Written by AbangNara | July 10th, 2014

Hahaha. Tergelak besar Abang Nara apabila membaca kata-kata Maria Farida ini. Susulan  isu bikini yang dikongsikan menerusi akaun Instagramnya baru-baru ini, Maria Farida mempersoalkan komen para peminat yang menyuruhnya solat istikarah untuk membuat pilihan tepat. Bagi Maria, komen tersebut mempersendakan agama kerana solat istikarah dilakukan bukan untuk tujuan sebegitu. Kelakar kan?
maria faridaMungkin Maria Farida tidak dapat memahami kata-kata sindiran yang ditujukan kepadanya. Jujur juga si ‘hot mom’ ini rupanya. Kata Maria Farida menerusi Mstar Online:-

Dalam banyak-banyak kritikan yang saya terima, ada peminat yang meminta saya buat solat sunat Istikarah dan adakah individu itu faham apa tujuan solat itu?

Bagi saya ada sesetengah pengikut ini memberikan kritikan secara kurang bijak dan begitu berani mempersendakan hal berkaitan soal agama.

Mana-mana komen yang melampau saya padam tetapi yang tegur secara baik saya kekalkan kerana saya tahu mereka ikhlas dalam menegur saya dengan cara berhemah.

Saya bukannya seorang yang ego sehingga tidak boleh menerima kritikan dan pandangan orang lain tetapi biarlah dengan cara yang betul

maria farida

Namun sekurang-kurangnya Maria Farida tahu juga tujuan sebenar solat istikarah. Manalah tahu kerana kejujurannya, Maria betul-betul buat solat istikarah seperti yang disarankan. Tak ke kes berat tue? Hehehe. Buat Maria, pesanan Abang Nara, lain kali kalau nak minta pendapat para pengikut, mungkin boleh kongsikan benda lain selain pakaian dalam. Kang tak pasal-pasal kena komen solat istikarah sekali lagi. Hehehe.

Written by AbangNara | July 8th, 2013

Menarik juga membaca kata-kata yang dikeluarkan oleh Maria Farida menerusi suratkhabar Kosmo hari ini. Kesimpulan yang Abang Nara dapat buat ialah, ada Tan Sri yang sudah cuba menjadikan Maria Farida sebagai isterinya. Fuh~~

maria farida

Nasib baiklah Maria Farida bukannya seorang wanita yang mengejar wang ringgit. Walaupun terlepas gelaran Puan Sri, itu bukanlah yang dikejar oleh “hot mom” ini. Kata Maria Farida:-

Tipulah kalau saya kata tidak ada lelaki yang lamar saya. Memang ramai yang melamar tetapi hati tidak berkenan. Kalau saya jenis wanita yang kejar wang ringgit sudah lama saya berkahwin dan sekarang sudah bergelar puan sri agaknya. Bagi saya tidak kisahlah berapa umur lelaki itu, apa yang penting saya harus cintakan dia bukan kekayaannya. Jika tidak, saya lebih rela tidak berkahwin kerana saya boleh cari duit sendiri tanpa bantuan sesiapa pun.

Walaupun tidak mengejar wang ringgit, namun calon suami Maria Farida haruslah mempunyai ekonomi yang stabil. Abang Nara suka apabila Maria mengakui dirinya suka membeli barangan yang mahal. Sekurang-kurangnya Maria Farida berterus-terang dan tidak cuba menjadi orang lain. Kata Maria lagi:-

Bukanlah saya mahu lelaki yang bergelar jutawan. Memadai lelaki itu mampu menanggung saya dan anak tanpa menyusahkan saya. Memang saya mengaku anak saya mempunyai selera yang tinggi. Saya juga suka membeli-belah barangan yang agak mahal tetapi itu semua hasil usaha saya sendiri. Jika berkahwin, saya harus mengubah cara perbelanjaan saya selama ini, susahlah. Jadi, lelaki itu harus mempunyai ekonomi yang cukup stabil.

Kalau anda rasa ekonomi anda memang sudah stabil dan ada duit lebih yang banyak setiap bulan, apa kata cuba nasib dengan memikat Maria Farida? Mana tau ada jodoh kan? Tapi kalau setiap hujung bulan dah makan Maggi je, tak perlulah tanam cita-cita mengorat Maria Farida. Hehehe.

P.S: Video lebih terperinci mengenai model Mazda3 hatchback yang terbaru.

Written by AbangNara | July 4th, 2013

Kadang-kadang Abang Nara tertanya-tanya jugak. Apakah kelebihan Shah Jaszle sehingga ramai benar awek-awek yang terpikat padanya. Salah seorang daripada mereka ialah Maria Farida. Menariknya, si “hot mama” ini memang sudah menjangkakan perkara ini akan berlaku terhadap Shah Jaszle.

shah jaszle

Kata Maria Farida kepada MalaysianDigest:-

Saya tidak terkejut. Memang saya sangka ianya akan berlaku kepadanya. Perkara itu tidak ada kena mengena dengan saya. Tapi apa yang boleh saya katakan, dia (Shah Jaszle) yang jahanamkan hidup dia sendiri. Whats goes around, comes around. Saya malas nak komen panjang. Memang dia selalu kantoi dengan ramai teman wanitanya, sampai sekarang. Cuma nasib dia yang kali ini (kantoi) paling besar

shah jaszle

Mungkin juga hubungan Shah Jaszle dan Maria Farida putus di tengah jalan kerana “kantoi” dengan wanita lain. Maria Farida turut meluahkan rasa kasihannya kepada tunang Shah Jaszle iaitu Redzwani Puteri. Kata Maria Farida lagi:-

Kasihan lah pada tunang dia, dapat buaya yang macam tu. Lepas satu, satu dia (Shahz Jaszle) perdayakan. Sebenarnya saya malas dan memang tak ambil tahu lagi pasal hidup dia. Saya hanya dengar dari orang-orang sekeliling yang bercakap pasal hal kontroversi dia itu

Abang Nara pun sebenarnya kasihankan Redzwani Puteri. Namun nak buat macam mana. Cinta itu memang boleh membutakan. Semoga kes khalwat Shah Jaszle akan dibicara segera dan kebenaran akan terbukti. Sama-samalah kita nantikan.

shah jaszle

P.S: Jom tempah baju kurung peplum raya anda! Ada pelbagai jenis design boleh anda pilih. Kami ada buttons kurung peplum yang membolehkan nursing mother juga bergaya pada hari raya nanti. Kurung Peplum untuk kanak-kanak  juga boleh di tempah dari umur 1 tahun sehingga 12 tahun. Untuk lebih banyak update sila ke Facebook WeLuvPeplum atau layari www.weluvpeplum.com.

Written by AbangNara | March 29th, 2013

Fuh ~~ Makin tua makin mengancam wanita-wanita zaman sekarang ini. Sebenarnya Abang Nara daripada dulu lagi tertanya-tanya rahsia wajah Maria Farida yang kekal muda. Tak nampak tua langsung.

maria farida
Terbaru, Maria Farida telah menyambut hari jadinya bersama rakan-rakan di Bangkok. Kawan-kawan Maria Farida pun semua hot stuff jugak. Abang Nara pasti ramai lelaki-lelaki yang tewas di dalam renungan mata mereka. Cair seolah-olah salji dipanah matahari. Amboi ~~

hari jadi maria farida

Kalau tak silap Abang Nara, umur Maria Farida sudah pun mencecah angka 40 tahun. Semoga Maria Farida akan dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Lagi beberapa keping gambar si panas Maria Farida ini dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit Instagram Maria Farida.

P.S: Pencuri gadjet yang kurang didikan teknologi