Written by AbangNara | October 28th, 2013

Sebelum ini menerusi akaun Instagramnya, Neelofa ada berkongsi beberapa keping gambar saat indah dirinya berada di Maldives. Salah satu daripada gambar tersebut adalah ketika Neelofa berseluar pendek. Ternyata keseksian Neelofa di dalam gambar itu mendapat kritikan daripada banyak pihak.neelofa seluar pendekBerkata kepada Metro Ahad, Neelofa mengecam tindakan penulis blog (Abang Nara salah seorang) yang mengambil gambar miliknya tanpa meminta izin terlebih dahulu. Malah Neelofa juga memohon peminat lebih bersikap terbuka dan tidak mengutuk atau mengkritik gambar yang tidak disukai. Kata Neelofa:-

Bagaimanapun ada penulis blog menangguk di air keruh tanpa memikirkan kesan tindakan mereka kepada orang lain. Bukankah sepatutnya minta izin dulu sebelum sesuka hati ambil gambar daripada laman sosial artis?

Dalam kes saya misalnya, kalau mereka minta kebenaran, takkan saya tak bagi? Ini tidak, mereka langsung tak minta izin… tiba-tiba gambar tersebar.

Peminat pun diharap lebih terbuka. Kenapa pula mahu kritik atau kutuk artis? Kalau tak suka gambar yang dikongsi artis, senyap sudahlah.

Lebih bagus cakap benda baik saja kerana komen aura negatif mewujudkan aura tidak baik kepada orang lain mengikuti perkembangan artis.

neelofa

Menurut Neelofa lagi, sebelum mana-mana gambar dikongsikan olehnya, dia sudah memikirkan kemungkinan yang bakal berlaku. Tambah Neelofa lagi:-

Sebagai selebriti, saya tahu batas perlu dijaga. Tidak dinafikan ada satu gambar saya berseluar pendek, tapi itu tidak melampau.

Saya pun tahu had, malah sebelum memuat naik gambar itu di laman sosial Instagram, saya sudah fikirkan kemungkinan yang bakal berlaku.

Bagaimanapun kerana suka dengan pemandangan indah dalam gambar itu, saya tetap memuat naik foto berkenaan.

neelofa

Inilah asam garam kehidupan selaku seorang selebriti. Harap Neelofa dapat bertahan lagi 5 tahun sahaja lagi. Neelofa kan dah nak bersara apabila usia mencecah 30 tahun. Mungkin dalam tempoh masa 5 tahun peminat akan lebih terbuka dan menerima seadanya segala gambar yang dikongsikan oleh Neelofa tanpa sebarang kutukan dan kritikan. Sama-samalah kita nantikan.

P.S: Bajet 2014 dan impaknya kepada industri permotoran.

Written by AbangNara | January 10th, 2013

Baru semalam Top 5 ABPBH2012 diumumkan, kontroversi telah pun bermula. Ini semua gara-gara nama Neelofa tercalon untuk 3 kategori. Untuk anda yang tidak tahu, Neelofa kali ini termasuk di dalam 5 finalis untuk kategori Pelakon TV Wanita Popular, Pelakon Filem Wanita Popular dan Pengacara TV Wanita Popular.

neelofa abpbh2012

Antara komentar yang ditulis oleh pembaca BeautifulNara di entri Senarai Top 5 Kategori Utama ABPBH 2012 mempersoalkan filem yang dilakonkan oleh Neelofa. Sepanjang tahun 2012, Neelofa hanya memegang watak utam untuk filem Azura dan yang lain hanyalah watak sampingan. Filem Azura pula mendapat kutipan yang agak teruk.

neelofa
Malah ada yang tidak berpuas hati kerana drama-drama lakonan Neelofa tidak begitu banyak. Kalau ada pun, hanya sebagai watak sampingan dan bukannya utama. Begitu juga dengan pengacaraan di mana mutu pengacaraan Neelofa di dalam Nona dan Meletop dipertikaikan oleh peminat.

lofa

Ada pembaca yang membuat spekulasi Neelofa mengundi diri sendiri. Namun Abang Nara tak rasa begitu. Kita harus faham bahawa ABPBH ialah mengenai populariti dan bukannya jumlah filem/drama/rancangan TV yang seseorang artis itu keluar. Jadi bagi Abang Nara, tahun 2012 memang populariti Neelofa melonjak tinggi kerana kontroversi yang tercipta. Apa pula kata anda?

Written by AbangNara | May 28th, 2012

Ramai yang tertanya-tanya kenapa Abang Nara tak keluarkan gambar Neelofa yang dikatakan berkemban dan ala-ala bunny yang kecoh pada minggu lepas. Sebabnya Abang Nara nak tunggu apa kata Neelofa terlebih dahulu. Abang Nara pasti ramai di antara anda yang sudah pun melihat gambar-gambar tersebut.

neelofa

Firasat Abang Nara menyatakan yang gambar tersebut gambar lama. Semalam menerusi Pancaidera, Neelofa mengesahkan gambar tersebut diambil 3, 4 tahun dahulu untuk penggambaran video klip kumpulan Tilu. Dan Abang Nara tersenyum kambing membaca ayat pedas Neelofa:-

Dah tak ada modal la tu nak buat cerita. Yang hairannya itu gambar lama semasa saya terlibat dalam pembikinan video muzik kumpulan Tilu. Tak salah saya tiga empat tahun dahulu. Jadi kenapa baru sekarang ini nak keluarkan? Saya sendiri pelik macam mana mereka boleh keluarkan gambar tu semula. Kalau tak ada modal sekalipun nak naikkan rating masing-masing tak perlulah buat macma tu pada saya. Sejujurnya saya tak marah cuma geram sebab mereka sengaja nak aibkan orang. Lantaklah nak buat apa pun asalkan jangan melampui batas. Cerita macam ini memang tak perlu dilayan, kalau layan akan berpanjangan.

Biasalah tu bila dah jadi artis. Cerita 15 tahun dahulu pun orang sanggup korek. Satu tindakan yang bagus daripada Neelofa untuk tidak melayan cerita-cerita sebegini. Lebih baik tumpukan perhatian kepada perniagaan Bella Vita yang khabarnya sedang hangat sekarang ini. Tak gitu?

Written by AbangNara | June 7th, 2011

gambar seksi neelofa

Kalau bergambar begini, bukan VIP je yang memburu Neelofa, atuk penoreh getah kat kampung pun confirm akan bertukar profesion jadi pemburu.

gambar seksi neelofa

Nasihat ikhlas daripada Abang Nara kepada Neelofa, jangan lah seksi sangat dik. Muka dah cantik, badan dah mantap, baju tue kasik penuh sikit ye. Biarlah kita popular dengan cara yang baik. Bukan dengan cara pakai baju tak cukup kain.

Harap-harap Neelofa tak terguris dengan teguran ikhlas Abang Nara ini. Kredit gambar Media Malaya.