banyak mengurangkan aktiviti berlakon. Tak salah jika Abang Nara katakan Irma antara ‘role model’ di kalangan selebriti terutama di kalangan mereka yang berhijrah.
irma hasmie

Susulan ramai selebriti wanita yang berhijab dan membuat keputusan bertudung sepenuhnya baru-baru ini, Irma Hasmie meminta para peminat untuk memberikan artis-artis ini ruang. Kata Irma:-

Syukur Alhamdulillah ramai artis yang telah menerima hidayah daripada Allah kerana peluang itu bukan senang diberikan. Apa yang penting, bagi terus kekal dengan imej baru tersebut kita perlu lihat pada niat. Jadikan niat penghijrahan itu untuk Allah dan bukannya untuk orang lain.

Apabila mereka berubah, kita perlu bersyukur dengan melihat perubahan yang mereka lakukan. Seharusnya kita memberi dorongan dan sokongan pada mereka biarpun ada melakukan sedikit kesalahan kerana perubahan itu tidak semestinya boleh dilakukan secara mendadak

irma hasmie

Sedikit sebanyak Irma sudah tentu bercakap dari segi pengalamannya. Kita selaku peminat haruslah memberi sokongan dan kata-kata positif buat selebriti yang berhijrah. Bak kata Erra Fazira, janganlah hentam sahaja. Awal-awal ini pasti ramai yang masih tercari-cari jenis tudung yang sesuai dan kadangkala tampil dengan fesyen yang agak pelik. Kita cuma perlu bersabar dan tegur apa yang sepatutnya tanpa melukakan hati mereka. Tak gitu? Sumber Mstar Online.
irma hasmieP.S: Inspired clothing terkini di www.iziefashion.com :) all items ready stock. FREE POSTAGE bagi order RM100 dan ke atas. lebih banyak design yang berkualiti dengan harga yang berpatutan website IzieFashionFacebook Iziefashion & Instagram IzieFashion ^_^

Written by AbangNara | September 8th, 2014

Amboi. Comelnya anak kedua Irma Hasmie yang bernama Irma Nur Naylie ini. Suka Abang Nara melihat kebahagiaan yang jelas terpancar di wajah Irma sekeluarga ketika berlangsungnya majlis kesyukuran dan cukur jambul puteri kesayangan mereka ini. Kemeriahan dan keseronokan dapat dirasai walaupun Abang Nara tidak berada di sana. Semoga kebahagiaan keluarga ini akan berkekalan sehingga ke syurga. Sama-samalah kita doakan.

gambar cukur jambul anak kedua irma hasmie

Irma Nur Naylie telah pun dilahirkan pada 18 Julai 2014 yang lalu. Kiranya sekarang ini sudah hampir berusia 2 bulan puteri comel Irma Hasmie dan Redza Syah Azmeer. Anak sulung mereka, Redza Syah Irfhan pun dah besar panjang dah. Makin hensem macam ayahnya. Pandai pula tue cium adiknya sebagai tanda kasih sayang. Syukur Alhamdulillah dah sepasang dah anak pasangan ini. Insya Allah ada rezeki boleh tambah lagi kan?

gambar cukur jambul anak kedua irma hasmie

Lagi beberapa gambar sekitar majlis kesyukuran dan cukur jambul Irma Nur Naylie dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Terima kasih kepada Camora Arts yang sudi berkongsi gambar-gambar istimewa ini dengan para pembaca BeautifulNara. Jenguklah mereka di Facebook Camora Arts untuk mengabadikan detik-detik manis anak anda selepas dilahirkan. Pasti puas hati.

 
Written by AbangNara | July 25th, 2014

Cantiknya nama anak kedua Irma Hasmie ini. Irma Nur Naylie. Menurut penerangan Redza Syah Azmeer, suami Irma Hasmie di akaun Instagramnya, nama anak perempuannya ini diambil bersempena dengan nama ibunya. Nur bermaksud cahaya sementara Naylie bermaksud pencapaianku. Kalau digabungkan membawa maksud ‘cahaya pencapaianku’lah.

anak irma hasmie

Semoga Nur Naylie membesar menjadi anak yang solehah. Menjadi penerang dan penyeri rumah tangga Irma Hasmie dan Redza Syah. Insya Allah besar nanti pasti akan secomel ibunya. Tak sabar nak tengok nanti. Apa pun sekali lagi Abang Nara ucapkan tahniah kepada Irma dan suami atas kehadiran cahaya mata perempuan ini.

anak irma hasmie

Lagi beberapa gambar si comel Irma Nur Naylie dengan membaca artikel ini sepenuhnya.