Written by AbangNara | June 17th, 2014

Aik. Pelik tapi benar. Susulan gambar bikini yang mendapat pelbagai komen hangat daripada pengikutnya di Instagram, Maria Farida menganggap mereka yang berbuat demikian sebagai berpemikiran kotor. Bagi Maria Farida, itu hanyalah gambar sejenis pakaian mandi yang diletakkan di atas katil, bukannya gambar dirinya memakai pakaian tersebut.
maria faridaKalau begitulah kata Maria Farida, nampaknya kita yang berpemikiran kolot dan perbuatannya itu adalah satu perkara biasa yang tak perlu digembar-gemburkan. Kata Maria Farida menerusi Mstar Online:-

“Ia hanyalah sejenis pakaian mandi yang diletakkan di atas katil. Mereka (pengikut) melenting dan kecoh seolah-olah saya memakai bikini tersebut dan memuat naik gambar saya ke Instagram.

Takkan mereka tak pernah melihat bikini sebelum ini? Dan saya tidak pernah suruh pun melihat foto-foto yang saya muat naik. Itu hanyalah pemikiran kotor mereka terhadap baju itu. Apa yang mereka cakap semua tidak masuk akal.

Bayangkan ada yang siap mengutuk dan pada masa sama memberi ceramah agama sedangkan apa yang mereka buat dengan mengutuk orang sudah menunjukkan ia salah di sisi agama Islam.

Entahlah, bagi saya ia hanyalah perkara kecil sahaja dan rasa kelakar pula apabila ramai yang mengambil serius dengan foto tersebut.

Saya tertanya-tanya adakah pengikut-pengikut lelaki yang memberi komen ini akan menutup mata mereka apabila melalui kedai-kedai pakaian dalam di pusat beli belah?

maria farida

Nampaknya Abang Nara pun kenalah bersihkan sedikit pemikiran Abang Nara. Kotor sangat dah nie. Korang pun marilah bersama-sama kita bersihkan pemikiran kita. Setakat gambar bikini, apalah sangat kan? Kita tak perlu kecoh-kecoh dah lepas ini. Semuanya bergantung kepada cara pemikiran kita. Tak gitu? Hehehe.

Written by AbangNara | June 16th, 2014

Wow. Memang tak sangka perkara sebegini akan dikongsikan oleh selebriti tempatan di akaun media sosial. Seram jugak takut terend sebegini akan menular kepada selebriti-selebriti lain. Kalau Maria Farida tak apalah lagi sebab dia kan “hot mom”. Sukar juga untuk membantu Maria Farida memilih bikini yang paling sesuai untuk dirinya. Rasanya semua pun sesuai kot. Hehehe.

maria farida bikini

Berkongsi gambar di bawah dengan caption “Can’t decide on which one… hmm“, reaksi yang diterima daripada pengikut Maria Farida tersangatlah epik. Ada yang meminta Maria Farida untuk solat istikarah, ada yang minta cuba satu demi satu dan dikongsi gambar di Instagram (pandai betul korang nie) dan ada yang siap cadangkan warna lain lagi. Hehehe. Tak tahu sama ada mereka benar-benar jujur atau sekadar menyindir pelakon ini.

maria farida bikini

Yang mana satu paling sesuai untuk Maria Farida pada pandangan anda? Memang sukar keputusan yang perlu dibuat oleh Maria Farida sehingga terpaksa berkongsi permasalahannya ini di Instagram. Abang Nara yakin dengan “input” yang diterima daripada para pengikutnya, Maria Farida sudah pun membuat keputusan. Diharap Maria Farida akan sudi berkongsi gambarnya dengan bikini pilihan kelak. Heheh.

P.S: BMW 3 series Turismo akan dipasang di Malaysia

Written by AbangNara | October 13th, 2010

maria farida shah jazle

Alangkah bestnya menjadi artis di Malaysia.  Naik sekejap meter kejelesan kami melihat gambar di atas. Lagi-lagi artis lelaki yang bernama Shahz Jaszle. Dapat peluk Maria Farida yang cun melecun untuk suka-suka disebabkan mereka berlakon bersama-sama.   Seronok kan?

Walaupun kami tak kenal sapa itu Shah Jazle, tapi kami kenal siapa itu Maria Farida. Walaupun dah agak berumur, Maria Farida masih dalam kategori hot. Mungkin lebih kurang sama taraf dengan Rozita Che Wan. Itu yang mungkin membuatkan Shah Jazle teruja untuk memeluk dan dipeluk oleh Maria Farida

Inilah kata-kata Shahz Jasle tentang gambar dia berpelukan dengan Maria Farida kat atas tue.

[note]Saya dengan kak Maria tidak bercinta, saya kagumi dan hormati dia sebagai rakan atis yang banyak pengalaman. Dia banyak beri tunjuk ajar dalam lakonan saya.Saya tak sangka ia boleh menjadi isu, saya fikir ini hanya sekadar suka-suka. Tentu dia marah jika dapat tahu berita tidak benar ini. Saya benar-benar tidak ada apa-apa hubungan dengannya selain rakan kerja. [/note]

Tiba-tiba kami terasa nak jadi artis sebab senarai artis yang kami nak peluk untuk suka-suka memang banyak. Anda pulak? Kredit gambar kepada OhBulan.